Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:39

Ojeeee Rien k ga meteen kijken wat de schade is!! :+

En ehm,,als iemand nog eens twilight boeken over heeft:$ ik wil ze nou ook wel eens lezen, jullie hebben me erg benieuwt gemaaakt! :9

@ Kim: die penny elastiekjes dienen natuurlijk wel gebruikt te worden :o

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:18

Morning iedereen!!

RheaNisan schreef:

Ja natuuuuuurlijk!! Ik zou zeggen; ga je gang hoor! Ik zal de elastiekjes anders aan de staldeur hangen, zodat je ze makkelijk kan vinden... }>

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:57

KimLittle schreef:
Morning iedereen!!

RheaNisan schreef:

Ja natuuuuuurlijk!! Ik zou zeggen; ga je gang hoor! Ik zal de elastiekjes anders aan de staldeur hangen, zodat je ze makkelijk kan vinden... }>

Je weet bij deze wat je gezegd hebt :+ }>

marjolijn81

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:04

oei oei Kim je gaat bailey niet meer herkennen!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:06

Bel even als je klaar bent Rhea, dan wil ik ook kijken! hahaha....

Volgens mij zien we straks alleen maar stieken en geen bailey!

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:25

Haha, ik ben ook errug benieuwd!!
Maarreh, houden jullie er wel een beetje rekening mee dat ze nog maar een kersverse Penny-poown is?
Miss Bailey keek haar ogen uit afgelopen dinsdag... ze moet geloof ik nog een beetje wennen aan de Penny-invasies hihi.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 07:07

Ga t toch even vertellen hier, want ik vond het bere mega intensief interessant, Wim Malisart kwam gisteren eindelijk bij ons op stal.

We begonnen met een afspraak vorige week woensdag, die werd verzet naar vrijdag... die naar dinsdag, toen naar woensdagmorgen vervolgend naar woensdagavond, daarna naar donderdag middag... uiteindelijk was hij om half 12 vanavond op stal...

Hij is een Arts die eigenlijk alle grote sportstallen in Nederland/Duitsland/Belgie doet, niet alleen quarters maar ook renpaarden etc. Het enige nadeel is dus dat de man met afspraken echt een ramp is.

Hij past veel technieken toe die ze ook bij mensen gebruiken die hoog in de sport zitten. Het eerste paard had bijvoorbeeld de spieren in de rug die kei en keihard waren en daardoor pijnlijk. Daar injecteerde hij dan, na verdoving, een vloeistof in waardoor de spier en rustig en ontspannen werd en sterker voor de toekomst. Bij wielrenners noemden ze het stofzuigen.

Ander paard die over de staldeur was proberen te springen en waarbij iedereen dacht dat het aan de voorbeentjes lag zag hij binnen de 30 seconden dat het aan de lateraalbanden op de sprong in het achterbeen lag. Daarna ging hij het paard scannen en dan kon je zo zien op het beeldscherm dat daar dus inderdaad te veel vocht zat.

Het is ook echt grappig om te zien hoe hij dat doet, hij gaat dan met een soort "plectrum" over de zenuwbanen van het paard en dan reageren ze daar heftig op wanneer hij op een punt komt waar het niet klopt.

Bij Morris had ik al een tijdje het gevoel dat er gewoon iets niet goed was, wat dat zou moeten zijn kon ik mijn vinger niet opleggen, maar aangezien de beste man toch kwam, dacht ik das mooi, we doen de mijne ook.

Toen ik met Morris aankwam lopen keek hij er eens naar, hij zegt, amai das een karakter he, dat kan wel en drammer zijn, en kan wel stressdiertje zijn he? Nou dat had ie binnen 1 seconde alvast raak.

Dus hij haalt die soort van plectrum uit zijn zak, en hij zet die op een punt... en ik schrok me echt dood, Morris ging gewoon echt bijna door de grond heen. Al die andere paarden gingen een beetje zielig door de grond, Morris wilde echter de beste man, of ieder ander die in zijn weg stond vermoorden... }>

Het blijkt dus, wat achteraf eigenlijk wel logisch is, want Morris eet al tijden zand en braakt soms en is zuur met aansingelen terwijl ik dat altijd heel voorzichtig doe. Dat hij het aan zijn maag heeft. Hij zegt dit is aan beide kanten precies het punt van de maag en dat is gewoon zijn zwakke plek.

Toen ging hij nog met zijn plectrum over de rest van zijn lichaam en verders had hij eigenlijk nergens echt reactie op, behalve bij de spier op zijn billen. Maar zegt hij dat komt omdat ze met die maagklachen soms last hebben van het zadel en de singel en dan gaan ze hun rug verkeerd gebruiken waardoor die spieren onder spanning komen te staan. Maar als de maag beter wordt, dan gaat dat vanzelf over.

Als medicijn kwam hij eerst met een voorstel wat hij mee had wat 95 euro ging kosten.. ik zeg , goh wel duur, maar wat moet dat moet dan maar...

zegt hij, vast omdat ik zo zielig keek.: "je kan ook gewoon gaviscon halen bij de apotheek"

brave dokter!

Dus Morris gaat aan de maagtabletjes!

Blij dat ik weet wat hem scheelt, hoef ik me ook niet meer zo druk te maken erom... Heeft me alleen wel mijn nachtrust gekost... want was half 2 thuis...
Laatst bijgewerkt door essiedepessie op 04-06-10 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 07:07

Goedenmorgen allemaal!
Waar was men gisteren allen? Niet op Bokt in ieder geval.

Ik heb nog een leverancier erbij, die heeft ook allerlei Cowboy Magic. Dus als er nog mensen nodig hebben, laat het me even weten en dan kan ik kijken wat ik kan leveren en voor welke prijs.....
Je kunt altijd even spieken op: www.equisportproducts.de . Hier staan geen prijzen bij, maar vragen staat vrij zeg maar....

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:40

goedemorgen allemaal!
@essie, dat klinkt best heftig, maar wel interessant! Gelukkig weet je nu wat Morris heeft en kun je snel verandering zien!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 08:58

Oké Esther.... Ik zie net dat we tegelijkertijd hebben gepost, waardoor ik jou verhaal gemist heb. Wel heftig, maar inderdaad hopen dat alles nu goed komt.

Anne_Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:23

Heftig verhaal Es! Doet me wel meteen denken aan Splash. Die eet weliswaar geen zand (want pas sinds een week los), maar dat ging hij wel meteen doen toen hij los stond. Graven en dan zoeken en likken naar die speciale zandkorrels....??? Splash is nl ook zo zuur met aansingelen en zelfs met poetsen. En vooral rondom zijn singelstreek en buik en tussen zijn voorbenen en zo. Had ie nooit. Dacht dat het kwam omdat we hem bij zijn singel per ongeluk te kort geschoren hadden, maar dat moet nou wel weer bijgegroeid zijn lijkt me (na 3 maanden.....). Waar drukte hij die plectrum precies? Dinsdag komt er een ostheopaat voor Josie dr BJ, die heb ik al gebeld of ze even wil kijken. Die had geen tijd verder helaas, ze kan alleen even kijken dinsdag. Weet je ook waardoor Morris last van zijn maag had?
Grusse!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:26

Esther, gelukkig weet je nu wat hij heeft, klinkt heel heftig maar ook heel interessant, ik hoop dat Morris snel opknapt!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:27

Stress zegt die dokter is een grote factor, en Morris is nogal een stresskipje, dus ik vind t niet gek. Het schijnt dat veel paarden last hebben van de maag. Ik zeg gaviscon... 2 keer per dag een theelepel. Kan niet schadelijk zijn.. Je kan het allicht proberen?

Hij drukte vlak naast de oksel, zegmaar cm of 4 daar vandaan op de buik. Je kan t ook met je vingers hoor, want als ik er op drukte ging ook de kill And attack modus aan...

Anne_Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:43

Kee thanks! Splash is niet echt een stresskipje, Morris idd iets meer ;). Maar een dik jaar niet echt buiten kunnen spelen lijkt me ook niet gezond voort peerd. Hmm, gevalletje baat t niet dan schaadt t niet idd. Maar ff een potje bij de apotheek scoren zo meteen :D Dank!

Anne_Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:45

En proberen die plek te zoeken. Kijken of bij Splash ook de kill & attack modus aangaat }>

Anne_Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:46

En hopen dat ze (Morris iig) allemaal weer snel zonder maagpijn rondlopen!!!!

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:19

@Es: wat een verhaal!! Wel gaaf hoor, zoals zo'n kerel zo snel in de smiezen heeft wat er loos is. Houd je ons wel op de hoogte of er inderdaad verbetering is straks?
Ben wel benieuwd eigenlijk.

@IJp: Tsja, ik heb net m'n portemonnee geleegd, uitgewrongen en toen nog de laatste centjes eruit gekrabd. Ben bang dat ik voorlopig niet toekom aan spulletjes kopen |(
Maar wel gaaf dat je je verkoopgebeuren steeds meer weet uit te breiden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:11

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:23

ziet er mooi uit hoor! sommige lijken gewoon net echt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:31

En daar gaat het om. Zo levensecht mogelijk, en dan kun je in je fantasie alle kanten uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:44

@Trudy: Wat blijven die modelpaardjes toch leuk, vind het echt knap hoe sommige mensen die paardjes kunnen bewerken!

@Es: Jeetje wat een verhaal van Morrisje, hopen dat hij er met de Gaviscon weer snel bovenop komt!

@Kim: Mwhahaha ik zou Bailey toch wel langzaam maar zeker laten wennen aan die penny-invasies hoor. Wat ze nu heeft gezien is nog maar het begin van d'r PennyPoownieBailey carriere :+

Vanmorgen hebben we echt optimaal genoten van het weer, was samen met Thomas en Thirza (en natuurlijk de paardjes) naar het Twiske. Het was een heerlijke rit, de paarden waren heel braaf en ze liepen de hele tijd met hun oortjes naar voren de omgeving te bekijken :) Helaas waren de strandjes druk bevolkt dus even stiekum hoefjebaden ging niet dus mss dat dat een volgende keer wel kan := Jammer dat het weer zo is omgeslagen vanmiddag, maar een beetje regen kan geen kwaad voor de plantjes en de grasjes :D

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 22:24

@ Beau: fijn dat het een lekkere rit met mooi weer was...

Ik heb weer een advertentie geplaatst, iemand interesse?http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=1303927

Ik heb trouwens foto's in mijn Paard en Naald hyves staan van de spullen die ik in de loop van de week verwacht binnen te krijgen.

Tot morgen allemaal!

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 07:57

Goedemorgen!

@beau en kim: ik denk dat Bailey een goede penny pony gaat worden (of eigenlijk al is) zaterdag na het bad van Kim vond ze het heerlijk al die pennies om haar heen!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 09:01

Goedemorgen allen!
Ik heb net een foutje ontdekt, jullie kunnen nu wel in het topic kijken!
IJp schreef:
Ik heb weer een advertentie geplaatst, iemand interesse? [EA-TK-AP] 2e hands westernspullen+ andere ruitersportartikelen.

Ik heb trouwens foto's in mijn Paard en Naald hyves staan van de spullen die ik in de loop van de week verwacht binnen te krijgen.

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:08

marjolijn81 schreef:
Goedemorgen!

@beau en kim: ik denk dat Bailey een goede penny pony gaat worden (of eigenlijk al is) zaterdag na het bad van Kim vond ze het heerlijk al die pennies om haar heen!

Ik vrees dat je gelijk hebt; ze leek maar geen genoeg te krijgen van al die aandacht... de kleine sl****bak