Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:17

Romana01 schreef:
@Channah, kan je trouwens bandageren O:)

Jaaa :P

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:18

Romana01 schreef:
Emmaa_ schreef:
Haha ik ben echt een mini expert geworden op het gebied van dat paard, ik heb menig lessen op haar gesleten := In het bos is ze geweldig :j

Hihi. Ben nog nooit op Jozele het bos ingeweest :') en ik zit ook niet elke week vast op een paard :'). Heb wel een tijdje vaak op worlino gezeten :D Vind trouwens dat worlino veel beter loopt met Thiedeman :j

Ik vind het wel jammer dat worlino zo verpest is dat ze een thiedeman om moet :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:19

skyline schreef:
Romana01 schreef:
@Channah, kan je trouwens bandageren O:)

Heb je misschien heeeel toevallig zin het mij vrijdag uitteleggen O:)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:20

Romana01 schreef:
skyline schreef:

Tuurlijk :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:20

skyline schreef:
Ik vind het wel jammer dat worlino zo verpest is dat ze een thiedeman om moet :=
Dat dan weer wel, alleen heb er nooit echt last van gehad dat ze 'verpest' is. Alleen wel dat haar rug behoorlijk vast leek te zitten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:21

skyline schreef:
Romana01 schreef:

JEEEJ :):) :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:23

skyline schreef:
Romana01 schreef:

Hihi. Ben nog nooit op Jozele het bos ingeweest :') en ik zit ook niet elke week vast op een paard :'). Heb wel een tijdje vaak op worlino gezeten :D Vind trouwens dat worlino veel beter loopt met Thiedeman :j

Tsja, dat is nou eenmaal een probleem met manegepaarden. Je kan het "zielig" vinden maar ik stap niet op Jozele zonder thiedeman, omdat ik weet dat het dan alleen maar vechten wordt.
Als je vind dat ze goed loopt kan je het altijd losser doen, maar die beesten hebben het niet voor niets. Als ik een partijtje wou touwtjetrekken zou ik wel proberen iets van mijn zusje af te pakken :P

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:24

Romana01 schreef:
skyline schreef:

JEEEJ :):) :):)

Het is heeel makkelijk hoor :P , alleen bandages zelf zijn een beetje nutteloos :P

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:25

Emmaa_ schreef:
skyline schreef:

Tsja, dat is nou eenmaal een probleem met manegepaarden. Je kan het "zielig" vinden maar ik stap niet op Jozele zonder thiedeman, omdat ik weet dat het dan alleen maar vechten wordt.
Als je vind dat ze goed loopt kan je het altijd losser doen, maar die beesten hebben het niet voor niets. Als ik een partijtje wou touwtjetrekken zou ik wel proberen iets van mijn zusje af te pakken :P

Ja daar heb je wel gelijk in hoor , maar toch is het jammer dat het zo ver komt dat het niet anders kan dan met zoon ding rijden

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:27

Het is heeel makkelijk hoor :P , alleen bandages zelf zijn een beetje nutteloos :P[/quote]
Ach ja, Ram moet perse met iets om z'n benen lopen en ik wil wel eens wat anders :P. Denk trouwens niet dat ik er vrijdag er mee ga rijden (hoe graag ik ook wil) vindt hem toch de laatste tijd echt te veel strijken en heb toch gevoel dat peesjes dan beter zijn :P (corect me if i'm wrong)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:28

skyline schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja daar heb je wel gelijk in hoor , maar toch is het jammer dat het zo ver komt dat het niet anders kan dan met zoon ding rijden

Klopt, ik vind het gebruik van hulpteugels ook niet altijd even ideaal, maar in het geval van manegepaarden is het gewoon vaak niet te voorkomen. Kijk hier zullen de meesten wel weten dat om een goede rug te houden paarden een bepaalde graad van ontspanning moeten hebben en dat het allemaal een beetje voorzichtig moet, maar lang niet iedereen rijdt zo, helaas.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:29

Romana01 schreef:
Het is heeel makkelijk hoor :P , alleen bandages zelf zijn een beetje nutteloos :P

Ach ja, Ram moet perse met iets om z'n benen lopen en ik wil wel eens wat anders :P. Denk trouwens niet dat ik er vrijdag er mee ga rijden (hoe graag ik ook wil) vindt hem toch de laatste tijd echt te veel strijken en heb toch gevoel dat peesjes dan beter zijn :P (corect me if i'm wrong)[/quote]
Je kan beter peesbeschermers om doen dan :P
die helpen beter en dan worden zijn pezen ook minder warm , Maar ik voor de foto is het wel leuk als je kan bandageren :j
Dat is ook de enige reden waarom ik ze heb :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:29

Emmaa_ schreef:
Klopt, ik vind het gebruik van hulpteugels ook niet altijd even ideaal, maar in het geval van manegepaarden is het gewoon vaak niet te voorkomen. Kijk hier zullen de meesten wel weten dat om een goede rug te houden paarden een bepaalde graad van ontspanning moeten hebben en dat het allemaal een beetje voorzichtig moet, maar lang niet iedereen rijdt zo, helaas.

Nee lang en na niet iedereen :'). Ik hoorde verhalen van meisjes die op een andere manege rijden/ reden en met slof moesten rijden (en ik weet 100% zeker dat ze er niet mee om konden gaan, ze waren van mijn niveau)..

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:30

Emmaa_ schreef:

Idd , Het is inderdaad vaak niet te voorkomen omdat je zulke dingen meestal pas rond de gevorderen leert :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:30

skyline schreef:
die helpen beter en dan worden zijn pezen ook minder warm , Maar ik voor de foto is het wel leuk als je kan bandageren :j

Trouwens als de benen van een paard na het rijden (waar de peesje zat) helemaal rood zijn, is het dan te warm geworden??

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:31

skyline schreef:
Emmaa_ schreef:

Idd , Het is inderdaad vaak niet te voorkomen omdat je zulke dingen meestal pas rond de gevorderen leert :P

soms helemaal niet :'), laat ik zo zeggen ik kan niet m'n paarje rond laten lopen :')

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:32

Romana01 schreef:
skyline schreef:

Trouwens als de benen van een paard na het rijden (waar de peesje zat) helemaal rood zijn, is het dan te warm geworden??

Denk het wel , of er heeft iets geschuurt ofzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:32

Romana01 schreef:
Nee lang en na niet iedereen :'). Ik hoorde verhalen van meisjes die op een andere manege rijden/ reden en met slof moesten rijden (en ik weet 100% zeker dat ze er niet mee om konden gaan, ze waren van mijn niveau)..

Ik ben niet per sé tegen het gebruik van hulpteugels, ik denk dat een thiedeman of zo'n bijzet tussen de benen die wij gebruiken op de manege (hoe heet dat? :') ) voor beginnende ruiters best wel goed kan zijn. Een paard wordt dan misschien wel een beetje in een houding "gedwongen" maar dan krijg je in ieder geval niet het gehannes van ruiters die denken dat ze het allemaal wel kunnen.
Zelfde met bijvoorbeeld Jozele. Ik rijd (reed) haar met een thiedeman omdat ik weet dat ik haar niet in die houding krijgen zonder een hele les actief bezig te zijn met haar mond. Ik heb liever dat ze lekker ontspannen een rondje heeft en dat we er allebei wat plezier in houden dan dat ik de hele tijd boos op haar wordt omdat ze niet doet wat ik wil.
Voor de mensen die het wel zonder kunnen vind ik het helemaal prima dat ze het ook niet gebruiken, maar ik denk dat je wel eerlijk naar jezelf moet kijken wat dat betreft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:33

Romana01 schreef:
skyline schreef:

soms helemaal niet :'), laat ik zo zeggen ik kan niet m'n paarje rond laten lopen :')

Dat is iets wat vanuit ontspanning moet komen.. Maar ik ga niks te hard roepen want zo veel verstand heb ik er nou ook weer niet van :P

Kirsten_D

Re: Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:35

Sinds vandaag hebben wij een klein wollige pluisje in huis die behoorlijke geinteresseerd is in mijn laptop.. :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:36

Emmaa_ schreef:
Ik ben niet per sé tegen het gebruik van hulpteugels, ik denk dat een thiedeman of zo'n bijzet tussen de benen die wij gebruiken op de manege (hoe heet dat? :') ) voor beginnende ruiters best wel goed kan zijn. Een paard wordt dan misschien wel een beetje in een houding "gedwongen" maar dan krijg je in ieder geval niet het gehannes van ruiters die denken dat ze het allemaal wel kunnen.
Zelfde met bijvoorbeeld Jozele. Ik rijd (reed) haar met een thiedeman omdat ik weet dat ik haar niet in die houding krijgen zonder een hele les actief bezig te zijn met haar mond. Ik heb liever dat ze lekker ontspannen een rondje heeft en dat we er allebei wat plezier in houden dan dat ik de hele tijd boos op haar wordt omdat ze niet doet wat ik wil.
Voor de mensen die het wel zonder kunnen vind ik het helemaal prima dat ze het ook niet gebruiken, maar ik denk dat je wel eerlijk naar jezelf moet kijken wat dat betreft :)

die heet een stootteugel :P Ik ben ook niet tegen hulpteugel, mits goedgebruikt :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:37

Emmaa_ schreef:
Dat is iets wat vanuit ontspanning moet komen.. Maar ik ga niks te hard roepen want zo veel verstand heb ik er nou ook weer niet van :P

Haha, op zich kan ik me paard wel ontspannen laten lopen, maar niet rond :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:37

Kirsten_D schreef:
Sinds vandaag hebben wij een klein wollige pluisje in huis die behoorlijke geinteresseerd is in mijn laptop.. :P

wat voor wollige pluisje en heeft het wollige pluisje ook een naam :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:39

Romana01 schreef:
die heet een stootteugel :P Ik ben ook niet tegen hulpteugel, mits goedgebruikt :D

Ohja, die bedoel ik! De hulpteugels die de manege gebruikt kan je imo niet zo heel veel slecht aan gebruiken. Je kan niet trekken aan een stootteugel en een thiedeman spant aan gelijk met je teugels.. Als je zo hard aan je teugels trekt dat die thiedeman echt een slecht hulpmiddel wordt dan doe je echt iets verkeerd. Een slofteugel daarentegen vind ik wil een beetje een apart iets. Dat moet je echt goed kunnen gebruiken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:39

Kirsten_D schreef:

Awh wat lief :D Wat voor eentje? :D