We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lucy

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:30

ja, op rtv noord zenden ze constand uit xD
ME en ze zijn vanalles aan het slopen in tuinen, lantarens, ramen ingooien, politie bekogelen..
dat meisje is idd samen met haar moeder ergens anders heen gegaan.
maar volgens mij zijn ze nu niet eens bij haar huis in de buurt.
er zijn denk ik gewoon veel jongeren die wat rellen willen schoppen op af gekomen..
nouja als we hier zometeen maar geen last krijgen als ze met bussen naar t station hier afgevoerd worden.. (volgens mij was zoiets t plan..)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:39

Ze zijn toch in een hotel in Assen ofzo? Zo iets had ik er tenminste van begrepen.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:34

Oh kan ook, ze zeiden eerst dat ze naar groningen moesten. Maar kan allemaal wel veranderd zijn..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:04

Lucy staat Faron al onder een deken? Ik lees dat veel mensen al 200 gram op hebben en bij mij op stal zie ik ook al wat dekens voorbij komen. Eentje voelt al ijskoud na een regenbuitje dus daar kan ik het van begrijpen, die heeft afgelopen winter onder 800 gestaan. Maar nu al 200 gram?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:12

Haha hier Live verslag uit Haren xD
Nouja ik ging met de bus dus alleen van de rijksstraatweg..
Kapotte bushokjes, scheve palen, heel wat kapotte fietsen, kapotte ramen, stenen, kapotte stijger, nog veel meer ramen er uit.. Ze zijn al bezig met nieuwe er in zetten.. Nouja dat was het wel een beetje aan de rijksstraatweg. Maar bij de AH enzo zal het wel erger zijn..
Ze hebben al wel heel veel opgeruimt, er ligt nog maar heel weinig rommel op de straat.

Bij faron voor de deur is wel een welkom in haren ofzoiets bord gesloopt, maar verder volgens mij niet.

Nee faron heeft net een tijdje haar vliegen deken af en staat nu nog even lekker met niks op. Maar denk dat ze binnen/over een paar week wel een 100gr op krijgt. Of een nog wat dunnere, als die vorig jaar niet kapot gegaan is..

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:03

Als je wilt voorkomen dat ze dik in t haar komen moet je ju wel echt al met wat duns beginnen. Op stage hebben we ook alles al onder ongeveer 100-200 staan. En die zijn inmiddels aan het verharen en er klmen mooi dunne haartjes terug. Phan staat onder zijn fleecegevoerde regendeken. Maar die heeft ze vorig jaar geschoren (2x). Het is snachts echt al tussen de 4-8 graden, dat is weer dat er best een deken op mag vind ik!!

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:34

Halloo allemaaal :)

Ik heb echt al super lang niks gepost...maar ik heb wel trouw meegelezen :) Ik heb t druk gehad, geen excuus maar toch !

Nu lekker een weekend vrij, dus de tijd om weer mee te kletsen!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:22

Ja nouja faron hoeft ook helemaal niet zo dun in t haar te komen.
Het is maar net wat je wilt, en of ze 's nachts op stal of buiten staan is natuurlijk ook een groot verschil..

Wil je Ferro heel kort in zn vacht houden?
Ik weet niet hoeveel je met m wil werken deze winter. Maar anders kan je m natuurlijk ook gewoon geen deken op doen..

Ja het is al wel echt herst weer! Had nu voor t eerst lange mouwen+trui+jas (niet heel dik) aan met naar faron.
Heb t alleen maar ff na de gallop in t zonnetje warm gehad.. En ik heb zin in warme choco met een speculaasje! XD

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:05

Huh jongens, licht mij eens even toe. Wat is er met Haren? Ik snap er de ballen niet van?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:34

project x zoek maar op maar in samenvatting een meisje had op facebook openbaar verteld dat ze haard verjaardag ging houden maar ze was vergeten om erbij te zetten dat het besloten was dus bijna heel facebook is in haren op haar (verjaardag) geweest

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:39

Oftewel Linn;; ook al was het geanuleerd via facebook/ nieuws...heeeeeel veel mensen zijn gewoon gegaan. Ze hebben de hele stad overhoop gehaald! Ingebroken in winkels, auto's in de brand gestoken, vechtpartijen e.d. Net was op de radio dat er waarschijnlijk miljoenen aan schuld zijn. ME is geweest; zijn veel arrestaties verricht; waren ook aantal gewonden enzo! Echt triest..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:50

Dus als ik op facebook plaats dat ik bijv morgen mijn verjaardag ga vieren dan komt iedereen naar Nieuwegein toe? (als ik in nieuwegein zou zitten....) Dat slaat echt nergens op, niemand kent dat meisje toch?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:50

Ja je moet wel met wat duns beginnen maar ik vind 200gr niet bepaald dun. Hier zijn ze ook hard aan het verharen en bezig met de aannaak van de wintervacht. Ik wil Ferro eigenlijk zo lang mogelijk dekenloos houden. Heb hem vorig jaar onder de deken gehad maar vind het telkens zo'n gedoe met dekens wisselen als het ineens regent ofzo :+
Deze winter zal ik hopelijk zo'n 3x per week een half uur rijden dus maakt die vacht niet zo heel veel uit.

@linda: het slaat idd ook nergens op maar je kent de nederlandse jeugd toch := ze had het openbaad gemaakt dus 13.000 mensen hadden zich aangemeld en er waren er ook een paar duizend op komen dagen.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:43

@ella, dan kan je hem ook een buiten deken op doen.. dan heb je dat gedoe met dekens wisselen als het regent niet..
en je kan ook gewoon een 100gr op doen. als je hem niet heel kort in zn vacht wilt hoef je ook niet zo zwaar te gaan..

@Linda, ze had het feest geannuleerd, maar toen hebben andere mensen steeds weer opnieuw andere mensen uitgenodigd(zag gister dat ik ook een uitnodiging had gehad op fb xD) dus zo bleef het door gaan.
en er waren wat jongeren die gewoon gekomen waren om te rellen..
het meisje zelf was ook met haar moeder "ondergedoken" ergens anders..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:05

Het lastige is juist dat je wel telkens warmer moet gaan als je eenmaal met een deken begint. Als je nu al een 100 gram op doet, wat heeft hij er dan aan als het kouder wordt? Helemaal niks, hij zal het dan juist koud krijgen dóór die deken. Dus dan zal je er toch telkens een warmere op moeten gaan leggen...

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:44

dan doe je er pas een deken op als het echt heel erg koud wordt.. (overdag meer dan -5 ofzo)
of gewoon helemaal niet.
hij heeft het opzich natuurlijk helemaal niet nodig. en als je er geen om doet heb je ook niet zo'n gedoe met dat hij droog moet zijn voor er weer een deken op gaat.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:52

armandl heeft op dit moment ook al een 100- 200 grams deken op. want die krijgt heeeel snel een dikke vacht en zou midden in oktober ook geschoren moeten worden.

ja wat een ramp he in haren. maar volgends mij vriebdin hebben ze alleen de rellen uitgezonden en noet de leuke dingen. want het was ook bere gezellig geweest.

volgende week drukke week ;) dinsdag laatste x les op de manege. woensdag priveles. donderdag werken. zaterdag wedstrijd en om 6 uur werken. en die week er nou haflingerwedstrijden in vrouwenparochie

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:17

Okee lekker bezig weer in NL dus.

Zal ik jullie even lekker jaloers maken? Het is hier nog steeds warm!!
En over dekens gesproken. Schijnbaar hebben ze hier ook dekens op in de winter, alleen geen flauw idee wanneer ze daarmee beginnen, nu heeft nog niks een deken iig. Wel hebben sommige paarden echt veel haar vind ik! Vooral Brio, elke keer als ik die poets komt er toch een haar af! En dan denk ik: meeenn waar heb je dat haar voor nodig, het is nog vet warm....

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:24

Oke nouja ik had verder nog niks gehoord over dat het gezellig geweest was xD

Zo even klein rondje met Faron naar buiten en kijken of we er bij Bolero wat vetjes af kunnen lopen, hij is tonnetje rond xD

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:25

hahahahha, ik ga vanmiddag ook armando weer rijden . gisteren les gehad dus kan mooi aan de slag

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:55

Ik ben het 2e seizoen van Heartland aan het downloaden maar met het internet hier duurt het echt 10 dagen ofzo voor ik die binnen heb....... geduld is een schone zaak!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:17

Haha ach, leuk tijdverdrijf toch Lin :) is de verbinding verder wel goed?

Vanmorgen Ferro even los gelongeerd met de pony van een stalgenootje. In de winter en vorig najaar deden we dit best vaak, maar nu de hele zomer al niet meer. Beide heren moesten dus weer even kijken wie er voorop mocht lopen en wie de baas was haha :+ Ferro kreeg nog een flinke dreun van hem maarja.
Hij was wel heel braaf en scheurde lekker door de bak :=

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:23

EllaBellaah schreef:
Haha ach, leuk tijdverdrijf toch Lin :) is de verbinding verder wel goed?

Vanmorgen Ferro even los gelongeerd met de pony van een stalgenootje. In de winter en vorig najaar deden we dit best vaak, maar nu de hele zomer al niet meer. Beide heren moesten dus weer even kijken wie er voorop mocht lopen en wie de baas was haha :+ Ferro kreeg nog een flinke dreun van hem maarja.
Hij was wel heel braaf en scheurde lekker door de bak :=

Nouja wanneer ik hier boven ben start ik hem weer dat die weer verder gaat downloaden maar wanneer ik hier weg ga doe ik hem weer op pauze. Dus dan gaat het ook niet heel snel..... de verbinding is zeker niet fantastisch

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:28

Pfffff zucht, hij is nu op 17.3%. Gaat nog een hele lange tijd duren voor ik het weer kan kijken :( Is een beetje een verslaving geworden dus zwaar irritant dit!!!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:29