manege de veluw ewijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Star

Re: manege de veluw ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:58

Ik ben der echt al 3 jaar niet meer geweest, dus kan je niet helpen!

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:48

Mm heb ook geen idee.

Moet wel zeggen dat in de tijd dat ik daar reed wij nooit iets van buitenrij regels hebben geleerd. Ook nooit uitleg over gehad.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:58

Ik ook niet. In het begin liepen de moeders mee en later gingen we alleen en werd er gewoon vanalles geschreeuwd als we iets moesten doen := Ik ben trouwens nooit ergens voorbij gegaloppeerd/gedraafd. Wij naderde alles in stap als dit kon. Ligt er dan waarschijnlijk toch aan welke instructeur/trice je hebt gehad.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:57

Ja idd alleen bij ons liepen er dan geen moeders mee er ging soms eens een keertje iemand van de pension klanten op de fiets mee.
Maar wij zijn ook nooit ergens voorbij gedraafd/gegaloppeerd altijd alles in stap.
Verder idd aan elkaar doorgeven wat je moest doen.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:32

ja maar deze meiden waren alleen zonder instructie,
en ja uit fatsoen weet je dat de andere paarden en voetgangers in stap moet passeren.
maar dit sloeg echt alles andere paarden in volle galop passeren is vragen om problemen.

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:25

Ik heb een aantal jaar op de manege gestaan met mijn paarden en daar heb ik ook les gegeven. Ik neem aan dat iedereen zo slim is om met een groep rustig langs andere paarden/mensen te gaan etc.. Maar als het mensen zijn zonder instructrice, tja dan denk ik dat het mensen zijn met een eigen pony.. Geen regels lijkt me dan, en ik denk eerder aan het verstand/normen en waarden. En tegenwoordig is dat zowiezo ver te zoeken bij de jeugd :)

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:03

dit was ook iemand met haar eigen pony, Chan had de pony herkend, en is ook nooit een manege pony geweest. Wel doorverkocht en op de manege gestald gebleven ;) En idd, die normen en waarden zijn ver te zoeken tegenwoordig.... overigens geldt dat natuurlijk niet voor alle jeugd, dus niet verkeerd bedoeld ;)

cloudya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:05

Joehoeeee eindelijk kan ik in dit topic posten!!

Ik heb leren rijden op manege de Veluw, van 1983 tot 1995 geloof ik, daarna een tussenstop en weer begonnen van 2001 tot 2003.
Helaas moeten stoppen maar nu sindskort weer begonnen jippieeeee.
Ik vind het nog steeds een leuke gezellige manege :-)

Zie al veel namen van vroeger voorbij komen hier, leuk!

Ik heb leren rijden op Iris, dat was vanaf het eerste moment mijn lievelingspony :-)

Afbeelding
(klik voor grotere versie van de foto)

Toen liepen er oa ook Pinto, Mischa, Anouk, Laura, Penny (geheel bruine penny), Kim (kleine sprinter), Beauty, Sasha, Oran (daar is mijn hond nu naar vernoemd trouwens)
Later heb ik meestal gereden op Layka maar ze is helaas verkocht omdat er nog maar weinig mensen op reden (enorme bokpony).
Ik weet nog toen ik dat nieuws hoorde, dat was janken zeg!! (Samen met Ymke als ik het me goed herinner)
Toen liepen er ook oa Ashley (die was geloof ik blind aan een kant), Tamara (heerlijk zadel!), Marco, Warla, Vivi, Power.
Ik reed toen altijd op woensdagmiddag, later op de vrijdag.

Les gehad van: Henk, Bea, Yolanda (jaaarenlang), Susan

En nu op de woensdagavond :-)

Allerlei nieuwe paarden, behalve Marco!!! Leuk om die weer te zien :-D
Tuurlijk de eerste keer jeugdsentiment en de les op Marco, aaawww. Daarna Limit.
Volgende keer Mareina, ben benieuwd, nog nooit opgezeten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 01:19

Kun je eindelijk posten Cloud _O-
Leuke foto :j :D

cloudya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 02:07

Volgens mij had iedereen toen van die stickertjes bij de fotos ;-)
Ik heb nog meer oude fotos maar niet gescanned nog.
En mn scanner werkt niet meer onder win7 (grr), dus ik ga wel bij mn broertje scannen binnenkort.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 08:38

Is Layka verkocht ja?! Enig idee waarheen? Dat was echt mijn favorietje na Rabo! is Rabo er nog wel?

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:21

rabo is er nog wel hahah Toevallig rijd een client van mij daar wel eens op..

ik ben trouwens heidie... Heb vroeger mijn pony twee maanden op de veluwe gehad.
Nu laatst ben ik er geweest omdat een client van mij daar wilde rijden

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 14:11

Naomi_Star schreef:
Is Layka verkocht ja?! Enig idee waarheen? Dat was echt mijn favorietje na Rabo! is Rabo er nog wel?

Oude Layka ;)

cloudya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:44

Ja de oude Layka :-)
Niet de Layka die erna is gekomen, die heb ik niet gekent.

Ik ben nog altijd op zoek naar een foto van oude Layka, jammer dat we toen niet al fotomobieltjes etc hadden ;-)
Ik heb maar weinig fotos van die tijd.
Cor zei toen ik vroeg waar ze dan heen was dat ze als fokmerrie was verkocht maar waar zei hij natuurlijk niet.
Die mensen zaten vast niet te wachten op huilende manegemeisjes ;-)

Ik denk dat Rabo er nog wel is, zelf niet op gereden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 14:47

Ik heb erg veel op de 'nieuwe Layka' gereden, in het begin was ik er als de doods voor, op den duur vroegen velen aan mij of ik der op wilde zadelen :')

Rabo vond ik echt verschrikkelijk, heb daar geloof ik mijn laatste les op gereden en toen lag ik er bijna af :+

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:33

Wij zouden toen Rabo eigenlijk kopen (7 jaar geleden) Maar toen kon ik een ander paardje redden van vervelende bazen dus hebben we daarvoor gekozen. Al had ik Rabo erg graag gehad. Heb nooit moeite met hem gehad. Hij is alleen geen goed manege paard vind ik..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 17:01

Ik vond hem in de aanleuning anders vrij vervelend...
Ik heb er in het begin op gereden en toen was hij er nog niet zo lang, ik weet dus niet hoe hij nu functioneert. Je kon hem nageeflijk rijden maar na 15 minuten pikte hij dat niet meer en was er geen land mee te bezeilen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:07

Cloudya kan het zijn dat ik je ken van je eerste periode? je gezicht komt me bekend voor. Ik reed asl ik er was eigenlijk altijd op Warla of heel af en toe op een schimmel die akelig hoog opgooide waar ik eigenlijk ook niet fatsoenlijk op kon zitten, geen idee hoe die heette maar Warla dus wel, heerlijk dier om op te rijden alleen mijn enige wedstijd daar was nogal een afgang dankzij haar hysterische gescheur omdat ze alleen in de bak was :+ .

Ik ben er echt al jaren nie meer geweest en vraag me af waar ze nu hun paarden hebben lopen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 17:15

Ik denk dat die schimmel Marco is :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:19

Zou best kunnen, was in ieder geval een ruin en voor mij echt een ramp om te rijden en uit mijn hoofd ergens tussen de 160 en 168 dacht ik net iets hoger dan ikzelf was, ik kan niet goed zitten met hoog opgooiende paarden.

Laat nu onze tinker ook heel hoog opgooien in draf, een drama gewoon :P gelukkig draaf ik weinig dat scheelt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 17:21

Ik vond Warla anders ook vrij actief met de voorbenen.
Ik heb ook amper op de paarden gereden omdat ik vrij klein ben en dus ook moeilijk met grote gangen om kan gaan.
Heb een keer dubbel gelegen met een les op Limit :')
Ik wilde lichtrijden maar kon die passen niet uitzitten, dus ging eerder zitten steeds en daardoor dacht hij dat ik ging doorzitten om te galopperen, je kunt wel nagaan dat dat er erg florissant uit zag _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:47

Zoiets had ik bij die schimmel dus ook meer stuiteren als iets anders en echt rondhopsen als een beginner dat terwijl ik op de ponyclub in een z achttal reed en zelf ook al rij ver individueel in de dressuur was. Warla viel mee omdat ze vrij korte passen nam, dat ging nog wel omdat mijn pony ook een echte dribbel was. Ik ben zelf 159 cm met korte benen dus pas ook niet echt op heel grote paarden.

Connor maakt ook erg grote passen in een trage maar hoog opgooiende beweging en zelfs na 7 jaar draven ben ik daar nog steeds niet aan gewend :o

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:04

Cyntje schreef:
Ik vond hem in de aanleuning anders vrij vervelend...
Ik heb er in het begin op gereden en toen was hij er nog niet zo lang, ik weet dus niet hoe hij nu functioneert. Je kon hem nageeflijk rijden maar na 15 minuten pikte hij dat niet meer en was er geen land mee te bezeilen...

Ik heb erop gereden nadat Leonie er niet meer mee reed. Ik heb gelukkig nooit problemen met de aanleuning gehad. Hij moest toen ook steeds perse de martingaal om van Cor, maar heb ik nooit mee gereden. Wel wilde hij weleens omhoog komen, maar dat vind ik dan wel weer grappig ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 23:16

Ja...dat omhoog komen ja... deed ie bij mij ook... en daarna bokken... hijs fijn :7

cloudya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 02:29

Oh dat zou wel kunnen Karuna, ik weet het niet want ik ken je niet van gezicht hier haha.
Ik vond Marco altijd wel fijn rijden, Warla ook trouwens.
Warla is er helaas niet meer (overleden) maar Marco staat er nog (30 jaar issie alweer), hij mag af en toe nog een beginnerslesje meedoen.

Haha Limit is ook erg ruim ja, is wel okay, maar meneertje was eigenwijs en bokgalop enzo.
Ik hoop dat Mareina fijner rijd, hopelijk een die zonder zweepje kan.

Er was toen in die periode 2001 een paardje dat in de galop ineens een rengalop inzette, ben ik n keer vanaf gepleurd, weet alleen niet meer hoe ze heet, iemand hier een idee??

Ooooh en Tinkers <3