Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 19:45

Nagelbijten / Gniffelen
Dat is minder....

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:00

Ja, suf he? Kan ik heen en weer gaan reizen om een bakje sla met tomatenstukjes op de weegschaal te gaan zetten Gestoord

Tsja, mijn school verzint nou eenmaal soms stomme dingen. Ik heb er nu ook even de pest in.. geen zin meer in school, ik wil gewoon weer stagelopen en op vakantie naar Zuid-Afrika. daar doen ze namelijk ook weer moeilijk over. Gezeur, gezeik. Bleh! Boos!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:08

Naja zeg! Boos!

Ken je niet iemand die om de hoek bij de dierentuin woont die het voor je wil doen ofzo? 4 uur treinen voor zoiets.. sufs inderdaad.. Nagelbijten / Gniffelen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:13

Ik heb wel zin in volgende week. Wel gaaf dat ik nog voor leiding doorga...

@ Annemarie: soms kunnen die dingen ineens heel confronterend zijn als je er over aan het nadenken wordt gezet. Gelukkig was het bij ons altijd wel leuk op catechesatie. Ligt ook heel erg aan de dominee.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:17

Leuk is het bij ons niet. Ik zit in een groepje met nog 3 jongens (17+).. en nouja, die zijn best aardig, maar ik kan er geen fatsoenlijk gesprek mee voeren. Ik ben altijd 'het meisje', met de meisjesideeen die zich ongelukkig uitdrukt Clown
De dominee is ook een aardige man.. maar weet niet zo goed hoe hij het moet brengen geloof ik..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:20

Wat suf inderdaad Tessel Nagelbijten / Gniffelen Wat Annemarie zegt zou wel een goede oplossing zijn. (Of moet je er verplicht zelf heen?)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:39

dank jullie voor het meedenken Ach gut
Ach ja de pest is dat ik tijdens de vakantie gewoon in Groningen ben natuurlijk, mijn ene groepsgenootje zit in Ghana (dus die kan nog moeilijker op en neer voor het bakje sla + tomaatjes Clown ), mijn andere groepsgenootje zit bij haar vriend in Wageningen omdat het vakantie is en van mn derde groepsgenootje vermoed ik ook dat ze naar haar ouders gaat. Niemand zit dus in Leeuwarden (waar de dierentuin is, Aquazoo, bovendien hebben we ook nog leguanen in Noorder Dierenpark Emmen die we moeten onderzoeken Rolleyes ) en dat is het irritante. Maar na school op en neer naar de dierentuin is ook vermoeiend.

Gelukkig krijgen we net een mailtje van de docent dat we wel een compromis kunnen sluiten met de dierentuin. Zij willen er natuurlijk ook zo weinig mogelijk extra werk aan hebben.. wat ik wel begrijp opzich. Dus we hoeven er niet 10 keer heen wat we eerst dachten.

Annemarie, wat is dat eigenlijk, cathegisatie? Ik ken het woord wel maar weet nooit echt wat het inhoudt. Is dat speciaal voor mensen van jouw leeftijd?

edit: of cathechesatie, hoe schrijf je dat eigenlijk.. oef Nagelbijten / Gniffelen *tong in knoop*

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 20:46

Nee. Het wordt vanuit de kerk georganiseerd. Bij ons is het vanaf dat je naar de brugklas gaat. De eerste jaren kom je in groepjes bijeen bij mensen van de kerk thuis. Je praat er over de Bijbel (is het letterlijk of figuurlijk bedoeld?), God & Jezus (wie zijn ze? zijn ze een en dezelfde? bestaan ze eigenlijk wel?), de hemel (bestaat die?), de 10 geboden en ga zo maar door..
Vanaf 16 (zei net 17, foutje!) stroom je door naar een andere groep. Die wordt gehouden bij de dominee thuis. Je praat eigenlijk over hetzelfde, maar dan diepzinniger. Ook zit je nu qua leeftijd iets meer op dezelfde lijn (12 en 15 is een heel verschil merk je dan) waardoor dat ook wat makkelijker gaat. Vanaf 18 is er weer een andere groep.
Dit is hoe het bij ons in de kerk gaat. Bij een vriendin uit Enter hebben ze altijd catechesatie in het kerkgebouw zelf en daar zit het weer heel anders in elkaar.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:49

Bij ons zit het ook anders inelkaar. Wij hebben de groepjes maar wat willekeurig ingedeeld, omdat er zo weining mensen zijn. Dus zitten er bv. mensen van 15 bij mensen van 17. en nog zijn de groepjes ong. 4 personen.

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:56

Wie gaan er nu woensdag allemaal mee. Zijn we met z'n drietjes?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 21:05

Viertjes. Jij, Fenna, Iris en ik. Ja
(Lage opkomst Bloos! )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:07

Fen, wil Charlotte niet mee anders? Vindt ze vast heel leuk! Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:10

Annemarie schreef:
Nee. Het wordt vanuit de kerk georganiseerd. Bij ons is het vanaf dat je naar de brugklas gaat. De eerste jaren kom je in groepjes bijeen bij mensen van de kerk thuis. Je praat er over de Bijbel (is het letterlijk of figuurlijk bedoeld?), God & Jezus (wie zijn ze? zijn ze een en dezelfde? bestaan ze eigenlijk wel?), de hemel (bestaat die?), de 10 geboden en ga zo maar door..
Vanaf 16 (zei net 17, foutje!) stroom je door naar een andere groep. Die wordt gehouden bij de dominee thuis. Je praat eigenlijk over hetzelfde, maar dan diepzinniger. Ook zit je nu qua leeftijd iets meer op dezelfde lijn (12 en 15 is een heel verschil merk je dan) waardoor dat ook wat makkelijker gaat. Vanaf 18 is er weer een andere groep.
Dit is hoe het bij ons in de kerk gaat. Bij een vriendin uit Enter hebben ze altijd catechesatie in het kerkgebouw zelf en daar zit het weer heel anders in elkaar.

Ah, weer wat geleerd Pling
Hoewel ik niet gelovig ben, klinkt het wel erg interessant! Lijkt me leuk om erover te discussiëren, niet iedereen zal dezelfde gedachten over het geloof en de bijbel hebben. Maar zo te horen, wat je net vertelde, is jouw groepje niet echt super, dat zal wel minder zijn.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:04

Annemarie schreef:
Vanaf 16 (zei net 17, foutje!) stroom je door naar een andere groep. Die wordt gehouden bij de dominee thuis. Je praat eigenlijk over hetzelfde, maar dan diepzinniger. Ook zit je nu qua leeftijd iets meer op dezelfde lijn (12 en 15 is een heel verschil merk je dan) waardoor dat ook wat makkelijker gaat. Vanaf 18 is er weer een andere groep.Dit is hoe het bij ons in de kerk gaat. Bij een vriendin uit Enter hebben ze altijd catechesatie in het kerkgebouw zelf en daar zit het weer heel anders in elkaar.

Aanvulling Tong uitsteken Die groep gaat verder over of jij gelooft of geloof jij niet wat geloof je dan en waarom geloof je dat. Of je gaat luisteren na muziek en waarom is die muziek voor jou zo belangrijk in het geloof. Dat soort dingen. Wij zaten altijd met z'n 2en zeer gezellig heel af en toe hadden wij er 3 maar meer kwamen er ook echt niet.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:14

Oh, okee. Muziek luisteren is natuurlijk altijd wel leuk. Maar zitten er dan ook niet-gelovigen in de groep? Of zijn dat dan eerder mensen die wel gelovig opgevoed zijn maar zelf een andere beslissing hebben gemaakt ofzo?

Ik zit trouwens (over muziek gesproken) te twijfelen of ik naar Pinkpop zal gaan dit jaar. Ik ben niet zo'n festival/concertmens, ga er eigenlijk nooit heen, maar ik vind dat ik wel eens geweest moet zijn. Bovendien spelen de Foo Fighters ( Lovers ) op Pinkpop en nog veel meer relaxte bands, en Alanis Morissette komt misschien ook en dat is toch wel een beetje jeugdsentiment.. voor zover je daar van kunt spreken op mijn leeftijd hihi Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 16:58

Clown

Wij hebben 1 niet of nauwelijks gelovige in de groep zitten. Hij gelooft in ieder geval niet in de verhalen in de Bijbel letterlijk, en of hij nou in God gelooft, dat weet ik niet. Maar hij is in ieder geval het nooit ergens mee eens omdat het volgens hem niet mogelijk is. Maar hij is wel gelovig opgevoed en moet ook nog (als enige) van zijn ouders bijna iedere week mee naar de kerk.
Een andere jongen zit op catechesatie omdat het moet van z'n ouders, ik weet niet of hij gelooft, maar ik geloof van niet.
Van de andere twee denk ik van wel.. al ben ik daar niet zeker van (je kan er ook gewoon over praten zonder het te geloven, niet?). Iedereen is eigenlijk gelovig opgevoed. Niet zo streng trouwens. Niet gelovigen komen er eigenlijk niet, de uitnodigingen worden immers via de kerk verspreid (die stuurt ze naar alle leden die dan in die categorie vallen zeg maar, en van de 50 komen er dan 5 Nagelbijten / Gniffelen )

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:47

Is er al een tijd bekend voor woensdag? Ik hoop wel dat het een beetje droog weer is.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 15:01

Ik was ook wel benieuwd naar de tijd en duur etc.. maar dat ligt er een beetje aan hoe vroeg wij op het Lamoen kunnen zijn aangezien we nog een stuk moeten treinen van voorhout naar almelo... maar daar ben ik dus niet zo van op de hoogte. Fenn/Iris?
Ik hoop ook op lekker weer Ja
Verder wilde ik nog wat zeggen maar dat ben ik vergeten Nagelbijten / Gniffelen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:05

Ik heb net de buienradar bekeken. Zag er goed uit voor woensdag Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 15:09

Dat scheelt dan al weer Haha!

De les van vrijdag ging overigens wel goed Ja
Weer eens op Puncky gereden. Merkte wel dat als ik ook maar iets meer trok aan een teugel ik mijn elleboog voelde (dus niet zo gek dat ik daar op Odes dan last van had). Dus kan ik dat meteen goed afleren Nagelbijten / Gniffelen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:12

Weet je al weer wat je wou zeggen?
Ik wil echt een supermakke pony woensdag. Tweede eis is dat mijn zadel er op past.. hihi... Ik ben een beetje verwend

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 15:14

Ik wil ook een makke Ja
En eis nu even van de rest dat die ook makken meenemen, anders staat de boel weer zo op stelten Nagelbijten / Gniffelen
En ik wil iig niet Punky's zadel (Toontjes oude) want mijn kont is echt bont en blauw van vrijdag Scheve mond Ik moest gisteren op de fiets en *AUW*

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:18

Je kan eventueel ook wel het zadel van mijn zusje gebruiken (mijn oude zadel). Die is wel erg fijn. Ik ga zelf toch op mijn boomloze zadel

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 15:44

Oke Lachen
Eerst eens zien wat voor mak schaap ik toegewezen krijg Ja

Verder weet ik weer wat ik wilde zeggen, en dat was een vraag aan Fenna, nl hoelaat ik daar dinsdag welkom ben?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:16

Hoe vroeg wil jij de trein nemen? In principe maakt het niet uit. Mijn broer haalt je op van het station (ik zit ook in die auto hoor) en die wil niet heel vroeg op staan. Verder heb ik geen tijd.

en Annemarie, is Mirthe mak? (Als je dat liever niet hebt, dan stap ik wel over op wat anders...)
En zou jou moeder ons nou woensdag van het station naar het Lamoen kunnen brengen? Anders moeten we daar nog wat voor regelen.