Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:48

Lekker binnen slapen, dat doet Renk nu al een paar weken, het gaat beter met hem. Renk staat 's nachts binnen i.v.m. ernstige stijfheid. Vochtige nachten doen hem dan geen goed. Moet je wel weten, dat ik een echte "24 uur op het land -fanaat" ben! Maar dan moet je paard er wel tegen kunnen. Dit is de eerste zomer, dat Renk vanaf half augustus 's avonds naar binnen gaat! Hij is 21, dan wil je hem wel een fijne nachtrust bieden!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:44

Goedzo Jet, shockeer ze eens Knipoog

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:02

Jaaa, ik heb redelijk goed nieuws Lachen

Het allerbelangrijkste, Evita loopt weer helemaal zuiver in stap en draf! Go jij! Go jij!
Ze loopt nog een beetje scheef, maar dat heeft ze altijd al gedaan.

De buigproef van haar linker achterbeen was wel heel beroerd, maar.. rechts achter was hij even slecht. Met haar spat en leeftijd vond ze het ook niet heel vreemd.

De rontgenfoto van haar pijpbeen gaf vlak onder de sprong een veel rustiger beeld de vorige, waar het "scheurtje" te zien was. Vreemd was wel dat er nu op andere plekken in de mergholte van het pijpbeen wat vlekjes te zien waren. Die vlekjes duiden op kleine ontstekingsreacties in het bot en zijn dus niet helemaal normaal. Het kan toeval zijn dat Evita die vlekjes heeft (op andere plaatsen dan de vorige keer), maar het kan ook wijzen op een botaandoening endostose. Zeker met haar geschiedenis van kreupelheidsproblemen aan haar andere achterbeen, waarbij er bij onderzoek steeds niks te vinden was.
Ik ga zo maar even googlelen Knipoog

Maargoed, hoe Evita nu klinisch is is het belangrijkste, en dat ziet er in elk geval goed uit!!
Ik mag het stappen weer verder uitbereiden, en de dierenarts zei dat de volgende stap toch zal zijn dat ik onder het zadel mag gaan stappen! Party!! Ik vind het zelfdoodeng, ben veel te bang dat dat niet goed is voor haar rug, maar volgens de veearts zou het met mijn gewicht best wel weer kunnen als ik het rustig opbouw. Ze was alleen niet zo te spreken over een barefootzadel voor paarden met rugproblemen, omdat die de druk minder goed verdelen dan zadels met boom. Even kijken dus wat ik ga doen.. mijn dressuurzadel ligt waarschijnlijk helemaal niet meer goed op haar rug. Ik wil denk ik sowieso eerst haar rug weer gaan trainen met de pessoa voordat ik er op stap.
Ze mag ook voor de wagen, maar dat geeft weer een zwaardere belasting op de achterhand.
Over 2/3 weken mag ik opbouwen met draven, beginnen met 3 minuutjes *LOL*

Evita heeft ook meteen haar enting gehad en ik heb nog meer oefeningetjes voor haar rug gekregen, dus we kunnen weer lekker aan de slag Lachen

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:30

Dat klinkt goed Ireen!! Gelukkig maar... eindelijk goed nieuws.. Ik blijf voor jullie duimen hoor!!

woewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:32

hoi
wat fijn ireen dat t zo goed gaat met Go jij! Go jij! evietje Go jij! Go jij!
eindelijk weer is goed nieuws!
kom net thuis van een lange dag school was wel leuk hoor maar met DUITS gingen we NEDERLANDSE zinnen ontleden!!!??? Verward is toch krankzinnig? Gestoord
zegt ze ja ik wil weten wat jullie kunnen vraag dan gewoon aan de leraar die ons eerst les gaf wat we al hebben gedaan en we waren allang bezig met ontleden in het duits!
nouja beetje raar dus Nors opkijken
Doei!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:32

Wat een goed nieuws Irene. Hoe is ze trouwens met het wandelen qua tempo. Als het niet al te snel gaat, kan ik zaterdag met haar gaan wandelen. Of anders kan ik haar in haar wei zetten Knipoog

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:36

gefeliciteerd Ireentje Lovers

woewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:22

marieke ik zag je broertje nog
guus die is ook gegroeid zeg !! :p

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:07

ja he.... hij is nu groter dan ik... nu ben ik de een na kleinste van het gezin Nagelbijten / Gniffelen

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:01

Gaaf Ireen!!! ben echt zo blij voor jullie Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Haha ik moest trouwens ook beginnen met 3 minuten draven, het is trouwens een richtlijn dus hoeft niet precies 3 minuten hoor Knipoog of wil je m'n stopwatch lenen Clown

Mogguh trouwens Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 12:36

Binar schreef:
Ik heb trouwens net Meursing gebeld. Biz loopt al een paar dagen flink te hoesten en had vanochtend zelfs wat gelig snot Verdrietig
Peerden staan nu beide met regendeken op het land (Ko gaf van het weekend ook al een aantal kuchen) en 's nachts maar lekker binnen slapen Slapen

Morgen komt Meursing langs, helaas is Julia er deze week niet dus nog geen idee wie er gaat komen

Is Meursing al geweest??

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:00

Damber schreef:
Is Meursing al geweest??

Nee Meursing komt vanmiddag pas, na 14.00, ben nu nog aan het werk (tot 13.30) Clown

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:31

Irene, goed nieuws jo!
Gefelciteerd! Pling

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:37

Bedankt allemaal Haha! ben ook nog steeds erg blij! Vanochtend heb ik even met Evita gestapt aan de lange lijnen.. geweldig dat hoofd van haar als ze weer mag "werken" *LOL*

Normaal gesproken is ze heel rustig Marieke, maar bij Evita weet je het nooit helemaal zeker Bloos Ze heeft de afgelopen weken in ieder geval niet meer gedribbeld bij mij. Ik denk dat ik Evita zaterdag voor het eerst weer even voor de wagen ga stappen. Als je zin hebt kun je wel mee? Ik ga alleen niet te lang, want ze mag maar 30/40 minuten stappen.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:46

Binar schreef:
Damber schreef:
Is Meursing al geweest??

Nee Meursing komt vanmiddag pas, na 14.00, ben nu nog aan het werk (tot 13.30) Clown

Ja hoor.. jij bent aan het werk Clown

Waarschijnlijk ben je nu nog op stal.. heb de hele dag voor je geduimd!! Ben benieuwd!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:09

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:26

Leuk! Ik ga mee Irene Ja
Hoe laat wil je afspreken?

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:46

Mijn broer en schoonzusje zijn vandaag bij het wrak wezen kijken.. en heeft foto's genomen. Mijn schoonzusje mag blij zijn dat ze niet naast hem zat..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De garage waar mijn broer zijn auto altijd liet keuren/ maken heeft het wrak overgenomen. Zij gaan het wrak 'verpatsen' en het geld wat daar aan verdiend wordt gaat gedeeltelijk naar mijn broer.. Best netjes geregeld dus!!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:00

jezus, dat is niet niks Damber Nagelbijten / Gniffelen

lekker buiten ritje gemaakt met Vesra d'r net Bloos

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:28

Damber schreef:
Goedemorgen Doei!

Sil, ik hoop dat Par weer snel mag lopen.. Ach gut
Ik heb een paar mooie foto's voorbij zien komen en zwemmende paarden...

Gisteren was ik na 5!! weken weer eens op stal te vinden. Heb Ambertje lekker van het land getrokken om haar een poetsbeurt te geven (en te longeren), maar heb haar niet helemaal schoon kunnen krijgen.. Toen ik madam weer terugbracht naar het land begreep ik ook waarom ze zo Vies vies was... Ik zag Lay en het andere paard (weet daar geen naam van Bloos Clown ) rollen in een modderbad... Al had ik Amber dus gewassen... dan was dat ondankbaar werk geweest...
Nagelbijten / Gniffelen

Dat andere paard is sieb!!! dat is mijn paardje!!! Haha! Haha! Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:38

Xeen schreef:
jezus, dat is niet niks Damber Nagelbijten / Gniffelen

lekker buiten ritje gemaakt met Vesra d'r net Bloos

Was Vesra nu wel braaf Nagelbijten / Gniffelen

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:38

sybje schreef:
Damber schreef:
Goedemorgen Doei!

Sil, ik hoop dat Par weer snel mag lopen.. Ach gut
Ik heb een paar mooie foto's voorbij zien komen en zwemmende paarden...

Gisteren was ik na 5!! weken weer eens op stal te vinden. Heb Ambertje lekker van het land getrokken om haar een poetsbeurt te geven (en te longeren), maar heb haar niet helemaal schoon kunnen krijgen.. Toen ik madam weer terugbracht naar het land begreep ik ook waarom ze zo Vies vies was... Ik zag Lay en het andere paard (weet daar geen naam van Bloos Clown ) rollen in een modderbad... Al had ik Amber dus gewassen... dan was dat ondankbaar werk geweest...
Nagelbijten / Gniffelen

Dat andere paard is sieb!!! dat is mijn paardje!!! Haha! Haha! Haha!

Jij hebt dus ook dagelijks aardig wat poetswerk Nagelbijten / Gniffelen Haha! Haha!

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:14

oh gossie.. was het zo erg? Ik kon vandaag niet vanwege school Boos! dus ik heb de schade nog niet gezien dat komt dus morgenmiddag wel Haha!
Laatst bijgewerkt door sybje op 11-09-07 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:14

en mijn moeder heeft haar gister gedaan dus ik denk dat ze nu wel weer redelijk schoon is Haha!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:44

hoi.Tijd geleden maar ik ben er nog.Ff gauw een bietje bijgelezen.Lees dat Fanny al weer weg gaat,maar fijn dat je Kim wil gaan helpen.
Ireen wat fijn dat de uitslag gunstig is. Pfffffffffff.Ik heb trouwens al vaker gehoord dat de drukverdeling van boomloze zadels niet zo goed is voor paardenruggen,maar in hoeverre dat is............
Vevelend dat Par er toch ook nog steeds ellende van ondervind.Hoop dat ze gauw opknaptEn dan nog Bizz die weer zo hoest.Hoop niet dat ko dat gaat doen want zaterdag gaan Nous en ik naar 4houtn met de paarden voor 3 dagen.
Ik heb er net met Rub mijn sleurtje neer gezet en die blijft er tot eind oktober.We hebben er nu 6 dagen gezeten en veel wild gezien.Vossen,herten,buizerds en heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel wilde zwijnen.Vanmiddag nog een groep van een stuk of 30 en ook nog met jongen.Er is van de week op de camping zelfs een zwijn afgeschoten.We hoorden dat het een infasie van zwijnen is en dat ze zelfs in de dorpen lopen.Er schijnen er zo´n 5000 teveel te wezen.Nou ik moet zeggen alle bermen waren omgewoeld.Ongelovelijk.
Dus als Nous en ik er met de paarden rijden zien we ze misschien ook nog.En zaterdagavond gaan we naar de BINGO.Die is er dan nl. nog op de camping haha.Ben benieuwd.
Morgen weer werken en Jet als je dit nog leest ik kom morgenavond land met je doen zoals we hadden afgesproken en anders moet je de helft doen dan doe ik de andere helft ik hoor het wel.Ik ben in iedergeval morgenavond op stal.