Het grote manege Austerlitz topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

adante_2007

Re: Het grote manege Austerlitz topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:35

woww het is stil

adante_2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:37

trouwens nieuwe paginaaaaaaaaa

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:42

Balen Fenna! Je punten zijn dan ook niet verdiend voor je gevoel!

Over punten gesproken: Ik heb nu al mijn cijfers binnen, en zelfs frans was goed genoeg om richting de 4,5 (= 5 :) ) te gaan! Ik heb na dit uur alleen nog een kijk en luistertoets, en die moet ik hoger dan een 3,1 halen.. Dat moet wel te doen zijn toch?

Dus ik verwacht gewoon weer te kunnen starten :D

Alleen voor mijn biologie SE een 4,8.. Was wel verdiend, want ik las het 'savonds om 11 pas voor de eerste keer door :o Gelukkig sta ik voortschrijdend nog steeds wel voldoende, maar ik denk dat ik wel voor de herkansing ga aan het einde van het jaar :=

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:52

Ik zie btw dat inschrijving voor Regio springen vrije inschrijving is tot 17 februari.. :)

Weet een van jullie (Fenna?) of het ook voor winstpunten is?

ClooneyManon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:54

Elise: ik hoop voor je dat het een voldoende gemid. staat anders herkansing (is wel handig :P )
Fenna: wel eerlijk dat je de bekers terug geeft.
volgende keer beter ;)

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:03

Ja mijn punten waren wel verdiend hoor, het is niet dat ik nou zoooo slecht reed ofzo. Maar het voelde voor mij gewoon ontzettend slecht aan omdat ik weet hoe goed ze kán lopen. Dus ik vond die bekers echt onzin om te houden. Net als dat je eerste wordt terwijl je geen winst hebt, dan zou ik mijn bekers ook sowieso terug geven. Joehoe, ben je eerste met 170 punten ofzo.. :') Maar ik vond mijn punten gewoon terecht, want 182 is voor mij eigenlijk heel slecht hihi :o (Dit klinkt heel fout...)

Ja Elise, op de regio worden je punten gewoon geregistreerd! Maar is de inschrijvingsdatum niet al lang verstreken? Voor de dressuur in ieder geval wel maar dat is dan ook al over 1,5 week. Ik ben nooit zenuwachtig maar voor de regio ga ik denk ik toch wel een beetje bang worden. Het is toch wel iets waar je al die tijd voor traint!

Trouwens C & B, hebben jullie die test nou al gedaan? Ik hoor jullie niet meer haha!

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:12

idd, 182 is voor mij hoog hoor :Y)

Ja die test was gistermiddag, duurde anderhalf uur ofzo, je krijgt dan eerst op de computer uitleg van 20 minuten ofzo en toen konden we allebei een auto in, een halve auto dan en dan stond je stil voor zo'n scherm waarop de weg is geprojecteerd en toen moest je eerst doen wat de computer zei en daarna zelf doen wat ie vroeg zonder aanwijzingen, een vrouwenstem gaf dan foutmeldingen aan, maar die hoorde ik gelukkig niet zo vaak *D . Daarna moet je weer een computertest doen, maar nu werden er een paar inzichtsvragen gesteld en werd er mee uitgelegd en toen moesten we allebei weer gaan 'rijden' maar nu wat harder (die vrouwenstem riep bij beiden steeds: u rijdt te hard! :o ) en dat ging wel iets minder goed, maar dat was nog redelijk goed. Toen hadden we evaluatie met zo'n instructeur en we zijn allebei geschikt voor een 10-dagencursus :D , het slechte nieuws is alleen: daar heb ik helemaal geen tijd voor whaha eerst namelijk examens en daarvoor pieker ik er niet over om eerst nog theorie te halen, maar daarna natuurlijk met vrienden weg na de examens en dan heb ik 4 weken de tijd om mijn theorie te halen en dan die 10 dagen-cursus te doen en dat is te kort dag want je moet zeker weten dat je theorie haalt of binnenhebben voordat je kan opgeven daarvoor en om nog eventjes snel te halen lijkt me niet verstandig 8)7 Maarja daarna lukt het in de vakantie ook niet, eerst naar Canada met paps en mams ( :)) ) en dan zijn de meeste introducties bij uni's dus tjaa wordt lastig :roll: om nog maar te zwijgen over de kleine som geld die dit grapje gaat kosten O:)

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:13

op het moment van schrijven deed ik trouwens een serieuze poging tot latijn leren, maar thanx voor de onderbreking Fenna :D (hij was meer dan welkom :P )

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:13

gaat nu broodje shoarma eten om op tijd te zijn voor de zadelmaker straks :wave:

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:47

JimBeer schreef:
Toen hadden we evaluatie met zo'n instructeur en we zijn allebei geschikt voor een 10-dagencursus :D , het slechte nieuws is alleen: daar heb ik helemaal geen tijd voor en dan zijn de meeste introducties bij uni's dus tjaa wordt lastig :roll: om nog maar te zwijgen over de kleine som geld die dit grapje gaat kosten O:)

heb de quote maar iets ingekort... anders werd het wel een héél lang bericht haha
in ieder geval fijn om te weten dat jullie er geschikt voor zijn toch?! dan hoeft het toch ook allemaal niet direct?
Ik ben pas gaan lessen toen ik 20 werd en ik ben er echt niet slechter van geworden ;)

En even op het bericht van Fenna.... het ligt er denk ik heel erg aan. Als ik op mijn wedstrijd in Wijk eerste was geworden, was ik ape-trots op de bekers geweest. Mijn punten waren dan misschien laag (175&177) maar voor zijn doen liep hij als een zonnetje... ondanks dat hij zo ondeugend was, deed hij het tijdens de proeven best braaf... dus dan had ik ze met alle liefde en trots aangepakt.
maar je hebt wel gelijk, als je gemiddeld 200 punten bij elkaar rijd en nu 182 en voor je gevoel had het véél beter gekund, dan geef ik je inderdaad groot gelijk!!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:48

Thanks Fen! Springen ponies (Ga echt geen dressuur doen! :o ) is op 27 feb, en inschrijven tot 15 feb :)

Ik schrok vandaag echt even! Mijn ouders gaan dus uit van mijn rapport, en ik ging uit bij Natuurkunde (waar ik niet heel denderend voor sta :\ ) dat het PO ook meetelt dit rapport (Volgens PTA zou het moeten.. ) Maar deelt die vent doodleuk mee dat hij het nog niet heeft nagekeken.. Krijg ik mijn proefwerkt terug.. 4.1.. :( Ik ga rekenen, kom ik net op een 5.3 uit!! Dat zou dan betekenen niet starten, want ik ga er al van uit dat ik de 5 heb voor Frans en ik mag max 1 vijf hebben!
Gelukkig telde ik mijn punten na, en merkte ik dat hij de achterkant van mijn 2e blaadje neit had meegeteld, en dat ik dus een 4.7 zou moeten krijgen! :) Ik weer rekenen, en ja hoor.. kom ik net op een 5.5 uit! :D Mijn vader noemt het nu een "gave" hoe ik telkens net op het nippertje goed terecht kom!

*klopt af* moet alleen nog voor frans een 3.1 halen voor mijn luistertoets, dat wordt dan een 4,5 en dan heb ik mijn ene vijf binnen!

Ik kan alleen vrijdag niet naar stal komen :( Carmen, Birgit? Ik weet niet of jullie de kans zien om Sis en/of Max wat beweging te geven? O:) Ik wilde namelijk donderdag gaan, maar dan zijn mijn ouders naar Vrienden van Amstel live :\

Ik ga ff mijn pizza eten! :wave:

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:39

wat een geluk elies.... nog even de schouders eronder zetten, kun je gewoon blijven starten :D

ik ben vandaag weer niet naar stal geweest, voel me gelijk weer schuldig (belachelijk maarja, zal wel een tik zijn) maar even naar Tamara geweest...
gaat gelukkig goed, ze heeft niet heel veel last (ja het is natuurlijk niet ongevoelig!), hopen dat het zo blijft gaan!

Nu nog even een verslagje maken :( en dan slapen... tot morgen :wave:

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:01

linda als je een keer niet kunt komt thorben dan wel buiten? (padock of zo) anders mag je mij wel een sms sturen hoor zet ik hem er even in is hij toch even buiten geweest.
Gaan er op Carmen en Birgit na nog veel starten zaterdagavond?
Ik ga schrijven wie word de jury is dit al bekend?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:58

nickyforever schreef:
linda als je een keer niet kunt komt thorben dan wel buiten? (padock of zo) anders mag je mij wel een sms sturen hoor zet ik hem er even in is hij toch even buiten geweest.
Gaan er op Carmen en Birgit na nog veel starten zaterdagavond?

Het is voor mij op woensdag lastig om naar stal te komen, maar Thorben gaat elke woensdag in de stapmolen! Dus dan is hij er sowieso uit geweest, dan kan ik gewoon kijken of het lukt om te komen maar hoef ik me geen zorgen te maken als het niet kan.
deze week was ik er ook dinsdag niet (ivm Tamara) maar toen heeft Roderick hem losgegooit.
Vind het erg aardig maar je hoeft je echt geen zorgen te maken dat mijn pony er niet uit komt hoor... ik voel me al schuldig als ik zelf niet kan, laat staan dat ik hem op stal zou laten staan.
Bovendien ben ik van mening (al doe ik het zelf niet) dat een dag rust (en dan bedoel ik echt op stal staan) helemaal niet slecht voor een pony is. Als het maar niet regelmatig gebeurd.

edit: even een toevoeging;
vind het aanbod erg lief hoor dus begrijp me niet verkeerd en vat het niet persoonlijk op maar ik hou er niet van als er 100 man aan mijn pony zitten, al is het maar buiten zetten. Ik laat dit dus alleen door het personeel doen of roderick, mits niet anders kan, dan bel ik Natal :D maar meestal als personeel of Ro niet kunnen, zorg ik dat ik zelf ga.

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:55

lieziej schreef:
Thanks Fen! Springen ponies (Ga echt geen dressuur doen! :o ) is op 27 feb, en inschrijven tot 15 feb :)

Ik schrok vandaag echt even! Mijn ouders gaan dus uit van mijn rapport, en ik ging uit bij Natuurkunde (waar ik niet heel denderend voor sta :\ ) dat het PO ook meetelt dit rapport (Volgens PTA zou het moeten.. ) Maar deelt die vent doodleuk mee dat hij het nog niet heeft nagekeken.. Krijg ik mijn proefwerkt terug.. 4.1.. :( Ik ga rekenen, kom ik net op een 5.3 uit!! Dat zou dan betekenen niet starten, want ik ga er al van uit dat ik de 5 heb voor Frans en ik mag max 1 vijf hebben!
Gelukkig telde ik mijn punten na, en merkte ik dat hij de achterkant van mijn 2e blaadje neit had meegeteld, en dat ik dus een 4.7 zou moeten krijgen! :) Ik weer rekenen, en ja hoor.. kom ik net op een 5.5 uit! :D Mijn vader noemt het nu een "gave" hoe ik telkens net op het nippertje goed terecht kom!

*klopt af* moet alleen nog voor frans een 3.1 halen voor mijn luistertoets, dat wordt dan een 4,5 en dan heb ik mijn ene vijf binnen!

Ik kan alleen vrijdag niet naar stal komen :( Carmen, Birgit? Ik weet niet of jullie de kans zien om Sis en/of Max wat beweging te geven? O:) Ik wilde namelijk donderdag gaan, maar dan zijn mijn ouders naar Vrienden van Amstel live :\

Ik ga ff mijn pizza eten! :wave:

Haha goed bezig, keep up the good work +:)+ Maar ik kan je helaas niet helpen voor vrijdag, wij hebben ook volgende week toetsweek en we moeten oppassen vrijdagavond, sorry :(:)

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:34

begrijp je wel hoor Linda doe het ook gewoon het liefste zelf.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:55

nickyforever schreef:

Gezellig! :D Ik ben er ook weer ;)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:00

JimBeer schreef:
Haha goed bezig, keep up the good work +:)+ Maar ik kan je helaas niet helpen voor vrijdag, wij hebben ook volgende week toetsweek en we moeten oppassen vrijdagavond, sorry :(:)

Whokeh, Jammer, maar helaas.. :(

Succes met leren alvast,! Ik kan zaterdag ook niet meedoen ;)

adante_2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:46

elise dan hebbe max en sis een rustige dag.
vrijdag avond heb ik weer les

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:31

lieziej schreef:
JimBeer schreef:

Whokeh, Jammer, maar helaas.. :(

Succes met leren alvast,! Ik kan zaterdag ook niet meedoen ;)

dankuzeer :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:52

adante_2007 schreef:
elise dan hebbe max en sis een rustige dag.
vrijdag avond heb ik weer les

én maandag, én dinsdag, én donderdag, én vrijdag dus.. :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:03

word nog een échte wedstrijd joh... 18 deelnemers (dus 36 proeven) Er zijn volgens mij zelfs 2 juryleden... het B word door een andere jury gejureerd dan de overige klasses, als ik het goed gehoord heb althans want ik was er niet helemaal bij met mijn gedachte hahaha. Ik heb de namen gehoord maar ben ze eigenlijk ook direct weer vergeten haha sorry!
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 29-01-09 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:05

ben best benieuwd hoe het gaat zaterdag... mijn galop is op het moment weer dramatisch......
die galop blijft geklooi... dan gaat het een paar dagen super en dan ineens weer bagger.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:33

Ik wens jullie iig wel weer heeeeeeel veel succes! :)

volgende maand doe ik weer mee, Linda, dus dan hoef je niet bang te zijn laatste te worden :=

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:33

laatste berichtje :)