Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:45

guten morgen
18 graden en zwaar bewolkt

jehhhhhhhhhh het stortregende vanochtend vroeg toen ik de paarden binnenhaalde, dus niet sproeien. scheelt weer.

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:21

bahhhhh het regende hier ook, maar gelukkig wel droog over kunnen komen. vanavond chess even gelongeerd, morgen gaan we weer lekker rijden:-)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:04

guten morgen
17 graden en bewolkt met wat wind.

Lara komt zometeen voor de paarden, ik ga de stroom weer op de andere wei zetten dan hebben ze vannacht weer flink wat gras het nieuwe weitje is nagenoeg kaal gegeten.Als het nog gaat regenen ga ik ff het gras mesten waar ze nu dus vanaf komen.
Dan ga ik zelf ff uitmesten en weitje natuurlijk ook, daar haal ik toch elke dag een volle kruiwagen uit.

Dan ff boodschappies doen, vooral voor het ontbijt van mijn gasten die morgen komen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:19

Gisteravond was Storm helemaal waus van de wind! Ik ben er niet opgegaan, we hebben grondwerk gedaan en hij werd wat rustiger...wat kan dat paard een spanning opbouwen en vasthouden, zeg!

Vandaag staat er een wandeling op het programma, als het niet zo hoost tenminste!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 06:36

het is wel raar om wakker te worden en dan regent het niet, ben ik niet meer aan gewent, lekker al aant werk en geen regen gezien hawha, zal de regen hebben uitgeslapen vandaag.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:45

Guten morgen
18 graden en iets bewolkt, maar toch ook zon.

Ze zeggen dat er een weekje wat droger weer komt Aman met zon en hogere temperaturen, kan iedereen die moet werken er misschien van het weekeind van genieten.

Ga zo stallen uitmesten en gras maaien en als mijn gasten van mijn B&B er vanmiddag zijn even een uurtje slapen.
Wij zijn de hele nacht opgeweest daar het huis van mijn 2de buurman in vlammen is opgegaan, ze zijn nog aan het nablussen.
Al met al zo 2 uurtjes wat weggedoezeld, maar goed das niet het ergste.
Aman het is het monumentale huis van Herbert en Silke waar we met zijn allen metr pasen waren

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:28

Afbeelding

Kleinzoon lief maar weer eens...blijft leuk zo"n brandweer auto....hij is nog van mijn zoon geweest :j

Afbeelding

En hier zag hij een mier lopen....hij heeft grote interesse in alle dieren groot en klein....ik ben dus oma paard 8-)

Afbeelding

Wellicht in de toekomst weer wat meer aanwezig op het topic maar het leven loopt een beetje vreemd hier thuis.... ;(
Wel een weelde hoor zo"n kleinzoon :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:45

wat een schatje

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:29

Jeetje Anita, wat vreselijk voor je buurtjes !

Wat een heerlijk ventje , Marion!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 08:07

Het belooft zomer te worden voor een pkaar dagen.....hop...naar buiten! Paarden...Frisbee .... BBQ.....enz....

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 08:53

zo is dat Jet en het weekeind ziet er ook veelbelovend uit.

Guten morgen
17 graden en zon.

Van de buren hun huis is nagenoeg niks meer over, ze zijn gisteren tot eind middag nog aan nablussen geweest.Plafond is onder de waterdruk toch ingestort en dus niet alleen waterschade beneden maar ook brand beneden.
Hoe erg is dit, vooral niet vervangbare dingen, foto's en andere persoonlijke dingen, echt vreselijk.

Wat beter nieuws Yes het wordt een weekje zomer jippie geniet er allemaal zoveel mogelijk van.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:08

Goedemorgen

Wat vreselijk Anita voor je buren, kan me voorstellen dat dit een hele impact heeft op hun maar zoals ik lees denk ik dat jullie allemaal als buren deze mensen goed zullen opvangen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:44

guten morgen
17 graden en zonnig.

ff druk maar dan vanmidda toch echt ff in de zon ziten.
B&B gasten gaan weer naar huis, dus bedden,bad, eetkamer en slaapkamers schoonmaken, wasse gaan draaien, paarden uitmesten en tegen die tijd komt Romana met de hele familie van Shary-an het weekeind, dus ook dfan weer lekker druk.

eigengemaakte bosbessenkwarktaart is klaar, saus voor de macaroni is klaar, dan nog even kruidenboter voor de BBQ morgen maken en wat klusjes hier beneden en dan lekker niks.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:02

Morge, wat een schatje is het marion of ehh oma paard haha.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:41

Haha, mijn zoon noemde de moeder van Kees altijd oma Toktok. Ze had nl. kippen....

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:58

hallo luitjes,
jeetje wat erg anita voor je buren, en nu?
Wat een leuk ventje marion en wat gaat hij snel zeg, het is al een heel manneke leuk hoor..
morgen heeft chess een dagje vrij dan kan ik met mijn kind mee naar de voetbal, ook weer eens leuk.
jongste spruit gaat werken zal wel lekker druk zijn in Drievliet met het mooie weer. het is de hele week al hartstikke druk daar aan de hoeveelheid auto's te zien.
eerste weekje werken zit er weer op en viel niet mee. moet altijd weer wennen na de vakantie....

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:08

guten morgen
19 graden en beetje bewolkt.

Ja echt niet leuk hoor Regien.
Voorlopig zijn experts en politie onderzoek aan het doen.
En moeten ze dus afwachten.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:40

Guten morgen
was koude nacht, maar nu 15 graden en stralend zonnetje.

Geloof dat de meute hier naar het zwembad wil, maar vooralsnog slaapt alles nog

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:05

morge lekker hoor mam naar het zwembad met die luilaken haha.

Nou ik heb gister een heerlijk dagje in ermelo gehad lekker gebbqt. Eind middag even lekker een ritje met mijn gele knollie maken.

Wennen he regien weer aan het werk na vakantie ik heb er ook altijd moeite mee :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:21

was zeker leuk in Ermelo, prachtig daar, we hebben daar altijd genoten op de camping.

Die verrekte Aiko heeft er gisteren weer een ijzer afgetrapt, maar deze heeft er 11 weken onder gezeten, hoefsmid komt nieuwe zetten voor de volgende 2 maanden, mits die ze laat zitten en als die dan bekapt is meten we precies de maat en gaan we hoefschoenen voor de voorhoeven bestellen. Daar moet die langzaam aan wennen en daar die nog midden in de koetsritten zit wil ik daar in de koudere periode mee gaan beginnen. Kunnen we rustig opbouwen en dan maar hopen dat dat een oplossing is.Wel een erg dure hobby hoor, maar als het werkt zou het geweldig zijn.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 05:47

hoop dat het werkt mam

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:52

guten morgen
16 graden, stralend zonnetje maar wel een bietje wind.

drukke dag, Beneden poetsen, strijken, Lara komt zo voor de jongens,de hoefsmid komt vanmiddag en nog even wat aan mijn B&B doen voor de nieuwe gasten die vanmiddag komen.
Vanavond BBQ maar weer aan omn de restanten op te maken, vervelend hoor

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:24

Zo net klaar met me werk pff en zat al half 7 achter de PC, nu even alles klaar maken voor morgen en paardjes uit het land vissen dan lekker leren. Morgen weer half 5 ut wekkertje even kijken of ik weer vroeg naar bed kan, dat mislukt meestal :(

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:18

Aiko heeft weer nieuwe ijzertjes, andere voorijzer heb ik met Ruubje vanochtend zelf verwijderd, die zat nog maar met 1 nagel vast.
Hopen dat hij deze er niet aftrapt met geweld, als hij het weer met nagels en al eraf trapt, zitten er zulke gaten in zijn hoeven dat er waarschijnlijk geen ijzer meer onder kan.
Hoefsmid gaat nu hoefschoenen bestellen en hopenlijk kan die op zijn ijzers 2 maanden staan en dan is het koetsseizoen zo goed als over en kan ik hem langzaam aan zijn hoefschoenen gaan wennen met eerst rijden, dat kan wat schuurplekken op de benen geven dus beginnen met half uurtje.. Hoefsmid wil het zelfs eerst proberen met voor dan de hoefschoenen en achter op zijn blote voeten.
Zijn hoeven zijn eigenlijk hartstikke goed, alleen blijft die voorijzers eraf trappen en ze kunnen hem dus echt niet steiler zetten achter.We wachten het dus maar af, als het nu in iedergeval maar 2 weken goed zit, want hij gaat op vakantie.
Trouwens 2 hoefschoenen voor gaat ongeveer €200-00 kosten dus geen goedkoop geintje, daar in tegen gaan ze 2 tot 3 jaar mee en kunnen er dan bij slijtage gewoon nieuwe zolen in gezet worden, mits die ze niet verliest, maar trapt die ze af dan maakt die in iedergeval niet zijn hele hoef kapot.

Joepi zijn hoeven bekappen vond die echt onzin, maar hij heeft ze even uitgesneden en een vijl er langs gehaald omdat ik dat wilde. Zijn hoeven zijn wunderbar, hihi maar dat wist ik al.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:22

Ik heb ook een paar hoefschoenen voor Yade, easyboots! Waren wel wat goedkoper, maar werkt super hoor! Heb ze gebruikt in de periode dat ik zo veel op het harde moest stappen en draven. Yade heeft ook van die heerlijke goede voeten, is een beetje arabier eigen geloof ik. Eens in de zoveel maanden even bekappen (veiltje erover) en dat is het.