Manege Bruin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Llover

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:15

whahaha ja dan is je vertrouwen helemaal toppie!! maar dan moet het ook niet mislukken, want dan ben je je baan kwijt, maargoed je kan een baan op veel manieren kwijt raken Knipoog ( inside joke terug )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:15

Om die jonge paarden naar het Z te rijden moet je toch echt op pad Tong uitsteken
Fouten maken is helemaal niet erg, doen we allemaal en als je geen fouten maakt leer je het ook nooit

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:16

Ruud had me uitgenodigd, vind ik wel heel lief hoor. Volgende keer als Hans er is ga ik weer mee, die helpt inderdaad echt goed...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:19

Pfff ik wou dat ik talent had en alles lukte! Zit nu wel een beetje te miepen I know, maar ik heb vanavond weer allemaal mensen zien rijden en dan zie ik mezelf ertussen door prutsen en dan denk ik, waarom lukt het nou niet!

Maar goed, ik blijf heus wel positief, want over een tijdje lukt het namelijk wel en ga ik ook eens een keer een GOED parcoursje rijden.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:20

welja joh, gewoon in jezelf blijven geloven!! en zingen : have al little faith in me, lallalaal Knipoog

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:26

Ach ik zie het wel. Heb volgende week weer les dus dan word ik weer even flink gedrild en meestal gaat het in de les heel goed, en de juf vindt het ook allemaal wel meevallen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:22

Ik kan er ook nog steeds geen klap van, maar we houden gewoon vol Clown Heb er nog steeds lol in en daar gaat het om *LOL*
Heb ontdekt dat Otje het fijnste loopt op concours als ik er een dag of 4/5 niet opgezeten heb Clown Wel handig op zich, maar ik heb toch wel een paard om mee te rijden en niet om naar te kijken Haha!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 08:30

4EverHobbes, MIEP!! Je moet binnenkort gewoon weer gaan!!
En dan zal ik niet eerst rijden om Nikketie te verklooien voor je Whoosh! Gestoord Haha!

En daarbij, Nik was de laatste keer ook wel stront eigenwijs vond ik hoor! Maar je kan haar gewoon foutloos rond laten gaan!!
Dat kan jij gewoon!! No Problem!!

(wel gaan als die akelige man er niet is Duivel )

Ik heb trouwens van het weekend voor het eerst het filmpje van mijn spring wedstrijd gezien, Bert had er een heel stoer muziekje achter geplakt, echt geinig om te zien!!
Ow en Miepje, heb je zondag 24 december wat te doen? Of heb je dan al kerst verplichtingen?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:24

Heerlijk, na mijn gemiep van gisteren heb ik weer alle vertrouwen in de toekomst met mijn super sportpaard! Clown

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:30

Dan is het goed Clown

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:52

Nou strraks om half 2 naar slootdorp met Luukie....ik kan toch veel hebben, bloed bij mensen en alles, boeit me allemaal niks, maar ik hoop dat ik het van mijn eigen paard ook trek. toch wel een fijn idee dat ik er vandaag zelf bij kan zijn.
Precies dan is het goed 4everhobbes!!! Ik denk trouwens dat ik je onderschrift nu pas snap hahaa

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:25

En Llover?? Hoe is het met Luc gegaan gister?
En kon je er zelf een beetje tegen?

Nog 3 nachtjes slapen en dan weet ik of de mamma van mijn toekomstige pup echt zwanger is Lachen

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:55

Nou ik ben erg verdrietig erover Huilen want hij heeft alleen een punctie gehad en nu is het wachten op de uitslag maar hij noemde het al een tumor, maargoed het zou in principe ook een goedaardige tumor kunnen zijn natuurlijk. Dus daar hoop ik op. En hij kon het niet onder plaatselijke verdoving weg halen zei hij dus hij moet binnenkort onder algehele narcose en daar ben ik best wel van geschrokken eigenlijk. Kost natuurlijk ook dat het barst, dat betaal ik met liefde natuurlijk dat wel, maarja als we het nou eerder hadden laten weg halen, de veearts had er 1 x eerder naar gekeken en zei toen: nah dat is een bindweefselklier ontsteking en alleen als het groter wordt moet het weg gehaald worden, maarja toen wist ik niet dat ie meteen onder algehele narcose zou moeten. Maar hij was weer ontzettend lief, ook met laden, Alleen jammer dat iemand mij na ging praten toen ie niet in 1 x laadde, want ik had gezegt dat ie altijd goed laadt, en toen nam Kim hem mee en ging ie niet de eerste x, dus meteen met zo'n piep stem mij na praten: hij laadt altijd in 1 x, ach toen zou mevrouw wel even een lijn pakken, ik tegen Kim: welnee zet hem er nu maar op hoor en jahoor daar stond ie, altijd braaf!!!! OEWWW Boos! wat heb je toch een irritante K. mensen soms, maargoed zij is wel the least of my problems dus ach whatever, ze weet niet beter denk Slapen , gewoon een irritante bemoeial. Laatst ging ze ook aan Melissa vertellen hoe lang Luc al stil stond, 3 hele dagen, sure was er maar 1, wat een fantasie weer. Maargoed ik ga mij er trouwens niet meer druk om maken. Morgen komt mijn zussie lekker weer bij Bruin en gaan ze saampjes de linie op en ik duim maar voor een goede uitslag van de punctie. Haha! Na regen komt tenslotte altijd zonnenschijn Tong uitsteken
Oja en ik moet even mijn onderschrift veranderen Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:18

Dat is minder Llover Ach gut Over dat woord tumor zou ik me iig niet te druk maken, iedere zwelling is in principe een tumor dus dat kan ook nog heel erg meevallen Ja

Wel balen dat het onder narcose verwijderd moet. Misschien ook eens overleggen met emmeloord of bodegraven ofzo? Misschien durven die het wel met plaatselijke verdoving aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:05

Kop op hè Llover! Ach gut We gaan er gewoon van uit dat het allemaal mee gaat vallen!

En inderdaad, net als wat Gomir zegt, het is misschien niet zo gek om eens een belletje naar Emmeloord te wagen.
Want ook al heb ik zelf nog nooit direct iets met het VCHN t emaken gehad, heb toch genoeg met ze meegemaakt en gehoord, dat ik daar niet veel vertrouwen in heb ( iig niet met dit soort vrij heftige dingen ) Second opinion kan nooit kwaad.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:01

Ja ik hoorde van mijn hoefsmid dat hij een veearts uit Schagen heeft, Willig ofzo? en die zou het waarschijnlijk ook nog wel aandurven onder plaatselijke verdoving maar mijn zus is niet zo weg van hem en dat begrijp ik ook weer na haar verhaal van toen. Maar Knoop zei wel dat als je het plaatselijk doet en je geeft hem iets rustgevends en een plaatselijke verdoving dat ie dan evengoed nog wat ervan zou kunnen voelen omdat je best diep gaat en het een diep groot gat wordt wat ze netjes willen hechten. Maar ik hoorde inderdaad dat iemand een simpele castratie had laten doen in Emmeloord en dat het daar goedkoper was. Maargoed ik betaal het met liefde als het maar goed komt, dat hoop ik natuurlijk wel, dat hij geen uitzaaien heeft als het kwaadaardig zou blijken te zijn, maar ik hou de moed erin....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:12

Emmeloord is ook redelijk prijzig en dat geldt voor bodegraven net zo goed, maar het gaat mij niet zozeer om het geld, maar wel om de volledige narcose. Als het ook zonder zou kunnen dan zou ik dat risico nooit nemen.

Die veearts uit schagen die doet toch alleen 'simpele' dingen bij paarden Verward Daar kun je volgens mij niet terecht voor de wat technischere onderzoeken ed

Iemand die vanmiddag niets te doen heeft? Mijn zusje zou mee op wedstrijd, maar die is het vergeten en kan nu dus niet. Vind het op zich niet zo erg om alleen te gaan, maar is zo lastig met losspringen en ik weet ook niet precies waar ik naar toe moet Clown (ben er nog nooit geweest)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:57

Bah ik had helemaal geen leuke rit vandaag... we waren lekker onderweg aan het stappen, beetje draven en toen ineens BOE stond er een weiland vol met wapperende zwarte vlaggetjes. Nik was compleet in paniek, zo had ik haar nog nooit meegemaakt. Draaien, steigeren, snuiven, etc. Ze was echt doodsbenauwd gewoon en ik had het echt even spaans benauwd want aan de ene kant draaide ze bijna de sloot in en aan de andere kant de weg op... Met geen mogelijkheid dat ze daar langs ging... bah was helemaal niet leuk.
Toen gingen we dansend en snuivend terug, nek erop en net doen of ze een dressuurpaard was.. wat een spanning zeg zat er in dat beest.
5 minuten later was ze alles weer vergeten en ging het weer goed maar voorlopig pak ik dus even een andere route.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:19

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Go jij! Go jij!
Shuka is drachtig!!!! JOEPPIE!! Go jij! Go jij!

Nu moet IEDEREEN nog voor me blijven duimen om te zorgen dat er genoeg reutjes geboren worden!! ik ben helemaal hyper de pieper!! Zo dat moest ik even kwijt Clown

Maar goed, ondertussen ben ik ook al aan het duimen voor Luc, dat alles goedaardig is natuurlijk en dat het op een goeie manier verwijderd kan worden!!

En 4everhobbes, wat poedersuiker zeg, zo´n buitenrit... jullie zullen allebei wel geschrokken zijn... Arme Nikje, en arme jij natuurlijk...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:02

4everhobbes: Dat is minder. Hoezo staan die vlaggetjes daar ineens Verward
En je moet je pb eens beantwoorden Clown

DenK4ever: ik duim voor je! Tot nog toe gaat het iig goed Ja

Ik ga morgen met de merrie naar de dierenarts, ben benieuwd...

Otje sprong super gister in haarlem. Heb alleen drie kwartier vast gestaan op de ring bij alkmaar op de heenweg, was niet zo gezellig Bloos

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:58

Ja ja, inmiddels staan we al tweede op de lijst bij de fokker voor een reutje... dus de kans dat dat gaat lukken is best goed Lachen

Ben benieuwd hoe het met de merrie is gegaan...

En dan nog een vraagje, aangezien hier wat mensen zijn die wel een aantal hengsten kennen... Gomir, Kanelly en 4everhobbes bijvoorbeeld... Maar ehm....
Kent iemand de hengst Karandasj, en of Graham?

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:19

Owww belde ik net voor de uitslag...was ie nog niet binnen.
Men irri die onzekerheid.
Ja Gomir hoe is het met de merrie??
Jeetje 4everhobbes, dat is ookw at, zo'n buitenrit!! Toevallig vertelde ik het je laatst nog he dat Luc bij Veldman dat ook altijd deed toen we nog bij Noot stonden, stonden die vlaggetjes daar toevallig??

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:31

Sjeeeminee, je zal al je nagels inmiddels al wel afgebeten hebben Clown
Konden ze wel zeggen hoe laat ze de uitslag verwachten??

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:33

Ja vandaag of morgen en ze bellen mij nog, alsof ik er rustig op zit te wachten....maarja het is niet anders, kan moeilijk er heen gaan en de postbode aanvallen hihi....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:42

Merrie mag weer rustig opgebouwd worden. Bot en pees zagen er goed uit dus ik mag haar wat aan de longe gaan werken de komende maanden. Dan na het veulen weer beginnen met longeren en daarna er weer op Ja

Karandasj is een van de jongste keurhengsten binnen het KWPN. Is een Fedor x Irco Polo, heeft zelf internationaal gelopen.
Geeft leuke allround-nakomelingen, maar geen spectaculaire paarden. Vind ze persoonlijk vaak iets te simpel qua type en springen, maar zijn wel hele eerlijke en werkbare dieren.
Hij staat ter dekking bij de oldenhoff dus op www.oldenhoff.nl kun je vast wel het een en ander vinden Ja

Van Graham(aram x lucky boy xx) weet ik alleen dat hij op wacht staat bij het KWPN, net zoals zijn halfbroer Faram.
Was zelf niet echt een bijzondere hengst, komt ook niet uit een interessante moederlijn in mijn ogen.

Jammer dat je nog even moet wachten Llover Nagelbijten / Gniffelen