Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:19

Lekker rondgestapt op brave Storm . Het was warm...hij was al oververhit na 10 minuutjes aan de longe. Ondanks de knappe merries in de bak, bleef ie braaf doorstappen .... en ik bleef er braaf opzitten . :p

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:22

lekker regien was inderdaad warm tank had er niet zo'n last van maar was gisteravond met hem naar het strand hij had het wel warm gehad in de trailer daarna heerlijk ritje hoek van holland gedaan hij was wel sterk en erg alert haha, was ook nog wel druk op het strand vliegers veel mensen maar hij heeft zelfs over het naaktstrand gelopen haha. Daarna nog even stukje de zee ingeweest heeft iemand van stal geholpen want tank was bang van het bewegende water haha

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:29

guten morgen
18 graden en een beetje laaghangende bewolking.

Kan ik in beetje koeler weer mijn B&B helemaal schoonmaken, gasten zitten aan het ontbijt en gaan zo weer naar huis.
Mag ik de bedden weer verschonen, maar ze hebben het leuk gehad en daar gaat het maar om.

Gisteren nog koetsrit met arme Aiko gemaakt, errug warm en natuurlijk de horzels in het bos, maar hij heeft zich er dapper door geslagen, best peerd.

Zo eerst maar efkes stallen en land uitmesten.

Aman Tenk is ook bloot, dus maakt hem niet uit haha, maar jij moest natuurlijk weer ff gluren hè
Lekker hè de trailler. wanneer komt dat fjordje weer hier.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:51

Leuk Amanda! Was ie al eerder op het strand geweest? Aniet, ben je nou helemaal FJORDIE geworden????

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:22

leuk aman, was de eerste keer toch naar het strand. zal best zweten voor hem zijn geweest in de trailer het was ook wel loeiwarm gisteren. heb chess heerlijk binnengehouden op de dag. pres bracht hem naar het land hij had er weinig zin in hoorde ik. vandaag heb ik hem ook binnengehouden. vanmorgen lekker gereden met hem, was wel weer een braaf paard. ik ga met chess eerst het meertje proberen, kijken hoe die dat vind. heb je nog fotos kunnen maken op het strand?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:25

guten morgen
22 graden en nog een bietje bewolkt.

Bij mij staan de peerden 's nachts buiten Regien, geen horzels en geen hitte, bevalt ze best enne Amandas fjord is heel speciaal hoor, is familie.

Heb ze vannacht weer omgeweid naar mijn nieuwe wei, gras staat daar weer tot je kuiten en moet zeggen dat ze eigenlijk helemaal niet naar binnen wilden vanochtend haha, pech gehad.

Als de zon straks ook hier is met mijn neef, vrouw en Yara van 1 jaar naar het zwembad en dan lekker BBQ-en.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:17

Ja, Tank hoort bij de familie, dat is zo. En hij is gewoon ontzettend leuk en stoer!

Eindelijk weekend, maar nu eerst een broodje eten.
Vanavond nog even met Stormpie oefenen, als het weer niet ineens omslaat boven mijn hoofd!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:30

guten morgen
19 graden en het regent.

Op buienradar te zien is het staks weer droog.
Gisteren mijn land waar ze voor het omweiden stonden en goede timing voor de regen.

Gisteren heerlijk naar het zwembad geweest en toen aan de BBQ.

Sraks gaat me neef wat boodshappen doen en ik ff B&B nalopen voor de gasten die straks komen.
Paarden uitmesten en als het droog wordt misschien ff met de koets en de familie de hort op, gezellie

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:40

Hier prima weertje. Heb gisteravond genoeg regen gehad. Straks maar even een harinkie halen.

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:51

was heerlijk weertje vandaag.
ben vanochtend samen met piet en suus en de paarden en het verzorgstertje met haar moeder naar het meertje gewandeld. chess liep er zo in, pukkie (lees: uniek) liep er ook zo in die heeft ook nog gezwommen, en chiosso ging er niet in. chess heeft er in gelopen tot ongeveer borsthoogte en ik heb er naast gelopen in het water. jan heeft fotoos gemaakt zal kijken of iker een paar kan plaatsen.
chess is daarna weer lekker het land opgegaan en staat snachts ook buiten. d ik heb dat de afgelopen dagen ook gedaan aniet in de nacht buiten en op de dag binnen behalve dan afgelopen nacht omdat ze van dat rare weer voorspelden.
uieindelijk viel het qua onweer erg mee.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 07:58

En weer een prachtige dag! Straks paard verwennen en trainen en vanavond BBQ met de (schoon)kinderen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:48

guten morgen
19 graden en bewolkt met klein bietje zon.

B&B gasten zitten aan het ontbijt en ik ook.
Mijn neef en kind en vrouw gaan straks weer naar huis.
Gisteravond nog met Aiko en de koets weggeweest.
Vandaag of vanavond ga ik met Joepi op pad.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:00

morge zo alle fotos' aan het uitzoeken zet ze op facebook haha

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:37

de fotos zijn leuk aman vooral de foto dat ze aan het paard staan trekken om hem het water in te trekken is erg leuk en de foto met zonsondergang is leuk.
ik heb vandaag een poging ondernomen om ook fotos op facebook te zetten. ga morgen verder daarop studeren -:(-

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:35

haha ben benieuwd regien,
ja die paarden waren wel een beetje mietjes tank is bang dat de zee hem aanvalt haha

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:57

guten morgen
17 graden en half bewolkt, half zon

Vandaag aan het kokkerellen, baquettes en ontbijtkoek voor mijn gasten zijn op en moet weer aan het appelmoes en appeljam maken, want de appels moeten de boom af en dan beneden ff schoonmaken.Genoeg te doen

ff de sleutel van Nederlandse vrienden op halen om hun dieren een weekje te verzorgen en even de tafel in B&B in orde maken voor mijn gasten die gaan komen.

Gisteren nog heerlijk met Joepi het bos in geweest.

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:04

zo te horen een druk dagje gehad aniet, heb vanavond ook nog een ritje gemaakt samen met een stalgenootje. was gezellig. morgen gaan we weer wat doen in het bakkie, wordt wel weer eens tijd voor hem en voor mij. wil kijken of ik hem eind augustus ga starten dus dan moeten we toch weer gaan oefenen.
@amanda: het is gelukt met de foto,s. je moet maar effe kijken. tankie dacht natuurlijk je weet maar nooit wat er uit die zee komt. wel goed dat de partner van je stalgenoot de paarden kon begeleiden de zee in. dat scheelt een heleboel. chess liep ook zo achter me aan het water in. weet nog niet wat hij doet als ik er op zit..is toch anders voor ze. we gaan het wel beleven....
@ jet: heb je het gered met de bbq, het begon ineens te donderen hier bij mij thuis en op stal regende het...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:07

Toen alles zo'n beetje op was en iedereen verzadigd.....ja toen kwam de regen. Alles naar binnen en uitbuiken .

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:06

gelukkig heb je het wel droog kunnen houden en uitbuiken op een bank is nooit verkeerd, toch.... :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:12

guten morgen
16 graden en bewolkt.

Maar eens kijken watb we gaan doen vandaag, denk met de appels in de weer, daar ben ik gisteren niet meer toe gekomen.

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:23

even aan de boompjes schudden aniet, dan vallen ze vanzelf. het is hier ookbewolkt en het regent af en toe. temp weet ik niet, voelt iig niet koud aan. straks irene helpen met yade, het is weer een poosje geleden voor haar, moet weer even wennen.
gisteren is jeroen begonnen met zijn vakantiebaantje bij drievliet, ik vind het zo leuk voor hem. het heeft me wel wat energie gekost om hem aan de slag te krijgen maar het is wel gelukt en hij heeft het ook nog naar zijn zin. jippieee....

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 11:22

nee niet schudden, komen er allemaal beurze plekken in.
Heb stallen gedaan en gras waar de paarden niet komen gemaaid en ben B&B aan schoonmaken, mensen voor 1 nacht geven netzoveel was en rotzooi alsof ze een week komen pffffff.
Wat leuk dat Jeroen bij 3vliet aan de slag gaat, ik heb er vroeger bij de ezeltjes gewerkt maar ben ontslagen haha, ze hadden 1 ezel, als je die in zijn kont kneep dan ging die er vandoor haha je raad het al hè, met al die kindjes op zijn rug en mijn vriendin en ik maar knijpen, heb geloof ik niet langer dan een week geduurd daar voor Anietje.
succes met Ireen en Jade, gewoon erop en gaan met die banaan, haha als ik daar was zou ik het zo doen.
Aiko staat ook 4 maanden in de koude maanden niet voor de koets, zet ik hem ook zo weer voor hoor en met inrijden ben ik er ook gewoon opgeklommen met mijn oude beentjes hihi en hij kon toen aardig bokken hoor met zijn dikke reet.Zal niet mee vallen want jullie zijn volgens mij allebei niet van die helden succes hoor

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:30

Aniet, Yade is een arabisch paardje...daar moet je rust en geduld mee hebben, goede "afspraken " mee maken....
Ach, ik ben ook geen held, maar ga ook op mijn rare hypergevoelige Storm zitten.
Heb nog een leuke tip voor NOG meer desensibilisatieoefeningen gekregen....Kan ik weer aan de slag met enge dingen gewoon maken. Enge dingen...dat ben ik op zijn rug.... }> :+

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:15

Haha je bent welkom hoor Anita! :P Ze was heel braaf hoor, heb kwartiertje gestapt aan het touwtje. Ik had er bijna 1,5 jaar niet meer op gezeten maar ze kende het allemaal nog :j op/afstijgen, voorwaarts, halthouden, buigen links en rechts en stapje achterwaarts (volgens mij heb ik dat toendertijd maar 1 of 2 keer gedaan, heeft ze zelfs onthouden <3 ). 1 keer beetje wegspringen maar dat stelde niks voor.
Het irritante is dat ik zelf een beetje gespannen ben omdat ik al zo'n tijd niet heb gereden (en ze kan echt heel vlug zijn in haar bewegingen, ze bokt niet eens maar je ligt er zo naast) en ik weet dat Yade daar sterk op reageert en daar word ik dan weer zenuwachtig van :o Maar is inderdaad een kwestie van gewoon doen.. ze is erg intelligent en heel erg lief dus daar ligt het niet aan.
Ik zei nog tegen Regina; Jet doet het ook :D en volgens mij is Yade nog wel wat makkelijker dan Storm, puberteit heeft ze al even achter de rug dus ze is een stuk stabieler wat dat betreft :) maar was super om er weer op te zitten, bedankt Regina! Nu ff doorzetten inderdaad :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:20

Goed bezig hoor dames en jaja 90% zijn onze eigen angsten met paardrijden en jaja daar reageren ze dan weer op.
Maar eenmaal geleerd vergeten ze het echt niet hoor, ook niet na lange tijd en ja arabieren, waarom weet ik daar nou ook nog wat van.
Joer heeeft niet voor niks de bijnaam Joep meloen, nog steeds bietje gek hoor, mijn verzorgster vliegt er ook nog steeds af en toe af haha
Gewoon volhouden dames dat versterkt het zelfvertrouwen van ons mensen dan weer als het goed gaat dan hè en klim je er de volgende keer weer wat makkelijker op succes er maar verder mee