Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 16:22

Heb je instructieweekend en wedstrijd tegelijk? Dat is handig, kan je begeleiding vragen met losrijden. Is heeeeel handig.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:04

Ja wedstrijd is de zondag van het weekend. Was een beetje zo gepland :) ahha!
En dan je proef filmen enzo!

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:13

Wel handig idd! Ik wil ook wel weer es instructieweekend, maar kost weer geld wat ik niet heb:P

Ik ben zojuist GESLAAGD met een dikke 7,5!!!! Kan niet wachten om mijn diploma op te halen!! :D :D :D :D

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:21

Super zeg!!!!!!!!! Gefeliciteerd! Moet een heerlijk gevoel zijn!! :D

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:22

Gefeliciteerd joyce!!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:23

Gefeliciteerd Joyce! Super hoor!

Tjah Zaar.. 't wordt toch niks met Cynthia drop.. dat dier moet gewoon dr eigen baasje die dr elke dag rijdt maar op de manege heeft ze daar gewoon te veel reputatie voor gekregen.
Dus mijn plan: Breng haar naar een handelsstal, laat d'r rijden en gooi op internet..
Mjah John zit natuurlijk wel op z'n geld, maar op die manier heeft ook Umack nu een fijne plek..

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:04

Oh vertel eens..

Ik mis Poel bestwel eigenlijk. Mijn huidige stal is zo mensgericht.. mocht er bv. een geldbedrag beschikbaar zijn, dan geven ze dat liever uit aan de bouw van een nieuwe kantine dan aan bv. een solarium.. Verder ook gewoon heel veel mensgerichte dingen, altijd zijn er etentjes, borrels, ga zo maar door. Uitzonderingen daargelaten maar er zijn wel heel veel mensen imo zonder kennis over het hebben van een paard. Zo worden heel veel paarden nu in 1x komende twee maanden dag en nacht op het land gezet vanwege vakantie. Hier heb ik absoluut geen probleem mee, maar die paarden zijn totaal niet gewend aan gras en krijgen de kans niet om hier aan te wennen. Ze worden gewoon in 1x, hoppa, dag en nacht het land opgegooid. Wanneer er dus 1tje graskoliek krijgt, wordt dat bestempeld als 'vreemd'.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 16:36

Is dat op Poelenburgh dan zo anders Manon? Ik ken ook nog wel een paar van dat soort verhalen. Dat houd je altijd op maneges denk ik.

Umack stond bij Mark Mul in training en die is nu verkocht.

God, ik ben weer met een nieuw stukje rijtechnisch iets aan het kl.oten, ik denk dat ik nooit leer paardrijden haha. Maar ze zeggen dat als je het gevoel hebt dat je het niet meer kan, je dan iets aan het bijleren bent. Laten we dat maar hopen dan. :)

En Joyce! Gefeliciteerd! Lekker gevoel denk? :D

Zullen we een beetje opletten met namen noemen in bepaalde posts.. het blijft wel internet en iedereen kan het lezen..

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:00

Klopt ook wel.. Overal zul je daarvan wel iets merken. Maar je merkt wel duidelijk verschil. Komt denk ik ook omdat de gemiddelde leeftijd hier wel een stuk hoger ligt. Hier rijden veel meer oudere mensen (30-ers, 40-ers,).. Je merkt echt dat de drukte er 's avonds er is, na het werk. Er zijn niet zo heel veel jongeren/kinderen, op Poel juist wel. Zodoende wordt de sociëteit die ze hier hebben dan ook goed benut (ze hebben dus als les ook gewoon clubjes opgericht en vormen daarmee een vaste (gezelligheids)groep). Het is gewoon net alsof het hier een gezelligheidsvereniging is, waarbij je als pluspuntje nog kunt paardrijden. Bij Poel had ik meer het idee dat dat andersom is.

Maar goed :P . Met paardrijden ben je nooit uitgeleerd he. Verveelt ook nooit ;) .

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:40

gefeliciteerd joyce...

werd hij daar gereden door mark zelf maaik of de stagaire's

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 18:17

Geen idee, maakt dat wat uit? Als er eentje was die lekker kon sturen zal d'r vast wel zo'n meisje opgezeten hebben af en toe.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:47

Gefeliciteerd joyce!!!

Ow wat leuk! dat wist ik nog niet dat Umack verkocht was, wel fijn voor hem, hoop dat er dan weer eens wat regelmatigheid in zijn leventje komt.

Morgen komt Goossens voor Leo, ben erg benieuwd :?

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:56

Hopen dat ie wat positief nieuws kan geven nathalie!

Bah moet vanmiddag naar het ziekenhuis voor operaie aan mijn verstandskiezen en ik wil niettttt. Moet onder algehele narcose en dat heb ik nog nooit gehad, vind het enggggggggg

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:21

Algehele narcose voor verstandkiezen???? Dacht dat dat altijd onder plaatselijke verdoving ging!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:22

Spannend Fabiënne, iig veel suc6 dr mee!
Jij ook veel suc6 vanmiddag Nathalie.. hoop idd dat hij je op weg kan helpen met Leo..

Pff, ik snap niks meer van m'n paard.. Heb nog nooit een paard gereden wat zo slecht vooruitging.. hij reageert gewoon 0 op mijn been. In stap gaat het goed, en in galop ook. Maar in draf vallen we gewoon constant stil.. 't is echt rampzalig moet em elke x zo hard vooruit schoppen of een enorme knal geven en dan gaat het 3 passen goed en staan we weer bijna stil..

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:27

Lastig Maartje.. Ik weet alleen zelf niet echt goed wat je dr mee moet.. Ik heb t zelf nog niet meegemaakt :)

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:30

Ja Fab, wat gek dat je algehele narcose krijgt! Heb je lang moeten wachten?? Ik wacht nog steeds op dat &^$%ziekenhuis... Ze kunnen me ook helemaal niks vertellen, maar ben bang dat het pas half september wordt...
Succes idd met Leo vanmiddag Natalie!!
Wat raar Maartje dat hij ineens zo slecht aan het been is.. Dat heeft hij toch niet eerder gehad of wel?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:58

Hij is nooit super voor het been geweest en heb toen een spoortje geprobeerd en toen ging het veel beter maar nu wordt het weer extreem slecht.. Dus Sandra had nog een ander spoortje voor me.. zo'n blokje.. kijken of hij daar weer goed op reageert.. anders kan k natuurlijk een x in de zoveel tijd van spoor wisselen oid.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:21

Dat is ook niet fijn, om elke x van spoor te verwisselen.. En hij was verder toch gewoon goed? Geen problemen met gezondheid ofzo?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:43

Nee dat ik weet niet.. Ja hij zweet echt enorm veel, een half uur les betekent gewoon een compleet ondergeschuimd paard.. Verder is hij wel gewoon alert, eet goed, geen koorts, geen rare plekken oid, zadel ligt goed, hij kan nog bokken en springen, aan de longeerlijn loopt hij gewoon goed met de pessoa..
Ik denk dat hij gewoon 0 respect heeft want als ik dus een x doorduw zogezegd springt hij altijd in galop, dat is de uitvlucht voor het ruimer draven. Als we gegaloppeert hebben is het het ergst, dan valt ie bijna om..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:29

Vervelend hoor! Ik ga er geen uitspraken over doen of tips geven, vind ik heel gevaarlijk met een paard wat ik nog nooit irl gezien heb.

Van spoor steeds wisselen vind ik wel echt not done, dat is niet de oorzaak aanpakken.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:36

Nee het is ook niet echt mijn keuze, maar we weten echt niet meer waar we het moeten zoeken. En ik bedoel niet dat we steeds scherper gaan pakken, maar in dezelfde scherpte blijven en daarin wisselen. Bijv, heb nu een staafje van 1,5 cm ofzo en ga nu proberen met een blokspoortje en miss loopt hij daar wel heel goed op en kan k daarna weer terug wisselen naar dat staafje oid.. Kweet het ook niet..
Heel veel zweten kan toch niet erg zijn?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:46

Weet ik niet. Kan duiden op innerlijke stress wat weer kan komen doordat ie toch ergens pijn heeft. Kan ook gewoon een paard zijn dat veel zweet, bestaan natuurlijk ook.

Gevaar met steeds naar voren rammen is dat ze er alleen maar trager in het achterbeen van worden. Elke keer als je dat doet schieten ze in hun geheel als een plank zeg maar naar voren maar krijgen geen snelheid in hun achterbeen. Misschien zit daar het probleem.

Edit. Ook dat ruimer draven --> galop duidt daarop, te traag achterbeen en het niet kunnen houden in de rug. En een rug krijg je alleen sterker door een snel achterbeen en een losgelaten voorkant.
En let op he, je hoort zovaak "hij zet z'n achterbeen er goed onder toch?"
Ja, maar als ze daarbij zo traag als ik weet niet wat zijn schiet het ook niet op.
Snel achterbeen en de schoft bij je houden zonder vast te houden aan de voorkant.

Ik ben weer werken, lees vanavond even verder.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:16

Werkse weer :)

Nee dat is idd ook waar ik hard aan werk, snelheid in dat achterbeen. Hij gaat gewoon nog veel en veel te traag, vandaar het werken met de pessoa nu! Dat pakt hij wel weer erg fijn op.
Ik probeer nu dus juist een klein beetje druk op de voorkant te houden want als ik geen druk heb gaat hij sowieso in galop. En als ik dan zelf druk neem en daar naar toe drijf gaat het wel beter. En elke keer dat hij in galop gaat meteen terug zetten naar de draf en direct weer been geven.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:01

En wat gebeurt er als je loslaat van voor? Niet losgooien maar zeg maar het gevoel in je arm dat je paard, als hij wil, je hele arm naar voor kan trekken. Als hij dan aangaloppeert zit je eigenlijk niet goed want dat betekent dat je de hals (en dus rug) tegenhoudt met je hand waardoor het achterbeen niet goed door kán komen. Een paard moet bij je blijven met de schoft door je zit. Ga je het achterbeen opvragen terwijl je vasthoudt vraag je tegenstrijdige dingen en kunnen ze niet anders dan niet naar voor gaan en/of stoppen.

(ben even aan het wachten op de auto, dus kan ff reageren :P )