Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:08

Mwuah, vind het wel mee vallen.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:09

Haha ik heb het welles anders meegemaakt Tong uitsteken..
Vooral als je met een paard langsloopt Verdrietig ..
Laatst bijgewerkt door Sandra91 op 20-10-08 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:09

Euh, ff goed nadenken hoor. Dat is alweer ruim 2 jaar geleden! Nagelbijten / Gniffelen

En daarbij stond Rhona toen nog bij ons. Maar inderdaad, ze kan wel chagerijnig zijn. Maar ze zal nooit happen of trappen naar je. Met rijden kan ze echt rete eigenwijs zijn, maar met een goeie hand en consquent zijn was ze toen heel fijn te rijden. Springen vond ze ook machtig, men o men! Daar heb ik wel herinneringen aan! *LOL*

Bij Rhona zitten er heel veel knopjes op. Die heeft 'vroeger' M in de wedstrijden gelopen en was Z klaar. Of ze liep al Z, dat weet ik zo niet meer. Lachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:10

Rhona doet niets, ze kan alleen héél pissig kijken. Maar ze zal nooit happen/trappen, altans toen der tijd bij on sop stal niet.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:12

Oke Lachen ze kan inderdaad ook best leuk lopen!.
Emma doet niet aan wedstrijden toch? ik heb alleen wel een keer gezien dat ze nogal strak stond aan de bijzet, dat was wel jammer :'(.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:13

_PassoaJus schreef:
Rhona doet niets, ze kan alleen héél pissig kijken. Maar ze zal nooit happen/trappen, altans toen der tijd bij on sop stal niet.

Oke.. ze kwam een tijd geleden wel een keer beetje té dicht bij me toen ik voorbij liep.. misschien kwam het ook wel omdat ze toen aan het voeren waren haha Nagelbijten / Gniffelen.
Maar het valt me trouwens wel erg op dat wel meerdere paarden bij ons op stal heel chagerijnig kijken etc.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:14

Niet aan officële nee, misschien eens in de zoveel tijd daar bij jullie. Onderling ofzo? Ik weet het niet, ik heb geen contact meer met Emma.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:16

HatsikiDildo schreef:
_PassoaJus schreef:

Oke.. ze kwam een tijd geleden wel een keer beetje té dicht bij me toen ik voorbij liep.. misschien kwam het ook wel omdat ze toen aan het voeren waren haha Nagelbijten / Gniffelen.
Maar het valt me trouwens wel erg op dat wel meerdere paarden bij ons op stal heel chagerijnig kijken etc.

Klopt, dat ben ik met je eens. Ja

Gister met wedstrijd werd er ook behoorlijk tegen de boxen getrapt en dat gaf behoorlijke herrie bij de proeven. Nagelbijten / Gniffelen

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:16

Hm ik weet zo niet.. ik heb namelijk ook al een tijdje niet meer meegedaan aan de onderlinge wedstrijden, ik ga daar binnekort ook weer mee beginnen Lachen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:17

Ik ben zojuist aan haar email adres gekomen. Ik zal weer eens contact met haar opnemen. Misschien wel leuk om weer eens af te spreken samen bij Rhona. Lachen

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:22

Ja inderdaad!
Altijd leuk om Rhona dan weer te zien Lachen, je hebt haar zeker van het weekend ook even gezien?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:36

Klopt als een bus! Ik kon het niet laten om even door de stalpaden te lopen. En uiteraard zag ik daar Rhona, Nicky en Wilano staan! Lachen

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:37

Haha leuk is dat Haha!!
Verschilt het trouwens veel in prijs de stal in Wirdum en WB Stables.. ik heb namelijk geen idee Nagelbijten / Gniffelen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:43

HatsikiDildo schreef:
_PassoaJus schreef:

Hmm.. hoe vaak komen die paarden eruit? Paddoc's zijn er toch nog niet?
En tja, ik heb zo wel mn theoriën over reacties van de paarden op zo'n stal...

Maar goed, zo heeft iedere stal wel zn voors en tegens. Ben blij dat de mijnen nog lekker 24/7 op het land staan.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:45

HatsikiDildo schreef:
Haha leuk is dat Haha!!
Verschilt het trouwens veel in prijs de stal in Wirdum en WB Stables.. ik heb namelijk geen idee Nagelbijten / Gniffelen.

Hoeveel betaal je bij jullie qua stalling?

Maar bij jullie komt er denk ik ook nog het gebruik van de stapmolen e.d. overheen...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:46

Als je wilt, kun je vragen of dat zo en zolang op het land mogen staan als het goed is.

En die pony is vanaf het begin af aan al ''chagrijnig'', dus het zal niet aan de stal liggen i guess?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:47

@ RianneH, de paarden komen volgens mij elke dag er wel uit.
Sowieso de sportpaarden, leasepaarden en de friese paarden.

Met de paddocks zijn ze druk bezig, ik heb zo'n idee dat als ze klaar zijn ook volop in gebruik zijn.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:48

HatsikiDildo schreef:
@ RianneH, de paarden komen volgens mij elke dag er wel uit.
Sowieso de sportpaarden, leasepaarden en de friese paarden.

Met de paddocks zijn ze druk bezig, ik heb zo'n idee dat als ze klaar zijn ook volop in gebruik zijn.

Inderdaad en ik heb vaak genoeg tegen de avond en 's middags pensionpaarden buiten zien staan!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:48

Sence schreef:
Als je wilt, kun je vragen of dat zo en zolang op het land mogen staan als het goed is.

En die pony is vanaf het begin af aan al ''chagrijnig'', dus het zal niet aan de stal liggen i guess?

Was bij ons ook al zo.. Ja

Maar Nicky is ook heel erg veranderd. Die stond bij ons in de hoek met een schot er tussen en ook nog een sbij de voertonnen. Hartstikke druk dus. Sinds ze in Leeuwarden staat is die best wel veranderd vind ik. Ja

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:50

_PassoaJus schreef:
HatsikiDildo schreef:
Haha leuk is dat Haha!!

Hoeveel betaal je bij jullie qua stalling?

Maar bij jullie komt er denk ik ook nog het gebruik van de stapmolen e.d. overheen...

Pf ik geloof dat de pensionklanten iets van 270,- in de maand betalen?
Ja de stapmolen, solarium (kan je muntjes voor kopen) en andere dingen dat komt er allemaal nog overheen, maar dat hoef je natuurlijk niet te doen als je het niet nodig hebt Lachen.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:52

_PassoaJus schreef:
Sence schreef:

Was bij ons ook al zo.. Ja

Maar Nicky is ook heel erg veranderd. Die stond bij ons in de hoek met een schot er tussen en ook nog een sbij de voertonnen. Hartstikke druk dus. Sinds ze in Leeuwarden staat is die best wel veranderd vind ik. Ja

In de positieve of negatieve zin?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:52

270 of 275 zonder buitenluik. Met buitenluik 300 dacht ik? Zoiets in ieder geval wel ja... Prijzig maar dan heb je ook wat Clown

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:55

HatsikiDildo schreef:
In de positieve of negatieve zin?

Positief, zeker weten! Lachen

Dat is zo'n € 100/150 meer dan dat wij betalen. Ja

Maar daarin tegen hebben wij geen springtuin, minder grote bakken, geen solarium/longeercirkel/stapmolen. Maar daar betalen jullie weer extra voor..

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:56

Ja inderdaad, wat hebben jullie allemaal op stal dan Lachen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:57

Ik bedoel ook niet die pony Knipoog Hoewel ik me daar ook wel wat bij voor kan stellen maar hem natuurlijk niet ken en dus niet kan oordelen.

Goed dat ze er idd uit komen. Was even bang dat dat afgeschaft zou worden. Vond het idd fijn toen bij de oude manege die springpaarden lekker op de wei kwamen.
Maar neem aan dat het wel een teken is dat de paarden behoorlijk onrustig zijn. Of hoe zeg ik dat, het is wel vrij typisch, natuurlijk staat er een grote druk op die paarden en zijn het bloedpaardjes die op zoiets fel reageren. Maar ook een bepaald beleid werkt zoiets in de hand. En ja, ik heb op een grote stal gewerkt en weet onderhand toch wel wat af van stalbeleid Knipoog En zo'n stal als WB-stables en reacties van mensen die er komen zegt mij genoeg. Maar misschien ben ik te natural voor dat..

Gewoon nieuwschierig en geen conclusies trekkend op het internet, die sportpaarden, komen die los? Of een uur in de stapmolen Knipoog