RB is helemaal stang af hij werd daar juist alleen maar feller van. Marieke kan het beamen. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RB is helemaal stang af hij werd daar juist alleen maar feller van. Marieke kan het beamen.

Nooit gedacht dat dat zou lukken!
Volwassen beginners met een trens vind ik een stuk zieliger, juist vanwege dat gewicht en de kracht. Mooiste zou ook zijn als alle beginners gewoon aan een longe beginnen en pas wanneer ze evenwicht kunnen houden teugels krijgen en leren sturen. Is alleen niet echt handig op een manegeJuut schreef:Die moet je me even uitleggenMooiste zou ook zijn als alle beginners gewoon aan een longe beginnen en pas wanneer ze evenwicht kunnen houden teugels krijgen en leren sturen. Is alleen niet echt handig op een manege
Hoezo niet handig?Juut schreef:Omdat in Heijen, en meerdere maneges beginners in kleine groepjes rijden en er over het algemeen maar 1 instructeur op staat.
Fijn dat het bij jullie wel gebeurt, maar mij lijkt niet dat iemand na 2 longeerlessen al netjes eigen balans heeft. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met doorzitten?

Vaak zit er nog een klein buitenritje in de lessenreeks ook nog, is altijd goed voor het vertrouwen. Ik vind de starterscursus zelf ook altijd geweldig om te doen. Je ziet de ruiters echt elke les met sprongen vooruit gaan.
Als je bij Anne Muller rijdt, dan moet je volgens mij eerst ook zonder de teugels rijden. Ook al wanneer je langer rijdt. Pas wanneer je alles in balans en volgens haar methode kunt doen, mag je die teugels op maat houden. Dat is volgens mij een beetje wat jij bedoelt.