[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amber2202

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:47

:+

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:49

de een vind het hier leuk en de ander daar en over smaak valt niet te twisten
ik zelf kon er ook niet veel (ben ook gewent padocks en wei voor me zelf te hebben
en met vier paarden heb je dat ook wel nodig heb er een hekel aan om te wachten (heb er geen tijd voor )
een bak delen met een heleboel paarden is best wel moeilijkl vooral met het weer hier in nederland
en met avond diensten kon ik er niets doen
maar ik begreep dat er misschien ook een paddock kwam (weet het niet zeker)
er staan inderdaad al balen klaar om de bak te vernieuwen
en uit ervaring weet ik dat het moeilijk is een pension stal te draaien (heb een manege gehad )
had echt alleen maar mensen in pension staan voor het geld want in principe moet je je zelf naar achter schuiven omdat de mensen je betalen voor stal en faciliteiten

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:56

nee de verf moet erop blijven :D alleen het zicht van de gang naar het voorhalletje moet afgesloten worden.
Misschien span ik wel een leuk stofje op 2 houten gordijnstokjes. Kan je ook nog eens wisselen :) en als ik een beetje mijn best doe kan ik misschien nog aan iedere kant een ander kleurtje doen ;)
natuurlijk laat ik geen kaarsjes branden in mn gangetje zonder toezicht :) maar een paar kaarsjes ( zonder vlammetje of misschien van die ledlampjes) voor het gezicht is altijd wel gezellig!

plakspul moet ik ook nog kijken inderdaad. Wil in de huiskamer ook weer wat anders. is misschien wel de mooiste oplossing...

Had gewoon niet zo ondoordacht die verf er op moeten kwakken :+ maar ik wilde het zo graag...
Net zoals mn kasten in mn slaapkamer... Over de gehele breedte van mn kamer ( 8 deuren) Zwart hoogglans gemaakt... Spijt joh spijt :P maarja zitten allemaal hoekjes en dingetjes aan dus ga ze niet meer schuren en opnieuw verven ;)

vero maak je niet zo druk joh.
Als jij het naar je zin hebt...
Idd wat je zegt is waar. Er kunnen dingen anders zijn dan voorheen. Of het beeld dat iemand er van heeft.
Smd kende ik niet. Toen ik er wilde gaan staan allemaal wildwest verhalen.
Zo heb ik het niet ervaren, maar wil niet zeggen dat het geen wat er verteld werd niet waar was... Ik was er niet bij ik weet het niet.
Wel vind ik de basis voor de paarden erg belangrijk.
Bijv. Hoelang ze buitenstaan, welk en hoeveelheid voer e.d.
En ik vind ook dat er zonder overleg niet veranderd mag worden zonder medenweten van de eigenaar van het paard. In het belang van de gezondheid van het paard.
Gebeurt dit niet dan zou ik niet blij zijn....
De een zal zeggen; ah joh gaatie niet dood van een keer , de ander zal op zn achterste benen staan...

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:03

amber2202 schreef:
goedenavond.. Wat een verhalen..
Pres misschien kan je bij ikea wat ideettjes opdoen ;)
kit zou ik nie zo gauw doen ;)

nou ik ga mn ogen sluiten wan kvin dat mn dag wel lang genoeg geduurd heb zo.. ;)

wil ook liever boren, maarja dat gaat dus niet :Y)
er was ooit eens zo'n reclame voor.
Met een basketbal'basket' aan een buitenmuur...
Denk dat het gewoon bisonkit was... Toch eens kijken bij de gamma.
Ga inderdaad even bij ikea idee'tjes op doen.
Had een leuk idee met zwartwit foto's :) leuk bij grijs denk ik :-)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:11

Princesspres schreef:
nee de verf moet erop blijven :D alleen het zicht van de gang naar het voorhalletje moet afgesloten worden.
Misschien span ik wel een leuk stofje op 2 houten gordijnstokjes. Kan je ook nog eens wisselen :) en als ik een beetje mijn best doe kan ik misschien nog aan iedere kant een ander kleurtje doen ;)
natuurlijk laat ik geen kaarsjes branden in mn gangetje zonder toezicht :) maar een paar kaarsjes ( zonder vlammetje of misschien van die ledlampjes) voor het gezicht is altijd wel gezellig!

plakspul moet ik ook nog kijken inderdaad. Wil in de huiskamer ook weer wat anders. is misschien wel de mooiste oplossing...

Had gewoon niet zo ondoordacht die verf er op moeten kwakken :+ maar ik wilde het zo graag...
Net zoals mn kasten in mn slaapkamer... Over de gehele breedte van mn kamer ( 8 deuren) Zwart hoogglans gemaakt... Spijt joh spijt :P maarja zitten allemaal hoekjes en dingetjes aan dus ga ze niet meer schuren en opnieuw verven ;)

Idd wat je zegt is waar. Er kunnen dingen anders zijn dan voorheen. Of het beeld dat iemand er van heeft.
Zo heb ik het niet ervaren, maar wil niet zeggen dat het geen wat er verteld werd niet waar was... Ik was er niet bij ik weet het niet.
En ik vind ook dat er zonder overleg niet veranderd mag worden zonder medenweten van de eigenaar van het paard. In het belang van de gezondheid van het paard.
De een zal zeggen; ah joh gaatie niet dood van een keer , de ander zal op zn achterste benen staan...

Waarom ziet het er niet uit dan? Kan toch best leuk zijn? En die kasten in je slaapkamer vind ik ook leuk :j

(ps: geld is overgemaakt hoor ;) )

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:28

Marjo_Wystan schreef:
Princesspres schreef:

Waarom ziet het er niet uit dan? Kan toch best leuk zijn? En die kasten in je slaapkamer vind ik ook leuk :j

(ps: geld is overgemaakt hoor ;) )

tis een lelijk gezicht als je vanuit de gang naar de deur kijkt. Het zwart springt er wel erg uit. Terwijl de rest van de gang vrij rustige kleuren heeft..
Heb in de ikea gids wel weer leuke dingen gezien :D
(tanx chick!)

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:14

Pres, klitte band kan je ook gebruiken.. Is super stevig, zo'n brede band... :)

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:15

pfff, koppijn en klaar wakker :(

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:28

haha jij ook al balen he omschakelen

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:40

morningggg !
Kben alweer vroeg.. Dus zit ff te internette, zo maar richting de zaak lopen :P
vanaaf nr mn pony..

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:11

Goedemorgen

Jet wat een mooi paardje zeg. Leuk om te zien.

Marion en pres hoe gaat het daar op jullie stal?
Vind het met de dag saaier worden op ypenburg boehoe. Gelukkig staan er nog een paar bekende. :)

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:13

Ja en ik weet het je komt er niet voor de mensen maar voor je paard maar goed vind het anders ook wel erg gezellig om wat te kletsen als ik bijvoorbeeld Champ alleen gaat borstelen en uitmesten.

Maar goed we houden hoop dat alles binnekort weer allemaal goed komt. :)

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:35

Zo 4 oktober lekker beginnen bij me nieuwe ( naja bekende ) werk :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:37

lirote schreef:
de een vind het hier leuk en de ander daar en over smaak valt niet te twisten
ik zelf kon er ook niet veel (ben ook gewent padocks en wei voor me zelf te hebben
en met vier paarden heb je dat ook wel nodig heb er een hekel aan om te wachten (heb er geen tijd voor )
een bak delen met een heleboel paarden is best wel moeilijkl vooral met het weer hier in nederland
en met avond diensten kon ik er niets doen
maar ik begreep dat er misschien ook een paddock kwam (weet het niet zeker)
er staan inderdaad al balen klaar om de bak te vernieuwen
en uit ervaring weet ik dat het moeilijk is een pension stal te draaien (heb een manege gehad )
had echt alleen maar mensen in pension staan voor het geld want in principe moet je je zelf naar achter schuiven omdat de mensen je betalen voor stal en faciliteiten

:j
Paddock zou mooi zijn (bij dat stukje land wat niet meer gebruikt wordt). Maar helaas kost dat ook erg veel geld :P
De bak gaat sowieso voor, komt helemaal goed :D
Met 4 paarden snap ik 't best, kost ook veel tijd.
Maar dat de stal na 8en dicht is ligt ook niet aan de stal zelf, maar aan degene die er woont. Kan ik ook best inkomen hoor, die wil ook rust in de avond :P

@ press: Nee doe ik niet, maar om nou zo te gaan oordelen en iets op internet neer te kwakken omdat je alleen maar dingen gehoord hebt, vind ik niet netjes. Helemaal als je niet eens weet hoe de stal heet :+
Daarom zeg ik, je moet er niet altijd vanuit gaan wat mensen zeggen.. Dan is er over elke stal wel wat je zeuren :j :P

En over de verf, vitrage staat altijd wel netjes :D

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:44

Pres je heb tegenwoordig ook erg mooi plakplastic dat heb ik ook op me keukenraam.

Ik kan als ik me ramen wil schoonmaken het eraf halen en dan daarna kan ik het er weer opzetten. Tis te koop bij de karwei.

Het laat voldoende licht door en je hebt heel veel verschillende motiefjes.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:55

guten morgen.
Het regent hier dat het zeikt.Tjonge jonge
Als het zo blijft dan hebben mijn boys ook pech en blijven ze lekker binnen.
Vanmiddag komt er een meisje voor de paarden.
We zien wel weer.
ga vandaag dus maar binnen aan de arbeit. ;)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:03

Je had toch al een meisje die je paarden ging doen Anita of was dat niks?

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:21

nee klopt is niet netjes, maar zelf in je uitleg nog een een veeg geven over het feit dat iemand de stalnaam niet goed heeft geschreven ook niet ;)

een betere wereld begint bij jezelf :)

laten we het gezellig houden.
Geloof dat iedereen wel lwat te zeiken heeft over iedere stal :)
er is altijd wel iets, anders zouden we allemaal op dezelfde stal staan ;)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:24

spettertjuh schreef:
Je had toch al een meisje die je paarden ging doen Anita of was dat niks?

ja die heb ik ook nog hihi,zo heb je niks en zo heb je er 2.
Zoals ik ze aankijk,kijken ze mij natuurlijk ook aan.
Misschien blijven ze een van 2,mischien blijft er 1 en misschien blijven ze beiden.
we zullen zien.Ik heb 2 peerden naturlijk dus kunnen wat mij ook allebei blijven mits alles goed bevalt.

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:52

Princesspres schreef:
nee klopt is niet netjes, maar zelf in je uitleg nog een een veeg geven over het feit dat iemand de stalnaam niet goed heeft geschreven ook niet ;)

een betere wereld begint bij jezelf :)

laten we het gezellig houden.
Geloof dat iedereen wel lwat te zeiken heeft over iedere stal :)
er is altijd wel iets, anders zouden we allemaal op dezelfde stal staan ;)

Laten we nou allemaal op de zelfde stal hebben gestaan :)

grapje sorrij zal me er niet mee bemoeien.

Me zussie gaat lekker naar stal vandaag :)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:04

nou inderdaad, op iedere stal is wel wat hoor.. Ik heb vroeger op een stal met hengsten gestaan waar je ook niet ´s avonds mocht komen, zou het nooit meer willen.. maar ieder zijn ding. Als je gewoon overdag werkt is het geen doen natuurlijk als je niet ´s avonds naar stal kunt.
Hier op stal is er leegstroom door afgelopen winter met al die vorst en sneeuw, er gaan er een heleboel voor de winter naar een stal met binnenbak.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:38

Ireen_ schreef:
nou inderdaad, op iedere stal is wel wat hoor.. Ik heb vroeger op een stal met hengsten gestaan waar je ook niet ´s avonds mocht komen, zou het nooit meer willen.. maar ieder zijn ding. Als je gewoon overdag werkt is het geen doen natuurlijk als je niet ´s avonds naar stal kunt.
Hier op stal is er leegstroom door afgelopen winter met al die vorst en sneeuw, er gaan er een heleboel voor de winter naar een stal met binnenbak.

inderdaad afgelopen winter doet weinig goeds voor stallen met alleen buitenbak.
Heb ook liever een binnenbak. Maar ook veel land van de zomer. En een buitenbak voor de zomer. Maar helaas is dat bijna niet te doen en in de buurt en voor een normale prijs....

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:41

Ireen_ schreef:

is wel leuk een stal met binnen bak maar daar bevriest de grond ook
oke er ligt geen sneeuw :D
en met regen is het ook wel handig
laten we gewoon hopen dat we niet zo'n erge strenge winter krijgen

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:46

Als ik de buienradar mag geloven krijgen we vanaf volgende week mooi nazomer weer.

Het is haast niet te geloven maar het stond er vanmorgen toch echt.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:48

ik wil ook niet meer zo een winter.
hier was nog extremer dan in Nederland.
Weken -17 graden vorst gehad en van half december tot half maart een halve meter sneeuw.getver.
Gelukkig hoorde ik van de mensen hier dat hetookhier niet normaal was en maar eens in de 30 jaar voorkwam,dushop ik er maar het beste van.
Toch hebben mijn paarden niet stilgestaan,veel stapritten in de sneeuw gemaakt en los gelongeerd in de [buiten]bak.

voor paarden is een buitenbak wel het gezondst i.v.m. stof en dus hoesten bij paarden.Maar een binnenbak is natuurlijk wel heerlijk hoor.