schouwse ruiters topic....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:07

Nee hoor, ik heb het een maand of 3 gebruikt, precies het voorjaar, daarna gestopt en was ze nog wel gewoon hengstig, maar van Gerrit was het nieuwtje af, dus taalde ze er niet meer naar.
Afgelopen week op buitenrit geweest met een andere ruin, en daar begon het gezeik weer, stilstaan, wapperen met die lippen, kleven enz, dus het is bij haar typisch het geval van nieuw vlees in de kuip is lekker.........
Ga er dus maar vanuit dat het over is als het nieuwtje ervanaf is, en nu is het het hoogtepunt, voorjaar, zonnetje, wat wil een merrie nog meer.........

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:30

dan heb ik vast weer een uitzondering hier staan Haha!
Vorig jaar stonden de dames op Zonnemaire en daar werd ze ook constant geprikkeld. Ik weet gewoon dat dit " echt Dreamer" is....
De ruin staat nu va maart hier, maar hij blijft " lekker" Cool

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:56

ben van t weekend voor t eerst met Zillion en watje weggegeweest, ze hadden beide geen winst maar zich wel redelijk gedragen (lees: ik heb t overleefd) ze waren wat druk en gespannen en gillen naar elkaar.

Zillion (v. Obelisk)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Whatever B. (v. San Remo)

vriendlief als groom Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:38

Die foto's zijn in Bergen op Zoom ofniet? Lachen

Ik ben daar zondag ook geweest...

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:15

ja klopt!! ik ben alleen zaterdag geweest, was vermoeiend zat Tong uitsteken

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:24

Nou, in ieder geval een ervaring rijker voor ze Jow !!
Leuke paarden ! Pling

Zondag ga ik Sparky ( de grote witte bekende Shire) naar Friesland brengen....maar lekker vroeg weggaan.
Dan begin volgende week gaat Junior naar Zonnemaire en heb ik opeens weer wat rust. Haha!
Vanmiddag hoop ik de uitslag van Berdien dr bloedonderzoek te hebben, dan kunnen we weer verder.

Vakantie is morgen om, even geen zon vandaag, want heb wat zonne-allergie.
Wilde de wei leegscheppen, maar ga niet dik ingepakt, pfffffff Cool

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:47

Gave foto's Jow Lachen
@ Shan, geloof het gelijk dat het autootje het beter had bij jou, maar ja, af en toe moet je weer eens wat anders he..

Van het weekend naar Groningen geweest, lekker uren file gehad ( echt van Utrecht tot praktisch aan Zwolle ) Maar wel een heerlijk ontspannend weekend gehad.
In Assen wezen shoppen, daar ook bij Hippo's wezen kijken, een ruitersport zaak, en Edie is daar verwend met een nieuwe bling-bling frontriem, wel een schatje, een aanwinst voor haar voor op de wedstrijden.
Maar het allerleukste was wel dat we bij Ro zijn vader zijn wezen kijken, wat een geweldige hengst is dat, 23 jaar, en nog zo mooi, gespierd en echt een showknol. En ja, hij denkt nog steeds, nog steeds natuurlijk.
Daar ook nog broers ( waarvan 2 goedgekeurde dekhengsten ) en veel zussen gezien van hem, echt erg leuk. Veel veulens gezien, al met al, dikke kwijl...Haha!
Edie is er ook nog met een groninger paard wezen rijden, ze zijn geloof ik 2 uur weggeweest. Een heerlijk weekendje paard, tot ergernis van manlief Haha!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 09:03

Wow! hebben jullie de startlijsten gezien voor as zaterdag, dat zijn er vééél, kun je zien dat we niks gewend zijn als newbies in de wedstrijdsport.
Oh, enne Acacia, bij Ro heeft het wel geholpen geloof ik, hij is ontspannender in de aanleuning, en daardoor makkelijker te rijden Lachen

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:39

in bergen op zoom was t nog 2x zoveel Haha! ik vind het wel altijd leuker!
t wordt weer een stressvol dagje....

ff zonnedansje hoor Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 09:48

Nou, idd, een heeel erg flink zonnedansje.... pfff, ze geven 80% kans op neerslag op, al die ruiters en paarden die dan verzopen rondlopen. Losrijden in de binnenbak gaat ook niet, veel te veel paarden. K U T zooi... heb je een dikke week, wat bijna 2 weken mooi weer, en als het dan mooi moet zijn, krijg je regen... Boos!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:45

en ik moet 7 proeven rijden + viertal....
k hou t vast nie droog Boos!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:47

Maak je niet druk, een beetje koeler voor de wedstrijd is alleen maar beter, regen mag overdrijven.......
Ben ook benieuwd, doen er veel mee, waar laten ze dat allemaal?
Ik ga sóchtends eerst lessen, dus heb dan een makkie met losrijden, moet om 14.00 starten, voorlopig de laatste wedstijd, zie van het najaar weer verder, ik moet ook echt de motivatie gaan zoeken, mooi weer, weinig zin in trainen, liever rondje over het strand......

Maris, ik pb je even!!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:58

ik hoorde er van t viertal ook over les, maar geeft amber smorgens les dan, want ze moet toch ook starten? ze is een paar ruiters na mij

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 12:04

Volgens mij kan ze dan toch ook niet.. ik zie haar straks, zal het gelijk eens even vragen dan.
Edie moet ook viertal ( nou ja, 6 tal, maar we hopen op viertal, petra d'r paardje is een beetje dwars ) en 2x starten, en jij ook 2x in dezelfde klasse als Edie toch Lachen
We gaan uit van de 17e plek,kan het alleen maar meevallen, en hopelijk stiekem een winstpuntje. We shall see...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:39

Jow schreef:
ik hoorde er van t viertal ook over les, maar geeft amber smorgens les dan, want ze moet toch ook starten? ze is een paar ruiters na mij

Amber start niet zaterdag, heb dér even gebeld gisteren om het zeker te weten, ze is nu ook van de lijst af.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:41

Yavanna schreef:
Oh, enne Acacia, bij Ro heeft het wel geholpen geloof ik, hij is ontspannender in de aanleuning, en daardoor makkelijker te rijden Lachen

Heeeeee !! Goedzo ! Go Wilma !! Go Wilma !! Haha!

Even een vraagje,
ik hoop eindelijk vanmiddag de uitslag te krijgen van Berdien dr zware ademen/hijgen.
Ze zal ws ook op nat hooi moeten, als ze niet in de wei staat ( zoveel mogelijk wel natuurlijk Knipoog ).
Hebben jullie wel is gehoord van hooikuil ?
Dat is hooi wat eigenlijk nog 1x gedraait had moeten worden, dat wordt dan in plastic gedaan.
Dus niet gewoon kuil.
Er mogen niet teveel eiwitten inzitten ( koudbloeden Knipoog )

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 14:44

Geen idee, maar weten ze dat bij Bodbijl niet, of bij de molen van Moriaan? Die hebben zulke dingen dan denk ik wel.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:34

wij hooien vaak zelf, maar moeten gewoon wat meer info hebben....zullen ze bij Bodbijl idd best weten, dankje, zal ze zo is bellen !

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:41

karin: bodbijl heeft kuil van ons dus kun je beter mn pappie belle Haha! we hebben verschillende soorten kuil, en alles is voor paarden.

marion: joh waarom start amber niet?

yavanna: in de 1e proef moet ik 3x en de 2e proef 2x, en mn vriend rijd de hengst ook in t L1.
hoop da tik t overleef Huilen

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 18:41

Da's een gehaast idd, Jo.
Amber had zich schijnbaar helemaal niet ingeschreven, en heeft gewoon de ochtenden les. Ze heeft zondag wedstrijd.
We zien je zaterdag wel...Lachen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:42

Diegene die moeten starten zaterdag in ieder geval veel succes!
CC word morgen ingeschaard en Shaan komt weer naar huis, dat verzacht de pijn een beetje.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 08:52

Mijn God, waarom nu en waarom gisteren niet... wat ik bedoel, het weer natuurlijk Haha!

Het was weer een enerverend dagje, veel verschil in punten, maar de viertallen hebben het goed gedaan, allemaal winst.
Edie had 1 winst in de eerste proef,en was daar 5e, dus die heeft een groen rozet, en een geldprijsje, helemaal blij. De 2e proef had ze maar één fout, mijn schuld, was te laat met lezen, en verder een nette proef, maar kreeg van Pickkers maar 179 punten, terwijl ze daar de keer ervoor 4 winst kreeg Rolleyes Overigens had ze iedereen zeeeer laag gejureerd, Anita had met Wilton maar 150 punten, terwijl ze een redelijk nette proef reed. Vaag mens, zal wel gedacht hebben, heb de eerste keer soepel gejureerd, zal nu maar heel streng zijn.
Jow, kun jij ook een beetje uitleggen hoe die selectie voor het ZK in zijn werking gaat? Ik heb er echt geen idee van. Edie was n.l voor de selectiewedstrijd 5e, houdt dat dat in dat ze al een kwalificatie voor het ZK binnen heeft?

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:22

Dat is inderdaad balen dat ze zo streng gejureert heeft!
Maar toch nog 1 winst! Knipoog

Ik wou eerst ook met de selecties meerijden, maar heb toch maar besloten dat ik van de zomer M1 wil starten Lachen

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:39

rennende paarden en paraplu`s waren voor watje geen succes, allemaal bokkesprongen in mn proef en met afgroeten pleurde ik er nog bijna af omdat een meisje met wapperend tasje coupons bij jury ging halen, resultaat.. 151 -2 omdat ik waarschijnlijk langs bordje ging.. 2e proef 164. de veearts had ook gezegd dat ze haken had dus die gaan er volgende week eerst af.

maaaaarrrr.. zarona stond nog op trailer.. is ze over stang gesprongen, met voorbenen de vooruit er half uit, scheuren in mn polyster, zij had 3 sneetjes, al is die op dr oor nog niet zo flex, allerlei omstanders en mn pa en grooms hebben alle stangen losgemaakt (dat kan makkelijk in een brenderup) en zo is ze er uit gekomen..

pff wat een dag.. en door helee dag met nat pak te lopen ben ik nu aardig ziek aan t worden...

al met al sta ik nu met Sun (z1) 3e in selectie Zarona (l1) 5e en zillion (l1) 6e

yavanna: van de 3 selecties moet je er minimaal 2 gereden hebben. de beste plaatsings tellen mee. Stel ik ben met sun nu 3e en in vrouwepolder miss 4e, dan zou ik 7 punten hebben. die einduitslag telt dan, ik weet alleen niet wat de verdeelsleutel is, oftewel.. hoeveel er door mogen

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:34

Jeetje dat is inderdaad een heftige dag voor jou geweest!

Nouja, gelukkig sta je er niet slecht voor!