Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amandaaa

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:28

Haha tank staat vandaag ook weer in de blup, hij kwam heelrelaxt uit de trailer.
Nou regien wel wenne he al die regen hoop dat het gauw mooi weer is

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:30

guten morgen
16 graden en na veel regen vannacht nu zwaar bewolkt.

Goed weer om B&B schoon te maken voor de volgende gasten die gaan komen.

Jullie paarden boffen maar Jetje.
Voor blubber en veenbaden moet je normaal dik betalen en hun krijgen het zo maar gratis.

Het is echt niet te geloven als ik hoor hoeveel regen jullie te verstouwen krijgen en dat in dat diepliggende polderlandschap pfffffffffffffff.
Het is hier ook niet zo mooi als de andere jaren, maar veel verder dan elke keer een bui komen we hier niet.Dus ondanks slechte zomer bof ik nog.
Maar ze zeggen dat het weer echt wat gaat opknappen, laten we dat maar hopen voor iedereen.

Altijd jammer als de vakantie weer om is hè Regien? Maar je hebt nog een paar vrije dagen, geniet ervan

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:18

Vanaf maandag beter en dan moet ik weer werken :(

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:21

SHI*T!

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:20

bij ons hebben de paarden ook binnengestaan chess was woensdagochtend buitengezet die ging ik begin van de middag halen en die had ook al van hellup ik wil geen modderbad. het land is zijknat bij ons ik hou hem lekker binnen ze staan tot aan de koot in het water we hoeven niet naar het meertje om met de paarden te zwemmen dat kan gewoon in het land. het is wel weer afkicken hier in het kikkerlandje, maar het wordt volgende week beter volgens de voorspellingen. jij moet dan al weer werken aman? balen zeg. ik heb vrij tot ongeveer 5 augustus geloof ik die maandag ga ik weer beginnen. jan heeft volgende week ook nog vrij dus dan kunnen we nog iets leuks gaan doen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:54

guten morgen
dik 15 graden en half bewolkt, half zon.

En dan nu even iedereen blij maken....

EINDELIJK ZOMER! Van onze weerman
SOEST - Nederland maakt zich op voor prachtig zomerweer. Komende week is het eindelijk volop zomer in eigen land nadat we er weken op hebben moeten wachten.

Door uitbreiding van het Azorenhogedrukgeboed wordt het vanaf morgen, maar vooral zondag en de rest van de nieuwe week droog, zonnig en warm weer. De temperaturen komen in de nieuwe week te liggen tussen 22 en 27 graden. Er is volop zon.

Voor het zover is, zijn er vandaag eerst nog wolkenvelden die de opwarming temperen. Het wordt 17 tot 21 graden. De Vierdaagse-lopers finishen vandaag onder goede weercondities. Morgen is het droog en na een bewolkte start klaart het langzaam maar zeker op vanuit het noordwesten. Aan zee wordt morgen de meeste zon verwacht. Het wordt 18 tot 21 graden.

Zondag gaat de zon uitbundig schijnen. De temperaturen lopen verder op naar gemiddeld 23 graden. In de nieuwe week is het zonovergoten. De laatste juli-week wordt verreweg de beste.

Vanaf donderdag wordt het wel iets minder warm. Er ontstaat een nieuw hogedrukgebied ten westen van de Britse eilanden. Daardoor kantelt de stroming naar het noorden. De temperaturen komen te liggen tussen 19 en 24 graden en het blijft zonnig. Regen wordt in de nieuwe week niet meer verwacht.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:45

guten morgen
15 graden en bewolkt, maar zie al wat blauwe lucht tussendoor.

Gisteren de witte postduiven naar heel klein dorpje gebracht voor een trouwerij.
Ze waren bijna eerder thuis dan wij.
Vond het trouwens heel byzonder, het kerkje was van 1293, zo oud en mooi.
De ruiterclub waar ze lid van was stonden ook met 10 paarden en dan nog 2 koetsen met een dubbelspan, op het gras rond de kerk, waar ook hele oude grafzerken tussen stonden.Heel gek gezicht, limo bier en schnaps gingen tijdens het wachten op het bruidspaar in de rondte, heel gemoedelijk en heel apart.Leuk

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:12

Leuk is dat Aniet. Ruben moet die duiven niet zo hard trainen .... straks zijn ze al thuis als jij nog aan de snap zit.
Hij...Storm weet niet dat ie ook kan plassen als ik erop zit. Toen ik afsteeg kwam er ongeveer 50 liter uit. Bak nat. Zou ie daarom zo hard in zijn achteruit zijn gegaan?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:20

Jetta schreef:
Leuk is dat Aniet. Ruben moet die duiven niet zo hard trainen .... straks zijn ze al thuis als jij nog aan de snap zit.
Hij...Storm weet niet dat ie ook kan plassen als ik erop zit. Toen ik afsteeg kwam er ongeveer 50 liter uit. Bak nat. Zou ie daarom zo hard in zijn achteruit zijn gegaan?

beter in de bak dan in stal hihi, scheelt weer werk

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:09

guten morgen
15 graden en zon met wat wolkjes

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:23

vanmiddag op pad met manlief, daarna mijn paardje gezelschap houden:-)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:47

Skitterend weertje, al zeg ik het zelf. Onkruid gewied, wasje gedraaid en gehangen....effe een strijkje wegwerken en dan naar mijn blonde god.

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:08

net terug van mijnsuperpaardje heb vanmiddag voor het eerst alleen een hele buitenrit gemaakt en kwam amanda ook nog tegen die was net begonnen met haar ritje ikwas al bijna thuis. wat een wereldpaard is het toch. heerlijk gestapt, gedraafd en twee kleine stukjes gegaloppeerd. morgen denk ik weer...
jet jij ook lekker genieten van je blonde god :j

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:51

Ja hoor. Ik heb ook gedraafd vandaag. In de bak. Hij begreep de overgang van draf naar stap niet en raakte in paniek. Hij schoot weg en ik lag in het zand. Hup er weer op en even stappen .... hingen was helemaal in de stress. Arm dier. Goed afgesloten en van de week weer verder. Nu staat ie lekker uit te rusten.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:12

ah gut, blij dat je niks heb Jetje, voorzichtig zijn anders kan je straks niet komen

Regien je heb een superbraaf paard, gelukkig maar, je vind het al spannend genoeg geloof ik enne Tenkie en Aman zijn aan het aftrainene denk ik

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:19

Ach anietje, hij is braaf, maar begrijpt het soms niet. Hij wil graag zijn best doen en gaat echt stressen dan, die stress houdt ie ook nog even vast.... Ik leer er veel van. En volgende keer doe ik de overgang anders. Dan blijf ik lichtrijden en dan steeds langzamer, zodat hij op de zit helemaal wordt teruggereden en dan valt ie in stap. ( als het goed is) Nu ging ik zachtjes zitten, maar dat gaf voor hem teveel druk. Gek hoor, met mijn afgetrainde kontje.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:40

guten morgen
stralende zon en bijna 17 graden.

Nog even wat klusjes in B&B en stallen uitmesten en dan komt er iemand voor verzekeringen en dan even een paar uur in de zon voordat mijn nieuwe gasten komen

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:41

goedenavond allemaal,
gelukkig mankeer je niets jet en lekker rustig aan met hem doen, als hij er nog niet veel van snapt heeft dat ook totaal geen zin. gelukkig heb je wel goed af kunnen sluiten.

vind het buitenrijden nog steeds spannend al moet ik zeggen dat ik er toch redelijk relaxed op zit. maar ik wil gewoon naar buiten en doe dat dan ook. als ik het niet doe belemmer ik mezelf ontzettend en daar heb ik geen zin in.
gelukkig heb ik idd een braaf paard, ben ook ontzettend blij met hem..

vanmiddag zijn we naar delftshout geweest, was erg warm daar. had het met een uur alweer gezien. ben toch nog een beetje bijgekleurd.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:43

Ach Regien, hij is blond. Ik moet het soms wat anders uitleggen....... Nee hoor, ik weet wat ik anders moet doen in de overgang. Ik heb het beeld teruggezien. Ik moet gewoon steeds langzamer gaan lichtrijden, zodat ie op mijn zit "terugvalt" in stap. Dat geeft minder druk.
Het is bij hem wel oppassen, dat je heel rustig blijft, want hij houdt de spanning lang vast. De arme ziel.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:03

guten morgen
21`graden en stralend zonnetje.

Paarden al uitgemest.
B&B gasten hebben ontbeten en zijn naar strandmeertje met de 2 kids en ze willen ovenpizza eten vanavond dus ga ik ff maken en dan lekker in de zon zitten

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:14

vanochtend lekker vroeg naar stal geweest en een buitenritje gemaakt samen met stalgenootje. was gezellig vanmiddag met manlief wezen fietsen naar vlietlanden en weer terug nu lekkerbankhangen. manlief is de hort op en regien languit op de bank. heeeerlijk. net nog de hond uitgelaten en laten zwemmen, die is ook voldaan. :O :9k

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:40

Vanavond laat komt mijn Zaartje weer thuis van vakantie in Tsjechië. Samen met haar Sander.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:10

Volgens mij heb zaar het naar haar zin gehad ze heeft echt toffe schoentjes gekocht :D

Lekker he regien buitenrijden, ik ga vanaaf met tankie naar het strand heb er helemaal zin in met nog een paar van stal.

nu aan het werk de zomer begint precies als ik moet werken haha, heb maandag nog wel eff op het strand gelegen was heerlijk dacht dat ik al moest werken maar keek in mijn agenda had ik maandag nog verlof echt heerlijk.

Gekke storm hij komt er wel wel heel blijven hoor jet

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:14

Ik ben shockproof .....

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:46

gelukkig maar jetje, en hebben zaar en sander het naar hun zin gehad? het zal best denk ik. je blijft het maar druk hebben met je BB aniet leuk hoor.
vanmiddag heb ik chess een paar uur uitde zon gehaald. vanavond gaat hij het land weer op. ik vond het veel te heet. volgens mij had hij er geen moeite mee, hij stond al te wachten bij het hek. daarna zijn we naar het meertje geweest vlak bij stal, daar hebben we nog even liggen bakken we hadden aranca ook bij ons die heeft het prima naar haar zin gehad ze bleef het water ingaan en ik maar verplicht stokjes gooien. :):)