Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaartJ

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:08

Uhm *denkt na over een goede uitleg wat er gebeurt*
Okeej.. ik wil naar voren rijden heb in het tempo waarin ik rijd een zekere druk en hij laat dat ook los, dus gewoon fijne aanleuning. Ik geef been, dan onttrekt hij zich aan de aanleuning en springt aan in galop. Dus zet ik iets meer druk aan de voorkant en dan gaat hij wel meer naar voren, dan wel met erg veel taktverliess en het proberen van huppeltjes. Maar meestal na 20 keer oefenen krijgen we het voor elkaar om hem te laten verruimen zonder in galop aan te springen en zonder huppeltjes

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:14

Klinkt als een rug die nog niet sterk genoeg is om die tempowisselingen aan te kunnen. Huppelen, tactfouten en in galop aanspringen. Ook een gebrek aan balans denk ik.
100 keer herhalen, hele korte stukjes naar voren, niet wachten tot hij begint te huppelen maar na een paar goede passen terug in tempo en vanuit daar weer naar voren. Dan krijgt hij ook vertrouwen in jou dat jij niet meer van hem vraagt dan dat hij aankan en dat is heel belangrijk, want als een paard zich telkens opspant als jij iets vraagt omdat hij denkt "ik kan het toch niet" dan schiet je voor geen meter op.

Ik ben het wel echt niet eens met druk zetten aan voorkant zodat hij niet aangaloppeert, klinkt voor mij als tegenhouden en drijven en het enige wat ze kunnen doen is op de hand en op de kop gaan lopen daarvan. Maargoed ik zie het niet dus misschien valt dat wel mee. En daarbij ik ben je lesgever niet dus moet me daar niet mee bemoeien.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:23

Haha maar het is wel fijn om ideeën te krijgen.. Sandra helpt en ze weet wel wat ze zegt denk ik :)
Maar je hebt wel gelijk hoor.. en probeer ook zo veel mogelijk met belonen e.d te werken zodra hij iets doet wat goed is.. En hij heeft het absoluut gewoon moeilijk met zijn lijf, dus dit is ook weer stuk waar we gewoon weer door heen moeten werken..
Maar ik heb nog nooit voor zo'n lange tijd hetzelfde paard gereden dus voor m'n gevoel gaat het niet goed genoeg zeg maar.. Maar daarbij vergeet ik dat het paard al een geschiedenis heeft en hij gewoon z'n lichaam niet helemaal mee heeft..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:54

was gewoon nieuwsgierig maaik, heb vorig jaar meisje van school gezeten vandaar, weet niet wanneer umack daar heeft gestaan..

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:00

Aaaarrgggg Ik heb ruzie met mn laptop....
Hij wil gewoon niet doen wat ik wil....
Ga denk ik zo maar weer eens even een keer extra mn virusscanner laten draaien...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:10

Afgelopen periode Bon. :)

Jeuh weekend. :D
Volgens mij mag je dit niet zeggen als je net je paard verloren bent maar het kriebelt zo.. enige wat ik in m'n vrije tijd bijna doe is paarden kijken. En die 3-jarige Rubin Royal die net zadelmak is is echt heel erg leuk, gaat volgende week nog even voor een paar maanden het land op want hij is echt nog maar nét 3. Ben benieuwd hoe die in oktober terug komt.
Aan de andere kant wil ik eigenlijk geen paard van onder de 6 jaar oud, wil ook wel graag meer wedstrijdervaring op doen en dan heb je beter een verder geschoold paard.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:26

JEEEEJJJJ Heb me foto van mel op canvas binnen.. :D *\o/*
Hij is 60x60! En zoo mooi!!

Afbeelding

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:32

Die is inderdaad heel erg mooi!
Gaaf hoor! :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:26

Zeker mooi Aniek!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:44

Vervelend maartje, dat het nu niet zo fijn gaat.

Lekker zoeken maaik, dat geeft toch niks :)

Nou, Leo is nagekeken...het zat dus in z'n hals. 2 wervels die uit elkaar stonden, waardoor er dus een zenuw knel zat, en achter dus zo raar ging lopen (het probleem zat er wel al veel langer volgens hem, er is dus iets gebeurd, waardoor het dus nu naar boven kwam). Hij drukte op dat punt en het deed hem echt heel erg zeer, toen liep hij naar zijn achterhand, drukte weer op punten deed weer heel zeer (links ook gedaan, links niks aan de hand).

Hij pakte z'n been en trok het heel hard omhoog en toen opzij.....Drukte weer....en het was weg, echt heel bijzonder, toen door naar z'n hals...Hij zegt: wat ik nu ga doen...als er een breuk inzit en ik doe dit valt hij dood neer (ik denk nou.....lekkere geruststelling), hij pakte zijn hoofd, duwde het voorzichtig opzij en dat het eenmaal opzij was gaf hij er een ruk en een duw aan.....(geen dood paard pfjoe)....Hij ging weer naar die plek in z'n hals...kleine reactie nog, hij deed dit nog 2 keer, voelde weer.....en het was weg.... Toen kreeg Leo rondom alle zere plekken acupunctuur naalden met een bepaalde vloeistof in gebracht....en dat alles klaar was, begon Leo de hele tijd erorm te gapen hahaha... Heb echt grote bewondering voor die man :), hij vond het wel opmerkelijk hoe wakker Leo er evengoed nog bij stond door alle ellende hihi...ben trots op Lee :D

Conclusie is dus:

Niet zo erg als wat wij verwachten, maar wel een ataxie met rechts achter, wat dus veroorzaakt word door die (noemde hij die halswervels op....ik geloof c2enc3) halswervels die scheef zaten, nu dus afwachten hoe hij verder word, nu stappen en in de paddock, als ik denk dat hij beter word/is, mag ik voorzichtig weer wat gaan longeren en dan komt hij over een maand weer, hij zei wel dat dit heel lang kan duren...ong week 6/8 (invergelijking met z'n peesblesure vinden we 8 weken wel meevallen ), maar dat er echt nog wel hoop is!

pffff ben echt opgelucht. :D ,

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:16

Ow gelukkig zeg, dat is goed nieuws! Kan mewel voorstellen trouwens dat je niet echt gerust bent als iemand zegt dat door iets wat ie gaat doen je paard dood neer kan vallen :|

Nou ik ben dus weer thuis van mijn operatie, is gelukkig allemaal goed gegaan, heb alleen wel last van napijn + nekpijn en me hoofd ziet eruit alsof ik in elkaar getimmert ben :+
Ze hebben denk ik btje aan me moeten duwen en trekken om alle toeters en bellen in me mond te krijgen ( hele kleine kaak ) en nou heb vet dikke lippen, me mondhoeken geschuurd en heel erg rood allemaal

Ik ging trouwns onder narcose omdat ik de vorige keer ongeveer hysterisch ben geworden, ben bang voor de tandarts nl en kan er niet goed tegen als er dingen aan/in mijn mond gebeuren.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:46

Hey top zeg Nathalie dat het weer allemaal goed is! Super, echt een geruststelling!
Haha Fabje, wat zal jij dr lekker uit zien! Iig sterkte dr mee!
Gave foto Aniek, mag je trots op wezen!

Nou ik kom net uit de groepsles met Zenith, en hij liep voorbeeldig! Denk dat het hem op een bepaalde manier motiveert dat de rest ook doet wat hij doet. En het rijdt voor beide partijen prettiger, ik hoef minder te schoppen, en hij hoeft minder geschopt te worden ;)
Ik hoopte al dat hij deze reactie zou geven! En hij was ook veeeeeel minder bezweet dan als ik zelf rij, dus het kost hem toch minder krachtinspanning.
Iig weer een flinke opsteker :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 06:47

Jeuzus Nathalie.. konden ze dat niet ff checken met een fotootje of er een breuk zat ofzo? Klinkt wel heftig hoor maar ben blij dat het al bij al toch nog "meevalt".
Sterkte en succes met hem!

Aah Fab ik vind het echt zielig voor je! Kan je nu ook alleen maar papjes eten enzo? Vriendin van mij hier had dat ook laatst, die kon gewoon een paar dagen niet werken en rijden daardoor! :oo

Nou Maartje, dan weet je iig dat dat zweten niet een lichamelijke oorzaak heeft, da's wel fijn toch?
Ik herken dat wel, Zarah liep in het begin ook altijd vlotter in de groepsles, hebben ze toch een beetje steun aan de anderen en kunnen ze beetje treintje spelen.

Ben lekker vrij vandaag, wel verrot geslapen, liggen draaien en om kwart over 7 m'n bed al uitgedonderd. :\

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:07

Wow Fab! Klinkt niet zo heel erg lekker...
Ik heb vanmorgen alweer getraind... Gingen 5x 500m doen waarvan de laatste een sprint... Hoog tempo dus...
Vond het zo niet goed gaan! Hou er niet van om met een andere slag en invallers te roeien....

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:22

jeej nath... was dat henk goossens uit den helder? hoor daar ook veel positieve verhalen over...

Maaik wanneer ben je weer keer hier? we moeten echt weer keer afspreken ..

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:41

nou...fab, klinkt echt niet fijn, beterschap :(:)
Groepslesje is dan wel lekker he maartje ;)
hoe komt dat maaik? teveel aan je hoofd of weet je niet?
Nee uit egmond komt hij geloof ik...en er is hier maar 1 henk goossens in de beurt ;) , hij is echt super goed!

Enne over dat doodvallen :P hij zei er gelukkig wel bij dat het bijna nooit gebeurd, maar het er altijd wel even bijzegt

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:52

Ik zou er ook wel van schrikken denk ik! Maar het is nu al beter met hem?

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:18

naja.....hij wil niet biks eten....alleen maar lekker eten hahahahah dus ik denk dat hij zichzelf ook wel heeeeel erg zielig vind hahaha, verder...tsja, het stappen gaat naar mijn gevoel wel ietsje beter

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 13:46

nati schreef:
hoe komt dat maaik? teveel aan je hoofd of weet je niet?

Denk dat de klap van Tem nu pas aangekomen is ofzo. Ben er afgelopen paar dagen heel heftig mee bezig geweest, heb het echt wel moeilijk ermee, zeker in vergelijking met de afgelopen weken.
Voelt echt leeg gewoon..

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:03

Zoo..

Weer terug van Ursje :) Aniek had foto's gemaakt, zijn wel leuk geworden. Miss maak ik dr een topic van. Even kijken :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:20

Arme Maaike.... Hoop dat je het snel een plekje kunt geven! Y;(

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 15:33

Dat hoop ik ook..

Ben benieuwd Fioon!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:13

Als het goed is heb je de foto's!!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:24

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:47

Berichtjes zijn welkom! *D