Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:10

Ahh, oké dat is nog te doen!

Werk ze nog even vandaag. Avonddienst begrijp ik?

Ik ben vanavond oppas voor de honden :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:22

Jup, avonddienst. Nog steeds vrij weinig te doen, haha! Maar moet zeggen, is ook wel eens lekker hoor!

Nou, maar goed op de honden passen dan hoor!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:44

Nou ja, makkelijk avondje ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:31

Zoooooo, ik heb het doorstaan en ben nu weer lekker thuis!
Jij ook je avondje honden-oppassen heelhuids doorgekomen Sas? ;)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:24

Dat is fijn! Ja hoor, hier ook alles goed gegaan. Lekker gaan wandelen en 's avonds heb je geen kind aan ze. Alleen super muts wil nog wel eens voor de lol gaan staan blaffen :=

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:03

Supermuts :')
Nou dames ik ben een weekje naar Duitsland voor mijn werk en ik weet niet of ik veel online zal zijn dus in ieder geval tot over een week :evaw:

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:24

Ik wil zeggen geniet ervan, maar ik weet niet of daar gelegenheid voor is. Dus, tot over een week! :Y)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:42

Goede reis en tot over een week!
Hier vanochtend al weer sportief geweest! Heb 5,6km gelopen in bos en duin! Was echt heerlijk! Heb eindelijk weer eens lekker kunnen lopen! Nu de afstand weer gaan uitbreiden en dan eind september vlammen op de dam tot dam!
Heb na het lopen nog een uurtje kunnen bakken op mijn balkon en nu weer klaar om aan de slag te gaan. Hoop morgen en dinsdag ook op zulk weer.......kan ik paar uurtjes bakken in de ochtend en in de middag naar perla!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:19

Lekker hoor! Ook nog een beetje fijn gewerkt?

Ik heb gisteren ook een poging tot sportief doen gedaan. 's ochtends een rondje hardgelopen, 's middags met de honden naar het Valkenburgse Meer geweest en 's avonds nog even het dorp rondgewandeld. Eindelijk lekker weer :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:24

Was druk gisteravond. Dienst vloog zo voorbij!
Dat noem ik geen poging tot sportief doen hoor....dat noem ik sportief doen :j !!!

Helaas vanochtend geen zon. Nu hopen op morgenochtend!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:03

Dat is inderdaad sportief, Sas! Lekker zo buiten zijn.
Op zich lekker zo'n drukke dienst milou, dan ben je inderdaad zo weer thuis voor je idee.

Gisteren Mazzel voor de kar gehad, wat weer super ging en lekker zonnetje erbij, helaas nog niet erg warm, al is het warm genoeg voor Mazzel. Daarna nog een rondje gewandeld in het waterleidingduin. Er zitten daar echt 2 tamme vossen, komen echt naar je toe om eten schooien. En daarna nog met Kaya rondje Venneperhout gedaan, kon ze weer lekker zwemmen.

Vanochtend lekker op Mazzeltje gereden. Ik moest hem eerst wakker schudden in het weiland, hij lag wel lekker te slapen. Strand was lekker en niet al te druk met paarden. Terug een keer een andere opgang gedaan en toen nog stukje bos gedaan en uiteindelijk langs de Smit en westeinde weer naar stal. In het duin en bos had Mazzel erg veel praatjes en wilde graag draven en galopperen, nou prima, maar wel op mijn commando. Ik heb echt het idee dat zijn conditie steeds beter wordt. En zijn buikje is ook nog redelijk te doen, de singel kan nog op hetzelfde gaatje. Onderweg verliezen we ook een hoop vocht, Mazzel heeft wel zeker 3-4x staan plassen en overal lopen mesten...

Nog wat foto's van gisteren
in het land toen ik aankwam lopen (daarna stond hij weer alleen te eten)
Afbeelding

rollen na gedane arbeid
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en als je dan weer terug bent in het land, moet je de schade inhalen en heel hard eten
Afbeelding

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:16

Mazzel heeft het wel naar zijn zin zo te zien ;)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:23

Mazzel en eten, dat gaat heeel goed samen en zich vies maken, vindt hij ook niet erg. Vorige week moest ik hem midden uit een modderplas halen. En ik hem maar roepen om er niet in te hoeven en hij maar rustig verder eten...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:15

Hahaha, ja zo hoort het hè!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:44

Zo, ik heb nog even een rondje hardgelopen. Ging wel fijn vandaag. Afstand viel wat tegen... weer een illusie armer, maar goed ;-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:37

Ach Sas, je bent tenminste geweest!
Leuke foto's van mazzel Wendy!

Vanavond een ritje op ushi! Was een lekker ritje met goed strand :D!
Vanmiddag nog gezwommen en gister wezen aquajoggen! Vanochtend nog even liggen bakken op het balkon en mijn weekend is weer voorbij!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:44

Actief hoor! En je mocht weer op de ponyclub, al was het dan even geen Adje....

Wil ook wel weer eens zwemmen, maar heb het echt al een jaar of 12 niet gedaan :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:45

Dat zwemmen verleer je niet hoor! Heb 1km gezwommen in een half uur! Lekker in het buitenbad!

Morgenochtend weer hardlopen en dan weer aan het werk!

En nee, helaas niet op mijn grote vriendje....heb hoop voor de ontbijtrit zondag!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:48

Oja, hoop met je mee!

Werk ze morgen! Ik ga maar eens slapen, anders ben ik weer net zo duf als vandaag :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:52

Ik ga ook pitten! Wil er bijtijds uit voor hardlopen en dan nog even balkon op. Moet sowieso tussen 11 en 12 thuis zijn. Sta standby voor evt opvangen van zoontje van een vriendin....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 07:21

Wat is iedereen druk aan het sporten hier, mag ik wel een voorbeeld aan nemen :').

Mazzel begint ook al lekker rond te worden van het gras :P.

Ik ben ook weer bijgekomen van de Ripse Paardendagen! Het was leuk! Lekker gecrosst enz :D.

Nog een vraagje, heeft iemand misschien tijd/zin om mij 16 juni voor te lezen bij Bakker? Heb wedstrijd en mn vaste groom kan niet :P.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:23

Ik zit zeer waarschijnlijk nog in Zeeland de 16e, helaas. Anders had ik wel gewild hoor!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:17

Sportief, Sas, hardlopen, jammer dat de afstand tegen viel, maar met beetje trainen moet het toch lukken? Zwemmen verleer je inderdaad niet, alleen heb je spierpijn als je dan ineens weer iets te fanatiek gaat zwemmen.

Wel weer een pony milou en ze lijkt wel beetje op Adje, het is tenslotte ook een hafje. Heeft Ushi zich wel netjes gedragen? Wel jammer dat je Adje al zo'n tijd niet gehad heb, duimen voor zondag! Suc6 met hardlopen en in de zon zitten is nu wel heel erg lekker.

En Es, hoe heeft Shaggy het gedaan, was hij de snelste pony en heeft hij de cross overleeft? Mazzel is voor zijn doen nog redelijk slank, hij wordt wel dikker, dat is wel te merken, maar afgelopen jaren was het krapjes aan voor de kar tussen het lamoen, maar dat valt nu nog mee. Ik hoop dat ze nog een tijd op hetzelfde landje mogen blijven, meer dan genoeg gras voor Mazzel. En ik hoop dat alle bijrijders hem lekker aan het werk houden. Zijn conditie is momenteel wel prima. Ik kon maandag 5 minuten stappen en dan weer 10 minuten draven, alleen galop is nog wel erg inspannend voor hem, dat kan hij 5 minuten volhouden en dan toch weer drafje of liefst eventjes stappen.
En je proefje uit je hoofd leren :P ik weet nog niet wat mijn plannen zijn voor de 16e, 's ochtends Mazzel, maar verder weet ik niet.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:57

Hahahaha is wel heel erg hoor als ie niet meer tussen Lamoen past :'). Mazzeltje zn conditie moet dus nog even aan gewerkt worden ;).

Shaggy heeft het goed gedaan in de ponycross, hij is vierde geworden en de strijd voor de derde plaats heeft ie niet meer gedaan :P. Pony werd beetje heet en racete al de verkeerde kant op :').

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:36

Haha, Shaggy toch, hij werd wel erg enthousiast. En tja, voor wat het geweest is en na zo'n winter als teddybeer buitenstaan, ben ik al lang blij waar we nu zijn, hij loopt 2,5u makkelijk met redelijk tempo, alleen galop blijft zwaar. Dat is enige puntje nog om conditie nog te verbeteren. En misschien dat hij met andere paarden wel makkelijker mee trekt, hij trekt zich heel makkelijk op aan andere paarden.