wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LieZ_Horses

Re: wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:43

Ik vind het paard ook nog te jong maar er iedere dag op te gaan rijden. Ik zou in het begin gewoon rustig alles opbouwen en er gewoon 2a 3 keer per week opgaan zitten en kort ff stappen, draven. Maarja, dat is mijn mening! Tong uitsteken

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:44

ja maar dan zou ik bijv. er dinsdags en vrijdag opgaan in het begin bijv. en dan niet twee dagen in het begin maar ook dat is mijn mening

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:44

langzaam opbouwen is veel handiger. elke dag kan zo'n jong paard nog niet aan. het is idd niet ideaal dat ze er niet is doordeweeks maar idd genoeg om mee te beginnen. over een tijdje is ze klaar met haar school periode. en dan heeft ze waarsch wat meer tijd door de weeks ook. dus dat is wel fijner

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:48

maarja daar heft iedereen zijn eigen mening over. ik vind dat je beter heel rustig kunt doen met het belern van een paard. dan duurt het wel iets langer mar het is fijner voor jou en je paard. ik zal doordeweeks ook nog 1 of 2 keer longeren dan kan ze haar spieren ook nog wat meer aansterken. maar ze is al een stuk beter. straks als het met rijden ook beter gaat en ok los. dan kunen we wel meer aandacht besteden aan sturen en de rest, maar nu heeft hebben we nog begeleidign van manon nodig. later hoeft zij er niet meer perse bij. dan kan er ook iemand anders mee..

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:48

ja idd maar jah je kan nu ook nog oefenen met de longeerlijn toch? Longeren is ook goeD!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:55

Er zijn zat dingen die je kunt doen zonder erop te zitten. Als je ze aan de hand goed opvoed heb je daar met rijden ook weer profijt van. En als je haffie wat verder is ben je ook niet meer afhankelijk van Manon, Anneke! Dus dan wordt het een stukje makkelijker.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:55

ooh, ik wist niet dat de eigenaresse er alleen in het weekend is. Dan snap ik dat je er twee dagen achter elkaar op gaat. En ja, longeren om 'm wat sterker te maken lijkt me ook inderdaad een goed idee, dan kan ze ook vast de stemcommando's leren zodat je die ook kunt gebruiken als je haar leert wat de been- en teugelhulpen betekenen.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:03

hestejente schreef:
ooh, ik wist niet dat de eigenaresse er alleen in het weekend is. Dan snap ik dat je er twee dagen achter elkaar op gaat. En ja, longeren om 'm wat sterker te maken lijkt me ook inderdaad een goed idee, dan kan ze ook vast de stemcommando's leren zodat je die ook kunt gebruiken als je haar leert wat de been- en teugelhulpen betekenen.

haar stemcommando's leren ben ik al mee bezig. is erg belangrijk want we gaan misschien ook met dr mennen

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:04

AnnemiekvM schreef:
Er zijn zat dingen die je kunt doen zonder erop te zitten. Als je ze aan de hand goed opvoed heb je daar met rijden ook weer profijt van. En als je haffie wat verder is ben je ook niet meer afhankelijk van Manon, Anneke! Dus dan wordt het een stukje makkelijker.

jaa idd. ben al een tijdje bezig met longeren enz hoor. maar wil misschien ook wel vd probere enz. en zoals ik ook al zei . over een tijdje kan het ook zonder manon Knipoog dus dan gaat dat ook makkelijker

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:05

dat is wel gaaf Anneke dat je ook mis. met der gaat mennen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:08

Vind ik ook! En dan is het inderdaad helemaal belangrijk dat ze weet wat "draf" enzo is.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:10

daarom Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:16

Nou Anneke, dat wordt snel weer wat foto's of filmpjes maken!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:23

haha idd Haha! nou Tong uitsteken ik heb dr nu al behoorlijk veel van dr. ga misschien ook nog een topic maken met leuke fototjes van haar. maar ik wil zeker nog rijfoto's enz. leuk om op terug te kijken hoe het in het begin was en wat je later bereikt hebt enz

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:24

ja dat is idd leuk anneke dat heb ik ook van Apaché als je eerst ziet hoe hij toen bijv. stapte en hoe hij nu haha ik ben benieuwd naar je topic

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:28

ben al foto's aan het zoeken Knipoog

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:06

@ Georgette: Leuke paardjes rij je zeg! Lachen Mooie beestjes zijn het. Ze hebben echt van die sprekende hoofdjes.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:08

@ Pauline: Heel veel plezier met Shamrock! Tenminste, als alles door gaat dan. Ik heb het topic eens even bekeken, en ik denk dat het wel een geschikt paardje voor je is! Lachen Ik vind z'n naam trouwens wel erg mooi!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:08

Ik ben er ook heel blij mee Knipoog

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:10

ooh ik zou trouwens ook nog is even je profiel kijken georgette

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:12

Jaromir ziet er mooi uit!! 2 foto's doen het allen niet bij mij!!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:12

@ Anneke: Ik denk dat je met Semm idd rustig aan moet doen, en heel langzaam moet opbouwen, ze is nog jong. Verder veel variatie, zodat ze het wel leuk blijft vinden. Naast het longeren wat wandelen of spelen ofzo?

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:15

Ik vind Armani ook een erg leuk paardje om te zien! Lachen

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:17

_Roosmarijn_ schreef:
@ Anneke: Ik denk dat je met Semm idd rustig aan moet doen, en heel langzaam moet opbouwen, ze is nog jong. Verder veel variatie, zodat ze het wel leuk blijft vinden. Naast het longeren wat wandelen of spelen ofzo?

Dat is atlijd leuk ik doe met Apaché ook altijd Tikkertje moet je ook is gaan doen Anneke

Roos ga jij ook naar de verjaardag van kels?

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:21

mAnDyXX schreef:
_Roosmarijn_ schreef:

Dat is atlijd leuk ik doe met Apaché ook altijd Tikkertje moet je ook is gaan doen Anneke

Roos ga jij ook naar de verjaardag van kels?

waar doe jij tikkertje met apache dan? in de bak durf ik namelijk niet aan.. het hek is niet erg stabiel dus als hij maar tegen aan stoot is hij al open Tong uitsteken en dan kan ik de tikker spelen en er achter aan gaan rennen Clown