Zwerte schreef:fotty.... kan dr helemaal niks mee!! Ooit een paar keer op gereden en had precies hetzelfde, mevrouw wilde de hoefslag niet op... zucht... uiteindelijk kon ik wel "alles" met haar (ze luisterde iig) maar gelukkig nooit weer op gereden want ik heb er totaal geen klik mee! Wel super leuk dat het zo goed ging! Ik vind haar juist helemaal niet lekker zitten, apart he? hoe zoiets per persoon verschilt!
Grappig inderdaad! Ik vind Fotty juist een van de leukste en fijnste paarden, en ik mocht er maandag op
. In het begin zat ik ook een beetje aan te modderen, ze ging even tutten en wou toen even niet op de hoefslag, ook niet na een paar keer flink binnenbeen, maar na een tikje achter m'n laars lukte het wel en daarna heeft ze het ook niet meer geprobeerd.
We reden het eerste half uur in de binnenbak en daarna gingen we in de buitenbak rijden. Binnen ging het beter dan buiten, buiten was ze wat minder ontspannen maar ze zit inderdaad zooooooo fijn. Gek dat je dat helemaal niet vindt, Sarah, hihi!
Ach en Mara, dat komt allemaal wel weer goed
. Echt van die dingetjes die erin sluipen en die je er niet zo makkelijk weer uit krijgt; ik heb het zelf ook. Er valt ook heeeeeeeeel wat te verbeteren aan mijn zit. Volgens mij heb ik verschrikkelijke kapstoktenen en ik vergeet altijd dat ik vooruit moet kijken ipv naar m'n paard
. Ik heb een tijdje verschrikkelijke klapperbenen gehad, maar dat heeft Ini me afgeleerd door me op Bram met flinke sporen te zetten. Hihi, dan moeten je tenen wel naar voren en dan moet je echt niet gaan klapperen
. En volgens mij heb ik pianohanden, zitten m'n knieen niet altijd goed aan het zadel en moet ik in de galop meer op m'n kont gaan zitten. En ik zou m'n handen wat meer moeten dragen denk ik. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik met m'n rechterhand veel te streng was, daarna deed ik zo had m'n best om rechts los te laten dat ik links vast ging houden, maar volgens mij gaat dat nu wel goed. Ik ga maandag eens op m'n houding letten, dat vergeet ik altijd. Ik ben dan meer bezig met m'n paard dan met mezelf, hihi. Whieeee, zin in maandag!