Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:21

Ohjeetje Ella :(:)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:36

Ik vind dat Suus alleen maar redelijk is hoor! Ze geeft alleen advies en maakt Marieke erop attent dat er mega veel komt kijken bij een paard. Ik vond het namelijk ook opeens uit te lucht vallen... Ze zegt toch niet dat ze het niet leuk vind voor Marieke en het haar niet gunt? Ze is alleen aan het proberen duidelijk te maken wat er allemaal bij een paard komt kijken, that's all. Alleen maar advies dus om het paard voorop te stellen! Dus ik vind niet dat jullie Suus zo moeten aanvallen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:00

Ten eerste val ik suus niet aan, ik vind gewoon dat ze overal zo negatief over doet, ze heeft overal commentaar op.. Niet alleen dit (suus waar we het op stal over hadden) je hebt commentaar terwijl je het zelf ook doet, irriteerd me gewoon, zeg het dan niet..
En ik lees alleen maar negatieve reacties erover enzo.. En dn hoeft het niet gelijk zo te szijn van ik ben weg hier ik ga niet meer praten zie jullie wl bij de meeting want mij ontloop je niet, zie je toch nog iedere zaterdag ;)

En als we toch bezig zijn, over het regelen van die meeting ik en simone openen het topic, dus neem ik aan dat wij het zouden regelen. Er is een discussie over auto's omdat alles perse nu moest gebeuren, en daarna valt het 2 weken stil wat had het dan voor nut om zo te doen. Nu hoef ik het niet meer te regelen doet suus maar lekker maar die zooi word ik gewoon helemaal gek van!!

En ella wat erg meis, gelukkig is het goed afgelopen, maar had ik gister ook al gezegt :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:29

Dat negatieve komt misschien omdat ik gewoon niet zo lekker in mn vel zit op dit moment. Beetje veel aan mn hoofd, sorry daarvoor.

Ik bedoel het echt niet slecht, ik probeerde marieke alleen advies te geven meer niet. Een paard houden is niet niets, dat zie je nu wel aan wat er met Ferro gebeurd is je moet overal rekening meehouden en ik zou het naar voor Marieke vinden als ze tegen een muur loopt als er wat is met haar toekomstige paard en ze kan het niet betalen. Een paard hebben gaat veel verder dan alleen het aankoopbedrag.

Over de meeting, ik had besloten me erbij neer te leggen. Simone had het topic geopend samen met Britt en dat had Britt ook gezegd in dat topic dus toen had ik zoiets van prima regelen jullie het dan maar. En vervolgens blijft het 2 weken liggen omdat niemand er dan aan denkt om iets te regelen en nu is er nog niet gereserveerd. Ik wil het best doen maar ik had de meeting niet georganiseerd? Mij werd verweten alles snelsnelsnel te willen doen dus prima dan leg ik me erbij neer en dan zie ik wel wat er gebeurd.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:30

Alleen dit snap ik even niet:
Niet alleen dit (suus waar we het op stal over hadden) je hebt commentaar terwijl je het zelf ook doet, irriteerd me gewoon, zeg het dan niet..

Wat doe ik zelf ook dan?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:30

ik heb gezegt zoek het er maar mee uit omdat jij het zo graag wou regelen dus daar hou ik me dan ook aan ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:31

Maar nogmaals voor als dt niet duidelijk is.
Marieke ik vind het superleuk voor je als alles lukt!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:45

Strakjes autorijles :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:26

pff jongens reageer niet meteen zo heftig op elkaar!

ik vind het eerste bericht van suus wel redelijk dat ze advies geeft (schoot ook meteen in mijn hoofd toen ik het berichtje las) ook omdat het opeens zo uit de lucht komt vallen (voor mijn gevoel)

daar reageert britt dan weer op (leer eerlijk gezegt wel redelijk aanvallen voor mijn gevoel)
en dan reageert de rest daar weer heftig op..

sorry dat ik het zeg hoor, maar jullie hebben geloof ik wel vaker een even een slechte periode ofzo, en dan word er meteen gezegt van oke laat maar ik praat wel niet meer mee etc, terwijl het (tot nu toe) altijd weer goed komt, dus zullen we zulke dingen maar niet gaan zeggen?

volgens mij probeert iedereen elkaar hier alleen maar te helpen, dus als dat een keer verkeerd over komt kunnen we dat beter gewoon even zeggen in plaats van op deze manier..

wat heftig zeg ella! maar gelukkig is er niet iets heel ernstigs.
ik hoop dat jullie er allebij snel weer bovenop komen! en dat ferro er niet een al te groot trauma aan over houd..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:33

EllaBellaah schreef:
Ik zal het even proberen uit te leggen. Ik had hem gelongeert en ben er daarna voor het eerst op gestapt wat hij echt super braaf deed wilde 2 rondjes stappen en er daarna af maar bij het tweede rondje schrok hij van een spook en begon te rennen waardoor ik al tegen het hek viel en nu met gekneusde pols, ribben en been loop. Toen wilde we hem longeren om hem een beetje moe te maken en daarna alleen even er op zitten en toen dr weer af maar tijdens het longeren verstapte hij zich op een randje, viel tegen het hek aan wat brak en ging 3x over de kop de sloot in. Hij had een schrikkabel om zijn nek die nog aan stond maar mijn vriend was er al heel snel bij om die uit te zetten. Toen hebben we geprobeerd om hem er uit te trekken maar hij viel telkens om iedereen in paniek dat hij zijn been gebroken had omdathij geen kracht meer kon zetten en telkens om viel. We hebben het zadel vanhem af gekregen en de stroom kabel van zijn nek waarna hij ontspande en op zo'n manier ging liggen van het is klaar ik geef me over. Maar er was een man en die heeft hem er uit getrokken. Godzijdank kwam hij er met alleen schaaf wonden, bloedneus en een wondje bij zijn oog van af! Hij loopt alleen nogal stijf maarja wat wil je na zo'n klap en al die stroomschokken. De staleigenaar had met de DA overlegd en die zei dat het met een 5 daagse antibiotica kuur en vochtafdrijvers tegen zwellingen allemaal wel goed moet komen. Voorlopig gaat hij even niet de wei in maar hij mag wel met een ander paard die een blessure had de hele dag in de bak staan zodat hij rustig wat beweging krijgt. Baasje en paard lopen nu allebei mank maar we hebben beide geluk gehad, ik had een bodyprotector om anders had het voor mij misschien ook wel anders gelopen. Gelukkig at, dronk, poepte en plaste hij al vrij snel weer dat is ook al een goed teken ik was even bang dat hij ons nu niet meer vertrouwde maar dat is gelukkig juist niet zo! Hij was heel gespannen toen hij de sloot uit kwam dus de riepen mij dr bij, ik zat even de rusten op het hek omdat ik zelf ook behoorlijk pijn had en ik wist dat Ferro in goede handen was, maar ging dr dus even heen en hij ontspande gelijk toen ik hem aaide. Hij keek zoo angstig echt ik wil zo iets nooit meer meemaken!!

Dit is trouwens ook de reden dat ik niet mee kan met de meeting, de behandeling voor Ferro kost me 100 euro, daar komt ook nog een hele zorg bij kijken dus mijn hoofd staat er helaas ook niet naar.

jeetje ellaa heftig zeg!
Dat is echt onwijs schrikken...
Hoe gaat het nu met je? Niet mis zeg gekneusde pols, been en ribben( dat doet toch heel erg pijn?)
Beterschap voor jou ook en natuurlijk voor ferro, fijn dat je toch een bp om had! Heel verstandig van je

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:33

god bemoei je er alsjeblieft niet mee, je zit er niet midden in dus het maakt ook niet uit wat je er van vind, ik heb al met suus ge pbt en verder geen probleem.
heb ik dus ook al zon hekel aan
ik denk dat ik hier maar een tijdje niet reageer want ik verpest hier de sfeer en ik maak me zelf alleen maar gek hier.

en laat marieke blij zijn dat ze een paard kan/mag kopen ze kan zelf ook wel nadenken, en alles wat nu gezegd is werd ook gezegd toen ella een paard ging kopen, toen linda dixie wou kopen, het hoeft niet 2761812 x herhaald te worden.
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 12-09-11 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:34

Suuskipje schreef:
Niet alleen dit (suus waar we het op stal over hadden) je hebt commentaar terwijl je het zelf ook doet, irriteerd me gewoon, zeg het dan niet..

Wat doe ik zelf ook dan?

jij zegt tegen linda, het is jouw schuld niet de schuld van het paard

terwijl jij precies hetzelfde doet , jij gaf ook pascal de schuld terwijl het toch echt aan jou lag hoor ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:37

L_bonsai_L schreef:
pff jongens reageer niet meteen zo heftig op elkaar!

ik vind het eerste bericht van suus wel redelijk dat ze advies geeft (schoot ook meteen in mijn hoofd toen ik het berichtje las) ook omdat het opeens zo uit de lucht komt vallen (voor mijn gevoel)

daar reageert britt dan weer op (leer eerlijk gezegt wel redelijk aanvallen voor mijn gevoel)
en dan reageert de rest daar weer heftig op..

sorry dat ik het zeg hoor, maar jullie hebben geloof ik wel vaker een even een slechte periode ofzo, en dan word er meteen gezegt van oke laat maar ik praat wel niet meer mee etc, terwijl het (tot nu toe) altijd weer goed komt, dus zullen we zulke dingen maar niet gaan zeggen?

volgens mij probeert iedereen elkaar hier alleen maar te helpen, dus als dat een keer verkeerd over komt kunnen we dat beter gewoon even zeggen in plaats van op deze manier..

_/-\o_ Sluit ik me bij aan!
Tuurlijk is het leuk voor marieke maar ik had ook dat idee wat suus zei.
Eerst had marieke problemen met meetinggeld bij elkaar en dan ineens een eigen paard plotseling, denk dat suus alleen maar wilde helpen
Blijkbaar zijn er wel meer 'dingetjes' die jullie iriiteren maar praat dan gewoon met elkaar. Op internet komt alles al snel bot over.
En het probleem over het meetingtopic snap ik niet helemaal. Naar mij n idee hoeft daar geen probleem te zijn??

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:40

ahc ik heb dit gister met suus op de manege al besproken maar het enige wat er dan uit komt is
(sarcastisch) 'jahoor britt jij hebt gelijk' of 'nee dat doe ik echt niet'.

misschien heeft marieke wel geen geld voor de meeting omdat ze geld spaart voor een paardje ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:42

Ja dat kan dat weet ik niet. Maar daarom dacht ik eerst van huh dat het idee heel plotseling kwam opzich.

Ennuuuh marieke, als je een eigen paard hebt moet je natuurlijk wel een keer endurance starten he? :P

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:52

Britt_Sisi schreef:
god bemoei je er alsjeblieft niet mee, je zit er niet midden in dus het maakt ook niet uit wat je er van vind, ik heb al met suus ge pbt en verder geen probleem.
heb ik dus ook al zon hekel aan
ik denk dat ik hier maar een tijdje niet reageer want ik verpest hier de sfeer en ik maak me zelf alleen maar gek hier.

en laat marieke blij zijn dat ze een paard kan/mag kopen ze kan zelf ook wel nadenken, en alles wat nu gezegd is werd ook gezegd toen ella een paard ging kopen, toen linda dixie wou kopen, het hoeft niet 2761812 x herhaald te worden.

dit is tegen mij gok ik?

sorry maar dit bedoel ik dus met heftig reageren.
en als jullie deze dingen hier op internet bespreken kan je denk ik niet verwachten dat niemand er op reageerd. (doe het dan via pb, maar ik zie dat je dat nu ook gedaan hebt)
door het in het topic te bespreken zitten wij er wel midden in voor mijn gevoel.

Citaat:
ik denk dat ik hier maar een tijdje niet reageer want ik verpest hier de sfeer

en dit bedoel ik dus met dat andere.
meteen als er een probleem is zeggen oke laat maar ik ga wet weg etc.
niemand zegt dat jij hier de sfeer verpest, en niemand zegt dat je de meeting niet mag regelen omdat je het altijd zo slecht doet ofzo..

ik heb niks tegen een van jullie ofzo hoor, maar denk dat het handiger is om dingen die persoonlijk zijn ook via pb te bespreken zodat je dus ook niet krijgt dat iedereen zich er mee bemoeit :)
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 12-09-11 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:56

Gosh ik ga me er verder niet mee bemoeien.
Maar 1 ding wil ik wel zeggen.
Ik wou nog niet zo lang geleden ook graag een paardje. Had alles beetje uitgeplozen, waar die zeg maar kwam en alles. Dierenarts kosten ook en al dat soort ongein. Maar toen wees iemand mij erop van: je moet elke 6 week de hoefsmid, elke 3 maand wormenspuit en al die kosten. En wat doe je met school? Je hebt al zo weinig tijd en dan wil je ook nog een eigen paard. Terwijl je een verzorgpaardje hebt en daar heb je al geen tijd voor bijna..

Ja dat kwam hard op me dak maar heeft me wel aan het denken gezet.

Ella: Wat ontzettend vervelend! Hoop dat het gauw goed komt met Ferro en jou!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 17:00

daarom ben ik idd ook erg blij dat ik een verzorg pony heb.
ik zou het zowiezo niet kunnen betalen, maar dit red ik kwa tijd maar net naast school.
en ik zou zelf geen paard kopen als je van te voren weet dat je het maar net zal lukken ofzo want zo'n paard heeft gewoon veel tijd nodig.

(nu hebben we het hier idd voor de 325541ste keer over, maar ik denk niet echt dat het uit maakt, en vind dat eigenlijk juist goed. want dit is toch iets wat mensen soms te snel doen terwijl ze denken dat ze overal wel goed over nagedahct hebben, maar dat uiteindelijk toch niet helemaal zo is..)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:01

Britt_Sisi schreef:
Suuskipje schreef:

Wat doe ik zelf ook dan?

jij zegt tegen linda, het is jouw schuld niet de schuld van het paard

terwijl jij precies hetzelfde doet , jij gaf ook pascal de schuld terwijl het toch echt aan jou lag hoor ;)

He wat ikke?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:01

weetje wat het is lucy we moeten de autos van af utrecht regelen en dan ga jij je ermee bemoeien terwijl je nieteens van af utrecht komt?
en nu weer ik heb het toch tegen suus of niet..
en ik zeg ik reageer hier een tijdje niet OMDAT ik me zelf alleen maar op zit te fokken met dit gezeik ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:03

Britt_Sisi schreef:
weetje wat het is lucy we moeten de autos van af utrecht regelen en dan ga jij je ermee bemoeien terwijl je nieteens van af utrecht komt?
en nu weer ik heb het toch tegen suus of niet..
en ik zeg ik reageer hier een tijdje niet OMDAT ik me zelf alleen maar op zit te fokken met dit gezeik ;)

maar Lucy mag toch best suggesties doen wat betreft die auto? We leven in een vrij land, dat mag ze best zeggen. Dat is niet ermee bemoeien vind ik.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:04

een sugestie ja, niet alles zitten regelen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:06

JONGEEEEENNNS!
dit gaat echt nergens meer over iedereen zit elkaar af te katten om niks.
We bedoelen het allemaal goed dus zand erover?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:08

pff jeetje zeg ik ga me maar niet bemoeien met jullie akkefietje...

Ben vanmiddag bij de dokter geweest, heb een scheurtje in mijn bovenbeen spier maar kan verder niks aan gedaan worden. Heb nu ook een soort sokje voor mijn pols om hem stabiel te houden en te zorgen dat ik neit met die schaafwond tegen het mouwtje van me vest aan schuur de hele tijd.
Met Ferro gaat het goed, hij is lekker actief en heeft een aantal uur in de bak gestaan met Boede. Zijn antibiotica kan ik gewoon op een stukje appel doen en dan eet hij het zo op haha, is een dikke witte pasta maar hij vindt het volgens mij wel lekker! Ook krijgt hij vochtafdrijvers, dat is in poeder vorm doe ik elke keer door slobber heen en eet hij ook gewoon zo op gelukkig :)
Iedereen zorgt goed voor hem, ik weet dat hij in goede handen is. Die staleigenaren zijn ook echt heel lief voor me en zorgen goed voor Ferro!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 17:08

sorry dat je het vervelend vind als ik me met jullie auto's enz bemoei.
ik vind het gewoon fijn als alles geregeld is.
als je me even een pb gestuurd had en dat had gezegt had ik mn mond wel gehouden..

en weer als je het alleen tegen suus hebt kan je het beter via pb sturen..

als je jezelf zit op te fokken is dat misschien wel goed ja, maar als je dat dan gewoon zegt en niet erbij van want ik verpest de sfeer hier toch ofzo..

maar wil geen ruzie, dus zal er over op houden