wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Roosmarijn_

Re: wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:25

@ Anneke: Je moet wel uitkijken met een jong paard hoor, die snappen niet altijd dat ze jou niet als "paard" kunnen behandelen. Je moet Semm wel eerst zover hebben dat hij echt weet hoe hij met je om moet gaan enz. Ze moet wel eerst weten wat haar plek is voordat je bijv. tikkertje gaat doen. Ik bedoelde eigenlijk meer iets als haar laten spelen met een bal of iets dergelijks.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:26

En natuurlijk ga ik ook naar de verjaardag van Kels! Haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:37

_Roosmarijn_ schreef:
@ Pauline: Heel veel plezier met Shamrock! Tenminste, als alles door gaat dan. Ik heb het topic eens even bekeken, en ik denk dat het wel een geschikt paardje voor je is! Lachen Ik vind z'n naam trouwens wel erg mooi!

Ja he! Ze hebben er ook nog eentje die Dublin heet Haha!

Anneke, misschien es kijken of je wat met balkjes kunt? Semm er tussendoor sturen, of een paar keer er overheen laten draven? Werk je ook aan de dubbele longe met 'm?
Laatst bijgewerkt door Koper op 05-01-08 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:38

_Roosmarijn_ schreef:
@ Anneke: Je moet wel uitkijken met een jong paard hoor, die snappen niet altijd dat ze jou niet als "paard" kunnen behandelen. Je moet Semm wel eerst zover hebben dat hij echt weet hoe hij met je om moet gaan enz. Ze moet wel eerst weten wat haar plek is voordat je bijv. tikkertje gaat doen. Ik bedoelde eigenlijk meer iets als haar laten spelen met een bal of iets dergelijks.

jaa daarom. ik heb en beetje op internet gezocht. en kwam pat parreli tegen. met zn natural horse man ship. dat interresseert me wel. hij heeft iets dat the seven games heet. en daarmee leer je je paard je reageren op stem en druk. dat is ook goed voor jonge paarden. dus dat lijkt me wel wat. weet iemand daar meer over?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:40

Alleen dat je niet alle games tegelijkertijd moet leren, en dat je ze in een bepaalde volgorde moet doen, dacht ik. Zijn daar niet ook video's over te krijgen? Dan weet je meteen hoe het er uitziet.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:42

jaa. idd. maar ik heb geen idee hoe ik daar aan kan kopen. op internet? of in de winkel? ik had ook ergens elezen dat je ze wel in volgorde moet doen ofz Tong uitsteken

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:49

Ik denk dat je zoiets niet zonder begeleiding moet doen van iemand die erg verstand van heeft.. Semm is jong en dat moet je bij alles heel goed in je achterhoofd houden. Lachen

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:52

dat snap ik. maar dat zijn wel dingen die je kunt doen met m ook weer iets anders dan alleen longeren enz. en voor een jong paard is dat ook heel goed. ook voor het maken van een band. en ik ken niemand die verstand heeft van nhs dus dan ga ik zelf eerst maar ff kijken wat het precies inhoud.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:59

Okee. En idd, het is erg belangrijk om een goede band te hebben met Semm voordat jullie echt bezig gaan met inrijden.

Wat was het vandaag flutweer zeg! De hele ochtend was het wel aardig droog, maarjah toen zat ik achter mijn kassa.. Clown Kom ik 's middags op stal, gaat het regenen!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:07

jaa, daarom. nou ik heb een beetje onderzoek gedaan . en het is wel prijzig Gaaaap ik heb ergens op de officele site gezocht naar die dvd ofz. en die was al 60 dollar! oeps had zo duur niet verwacht Tong uitsteken en dan moet je die andere spullen ook nog bij kopen. mmm misschien iets goedkopers zoeken. heeft iemand ideeen? vd lijkt me ook wel wat. maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen. heb wel een heel mooi boek waarin alles beschreven staan (die mandy overigens nog heeft) en daar staat het ook wel goed in beschrven enz. maar heb met ol en suus ook geprobeerd en daar kwam ook nix van.. dus eigenlijk zo ik dan ook iemand moeten kennen die me op weg zou kunnen helpen Clown en ja die ken ik niet... iemand nog ideeen dus?

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:11

Misschien kan je beter iets doen wat je hem niet hoeft te leren. Want anders wordt het zoveel bij elkaar. Het longeren, het inrijden en ga zo maar door. Misschien is gewoon wandelen en hem losgooien enzo een beter idee. Misschien kan je hem zelf met een bal laten spelen. Of een grote wandeling maken en hem laten wennen aan allerlei dingen buiten (grote vrachtauto's, koeien, fietsen enz).

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:25

nou kijk bij losgooien ben ik bang dat hij de bak uit loopt. en wandelen kan ik misschien wel eens doen, maar je bent zo machteloos als je ergens loopt en hij schrikt en dan kun je m niet meer houden. dan ben je namelijk nog verder van huis dan het versterken van de band...

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:26

maar ik ga. ik hoor jullie ideeen wel Knipoog xxx Doei!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:31

Doegg! Doei! Tot morgen zowieso! Lachen

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:21

Hoi! Doei!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:42

Hoi Lisa!

Anneke, met Rachel (ook een haf) heb ik wel es een round-up gedaan. Dat hoeft ze niet te leren, het is natuurlijk paardengedrag en heel goed voor jullie onderlinge relatie! Is alleen wel van Monty Roberts en niet van Parelli... op internet moet daar denk ik wel wat over te vinden zijn.

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:04

Hallo!! Haha!
Jeej bijna jarig Lachen haha.. maandag Lachen
Lisa, Mandy, Roos en Anneke, tot morgen Haha!
wordt gezellig! Knipoog

Maandag ook eindelijk weer paardrijden! Haha!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:06

hestejente schreef:
Hoi Lisa!

Anneke, met Rachel (ook een haf) heb ik wel es een round-up gedaan. Dat hoeft ze niet te leren, het is natuurlijk paardengedrag en heel goed voor jullie onderlinge relatie! Is alleen wel van Monty Roberts en niet van Parelli... op internet moet daar denk ik wel wat over te vinden zijn.

ik heb veel gelezen over monty roberts. hij fasineert mij erg. maaru. ik heb geen roundpen. en dat is dan wel errug noodzakelijk. er komt nog wel een longeercircel maar die is nog lang neit af..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:16

Kun je niet met een touw en wat staanders een hoekje van de bak afzetten?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:19

goeiemorgen!

Roos gezellig dan hebben we tenminsten ons groepje weer terug ons oude tenminsten Van de les! Maar anneke ik heb idd je VD boek hier nog ik neem hem vanfond wel mee anders wil je ook dan mijn foto's mee nemen of heb je die al gegeven of nog niet ingescant haha! Maar geeft niet.
Veder met het VDen werk ik niet met een klikker want dan moet je ze dat ook nog gaan leren. Maar idd ik zou hem laten wennen aan alles bijv. auto's fietsbellen. enz. is een erg goeie opdracht voor hem. en kan je misschien later naar buiten met hem gaan

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:49

Goedemorgen! Doei!

Gaat vanavond zeker gezellig worden ja! En net wat je zegt Mandy, zijn we weer eens gezellig met z'n 5en! Lachen Ik heb er echt zin in!

Ik ben toch wel benieuwd hoe het maandag met de les is, met die nieuwe mensen, nieuwe paarden. Maar vind het toch wel een beetje raar idee dat het "oude" weg is. Maar we zullen morgen zien! Ik ben morgen lekker de hele dag nog vrij, dat is wel fijn!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:51

jij mazzel ik heb een kort dagje gelukkig pas om 10 uur beginnen en om kwart voor 1 weer uit dus dat is te doen maar ik wil liever vrij zijn!

Vanafond gaan we even de boel afbreken haha

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:55

Whaha, daar zal kelsey's moeder niet zo blij mee zijn. Vork Haha, maar het gaat zeker leuk worden! Lachen

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:18

mAnDyXX schreef:
goeiemorgen!

Roos gezellig dan hebben we tenminsten ons groepje weer terug ons oude tenminsten Van de les! Maar anneke ik heb idd je VD boek hier nog ik neem hem vanfond wel mee anders wil je ook dan mijn foto's mee nemen of heb je die al gegeven of nog niet ingescant haha! Maar geeft niet.
Veder met het VDen werk ik niet met een klikker want dan moet je ze dat ook nog gaan leren. Maar idd ik zou hem laten wennen aan alles bijv. auto's fietsbellen. enz. is een erg goeie opdracht voor hem. en kan je misschien later naar buiten met hem gaan

vanavond hoef je hem niet maar te nemen want ik kan niet komen op kelseys feestje..verder kijk ik nog even. ik kan wel heel goedkoop een dvd van pat parelli ergens krijgen dus dat is ook wel chill.. en semm is "nog"niet verzekerd. dus als hij een auto trapt.. dan kan ik lekker gaan betalen.. mmm niet echt zin in Tong uitsteken

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:34

Waarom kan je niet Anneke? Jammer dat je er niet bij bent..