Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ambertjeuh schreef:Ik rij nu op de Bleukhoeve (in Rijmenam) en heb vroeger op een manege in Kampenhout gereden. Ben daar uiteindelijk weg gegaan omdat de paarden er totaal niet goed verzorgd werden, de mensen echt niet vriendelijk waren en de lessen rotslecht. Maarja, als je daar begint te rijden als zesjarige en je verzorgpony staat daar, ga je nu eenmaal niet snel weg hé
In de omgeving zijn er ook nog Vijverstein (slechte reputatie), Ruitershof, New Hunters (vind t daar niet echt proper, en de lesgeefster is echt niet vriendelijk), er is vlakbij nog een privémanege dat ik weet, en er is nog een en ander in de buurt dat ik niet bij naam ken.
Bke4 schreef:Sannii schreef:Gisteren nog gereden in Op Den Dries
Dikke nekken vind je wel overal , maar op van die "bekendere" maneges zoals kattevenia toch net iets meer vind ik .
Hangt er vanaf wat je verstaat onder 'dikke nekken'. En dat is niet van net iets meer, op manege waar het er shiek en duur uitziet, zullen er meer dikke nekken lrond lopen dan op een gewone manege waar iedereen een paard kan stallen en waar het betaaldbaar is,dan een manege waar je 500 euro voor een stal moet betalen..
Ik vind een dikke nek: Iemand wat nooit eens hallo kan zeggen en altijd voorbij alle mensen heen kijkt zonder eens te lachen.. Mensen die in de piste komen en denken dat de piste voor hun alleen is en amper rekening houden met andere ruiters in de piste..
- Mensen wat veel geld hebben, zijn daarom geen dikke nekken, maar kunnen gewoon veel meer permiteren voor hun paard en hun zelf.
ponyzotje schreef:ik ook niet, maar ik leerde niks meer bij in mijn les![]()
bij janus zou dat misschien beteren, maar ik kan niet meer rijden doordeweeks omdat ik volgend jaar op kot ga.
De les die ik normaal gezien volgde zaterdagmorgen (volwassenen) is veranderd naar wandelingen, en daar zit ik nu ook niet echt op te wachten, ik wil ook wel bijleren, en veelwant dat heb ik wel nodig
![]()
Maar bij janus zal idd wel goed lessen zijn
Miss_Maya schreef:De eikaart => duur
Bosscherhof => héél slechte verzorging paarden
Kattevenia => lopen veel dikke nekken rond , wel goede lessen .
Op den dries => hele goede dressuurgerichte manege , goede verzorging paarden
Op die maneges heb ik gereden , nu rijd ik niet meer op maneges
magli schreef:Volgende week ga ik op mini-stage naar De Rhille. Zijn er hier al mensen die op mini-stage zijn geweest, is er een groot verschil met gewone kampen?
Ilse_gipsy schreef:Miss_Maya schreef:De eikaart => duur
Bosscherhof => héél slechte verzorging paarden
Kattevenia => lopen veel dikke nekken rond , wel goede lessen .
Op den dries => hele goede dressuurgerichte manege , goede verzorging paarden
Op die maneges heb ik gereden , nu rijd ik niet meer op maneges
Ik heb op bosscherhof leren rijden en er meer als 5 jaar rondgehobbeld, met ouder worden beginnen te beseffen dat het zo niet kon. Ik sleet er mijn dagen met paardjes poetsen, opzadelen ... Sommige perioden gaat het beter en dan lijkt het alsof ze weer plots omslaan. Qua lessen vond ik de beginnerslessen (privélessen) er wel goed hoor, de groepslessen daarentegen waren niet geweldig :s
Over Kattevenia ben ik het eens op vlak van de dikke nekken (heb er ooit al veel ruzie mee gehad :p) en de lessen, sorry hoor maar die zijn er op bepaalde dagen toch serieus op achteruit gegaan! er zitten mensen in groepen waar ze niet in horen, lesgevers die liever met meisjes praten dan les te geven... nee hoor, ziet er allemaal mooi uit maar... :s:s
magli schreef:Volgende week ga ik op mini-stage naar De Rhille. Zijn er hier al mensen die op mini-stage zijn geweest, is er een groot verschil met gewone kampen?