Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 11:45

Ik zal eens bedelen voor stills van de video van gister, maar kan niks beloven, is vrij druk hier op 't moment.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:33

Jaa ik wil ook foto's zien maaike! Gefeliciteerd..

Poeh, zal wel een hoop drukte opleveren idd zo'n CHIO.. maar wel errug mooi!

Ik ben nu al zenuwachtig.. pff zaterdagavond ga k nog FNRS voor de ervaring zeg maar, en om zeker te zijn dat ik er écht aan blijf rijden.. en dan volgende week voor het echie..
Ik val nu al bijna om van de zenuwen.. en dan is Sandra dr nog niet om me te helpen ook |(

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:38

T komt wel goed maartje ! :) Echt waar, als je zelf in de bak rijd zonder dat je les hebt gaat het ook goed. Weet niet of je al alleen buiten hebt gereden?

Ik ga ook mee doen dan! Gaan we tegen elkaar ;) Nja met elkaar in de B

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:50

Idd MET elkaar :P, ja heb nu 5 x in de buitenbak gereden.. niet echt vaak maar goed.. Vaak is er niemand en helemaal alleen voel ik me zo verlaten en uit het zicht. Met les vind ik het geen probleem en denk als er andere paarden lopen dat dat het probleem niet is.. Eerlijk gezegd :P ben ik het probleem..

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:55

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:28

wel goede oefening manon.. hebben wij met horse evnet ook altijd.. dat begint begin schoolperiode al tot ruim een week erna... rijden we ook overal tussen door..

nog 2 weken stage en dan zit mijn deurne periode er al weer op :D

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:59

Gaat snel Bonny!
Nog paar weekjes en dan zit mijn eerste jaar in Groningen er ook alweer op! :)

Hoelang zit jij nu ondertussen in België Maaike?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:06

Hoe is het nu met Leo Nathalie? Heb je al een veearts oid gesproken erover of het gaat beter? Iig sterkte ermee!

Het gaat idd weer allemaal snel, ik ben hier ook al 9 maanden ongeveer!

Hoe ben jij eigenlijk in België terecht gekomen Maaike?

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:14

ja dieren arts is geweest:

Conclusie van de dierenarts:
Ataxie (werd eerst aan rino gedacht).... waarschijnlijk door een beknelling, dus hij heeft nu ontstekingsremmers gekregen, die hopelijk de zwelling die mogelijk tegen een zenuw aanzit verminderd, morgen weer kijken hoe het is, als het beter is komt ze weer, om nog meer te geven...mocht het niet beter zijn, dan komt ze morgen om pijnstillers te geven...

Ik hoop dat ik hem vrijdag meteen kan laten behandelen door Henk Goosens, en hopen dat het niet al een hele erge vase is....

Wel vond de dierenarts positief, dat hij op de ''beenproeven'' (dus die benen kruizen etcetc), redelijk tot goed reageerde.
maargoed.....ataxie blijft ataxie en gaat volgens mij ook nooit meer weg en we weten nog niet in welke ernst het nu is en ja...oorzaak, ataxie kan verschillende oorzaken hebben...we hebben goede hoop, het is een vechter!!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:57

Hè gadver :( wat naar! Sterkte!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 06:11

Jeuzus wat l*llen jullie veel ineens. :+

Ahh Nathalie, wat naar! Ik weet niet zoveel over ataxie dus kan weinig nuttigs zeggen maar heel veel sterkte!

Maartje, gewoon lekker rijden. Een B proefje kom je makkelijk door joh. En met dat buiten rijden, niet druk over maken, ze reageren toch anders in een wedstrijdsituatie. Ik rijd die jonge merrie ook nóóit thuis buiten voor wedstrijden omdat ik dan de helft van de tijd stilsta, achteruit ga of kamikaze doe. En op wedstrijd maakt ze er niets van in een andere bak. Het is dan wel wel thuis bij jou maar normaal rijd je niet op het weiland toch. :P

Tsja de tijd gaat snel he. Jouw deurne periode ook Bon.. toen je bij ons was in je eerste jaar..

Ik zit hier nu alweer een jaar en 2 maanden.
Hoe ik hier terecht gekomen ben? Haha door Bonny. :D
Nee, ik zat nog op school maar dat ging allemaal niet, ik ben niet zo'n schoolgaand type. En toen had ik weer eens een gesprek met m'n moeder en zei ik half overstuur: "Ja ik ga gewoon naar Brabant ofzo op zo'n grote stal werken en ik neem Tempo mee!" Zo in de trant van "zoek het allemaal maar uit, ik ben weg".
En m'n moeder: "Ja waarom doe je dat niet gewoon?" Maar echt serieus he. Die had ook allang door dat ik leefde voor die paarden en dat dat toch nooit meer anders ging worden. Nouja, ik thuis samen met Bonny op msn vacatures zoeken. En ik een beetje bangig alleen in NL zoeken, en Bonny hup haha.. Belgie, Duitsland erbij. Naja toen zagen we dus vacature voor stalruiter van de stal waar ik nu zit. Dus ik wat heen en weer mailen en toen een keer heen geweest om proef te rijden en dat was allemaal goed dus aangenomen.
Toen nog 4 weken thuis gewerkt (opzegtermijn) en vertrokken en nooit geen spijt gehad ofzo. Enige wat ik nog steeds heel erg vind is dat ik Zarah heb moeten achterlaten.. misschien had ik die wel nu nog gereden als ik thuis was gebleven, raar idee hoor. En ben ze nu allebei kwijt.. Zarah.. én Tempo.
Mis het echt ontzettend trouwens, Tem ging zo ontzettend goed voordat ze kreupel werd op het laatst en in m'n laatste les heb ik gevraagd of ze volgende keer wilden filmen om aan jullie te laten zien.. kan gewoon nooit meer. Mis haar zo..
Liefst haal ik Zarah naar hier maar dat kan niet, is gewoon onmogelijk.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:28

Nou Nathalie.. hopen op het beste!
Nee we rijden niet opt veld Maaike.. rijden los in de 2e bak en de proeven worden in de dressuurbak en springbak gereden.. Maar gewoon een lekkere sprong in het diepe gemaakt dus? Net als ik! Maar Zarah kun je altijd nog komen halen hoor ;) koop je dr gewoon.. Cynthia gaat er van de week op.. maar kweet niet of dat goed gaat uitpakken....
Kan me goed voorstellen dat je haar mist hoor.. 't is wel heftig.

Ik heb ook nog een krom verhaal:
2 maanden geleden heeft de verzekering m'n telefoon opgehaald want die was stuk, en ik kreeg een leentoestel. Nou hartstikke goed geregeld toch? Ongeveer 3 weken terug stuurden ze een brief naar Zeeland (oud adres) terwijl ik al een adreswijziging had doorgegeven aan ze dat ik in Middelburg een nieuwe telefoon uit mocht gaan zoeken. Nou m'n ouders die brief terug sturen en ik gebeld dat ik daar niet meer woon, ja ze gingen het regelen. Nu hebben ze al 30 keer gebeld of ze dat leentoestel op kunnen komen halen en ik wordt inmiddels redelijk pissig dr over. Vanmiddag bellen ze van Hi, van m'n abonnement dat ik een nieuwe telefoon uit mag gaan zoeken deze week omdat m'n abo afloopt. Dus ik blij ben ik van dat gezeik met de verzekering af.. Kijk ik in de brievenbus.. en tadaaaaaa precies vandaag de brief van de verzekering dat ik om een telefoon uit mag gaan zoeken :+
Dusss nu ga ik 2 nieuwe telefoons uitzoeken :Y) Een van m'n nieuwe abo en een van de verzekering *\o/*
Dus wie heeft er nog een idee wat voor telefoons het moeten worden? Liefst iets van Samsung of Nokia i.v.m de sterkte enzo :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:38

Heb totaal geen verstand van telefoon's sorry. :Y)
Maar wel leuk haha!

Haha Zarah kopen, ja alleen als dat beest 3 keer binnenstebuiten op de foto en scan gezet is. Benen, rug en hals en alles moet goed zijn. En ik wil ook nog een proefperiode want god weet wat dat paard meegemaakt heeft afgelopen jaar en ik heb geen zin in een spook wat haar hele leven kuren blijft hebben. Kan ze niet hier in training. :+

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:03

:) Blijft een geval apart die Zarah... Toch vind ik haar leuk... Is denk ik omdat ik Jarina zooooo leuk vond...

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:03

Ik zou ook niet echt weten welk toestel maartje, ben zelf al jaren gelukkig met nokia alleen de nieuwste zijn wel redelijk fragiel volgens mij?
Had je trouwens mijn smsje gehad over het filmen??

Bah wat een naar gedoe weer nathalie, leo heeft het geluk niet echt aan zijn zijde volgens mij..

Je hebt groot gelijk maaike, ik weet niet hoe ze was dat jij haar reed maar vind het altijd zo schrijnend als je langs haar stal loopt en ze zo zuur reageert en ook de verhalen die je hoort, vreselijk dat paarden zo kunnen veranderen door toedoen van de mens :(

Over 2 uurtjes weer te paard, heb wel zin :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:18

Jaa fabienne heb je sms gehad :D Alleeen vergeten om terug te smsen want stond les te geven.. Maar wel heel tof dat je dat wil :D

Hmm Maaik, zal het is voorleggen aan John ;) kijken hoe hij reageert :P

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:27

jah maaik idd, waarom kijk je niet of dat kan.. hebben hun geen kosten meer aan haar... inplaats van tempo daar zeg maar.. mocht het goed blijven gaan, foto´s goed kan je altijd nog overwegen haar te kopen

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:36

Bedoel je cynthia de koter? Gaat die op Zarah?
Zaar verdient een fijn plekje.. Iemand die lekker met der tut en alle tijd voor der heeft, niet een manege ruiter die denkt wel even haar vooruit te schoppen.. :(

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:43

idd dat is zonde van het dier als je haar erop zet

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 19:20

Huh nou op stal was ze iig altijd heel erg lief, echt een knuffelbeest!
Die verhalen walg ik van! Ik weet wie erop gezeten hebben en ik weet ook dat dat nou niet de leukste ruiters zijn. Vasthouden en drijven. Tsja.
Weet er ook een paar die er wel mee weg konden maar helaas hadden nou net die geen tijd meer.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:49

ja en juist zo'n ruiter moet een plekje voor haar hebben.. :D
Ze reageerd gewoon te nuchter als ze in elkaar getrokken wordt..! Als ze nou eens anders deed }>

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:31

Volgens mij doet ze ook anders nu en is dat het hele probleem. En dan is het ineens een rot paard.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:25

Ja precies! En het is echt een paard wat geen vlieg kwaad zal doen, alleen als ze pijn heeft of bang is oid..

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:40

Het is echt sneu en zonde. Tis te hopen dat er toch iemand voor haar gevonden word die een klik met haar heeft en haar weer vertrouwen kan geven..

Rijden gister ging wel lekker btw, zat weer eens op tarzan en was leuk. Hij werd alleen een btje boos omdat ik hem aan het werk zetten dus wilde af en toe onder me vandaan crossen maar durf daar tegenwoordig op in te spelen en hem gewoon er doorheen te rijden ipv automatisch op de rem te trappen, gaat de goeie kant op me, de onzekerheid is bijna weg, hiephoii :d

Owja trouwens maartje als je me nodig heb met filmen zeg je het maar, no problem!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:27

Super Fab! Dat is goed om te horen :)

Bij mij gaat het momenteel wat minder.. Met lessen gaat t dan weer goed :) Morgen 12 uur weer les :) En dan volgend weekend instructieweekend :)
en dan ook nog wedstrijd! Ben benieuwd :)