Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:36

Morgen een schooldag van 08.30 tot 17.45, zijn ze gek geworden ofzo? Bloos!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:05

Fenn schreef:
Het was een conversatie Ja Haha!

en zonder positiviteit kom je nergens Sas. Sommige dingen moet je zelf ook leuk maken Party!! (Met een kleurtje bijvoorbeeld Haha! )

Had je bericht gemist. Nee leuk hoor Fen. Wij kwamen immers ook niet verder dan Ja. Knipoog Stiekem ben ik nu wel erg benieuwd naar Leonie d'r conversatie Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 11:12

Clown Hoezo?

Vrijdag weer rijden, alvast een lijstje? Wendy's laatste keer en Sas, ook de jouwe?
Wendy - Bowie
Sas - Fox
Fenn - Manda
Es - Guus

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:05

Ik weet het eigenlijk niet zeker, misschien heb ik nog een halfje over, dan moet ik dus nog een keer. Zondag natuurlijk ook al buitenrit (welke idioot spreekt er nu zoiets af Nagelbijten / Gniffelen)

Ik wil nog een les zonder zadel, dus ik hoop even niet op Fox of Guus Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:19

Pff eindelijk thuis, en dan ben ik niet eens naar de laatste les gegaan Bloos! Ik had geen zin om weer 1,5 uur te wachten hoor!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 17:28

als je op een van die twee zit ruil ik dan wel Lachen en zonder zadel op Fox vind ik best te doen Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:31

Guus vond ik vorige keer echt vreeeeeeeselijk, zal je zien dat ik die dus heb Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 17:34

en dan zal je net zien dat ik op Ginger zit ofzo Clown Dus dat je niet kan ruilen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:36

O ja Ginger, dat is ook niets Nagelbijten / Gniffelen En Bo, Lando, Tsjimme, Calipso.... enz Clown

Ik hoop bijna op nog een keer hetzelfde

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:57

Ik had vandaag van 8.30 - 17.30, nou ja, was ingeroosterd, ik was denk ik om 16.45 wel klaar met het practicum 'hond in bedwang houden, zodat iemand oogonderzoek kan doen'. Practicum van vanochtend was leuker, bloedprikken bij duiven, fretten en konijnen, valkparkieten hanteren en blaas katheteriseren bij een rammelaar, ik was de laatste van de 4, bij 1e kwam nog best wat urine, 2 en 3e al minder en bij mij eerst ook weinig en daarna dat de katheter eruit ging halen spoot de urine er werkelijk uit, mijn hele labjas vies. Gelukkig mocht ik labjas van daar gebruiken de rest van de dag en inmiddels hangt ie weer schoon aan de lijn.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:58

en weer klaar met toneel Lachen We zijn weer begonnen hoor Haha!

en Wen, gezellige studie doe jij ook Knipoog

en Sas, niets toe te voegen Schijnheilig

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:07

Wat toe te voegen? Knipoog

Wanneer mag ik naar een lama-voorstelling van jou komen kijken? Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 23:10

Nooit ik doe niets aan lama's op toneel Clown Maar als jij nou het lamaspel aanschaft dan gaan we die een keer spelen Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:11

O ja, als je iemand lid maakt van bnn krijg je dat ding gratis, dus.... Liefhebbers? Clown

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:14

Horsefreak schreef:
Ik had vandaag van 8.30 - 17.30, nou ja, was ingeroosterd, ik was denk ik om 16.45 wel klaar met het practicum 'hond in bedwang houden, zodat iemand oogonderzoek kan doen'. Practicum van vanochtend was leuker, bloedprikken bij duiven, fretten en konijnen, valkparkieten hanteren en blaas katheteriseren bij een rammelaar, ik was de laatste van de 4, bij 1e kwam nog best wat urine, 2 en 3e al minder en bij mij eerst ook weinig en daarna dat de katheter eruit ging halen spoot de urine er werkelijk uit, mijn hele labjas vies. Gelukkig mocht ik labjas van daar gebruiken de rest van de dag en inmiddels hangt ie weer schoon aan de lijn.

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.....

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:08

Leuke studie he Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:53

Es is er niet vanavond. Ze is verdwaald in Nederland Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 17:54

oja, dat heb ik ook altijd Rolleyes ?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:55

Ja ik ook wel vaker. Al gaat het opeens altijd bijzonder goed als ik naar plaatsen moet die ik totaal niet ken Nagelbijten / Gniffelen

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:23

Wat is ze dan gaan doen, waarheen?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:27

Ze moet naar Brussel voor school, wat ze daar moest doen weet ik niet Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:31

Ik moest naar Brussel voor school idd Haha!. Ik moest op bezoek bij het Europees Parlement, de Europese Commissie en de Raad van ministers. Het was allemaal zeer saai... Ik zal even een mooi verslag ervan maken Knipoog.

Het begon allemaal toen op woensdag om 5.00 de wekker ging. Ik stapte erg vrolijk mijn bed uit door de wake-uplight, dat ding helpt echt! Toen aankleden en tandenpoetsen en uiteindelijk heel snel wat eten naar binnen werken. Daarna ging de koffer de auto in en gingen mijn moeder en ik Meli ophalen om half 7. Vervolgens op weg naar het station. Daar hadden we om 07.04 de trein richting Den Haag HS, daar konden we even wachten en ontdekte we steeds meer studenten van onze school. Uiteindelijk kwamen ook de leraren aan en arriveerde de internationale trein naar Antwerpen en Brussel (die wel een minuut eerder vertrekt voortaan, werd zelfs omgeroepen op het station). Na een paar uur in de trein arriveerde we rond half 10 volgens mij op Brussel Noord, waar we overstapte op een andere trein naar Schuman. Na een klein stukje lopen arriveerden we dan bij de Raad van Ministers.

Raad van ministers
De beveiliging dacht o jee wat komt er nu weer aan.... Een hele groep studenten met trolly's en grote tassen. Die moesten dus allemaal door de scanner en vervolgens moesten wij door beveiligingspoortjes. Toen we allemaal goedgekeurd waren werden we begeleid naar de perszaal van de Raad van Ministers. Daar kregen we een voorlichting van één van de leden van de juridische staf van de Raad van Ministers. Was voornamelijk een promotiepraatje voor de EU. Hij begon als eerst over het feit dat Nederland tegen de grondwet voor Europa had gestemt en toen ging die voor zijn onderdeel (het veiligheids en defensiebeleid) motiveren waarom het wel handig zou zijn als dat op Europees niveau geregeld zou worden en niet op nationaal niveau. Niet echt heel boeiend, was gewoon heel saai! Daarna weer gezellig naar buiten en daar werden we weer even vrij gelaten.

Goed toen dus even geluncht en op zoek naar de Europese Commissie, wat niet het grote gebouw was tegenover de Raad van Ministers maar een ander gebouw (helaas). Naar dat gebouw hebben we zo ongeveer drie kwartier gezocht door de o zo duidelijke plattegrond van onze docenten.... Uiteindelijk bleek het gewoon achter het andere gebouw te liggen waar we al in geweest waren en dat je dr dus heel snel kon komen..... Maar goed daar gingen we dus zonder controle naar binnen Haha!.

Europese Commissie
Hier kregen we twee lezingen/presentaties. Eentje door een vlaamse belg wat best wel grappig was. Want ale we moesten echt meer vragen met zachte g gaan beantwoorden. Het was voornamelijk een algemeen Europa verhaal. Daarna kregen we een presentatie van een frans sprekende belg in het engels... Het ging over The european immigration and asylum policy en ik snapte er geen ene reet van! Immigratie en asiel is al lastig in het Nederlands laat staan in het Engels met fransaccent. Na deze twee presentaties was het programma weer afgelopen.

Goed toen dus naar het hotel. Even ingecheckt en toen ontdekt dat we een geweldige lekkere kamer hadden met heerlijk bed Haha!. Toch maar niet op de kamer gebleven want we moesten nog eten Lachen. We ontdekten naast ons hotel een chineens dus daar gingen we maar eten we waren erg lui! Daarna weer terug naar de kamer even omgekleed en heerlijk de sauna ingedoken en daarna het zwembad ingeplonst. En dat was wel heerlijk na een hele dag met een koffer gezuild te hebben. Weer terug in de kamer even lekker gedoucht en toen geslapen. 's ochtends weer fris en fruitig opgestaan en heerlijk ontbeten bij het ontbijtbuffet in ons hotel (hier hebben we natuurlijk niet over opgeschept bij de andere die driftig opzoek waren naar een eetbaar broodje aangezien het hostel geen ontbijt had, in tegenstelling tot wat floor had gezegt). Daarna gingen we verzamelen op de grote markt om gezamelijk naar de Erasmus Hogeschool te gaan.

Erasmus Hogeschool
Hier aangekomen werden we naar een Collegezaal gebracht. Waar wij vervolgens een presentatie kregen over koopkracht, wat echt heel economisch was. En dus vonden de meeste het saai, maar ik vond het juist wel leuk. Had op de middelbare school al een liefde voor economie Tong uitsteken. Toen moesten we gaan discusseren om een oplossing te verzinnen, maar dat hebben we gewoon niet gedaan Haha!. Om half 12 mochten we al gaan luchen, keuze uit steak of pasta of nou ja veel troep.

We hebben dus niet geluncht maar zijn richting de grote markt gegaan om wat foto's te nemen en natuurlijk moesten we ook foto's maken bij mannekke pis Lachen. Daarna zijn we met de metro naar het Europees parlement gegaan. In de metro kwamen we ook de rest van de school nog tegen. Voor het Europees Parlment gingen we verzamelen en uiteindelijk mochten we ook naar binnen Tong uitsteken.

Europees Parlement
Bij het Europees Parlement kregen we ook een algemene voorlichting van een 'nederlandse ambtenaar' deze ambtenaar gaf mij als eerste indruk wat een bal en kennelijk vond ie zichzelf ook wel heel wat... Hij deed nogal heel nonchalant over het hele 'EU gedoe' en was op sommige momenten wel grappig. De beste presentatie die we gehad hebben in Brussel. Gewoon niet serieus... Na de presentatie nam hij ons nog mee naar de plenaire vergaderzaal, daar worden de vergaderingen van het Europees Parlement gehouden (nu het plafont naar beneden is komen zetten in Straatsburg... Waar die ook nog de grap maakte dat als de vergadering toen had plaatsgevonden er nu 20 doden hadden geweest aan de rechtse kant van het parlement). Na het Europees Parlement hadden we het hele schoolprogramma gehad Haha!.

Daarna afgesproken met wat mensen en lekker de stad ingegaan. Daar hebben we even door de winkelstraat gelopen en wat winkels van binnen bekeken. Vervolgens lekker gegeten bij een restaurant, maar helaas moest de groep ineens weg dus vertrokken we alweer snel. Toen zijn Meli en ik langs ons hotel geweest en daarna even op de grote markt foto's wezen maken, die is mooi verlicht 's avonds. Daarna zijn we toch maar weer terug gegaan naar dat restaurant/bar want we hadden echt zin in een cocktail! Daar dus lekker twee cocktails gedronken (tussen door wel al voor de eerste ronde betaald want zijn werktijd zat erop... erg apart in Nederland kan je het dan gewoon bij een ander afrekenen maar nu moesten we het maar alvast even doen. Echt heeel aso maar ja...). Na de cocktails weer lekker naar het hotel en slapen Haha!.

Volgende ochtend weer vroeg opgestaan, en lekker weer ontbeten. Ik deed een broodje in de toaster en terwijl ik alvast even kaas aan het pakken was pakte gewoon iemand mijn broodje uit de toaster! Mensen iedereen weet toch wel dat ie zijn eigen brood in de toaster moet doen! Echt aso gewoon die franse belgen, meer kan ik er niet van maken. Maar ja maar weer een nieuw broodje in de toaster gedaan en dit keer met me leven bewaakt! Na het ontbijt hebben we uitgeckeckt en gelukkig konden we onze spullen achterlaten bij de receptie, want tja we gingen Brussel nog even verkennen. We begonnen te wandelen en met de metro maar het was niet zulk lekker weer... Dus toen zijn we maar lekker in een Brusselsightseeingbus gestapt. Voor 16 euro zijn we heel brussel doorgereden en hebben we onder andere the royal palace, heel veel katendralen, het paleis van justitie, de botanische tuinen, het anatonium, het andere koninklijke paleis ennuh de beurs gezien. Na de tour zijn we onze spullen op gaan halen bij het hotel en zijn we met de metro naar het centraal station gereden en daar zijn we op de internationale trein gestapt.

Met de internationale trein zijn we naar Roosendaal gereden. Helaas moesten we er daar uit om een kaartje voor Meli te kopen naar Leiden centraal, ze heeft namelijk dr OV gewoon niet opgehaald, komt het volgende jaar wel.... En ik had daar wel op gerekend dus had ik gewoon een kaartje tot Roosendaal gekocht voor haar. We hadden eigenlijk tot Den Haag HS kunnen rijden met die trein en die had er veel korter over gedaan. Maar nu hadden we dus de intercity naar Amsterdam en konden in Leiden uitstappen. Maar ja ben thuis aangekomen, daar gaat het om!!!

Dit was zo ongeveer mijn Brussel verhaal... Is natuurlijk veel meer gebeurd maar dat past allemaal niet meer in het verslag Knipoog. Hoe was jullie les?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 01:51

Wow Es, de schoolgedeeltes klinken behoorlijk saai, maar de rest wel gezellig Lachen

Les was heel spectaculair (Mijn laatste trouwens!) Fen en ik kwamen met de vraag of we zonder zadel mochten rijden, waarop Anita ons vreemd aankeek, wie wil er nu in godesnaam op Manda en Prins zonder zadel rijden. Goed, wij dus Vork Zadels aan de kant gegooid en gaan zitten. Draf van Manda was wel iets anders dan Lune, maar het went toch vrij snel. In galop heb ik stuiterles gehad, want Manda vond het niet zo fijn met al die paarden om haar heen, wat zorgde voor een zeer aparte galop Nagelbijten / Gniffelen Verder uiteraard Manda ook weer een cursus inlopen gegeven. Het blijft toch wel een bitch Clown Maar goed, ze is wel leuk! Lachen

Na de les ontzettend flauw gedaan met Leo en Fen Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:13

Hahahaha klinkt zeker wel spectaculair Knipoog. Ik had de vorige keer ook een stuiterles met Manda Haha!.

Dat school gedeelte was idd saai. De rest wel leuk Knipoog. Alleen frans sprekende belgen zijn heeeeeeel asociaal en Brussel is een beetje een bouwput. Owwwww en je hoord politiesirenes om de 5 min en er zijn ook mensen bestolen Tong uitsteken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:54

Alleen met zadel heb je weinig last van dat gestuiter, maar zonder is het net iets anders Clown