Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Kga morgen denk ik meerijden in de springles, kan ik gelijk wat aan me vreselijke springhouding doen
Heb de filmpjes bekeken en ik heb echt kippen armen en ga veel te vroeg terug in het zadel volgens mij..
Ik zal wel even een filmjpe maken met alle springstukjes.
Me ellebogen steken af tijdens de sprong, ik maak mijn rug bol, ga soms voor haar uit en druk me handen heel erg weg.
claudiaaB schreef:Dank je wel Kirsten !Kga morgen denk ik meerijden in de springles, kan ik gelijk wat aan me vreselijke springhouding doen
Heb de filmpjes bekeken en ik heb echt kippen armen en ga veel te vroeg terug in het zadel volgens mij..
Dat met die galopbalkjes ga ik zeker proberen! Als ik haar gewoon haar tempo laat gaan dan springt ze voor mijn gevoel super fijn ( wel te vroeg en echt gehaast maar wel soepel ) en als ik haar inhoud dan weet ze niet meer wat hoe en wanneer, maar toch springt ze wel.Ik zal wel even een filmjpe maken met alle springstukjes.
!! ???
claudiaaB schreef:http://tinypic.com/player.php?v=11u8aiv&s=5
Kunnen jullie dit zien? Let niet op me houding die is echt verrot ik weet dat ik zelf totaal niet kan springen. Wil ook meer springlessen nemenMe ellebogen steken af tijdens de sprong, ik maak mijn rug bol, ga soms voor haar uit en druk me handen heel erg weg.
. Als hij vraagt, claudia kom is hier, dan weet je hoe laat het is
claudiaaB schreef:Jaa idd
Jullie gaan dressuur nu toch? Ik ben straks wel op de manege, fotos maken van melissa, zal ik het anders even nakijken/vragen als ze nog niet hebbe opgenomen'?
Gaat snel!
Alleenn.. ik dacht bij mijzelf: Als ik nou een korte wending neem heeft ze ook niet de tijd erop af te racen.. Maar klopt deze gedachte, of is dat onzin?
Ik ga gewoon op manegepaard. Sandra vroeg me al of ik niet om de week bij frans in de les wilde rijden, omdat ik springen opzich wel heel leuk vind. Dus ik ga even kijken hoe dat bevalt en miss doe ik het gewoon. Ik spring echt bijna nooit.
en ff wat tips enz vragen. claudiaaB schreef:Okee dat rechtuit rijden besefte ik me ook ineensAlleenn.. ik dacht bij mijzelf: Als ik nou een korte wending neem heeft ze ook niet de tijd erop af te racen.. Maar klopt deze gedachte, of is dat onzin?
Vind het fijn dat je me tips geeftIk ga gewoon op manegepaard. Sandra vroeg me al of ik niet om de week bij frans in de les wilde rijden, omdat ik springen opzich wel heel leuk vind. Dus ik ga even kijken hoe dat bevalt en miss doe ik het gewoon. Ik spring echt bijna nooit.
Ik ga * als er morgen plek is * gewoon rijden zoals ik altijd doe, en dan kijken van welke kanten in geschreeuwd worden ff wat tips enz vragen.
dan zal ik voortaan gewoon ruimer aanrijden. En verder rechtuit!!
dan kan ik haar daar misschien ook wat beter in begeleiden
claudiaaB schreef:Okeedan zal ik voortaan gewoon ruimer aanrijden. En verder rechtuit!!
En als we op de hindernis aanrijden, kan ik haar gewoon in snelheid laten gaan?
Dus dat racen is eigenlijk puur omdat ze zelf niet goed weet hoeveel passen ze moet maken?
Ik ga wel even die galopoefening met die balkjes doen met haardan kan ik haar daar misschien ook wat beter in begeleiden