Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:48

Oja, en die make up is echt nodig ja...ben al oud...

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:48

Moet trouwens wat compenseren tegenover die lelijke cap.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:01

marie33 schreef:
Wodka...ja de zebrabenen daar herkende ik hem ook aan. Heb nog eens een wedstrijdje op hem gereden. Was erg leuk. Heb je al eens een topic over hem gemaakt hier? Dacht het wel toch? Ik vond hem altijd een van de leukste. Verder had ik een zwak voor Whoopy, Hoby en ...nouja, kwa fjorden was het dat wel.

Ja Whoopy was ook 1 van mijn fav. naast Wodka. Hoby is helaas niet meer. Ik zag laatst een foto van Whoopy, en ik schrok opzich best wel hoe hij eruit ziet. Toendertijd was het een lekkere volle fjord, nu is het niet echt veel meer.. Ik zou hem graag een keer overnemen, maar ik moet ergens een grens trekken helaas.. :n

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:01

Van wanneer is die foto geweest dan? Want tegen het einde van ponykampen zien alle pony's er een stuk lichter uit...
Is overigens niet gelijk een drama; te vol is ook niet goed. Hoewel ik whoopy wel een pensioenplekje gun :)

marie33 schreef:
Oja, en die make up is echt nodig ja...ben al oud...

Hallo...en ik dan? Bejaard? -O- :')

@ Anne; wat voor een poeder en lotion zijn het dan? De twee fjorden op mn werk schuren zich kaal, de oude zelfs tot bloedens toe. We hebben voor de jonge poeder wat dan met water werd opgelost en met boterham werd gevoerd. De oude is uiteindelijk alleen maar met glansspray ingespoten, en dagelijks de staartwortel en manenkam gepoetst. Zo hebben ze het vorig jaar iets langer zonder boettdekens volgehouden

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:12

Judith, poeder is vooral eigenlijk aanvulling op het voer als ik de ingredienten lees. Onderzoek is van NML health, op hun site kun je er meer over lezen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:26

Afbeelding
Whoopy

Ik wil ook niks slechts over Bergemo zeggen hoor, integendeel! Ik heb er toendertijd enorm genoten en Wodka overnemen is ook erg netjes gegaan!

Edit: dit is de Hyves van Bergemo :) http://bergemo.hyves.nl/

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:37

Het gewicht vind ik niet zo'n probleem, maar vooral bij de oude paardjes (Whoopy, Big trouble) zie je echt dat ze dr geen zin meer in hebben, nee... Big Trouble wilde nog wel eens gas geven, nu is de 'trouble' dat de versnelling het juist niet doet.
Heeft zn voordelen, maar voor de pony ziet het er sneu uit

De oude Hjalmar op mn werk (25+er) is precies zo; cliënten kunnen er met electrische rolstoel omheen scheuren, onder zn buik zitten en zand in zn snuit gooien, proberen vingers onder de hoef te krijgen; t peerd zal geen stap verzetten. Juist daarom vind ik het altijd wel mooi als ik hem mee neem voor een ritje en Hjalmar toch weer een sprintje wilt trekken. Blijkt er ineens toch nog leven in te zitten :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:25

welke van het oude groepje fjorden staan er eigenlijk nog Judith. Had zelf het idee dat de meeste er nu toch wel uit zijn toch?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:28

Zijn ze naar de slager gegaan of hebben ze een fijn plekje gekregen om hun daagjes te slijten?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:46

Ik heb niks gehoord over slager, wel dat de laatste tijd 4 paarden een pensioenplekje hebben gevonden (Wodka, Spencer, en welke 2 anderen weet ik niet meer)

Ik heb verder ook echt geen idee meer wat er nog in de ponystallen loopt...ben de laatste 1 1/2 jaar niet verder gelopen als de stal van Happy :') (echt, het is lang geleden dat ik zo gek ben geweest van een manegepaardje!) Maar de meesten zijn inderdaad wel weg

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:56

Ik was altijd fan van Mozes en Gus, maar ik zie dat die er niet meer zijn. Tenzij ze een fijn plekje bij iemand hebben gekregen, hoef ik eigenlijk ook niet te weten wat er met ze is gebeurd. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die Happy? Heb je foto's of staan er foto's op het internet?

Edit: Naakt en niet zo naakt ontmoeten elkaar Onze nieuwe katten en Khalid. :))

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:14

Heb nog geen goede foto, is wel leuk vrijdag te gaan doen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:15

Ja voor de beginners lessen zijn de wat oudere fjorden ideaal, ook als ze ermee naar buiten willen. Ze zetten geen stap verkeerd. Volgens mij lopen er nog aardig wat mee van die grote stal, een paar haflingers (Rosalien, Olivier en Iolus en staan er geloof ik nog) en ook nog wat van de oudere groep fjorden. Naar de slacht zullen ze niet snel gaan denk ik, er zijn genoeg mensen die de paardjes over willen nemen voor een fijne oude dag :) Happy, dat was toch een vos?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:22

Was inderdaad een vos, maar die jij bedoelt is met pensioen. Deze Happy is ook een vos, maar met een snepje en een brede kont; t is een quarter :Y) Helemaal leuk; westernbeginselen zitten erop, springt leuk (rond! Je zit er echt óp) en hij laat zich leuk rondsturen met neckrope... <3

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:46

Oude Happy staat nu in Afferden. Zie hem altijd staan als ik naar Bergen rijd. Ik ben benieuwd waar Spencer terecht is gekomen. Weet iemand dat?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:56

Waar Spencer is gebleven weet ik niet, ik heb alleen op hyves zien staan dat hij met pensioen is. Staat deze Happy ook bij Bergemo? Dat is leuk, een dikbil op een manege! :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:02

Van Spencer weet ik alleen dat hij met een paar andere paarden op een wei staat, en gigantisch is bijgetrokken :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:32

Leuk om te horen. Hoe oud was Spencer?

Ik heb overigens nog wat foto's aan mijn kattenfototopic toegevoegd. Zie eerste link van mijn onderschrift.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:29

Hij begint officieel met een L, dus ik geloof dat hij dan een jaartje of 20 is.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:30

Juut schreef:
Van Spencer weet ik alleen dat hij met een paar andere paarden op een wei staat, en gigantisch is bijgetrokken :D

zag trouwens dat hij ergens in Flevoland staat.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:09

Oh? Hij woont dus gewoon bij mij in de buurt!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:05

Zomer komt er weer aan, met lange avonden buiten zitten...

Willen jullie het topic uit mn onderschrift lezen? Thanks!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:17

Done, en erop gereageerd. ;)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:01

Hey...effe terug naar die foto van Whoopy...heeft dat beestje nu echt een stang op scherp in zijn mond hangen? Ik denk dat je blij mag zijn dattie nog vooruit komt of niet?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:13

Echt hard zal ie toen al niet meer gegaan zijn, maar kijk eens naar het ruitertje. Zo'n kleintje heeft weinig in te brengen als Whoop besloot een stapje harder te gaan.

Hoe gaat het met RB? Is ie al overspannen? :D