Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Monica24 schreef:Even nog voor Steef als je de wedstrijd op Gup moet rijden: geen sporen aan doen, zeker als je er normaal ook niet mee rijdt op hem. Op de wedstrijd is hij toch altijd wat feller, en hij reageert gewoon goed op de hulpen, dus waarom zou je sporen aan doen? Ik rijd er wel mee omdat ik dat zo gewend ben en ik ze af en toe wel nodig heb voor wijken om even een extra hulp te geven als hij niet reageert. Ik raak bij het gewone rijden hem ook niet met de sporen.
Voor de overgangen: gewoon, diep zitten , je handen sluiten en een nette overgang (terug) maken. Dat is bij Gup niet het moeilijkst. De overgang van galop naar draf kan nog wel eens wat onstuimig zijn op een wedstrijd. En je overgang voorbereiden! (Op een wedstrijd zeg ik ook wel zachtjes Hooooo, dat helpt ook).
Wat vooral bij Gup heel belangrijk is om je handen stil te houden, dan kan hij pas ontspannen (maar dat doe je vast al, anders loopt hij ook niet naar beneden). Inderdaad wat Elise zegt: hij is allergisch voor dwang, dus voorzichtig rijden en alles komt goed. Als hij niet ontspannen is zit hij ook niet lekker.
Zo, dat was even mijn analyse van Gup op wedstrijden, hopelijk heb je er wat aan.