Wat wil je horen? Met de paardjes gaat het goed. Ze zijn al lekker afgevallen. Ponylief is momenteel onherkenbaar met eczeemdeken, vliegenmasker en graaskorf op. Haast zielig om te zien, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Graaskorf gaat iig 's nachts af.
Is ze al zo aan het schuren, of heb je uit voorzorg de deken op gedaan? Vies is nog steeds helemaal happy zonder deken, maar heeft wel al last van schilfers. De halsdeken ligt al klaar op stal, mijn RSIH ligt nog bij de zadelmaker...
Annetje ze begon weer wat te kriebelen dus uit voorzorg maar op.
Juut
Geplaatst: 05-04-11 19:15
Ascot staat nog met zn winterdeken (was geschoren), Maicka ook (was ook geschoren). Ascot krijgt zn 'boerka' pas weer op als de dazen er zijn, kan dus nog even van blote pony in de wei genieten
Hier staat alles, ook de geschoren beesten, al meer dan twee weken bloot Juut! Ik kan me niet voorstellen dat je paarden zich niet kapot zweten met een dikke winterdeken op! De geschoren dieren zien er ook niet meer geschoren uit, grotendeels dan. Sterker nog trouwens, we hebben ook nog heel laat het oudje geschoren en zelfs die staat helemaal naakt buiten. Als je de deken oplegt, zweet hij zich kapot en puft en hijgt hij alsof hij er dood bij neervalt.
Wanneer ben je van plan die dekens af te doen joh? Het is zaterdag 20 graden geweest! Als dat niet warm genoeg is!
Ik ben vanmorgen met mijn nek naar de neuroloog geweest trouwens en daar kwam niets uit, wel vonden ze mijn rug toch wel heeeel erg scheef. Er hebben twee mensen naar gekeken en de conclusie was een scheef bekken, scoliose en dus mensendiek-therapie. Ze denken dat de nekklachten erger kunnen zijn door de scheefheid, maar dat het ook andersom kan werken. Dat ik dus nog krommer aan het trekken ben doordat ik pijn heb, mezelf stijf houd en ook puur door de val zelf. Dat kan best kloppen, de laatste tijd valt het namelijk erg veel mensen op dat ik zo scheef ben.
Pfff een winterdeken? Ik ben blij dat ik Ascot niet ben.
Juut
Geplaatst: 06-04-11 19:00
Klinkt niet lekker, Anne...
Paardjes hebben een dunne winterdeken op, onderdeken is er onderuit. S'nachts is het nog te koud zonder deken, als je bedenkt dat deze twee een inloopstal hebben. Het is voor J te belastend om 2 paarden de dekens er af te halen en op te leggen. Sinds vrijdag ben ik niet geweest (lammerdienst), maar geen puffende paardjes gezien We hebben ieder jaar de dekens er blijvend af gelaten als het snachts niet meer rond de 0 graden is. Is ieder jaar prima gegaan zo
Dat is idd wel lastig, dat je niet kunt wisselen en de dekens snachts weer op kunt leggen. Hoeveel gram hebben ze nu opliggen?
Ik heb vanmiddag mijn bodyprotector voor het eerst uitgeprobeerd Hij werkt goed, maar kwam helaas niet ver genoeg naar beneden. *au* Ik sta nu van de stoel op als een zwangere vrouw. Heel grappig!
Juut
Geplaatst: 07-04-11 21:05
Moet ik dit lezen als 'ik ben er weer naast gaan liggen', of als 'ik sta nog steeds verdomd scheef'?
Hoeveel gram de dekens zijn weet ik echt niet uit mn hoofd, maar zonder onderdeken hebben ze het echt te koud. Nu was het eigenlijk nog te koud; Ascot zn vacht is na de 2e scheerbeurt toch weer wat meer aangegroeid als zou horen.