Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Valentinow

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:59

JA zeg ik wou da ier zette dak da gemakkleijk kan trg vinden! Moest ik is e keer willen veranderen fzo!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:00

STAAT er hier trouwens iemand op Stal Hazebroek?!

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:10

hey, ik rijd bij de lrv
we hebben veel wedstrijd bij de "ceulemans", vroeger ook in de mustang maar die is nu verkocht en de binnepiste privéstal geworde
de pronkenborg ken ik ook
kent er soms iemand manége de verbrande brug??

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:08

ik denk niet dat er hier iemand is die op stalhazebroek staat Nagelbijten / Gniffelen Maar je weet nooit Haha!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:59

Ambertjeuh schreef:
Ik rij nu op de Bleukhoeve (in Rijmenam) en heb vroeger op een manege in Kampenhout gereden. Ben daar uiteindelijk weg gegaan omdat de paarden er totaal niet goed verzorgd werden, de mensen echt niet vriendelijk waren en de lessen rotslecht. Maarja, als je daar begint te rijden als zesjarige en je verzorgpony staat daar, ga je nu eenmaal niet snel weg hé Tong uitsteken

In de omgeving zijn er ook nog Vijverstein (slechte reputatie), Ruitershof, New Hunters (vind t daar niet echt proper, en de lesgeefster is echt niet vriendelijk), er is vlakbij nog een privémanege dat ik weet, en er is nog een en ander in de buurt dat ik niet bij naam ken. Lachen

Hé de bleukhoeve Tong uitsteken
Daar heeft het paardje van mijn nicht gestaan en nu staat ze op Vijverstein en ze vind het er veel beter Haha! Ik vind de dressuurlessen op de bleukhoeve super saaii.. en de manegepaarden zijn sloom Clown Maar qua inrichting is het daar wel super! en de springles is er ook goed Haha!

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:31

Bke4 schreef:
Sannii schreef:
Gisteren nog gereden in Op Den Dries Lachen

Dikke nekken vind je wel overal , maar op van die "bekendere" maneges zoals kattevenia toch net iets meer vind ik .

Hangt er vanaf wat je verstaat onder 'dikke nekken'. En dat is niet van net iets meer, op manege waar het er shiek en duur uitziet, zullen er meer dikke nekken lrond lopen dan op een gewone manege waar iedereen een paard kan stallen en waar het betaaldbaar is,dan een manege waar je 500 euro voor een stal moet betalen..

Ik vind een dikke nek: Iemand wat nooit eens hallo kan zeggen en altijd voorbij alle mensen heen kijkt zonder eens te lachen.. Mensen die in de piste komen en denken dat de piste voor hun alleen is en amper rekening houden met andere ruiters in de piste..

- Mensen wat veel geld hebben, zijn daarom geen dikke nekken, maar kunnen gewoon veel meer permiteren voor hun paard en hun zelf.

volledig mee eens Lachen
[/quote]

is ook zo en daarom kom je ze ook vaker tegen op van die grote maneges Knipoog dat bedoelde ik maar hoor ;p

Mallory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:37

ponyzotje schreef:
ik ook niet, maar ik leerde niks meer bij in mijn les
bij janus zou dat misschien beteren, maar ik kan niet meer rijden doordeweeks omdat ik volgend jaar op kot ga.
De les die ik normaal gezien volgde zaterdagmorgen (volwassenen) is veranderd naar wandelingen, en daar zit ik nu ook niet echt op te wachten, ik wil ook wel bijleren, en veel Clown want dat heb ik wel nodig Haha!

Maar bij janus zal idd wel goed lessen zijn Ja

Al geprobeerd in Leiedal in Bissegem, ik heb der jaren gereden en mij altijd goed geamuseerd. Ben nu verhuisd dus daarom ben ik er weg, maar anders had ik er vast nog altijd gereden...

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:41

Miss_Maya schreef:
De eikaart => duur
Bosscherhof => héél slechte verzorging paarden
Kattevenia => lopen veel dikke nekken rond , wel goede lessen .
Op den dries => hele goede dressuurgerichte manege , goede verzorging paarden

Op die maneges heb ik gereden , nu rijd ik niet meer op maneges

Ik heb op bosscherhof leren rijden en er meer als 5 jaar rondgehobbeld, met ouder worden beginnen te beseffen dat het zo niet kon. Ik sleet er mijn dagen met paardjes poetsen, opzadelen ... Sommige perioden gaat het beter en dan lijkt het alsof ze weer plots omslaan. Qua lessen vond ik de beginnerslessen (privélessen) er wel goed hoor, de groepslessen daarentegen waren niet geweldig :s

Over Kattevenia ben ik het eens op vlak van de dikke nekken (heb er ooit al veel ruzie mee gehad :p) en de lessen, sorry hoor maar die zijn er op bepaalde dagen toch serieus op achteruit gegaan! er zitten mensen in groepen waar ze niet in horen, lesgevers die liever met meisjes praten dan les te geven... nee hoor, ziet er allemaal mooi uit maar... :s:s

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 02:20

Ilse_Gipsy; dan liep jij er ongeveer dezelfde tijd als ik rond, zou ik je kunnen kennen?

Ook ik heb op Bosscherhof leren rijden van Carolien (dacht ik toch dat ze zo noemde) Super lesgeefster is het! Lachen De privelessen zijn er idd goed en het systeem (eerst zoveel prive lessen voor je in de groep mag) was er toen ik er reed ook goed, maar inderdaad, de verzorging is er op achteruit gegaan! Hoewel ze hun wedstrijden dan weer heel goed organiseren enz!.

Kattevenia is een grote manege waar veel mensen rondlopen. Dat daar een aantal mensen met een dikke nek rondlopen kan je niet voorkomen. Elke grote manege heeft meer dikke nekke dan de 'kleinere' maneges. Op kleinere maneges kent iedereen ook iedereen.
Wb lessen heb ik er een les gevolgd en ik moet toegeven dat ik het niveau nu niet bepaalt hoog vond. Maar ik ben nog geen manege tegen gekomen waar dat de manegelesse wel een 'hoog' niveau hadden. Beginners raken vaak toch verzeild tussen gevorderde en houden de lessen op omdat ze zichzelf overschatten. Heel jammer maar het leven van een manegeruiter.

Gerrits kom ik sinds kort wekelijks. En ik vind geen enkele manege ongezelliger als die manege. Als we het over dikke nekken hebben; daar lopen er rond!
Als je voorbij komt en vriendelijk knikt gooien ze hun neu sin de lucht en kijken ze de andere kant op, de enige vriendelijke is het meisje dat achter de bar staat en die man (de eigenaar?)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 12:10

Volgende week ga ik op mini-stage naar De Rhille. Zijn er hier al mensen die op mini-stage zijn geweest, is er een groot verschil met gewone kampen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:20

magli schreef:
Volgende week ga ik op mini-stage naar De Rhille. Zijn er hier al mensen die op mini-stage zijn geweest, is er een groot verschil met gewone kampen?

die mini-stages zijn eigelijk gewoon mini-kampen, dus net als gewone kampen, alleen ietsje korter. Veel plezier volgende week.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 15:36

Bedankt. Lachen

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 15:40

Ilse_gipsy schreef:
Miss_Maya schreef:
De eikaart => duur
Bosscherhof => héél slechte verzorging paarden
Kattevenia => lopen veel dikke nekken rond , wel goede lessen .
Op den dries => hele goede dressuurgerichte manege , goede verzorging paarden

Op die maneges heb ik gereden , nu rijd ik niet meer op maneges

Ik heb op bosscherhof leren rijden en er meer als 5 jaar rondgehobbeld, met ouder worden beginnen te beseffen dat het zo niet kon. Ik sleet er mijn dagen met paardjes poetsen, opzadelen ... Sommige perioden gaat het beter en dan lijkt het alsof ze weer plots omslaan. Qua lessen vond ik de beginnerslessen (privélessen) er wel goed hoor, de groepslessen daarentegen waren niet geweldig :s

Over Kattevenia ben ik het eens op vlak van de dikke nekken (heb er ooit al veel ruzie mee gehad :p) en de lessen, sorry hoor maar die zijn er op bepaalde dagen toch serieus op achteruit gegaan! er zitten mensen in groepen waar ze niet in horen, lesgevers die liever met meisjes praten dan les te geven... nee hoor, ziet er allemaal mooi uit maar... :s:s

Ik heb daar ook best lang gereden ! Maar naar mate ik ouder werd begon ik te beseffen dat die paarden echt zielig zijn ! Als je dan de paarden van kattevenia bekijkt .
Ja kattevenia arrgg ! En dan lopen daar ook zo meisjes met een eigen paard rond en hoe die jou bekijken ..
Sommige ruiters deugen ook niet nee . En van de groepen is ook waar er zitten half gevorden bij de gevorderden .. Tja !
Er zijn 2 dingne positief aan kattevenia dat is de verzorging van de paarden en het bos ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:38

Miss_Maya; jij gaat me niet vertellen dat dat op geen enkele andere manege is Knipoog (dat ze je bekijken als ze een eigen paard hebben)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:45

njah ik ben eigelijk heel tevrede van kattevenia, natuurlijk kan het nog beter he, dat kan altijd, maar toch al aardig, jammer dat het lessen niveau niet hoog ligt, maar je kunt ook niet te veel vewachten van een openbare manege.
En jah die dikke nekken hou k me gewoon buiten, doe gewoon effe lekker waar ik zin in heb en rij gewoon met plezier, staat er me iets niet aan zeg ik dat ook tegen die mensen Knipoog ik weet toch dat ze zelf niet beter weten, maar dat soort volk heb je overal waar je gaat en staat dusjah, leer er maar mee leven.Voor de rest heb ik ook op ter biesen(slecht!!) gereden en op castershoeve(slecht!!) gereden :p slechte verzorging van paarden!

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:42

[/quote]

Ik heb daar ook best lang gereden ! Maar naar mate ik ouder werd begon ik te beseffen dat die paarden echt zielig zijn ! Als je dan de paarden van kattevenia bekijkt .
Ja kattevenia arrgg ! En dan lopen daar ook zo meisjes met een eigen paard rond en hoe die jou bekijken ..
Sommige ruiters deugen ook niet nee . En van de groepen is ook waar er zitten half gevorden bij de gevorderden .. Tja !
Er zijn 2 dingne positief aan kattevenia dat is de verzorging van de paarden en het bos ...
[/quote]

Verward Ik vind dit nogal tegenstrijdig eerlijk gezegd..

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:44

njah Lachen

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:47

Die zielige paarden slaan op bosscherhof Knipoog

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:27

Ah oké, ik dacht dat dat ook over Kattevenia ging, sorry!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:38

k vind die paarden zielig die daar zo helemaal achteraan in zo een donkere reuze doos staan met de mest een halve meter hoog, en hun hoofd tegen het plafont(dat was toch zo in april) en die wat op een 7 paards trailer gestald stonden :s k zou me schamen als ik de eigennaar was van die manege ...Ik heb geen tikkeltje respect voor bosscherhof, net zoals ter biesen en castershoeve, geef mij maar een dikke nekke manege met minder goeie lessen, maar super verzorgde paarden, dan een goeiie lese manege met super slecht verzorgde paarden, die graat mager zijn/

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:41

Lol,gisteren dacht een meisje dat ze Sunshine van bossherhof hadden gekocht omdat die redelijk mager is *LOL*

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:46

héhé :p

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:03

magli schreef:

Geweldige manege! Lesgevers zijn niet altijd even aangenaam. Maar qua verzorgen echt op en top.
Ook vind ik dat de manege er erg mooi bij ligt. Goede verzorging van tuig, en stallen. (althans toen ik er was. Was wellicht ook wel om dat elke groep toch om de de twee dagen moest mesten) Wel vind ik persoonlijk dat er niet echt veel verschit zit qua niveau in de groepen. En dat tijdens de kampen de groepen niet erg goed verdeelt waren. De slaap plaatsen vond ik dan weer heel leuk en gezellig. Genoeg activiteiten buiten paardrijden, maar toch genoeg paardrijden ook. En je leert er best veel (als ruiter) Althans ik heb er veel geleerd. Wellich meer dan 2 jaar op mijn toenmalige vaste manege Lachen (stel je maar voor welke k*t manege het was Tong uitsteken) Veel succes! En laat ons iets weten hé!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:08

Idd de Rhille is een zeer goede manege, is ook van Bloso en alle manege van Bloso zijn eigenijk zeer kwalitatief! De situatie is idd prachtig, nette stallen, alleen vind ik het jammer dat de paarden nauwelijks contact kunnen hebben met elkaar, enkel als ze naar buiten kijken in de stallen. Ik ga al 6 jaar ongeveer op kamp naar de Rhille en het is altijd wel leuk, over de verdeling heb ik nt echt te klagen, maar ik versta wel wat je bedoelt. De lesgevers zijn ook zeer verschillend.

In de zomervakantie heb ik weer een paardenkamp gedaan samen met een paar vriendinnen. En dit was echt een superkamp, we hebben de leiding super goed leren kennen, we zijn zelf gaan supporteren met spandoek enz. op wedstrijden.

Hoop dat dit mini-kamp even leuk wordt, ik breng verslag uit:).

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:07

Ik denk toch dat we hier allemaal een beetje moeten oppassen met wat we hier plaatsen..
Namelijk een manege waar over gesproken word, kan een aanklacht doen tegen de slechte reclame dat rond verteld word, zeker via het internet.
Dus ik zou zeggen, in het vervolg wat opletten, want de gevolgen wil je niet weten..

Ik bedoel hier niets slecht mee, maar heb het pas horen vallen dat het duur zou te komen staan voor de personen die in het openbaar slechte reclame maken over een bepaalde manege. En ik breng jullie gewoon op de hoogte..

Over Kattevenia: Ik vind dat er nu véél minder 'ouder' volk rond loopt dan een jaar terug (of 2 jaar) Iedereen van een jaar geleden is bijna overgeschakeld naar een eigenpaard, verzorgpaard, of gaat naar hoge school, gevolg geen tijd meer voor de manege.. Er lopen veel meer kinderen tussen 10-14 jaar rond dan mensen tussen de 14-20 jaar. Vele kinderen tussen de 10-14 jaar hangen de dikke nek niet uit op de manege, maar zijn zo goed als allemaal vrienden van elkaar. Dus echt sprake van dikke nekken, vind ik daar niet echt meer voorkomen..

Over de lessen, op welke manege kan je wel een hoog niveau aanhalen als er kampen worden gereden met de manegepaarden waar ruiters op zitten die nog nooit hebben gereden?
Als je een hoog niveau zoekt, zoek dan een verzorg/eigenpaard en neem privé-lessen! De meeste manege's zorgen voor de basis en niet hoog dressuur of springgericht werken, want denk er aan, er rijden namelijk veel ruiters op manegepaarden met een andere zit/hand/been gebruik.. En als je echt op een paard wil werken mogen er niet veel verschillende ruiters op rijden..

De meeste personen oordelen gewoon véél te snel over iets. Als ze maar iets horen over een manege, maar er nog nooit zijn geweest, is deze manege al slecht.. En dit via internet verspreiden is enorm slecht voor hun 'reclame'.

Wat kan een manegehouder nu doen aan een dikke nek? Hij kan die toch niet buiten zetten omdat sommige vinden dat deze een dikke nek heeft? Geloof mij er bestaat niemand die iedereen graag heeft. Je zal het overal hebben, in uw straat, in de wijk, in een cafe, op school, in een zwemles enzo,... Als ik in het centrum wandel (genk in dit geval) lopen er veeeeeeeeeeeel meer dikke nekken rond dan op kattevenia. Daar kan je ook niets aan doen..