Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:20

Jaa indd mel, ik had zo'n zin om dat paard eens te longeren ,en gewoon leren op normaal tempo te lopen en over de rug. Op een gegeven moment ,ook door de drukte ,kreeg ik hem niet eens meer in draf. Het was of galop op de plaats ,overgekruist en omhoog komen of contra. Dat was mijn doel ook, gewoon op normaal tempo laten lopen, maar je kan je been er haast niet aan leggen joh.. kan hem dan best rond rijden ,maar je krijgt ze achterbeen er gewoon niet onder , 2x verruimd en toen bedacht ik me dat het geen slim plan was :=

Het is jammer want zijn springtechniek is super, dat was het probleem niet ,maar daarvoor en daarna. Lijkt wel rodeo.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:20

Ai Kirs. Geen pijn gedaan?
Nee, Claerens wordt er niet beter op.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:22

Romana01 schreef:
echt :oo die was nooit een dikkerd, maar om vermagerd te zeggen :oo wow

je hebt in iedergeval veel geleerd, niet bezeert?

nee niet van een bokker, update: merrie wordt gemolken, veulen mag niet bij moeders drinken

Al zijn ribben zijn dik zichtbaar ,en zijn heupbotten steken ontzettend uit..

Oh nee joh, dat was gewoon afstappen. Dat komt meestal wel goed.

Rare situatie van dat veulen zeg.. je kan er niet op reageren?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:25

't Lijkt me ook ontzettend moeilijk om ineens met een ander paard te springen als je je 'eigen' paard gewend bent.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:26

Broccoli schreef:
Ai Kirs. Geen pijn gedaan?
Nee, Claerens wordt er niet beter op.

Nee, alles zit er nog aan :P

Ja maar het zit gewoon niet goed. Dat paard is zoo verkeerd gereden, bijna om te schamen. Hetzelfde had ik dat met victor, er zit wat fout in de rug maar je blijft er op rijden, dat kan ik echt niet meer..
Maar claerens, sja das 10x erger als victor. Frans zegt dan dat het zijn manier is en miss kent die ook niet anders ,maar toch het zit niet goed..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:26

nee kan niet...

jeetje... zijn er nog meer zo vermagerd?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:27

Haha kan me precies vinden in de dingen die je zegt Kirsten. Weet precies hoe meneertje is :P
En ik zou hem ook graag willen longeren en vaker willen rijden. Om te kijken of het helpt of iets uitmaakt!

Ik kan hem gelukkig met een lang teugeltje rijden en hij blijft dan heel mooi lang en laag met zijn hals naar beneden lopen op een normaal tempo.
Maar dat lukt ook jammer genoeg ook niet altijd. Gisteren lukte dat dan niet, maar kon ik hem wel mooi rustig houden met iets wat kortere teugel.

Toen hij net op de manege was, ging hij zo fijn en toen gingen het springen ook echt heel goed. Maar hij is gewoon op de verkeerde manier gereden.
Want heb me laten vertellen dat het een springpaard was bij zijn vorige eigenaar.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:28

Broccoli schreef:
't Lijkt me ook ontzettend moeilijk om ineens met een ander paard te springen als je je 'eigen' paard gewend bent.

Het rijden niet zo zeer maar meer hoe er mee wordt omgegaan. Ringo en monroe zijn absoluut verwend, met elke dag een droge stal en uitloop, maar jeetje dit is een halve ringo...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:29

Romana01 schreef:
nee kan niet...

jeetje... zijn er nog meer zo vermagerd?

Nee ,de meeste zien er top uit ,mooi in conditie , prachtig in de vacht. Maar hij schijnt ook niet dik te maken te krijgen ,logisch want dan manier waarop hij loopt verbrand die volgens mij al , al zijn eten in een les.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:30

ooh gelukkig!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:31

Kirsten, Zoals je als zegt. Hij verbrand al zijn energie die hij heeft in het rijden.....

En vind dat ze op de manege prima met de paarden om gaan hoor. Ze komen elke dag met ze alle in het land.
En niet veel manege's zetten hun paarden op het weiland. Vind dat wel een groot pluspunt.
En als paarden kreupel zijn zie ik ze gewoon in de paddock staan en Victor liep laatst ook gewoon in de stapmolen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:33

Astor schreef:
Haha kan me precies vinden in de dingen die je zegt Kirsten. Weet precies hoe meneertje is :P
En ik zou hem ook graag willen longeren en vaker willen rijden. Om te kijken of het helpt of iets uitmaakt!

Ik kan hem gelukkig met een lang teugeltje rijden en hij blijft dan heel mooi lang en laag met zijn hals naar beneden lopen op een normaal tempo.
Maar dat lukt ook jammer genoeg ook niet altijd. Gisteren lukte dat dan niet, maar kon ik hem wel mooi rustig houden met iets wat kortere teugel.

Toen hij net op de manege was, ging hij zo fijn en toen gingen het springen ook echt heel goed. Maar hij is gewoon op de verkeerde manier gereden.
Want heb me laten vertellen dat het een springpaard was bij zijn vorige eigenaar.

Nou... Dat laatste klopt niet helemaal want hij reed de eerste keer bij ons , in de springles en dat was precies zo.. de eigenaar heb hem denk ik niet voor niks weggedaan, want de manier waarop hij springt en doet is echt niet in een keer gekomen..

Jaa in een dressuurles zou die ook veel beter lopen hoor. Ik was al te laat en kon niet normaal inrijden, en doordat het druk is heb je niet de mogelijkheid om het goed op te vangen of te corrigeren. Hij kan zeker goed lopen ,alleen met veel geduld en rust, en met de springles is dat er niet..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:34

Astor schreef:
Kirsten, Zoals je als zegt. Hij verbrand al zijn energie die hij heeft in het rijden.....

En vind dat ze op de manege prima met de paarden om gaan hoor. Ze komen elke dag met ze alle in het land.
En niet veel manege's zetten hun paarden op het weiland. Vind dat wel een groot pluspunt.
En als paarden kreupel zijn zie ik ze gewoon in de paddock staan en Victor liep laatst ook gewoon in de stapmolen.

Jaa nee ik heb het meer over de conditie van hem nu.
Okee ook de stal en het tuig, ik stonk echt nu naar paard := voor de rest is het ook wel goed hoor.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:35

Astor schreef:

dat weet ik, daarom was ik verbaast dat er eentje zo vermagert was!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:36

Het springen ging bij mij wel fijn de 1e keer hoor. En dat hij toen in de stop ging kwam omdat ik hem teveel tegen hield van voren.

Tot nu toe lukt het bij mij vaak om de rust bij hem er in te brengen. Krijg der ook vaak complimenten over hoe ik hem rijd. :P
Maar soms lukt het mij ook niet maar dat ligt er dus maar net aan hoe zijn bui is haha.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:41

Ik ga slapen xxx

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:41

Jaa het rijden is niet zozeer moeilijk, alleen het is gewoon niet normaal gedrag.

Maarja, daarvoor was ik dus bij ringo. Kwam toevallig iets tegen wat uh wat aandacht nodig had :=. Ben wel benieuwd of mensen met ruinen dit ook wel eens doen :+

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:43

Nee het is zeker niet normaal gedrag... Maja wat kunnen we er aan doen? :(

Haha moest je zijn koker schoonmaken? :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:51

Astor schreef:
Nee het is zeker niet normaal gedrag... Maja wat kunnen we er aan doen? :(

Haha moest je zijn koker schoonmaken? :P

Jaa indd ,vervelend is dat he.. nouja gelukkig weet je waar je mee bezig bent. Net als dunja en nadine , daardoor wordt het paard altijd weer fijner te rijden.

Jaaa kwam het 'toevallig' even tegen, normaal word dat niet gedaan, maar wat een beerput kwam daar uit := ,bleef doekjes aansmeren. Bijna erger dan die hoeven nu haha

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:54

Haha :P Ja hij kan het niet zelf schoonmaken daar dus de mens moet hem daarbij helpen haha :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:56

Hahha jaa dat was wel handig geweest als hij zijn geval zelf handelen...

Maar in de natuur gaat het toch ook goed ,moet dat niet gewoon blijven zitten waar het zit :P?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:09

Sommige paarden ontwikkelen korstachtig materiaal op de penis, wat bestaat uit oude huidresten.
Hier blijft veel vuil in en aan vastzitten. Dan is het verstandig om te wassen.

Het beste is om de koker en de penis zo min mogelijk schoon te maken. Het is heel gevoelig natuurlijk.
En het wassen van de koker kan weer irritatie geven. Daardoor krijg je weer meer smegma productie.

Het verschilt gewoon heel erg per paard. Maar als je paard heel vaak een vieze koker heeft of als die gezwollen is moet je er gewoon een DA bij halen.
Dat duid op een ontsteking, erg vervelend. Maar in ernstige gevallen kan het zelfs hoefbevangenheid geven.
Doordat de bacteriën die bij de ontsteking zitten toxinen produceren. Dat is wat ik er van weet / heb gelezen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:18

Oh bedankt voor deze mooie info zo laat op de avond hihi!
Sja het is eigenlijk nooit gedaan, maar het leek wel modder wat er nu zat dus ik haalde het maar even uit. Verder is het volgens mij nooit een probleem geweest.

Wel apart hoor, dat het zelfs tot hoefbevangheid kan leiden. Zijn volgens mij niet zoveel mensen in het topic hier met een ruin toch? Wat doen jullie, nu ben ik wel benieuwd haha :P

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:21

Haha Astu!!

Jiska heeft een ruin?
Gina rijd een ruin ?
Melanie heeft een ruin?
Noortje heeft een ruin?

En ga zo maar door haha :P

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:22

Nu ga ik echt slapen! Xx