Manege Bruin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:09

Tja, dat is natuurlijk een beetje jammer dat Deedejee inhoud van PM-etjes evengoed op het openbare forum zet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:17

Ja dat maakt ons nieuwsgierig!

Nah ja, nu ga ik maar weer verder Brad Pitt kijken voor het slapen gaan....

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 00:21

Oh hahahaha sorry Ilzas... Maar ik heb je al even gesproken vanavond. Nou inderdaad ik heb al allemaal enthousiastelingen gelezen die met me mee willen... De reden dat ik het vraag is omdat mijn Nik samen met een ander paard voorbeeldig is met buitenrijden, en alleen is het een ramp. Ze wil (niet altijd hoor) nergens langs dan, alles is eng en het begint al bij Nogal Wiedus. En dat gaat dan de hele weg door, alles eng vinden en midden op de weg omdraaien en terug willen. En er zijn er zat hoor die van de manege buitenritjes maken, maar ja.. op zo'n forum vragen is toch veel makkelijker. Het zijn toch van die vaste kliekjes die naar buiten gaan en dan vind ik het weer stom om te vragen enzo...

Maar goed, ik raak dus een beetje mijn vertrouwen in het buitenrijden kwijt en dat vind ik wel erg jammer, want het is zo leuk.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 00:29

Maar nu weet ik dus niet met wie ik moet gaan...

laatmederin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 00:43

Nou, dan gaan jullie toch gezellig met zn allen. Weer een probleem minder (en meer gezelligheid).

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 18:06

Jammer dat Flairtje niet meer kan
Zij was altijd een ideaal buitenrittengezelschap voor vervelende paarden Stoere uk loopt overal langs daar waar de grote reuzen in hun broek schijten.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:37

Luc is ook erg braaf, vooral juist als er 1 mee is...maar alleen ook ...
van mij mag het...dinsdag is ook mijn rij dag...maar wat doet ze dan precies...? om met twee stierlijk vervelende paarden te gaan is natuurlijk vervelender juist...zullen elkaar alleen maar opfokken natuurlijk.. dus kijk maar ...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:03

Ik heb een date met Ploom a.s. dinsdag... Ik hoop dat ik weer wat vertrouwen krijg met buitenrijden. Als het voorste paard braaf is is er met Nik niks aan de hand, die hobbelt er dan hersenloos achteraan. Ik heb er nu al zin in!

Ohhhh.... enne ik hoorde vanmiddag dat Mistral weer goed was, en dat Cupido weer goed was, en dat Hunter weer bijna goed was... dus het rijden op zielige manegepony's zal wel meegevallen zijn.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:05

O dat is beter dan zeg ! Zieke dieren is niks waard tenslotte !
Jij bent terug van vakantie en... storm is over... het zal je rustgevende invloed wel zijn !

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:08

Hahahahaha nou zou het denk je? Had ik die invloed maar ook op Nik, dan ging het allemaal een stuk makkelijker.

Maar ik vat het op als compliment, en dus: thank joe.

Ga nu lekker bij mn mannetje in bed liggen, dus, sie joe al soen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:10

Ben pas een half uur terug van concours Schoot echt niet op daar in de beemster, was ook slecht geregeld allemaal... (bied me misschien wel aan om volgend jaar het springsecretariaat te doen )

Merrie liep waardeloos. Was al bijna twee maanden niet mee geweest en er was nogal veel te zien. hindernis 3 zat meteen zo'n grote regenboog onder en dat vond ze maar niets. tweede keer sprong ze hem braaf. Toen naar de dubbel met gekke wielen eronder en veel plassen ervoor, dat stond al helemaal niet in haar programma en dat was het einde van het eerste rondje
Tweede rondje was niet veel beter, maar we houden het er maar op dat ze veel heeft bijgeleerd vandaag Donderdag mag ze mooi mee naar oefenparcours bij de Wieringermeerruiters
Ze ging iig twee keer braaf de trailer op, kreeg alleen een flinke trap met stiften uitdraaien, beetje jammer... (denk trouwens niet dat ze dat nog een keer doet }> )

otje liep super in het klassiek. 1 foutje op de hartog-oxer. Zag mijn afstand niet goed, kwam groot en zat hem voor wat in de mond dus toen ging de achterste paal eraf. Maar Ot sprong echt super! Was de snelste vier-fouter en was nog derde, startgeld van Ot iig terugverdiend.
Tweede rondje van Ot ging niet goed Er liep een parcourshulp bijna onder mijn paard van 2 naar 3, toen kwam ik er op drie iets kort bij. Kon hem wel doordrukken, maar hij oversprong zich gigantisch(klapte er ook bijna af Spring op de video ook helemaal uit beeld en hoor allemaal ge-o en ge-a ) en daar schrok hij zo van dat hij het daarna maar niet meer deed Volgende keer wel weer. Wel jammer, want ging stiekem nog wel een beetje voor het kampioenschap na dat fijne eerste rondje

Fijn dat de mangegepony's weer wat opknappen
Als er trouwens iemand is die het leuk vind om een keer mee te gaan op concours dan kan dat wel hoor, ga vaak zat weg

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:23

Mag mijn paard dan ook mee ? Ik heb namelijk geen trailer

Doe ik dressuurproefje, spring jij ermee (kanniknie: blessure) !

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:36

Kan die springen

Heb er wsl zelf ook meestal twee mee dus dan wordt het een beetje krapjes op de trailer Heb vandaag ontdekt dat Cheeka inmiddels met het schot normaal kan staan(stond altijd wijd anders brak ze de boel af) dus kan ze nu mooi samen meenemen. Ben ik wel blij om

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:40

Inderdaad, beter dan !

Paloma kan erg goed springen (en dat heb ik niet zelf bedacht). Ze stopt nooit (heb ik tenminste nog niet gezien). Zelfs als de ruiter het niet vindt passen en haar stilzet wordt ze nijdig en springt ze uit stilstand. Nou ja, in ieder geval: ik heb er dus helemaal niets aan omdat ik niet kan springen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:50

Wat heb je voor blessure dan
Ik zet ze bijna nooit stil als het niet past, alleen als ik op een dikke oxer van ruim 1.20 zie dat het niet gaat lukken wil ik nog weleens een volte draaien(zo'n groot hart heb ik nou ook weer niet ), maar dat kun je in de ring ook niet doen

Heb je niemand die ermee kan springen dan? Zijn toch wel wat handige mensen op de manege?
(anders kom ik woensdagavond wel springen hoor als jij betaald Hebben ze weer een beetje volle les )

Rij je B-dressuur? Misschien kunnen we wel een keer wat regelen hoor, neem ik alleen de merrie mee op concours. Maar dressuur en springen komt met de tijden soms zo rot uit (moet je half negen springen en drie uur dressuur rijden ofzo )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:52

Ik heb trouwens wel liever dat ze een keer stoppen op een domme afstand dan dat ze er doorheen springen en bijna omkiepen Heb twee van die dombo's gereden en dan heb ik liever een (te) voorzichtige die een keer stopt als het niet past...Blijf je zelf ook nog een beetje heel

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:56

Oh die blessure ? Drie ongelukken op zelfde been, vindt been niet zo fijn, kan been niet zo goed tegen. Dus ik mag geen risico's meer lopen: als ik nog twee keer donder kan ik straks misschien helemaal niet meer lopen...

Och ja, ik kan vast wel iemand regelen die op de manege er mee wil springen, maar zou haar graag eens in parcours zien en geklsseerd en aangezien ik dus niet over een trailer beschik. Maar ik kijk anders gewoon rustig verder.

Merrie staat namelijk ook te koop he ? Zoek recreatie dier of kap er maar helemaal mee...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:02

Dat is idd rot, maar je kunt natuurlijk altijd vallen...

Ik wil haar wel een keer komen proberen hoor. Als ze fijn aanpakt kan ze een paar keer B lopen en dan zo het L in. Verkoopt een stuk makkelijker dan een 8-jarige(neem ik iig aan aan de naam) zonder sportklassering.
Was ik met mijn merrie ook van plan, maar die moet toch nog maar wat kilometers in het B lopen denk ik (al maken die tien cm ook niet zoveel meer uit, maar als ze straks de slag te pakken heeft is het wel leuk om nog een paar keer prijzen te rijden )

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:05

Nou dat zou ik erg leuk vinden als je dat een keer zou willen doen.
Kan je meteen je vakkundige oordeel geven, is ook nooit weg !

Ze is inderdaad 8 en ongeklasseerd (ja, B dressuur, dat noem ik ook ongeklasseerd)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:13

moet aanstaande woensdag werken zo uit mijn hoofd, maar zou eventueel ook op een donderdag kunnen natuurlijk. Moet Jan maar even iets omhoog bouwen op het eind (meer springlessen zijn er niet toch?)

Voor een 8-jarige die B-dressuur is komen ze wsl slecht naar Den Helder rijden. Heb even op de website gekeken en ze is ook niet echt commercieel gefokt, dus dat helpt ook al niet mee. (voor een ferro komen ze nog wel als je ze gunstig geprijsd hebt )

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:16

Ah je hebt even gekeken. Dank je. heel fijn !

Ja dat is wel weer waar ja dat ze niet heel interessant gefokt is.

Wat zou jij doen dan ? Wegbrengen ofzo ?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:22

Ik zou er zelf mee de ring inrijden, maar daar heb jij niets aan

Door iemand laten rijden is een optie als je er zelf ook nog wat aan wil hebben.

Je kunt haar ook naar een prof brengen om er een L of M klassering bij te krijgen, maar dat kost je dan al snel een honderdje of 4-5 in de maand en daar zitten de wedstrijdkosten en hoefsmid etc dan nog niet bij...
En dan is het ook niet gegarandeerd dat ze snel verkocht is, want die hebben ook lang niet altijd connecties voor de wat minder spectaculare dieren die particulier wegmoeten. Raken ze vaak de handel in, op zich natuurlijk niets mis mee, maar niet iedereen vind dat een fijn idee

Ik zeg trouwens niet dat het niet interessant is, maar het is niet commercieel. Ik heb geen enkel commercieel dier, maar wel een stel hele fijne paarden. Dat is me meer waard dan dat papiertje

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:34

Hmm, tja, ik zie wel, ik moet er allemaal eens even over nadenken !

Ik denk niet dat ik haar de handel in doe.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:27

Is ze trouwens van die Duitse Giorgio(graziano x pilot) die Lars nieberg heeft gereden? Dat is dan wel heel mooi geweest op zo'n cavalcadour merrie

Dit zijn ook geen dingen die je zomaar even moet beslissen, gewoon rustig over na denken. Paard verkopen is toch altijd al een lastige beslissing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:29

Nee deze Giorgio is een Wellington