Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sence schreef:Maar als je een paard koopt, wat al een ''draak'' op stal is (wat het dus al bij de vorige eigenaar was), dan kun je als nieuwe eigenaar jezelf daar toch geen schuld van geven? Dan ligt het toch ook niet aan bv. Wb Stables, als HD haar toekomstige paard daar zal stallen.
Als het paard al zo was bij de vorige eigenaar, is het mogelijk dat het paard dit aanhoud (kan natuurlijk minder worden, of overgaan).
.Citaat:Wie weet wordt mijn toekomstig paard ook wel een draak op stal.. dat weet je natuurlijk maar nooit.
Is niets mis mee en ik respecteer zeker jullie menig. RianneH schreef:Dus als ik een paard zou hebben die veranderde in een 'draak op stal', dan zou ik toch even heel kritisch gaan kijken naar het stalbeleid. Staat die op een onrustige plek? Verhuizen naar een rustigere plek op stal. Helpt dat niet? Dan pak ik mn spullen en verhuis ik. Rustigere stal, meer weidegang, andere dieren om zich heen maakt me niet uit.
Mijn ideale stal? Groepshuisverstiging, onbeperkt ruwvoer, schuilstal en lekker 24/7 in paddoc of weiland. Maar als ik een paard koop in de nabije toekomst is dat het paard die ook niet op stal kan staan (onrust en stalbenen) en niet gereden kan worden. Ik heb dus genoeg aan een schuilstal, uitloop en hoef geen binnenbak.
En nu snap ik wel dat je andere eisen kan hebben mbt stalling. Als jij op een stal zoals WB-stables wil staan houd ik je niet tegen, maar neem dan geen paard mee die er niet tegen kan. Want zowel jij als je paard worden er niet gelukkig van en dat is zonde voor al dat geld.
Jamika schreef:Je kan inderdaad best leuke ritjes maken, niet heel spectaculair maar het Hekkemiedepad is inderdaad erg leuk om te rijden en ook lekker rustig.
Ik ben pas ook langs de Zwette geweest, maar dat is dan wel weer meteen een stuk verder. Rondje Goutum is ook leuk trouwens.
Mijn paard staat zolang het weer en het land het toelaten elke dag in het land hoorHeb uitlaatservice en ze wordt er elke ochtend vroeg in gezet en 's middags weer op stal gezet. Als het land straks niet meer te gebruiken is gaat ze elke dag een tijdje in de paddock.
Chagerijnige paarden zie ik zelf eigenlijk alleen als er gevoerd wordt.

Sence schreef:Je moet ook maar net zo'n route weten!
Sence schreef:Inderdaad!
Wil je wel of niet iets bij dragen? Ik zie nu 1 staan 12 km hier vandaan, en die vragen wel een bijdrage. Gaat om een Fries.