Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:50

Moeten we toch maar is samen een ritje gaan doen met galoptraining :P. Die van mij kan wel aardig galopje volhouden ;).

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:40

Is goed hoor! Mazzel is altijd in voor een strandritje, moet alleen rekening houden met andere bijrijders.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:11

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Mocht op Adje!!!!!!!

En heb het laatste stukje nog zonder zadel gereden. Heb ik eigenlijk nooit echt gedaan, dus vond het erg leuk!
Mijn vriendje heeft zich echter wel een gedeelte van de les misdragen.......maar andere momenten heeft hij zich netjes gedragen! Ben dus weer helemaal blij! Nu hopen dat ik zondag ook nog op hem mag!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:54

Afbeelding

Afbeelding

Wat is het toch ook een knapperd hè?
Beugelriem had ik er wel voor mijn eigen veiligheid om laten doen. Na een rondje draven had ik hem al niet meer vast en na twee rondjes ben ik achter Arie vandaan gegaan!!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:49

Wat leuk! Hij zit vast als een luie stoel :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:40

Leuk! En zonder zadel rijden is erg leuk, als je beetje lekker zittend paardje hebt. Alleen jammer dat zijn manen eraf zijn, daar kan je je ook altijd zo lekker aan vasthouden.
En Adje blijft dus echt Adje, hij moet zich af en toe eventjes misdragen om vervolgens weer lief te zijn.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:38

Nou, voelde zijn ruggegraat wel hoor! Maar verder qua gangen zit ie natuurlijk heerlijk vlak :D!
Omdat hij zijn manen niet meer heeft, heb ik dus wel om een beugelriem gevraagd en die heb ik na een rondje losgelaten! Bij Perla vorige week met uitstappen was ik wel blij dat ik de manen vast kon grijpen. Die heeft een hele vlakke rug, geen schoft en ik was snel uit balans (alleen gestapt om even te proberen), maar als ze een bochtje omging, dan was ik vrij snel bijna uit balans!

en ja, Adje blijft Adje! Wil moest ook smakelijk lachen om mijn koosnaampje voor hem toen hij stout ging doen :D!
Verder stond ie in de stal met poetsen en zadelen en dan is ie veel liever en rustiger! en kan ik tenminste die voorkant ook eens wat makkelijker zien!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:58

Vlakke gangen zijn al heel erg fijn. En als je een ruggegraat wil voelen, moet je Guus nemen }>
Haha ja, zijn voorkant is ook knap, weer eens wat anders dan zijn lekkere kontje.

En leuke foto's in de link Milou, was een gezellig lesje zo te zien.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:02

tja, als ik Guus ga uitproberen, dan zal dat eerst met zadel zijn, haha! Heb nog nooit op dat paard gereden...

Zijn voorkant is heel knap! Die zie ik eigenlijk te weinig!!! Die foto met z'n manen helemaal voor z'n hoofd, vind hem zo gaaf! Maar zoals ie hierboven en op facebook staat met dat hoofd wat naar de camera gedraaid.... :~ :~ :~ !!!

En ja, de les was gezellig. Ben met galop dus wel voor makkelijk gegaan. We hebben er een ruiter bij zitten die nog niet mag galopperen omdat ze na lange afwezigheid weer aan het opbouwen is. Tja, en na zijn uitbraakacties, voorzag ik het natuurlijk al helemaal, dus ben ff achter een ander aan gereden! Daar was hij wel tevreden mee volgens mij en toen heeft hij zich verder gedragen!
Eerder in de les hadden we een volte met 2 en met 3 mensen en ik zat op de volte met 2. Adèle was wat aan het klooien dat ze liever naar de andere volte wilde, maar ik ging met Adje op een gegeven moment dwars en vol door de andere groep heen, haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:09

Ja, zijn mooie lange voorpluk, gelukkig heeft hij die nog. Ik heb hem maandag even bewonderd, hij stond in de buitenbak met ragna en nog meer, maar die kon ik niet herkennen.
Soms moet je beetje de makkelijke weg kiezen om ze over te halen om braaf te zijn. En die Adje, gewoon gaan, net een tank zeker, gewoon lopen!

Guus vond ik niet heel bijzonder en zonder zadel is absoluut geen pretje. Mazzel heb ik wel eens zonder zadel gereden, hij zit echt prima, alleen als hij dwars is en bedenkt dat hij de andere kant op wil, tja dan is het lastiger.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:32

Uhm, meestal staan Adje en Ragna achterin, Guus en Ronnie voorin rechts (vanaf de weg bekeken) en Adèle en Anouk (volgens mij) voorin links.

En Adje was inderdaad een tank. Nog een bokje erbij en recht op die anderen af....wat een lummeltje!
Tja, daarom heb ik eerst 2 rondjes achter Arie aan gereden toen ik zonder zadel ging....even wat vertrouwen krijgen! Denk dat ik het anders ook wel moeilijker had gehad!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:58

Adje en Ragna stonden inderdaad heel ver weg. En voorin de paddocks stond er eentje lelijk te doen naar Mazzel. Ik heb dus ook niet heel goed gekeken. Maar ja, de kleintjes zijn wel herkenbaar.

Echte haflinger die Adje! En het is je uiteindelijk toch gelukt om zonder paard voor je te rijden. Vertrouwen is wel belangrijk. Al merk ik als ik Mazzel eventjes een ander laat volgen buiten, dat hij daarna des te eigenwijzer is om weer de andere kant op te gaan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 22:20

Haflingers zitten altijd wel lekker, Shaggy zit ook wel lekker (schijnt) maar ik kan echt niet zonder zadel rijden :').

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:02

Na die galop kon ik Adje wel weer redelijk makkelijk achter de voorganger vandaan sturen.....en buiten moeten we toch altijd volgen, haha!

Had ik trouwens al laten weten dat ik een reisgenootje voor mijn vakantie heb?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:02

Aljs je je buikspieren wilt trainen, moet je Fox eens proberen zonder zadel... Wel het hele uur natuurlijk }>

Adje is wel een leuke pony hoor, zou daar ook wel eens op willen ;)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:04

Nee had je nog niet gezegd, wat leuk! Iemand van bokt?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:08

Denk niet dat ik heel gelukkig word van een heel uur zonder zadel op Mr. Fox!

Enne, ben via bokt benaderd. Ze heeft speciaal daarvoor een profiel aangemaakt, nadat ze mijn advertentie had gezien en ineens kreeg ik pb. Klinkt via mail als een gezellige meid en ze heeft veel zin in de vakantie!
Volgende maand zit ik er al *\o/* *\o/* *\o/* !

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:17

Ben blij voor je dat het gelukt is, veel gezelliger dan alleen!

Fox blijft een lieverd! <3

De foto's van jou en Adje zijn leuk trouwens, begreep ik nu dat er nog meer zijn, die je hier niet deelt?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:20

Ben ook blij. Al is het natuurlijk altijd afwachten wat je treft.....maar heb er een goed gevoel over!

Enne, heb je pb gestuurd. Ook ivm anderen die er op staan en sommige foto's waar ik toch nog niet zo zeker over mezelf ben of mezelf niet charmant op vind staan. Dus ja, via pb deel ik die dan wel!

Fox doet altijd zo grappig met z'n onderlip bij poetsen en zadelen, haha! Verder heb ik niet zo veel met het beestje...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:24

Ahh, hij is zo lief. Bijna niemand vindt hem leuk, dus heb altijd een beetje een zwak voor hem ;)

Ik begrijp het van de foto's. Is Anouk nu die meest rechtste? Wat een fors paard is dat! Gaaf!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:25

Jup! Anouk is het paard rechts. Van rechts naar links is het Anouk, Arie, Adèle, Adje en Arko.
Wil ook heel graag een keer op Anouk......

Het was wel de les met de A-paardjes :D
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 06-06-13 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:27

De rest herkende ik, maar Anouk had ik nog nooit zo nauw bekeken. Ziet er leuk uit, echt tuigerstypje hè?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:28

Jup, echt een tuigertype!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:29

Arko blijft ook leuk, die is zo heerlijk lelijk :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:01

Ik vond Fox buiten wel leuk, als ik hem een keer kreeg. Hij kan zo lekker enthousiast door de zee stampen. Fijn dat je een reismaatje hebt, dat is toch gezelliger dan alleen.

Shaggy lijkt me ook lekker zitten.