Ei Ei Ei RSVA Bokkers zijn heel blij [Deel 11]

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elja

Re: Ei Ei Ei RSVA Bokkers zijn heel blij [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:25

Geen idee :p

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 14:27

ik bel wel effe nuuu :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 14:28

Neee antwoordapparaat :+

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 14:30

denk 4 uur dat ze beginnen

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:30

Ik wil een koekieee
Ze liggen hier voor me,
maar ik durf het niet te pakken :')

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 14:33

Foei eljaaa :P

Afblijven :7

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 14:39

Trouwens Sabine nog gefeliciteerd!! Helemaal vergeten te zeggen!!

En sterkte Manon,... schrok wel. Had het niet verwacht! :(:)

Claudiaaaa! Zo te horen heb je lekker gewerkt ! Ohjaah en een tip heeee. uhh.. Nou probeer gewoon je handen bij elkaar te houden, en op je kont blijven zitten, en vooral niet terug werken met je hand, laat rebecca het zelf maar oplossen. Als ze echt te hard gaat, moet je gewoon net zolang een volte maken totdat ze in een arbeidsgalop is. Ennnn probeer met galopbalkjes te oefenen. Dan reken je uit hoeveel meter er tussen moet en dan ga je gewoon de galop goed oefenen, en als ze eenmaal gecontroleerd de oefening goed doet, pas een laag kruisje aan het einde doen.. Wel die galopbalkjes ervoor.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 14:55

nogggg niemand op de manegeee

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:05

Dank je wel Kirsten ! :D Kga morgen denk ik meerijden in de springles, kan ik gelijk wat aan me vreselijke springhouding doen :+ Heb de filmpjes bekeken en ik heb echt kippen armen en ga veel te vroeg terug in het zadel volgens mij..
Dat met die galopbalkjes ga ik zeker proberen! Als ik haar gewoon haar tempo laat gaan dan springt ze voor mijn gevoel super fijn ( wel te vroeg en echt gehaast maar wel soepel ) en als ik haar inhoud dan weet ze niet meer wat hoe en wanneer, maar toch springt ze wel. :) Ik zal wel even een filmjpe maken met alle springstukjes. :)

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:06

hmm vaag kirsten.. misschien dat ze eerst even de les opstart? De lessen beginnen wel om 4 uur

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:14

http://tinypic.com/player.php?v=11u8aiv&s=5

Kunnen jullie dit zien? Let niet op me houding die is echt verrot ik weet dat ik zelf totaal niet kan springen. Wil ook meer springlessen nemen :) Me ellebogen steken af tijdens de sprong, ik maak mijn rug bol, ga soms voor haar uit en druk me handen heel erg weg. :+

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:16

claudiaaB schreef:
Dank je wel Kirsten ! :D Kga morgen denk ik meerijden in de springles, kan ik gelijk wat aan me vreselijke springhouding doen :+ Heb de filmpjes bekeken en ik heb echt kippen armen en ga veel te vroeg terug in het zadel volgens mij..
Dat met die galopbalkjes ga ik zeker proberen! Als ik haar gewoon haar tempo laat gaan dan springt ze voor mijn gevoel super fijn ( wel te vroeg en echt gehaast maar wel soepel ) en als ik haar inhoud dan weet ze niet meer wat hoe en wanneer, maar toch springt ze wel. :) Ik zal wel even een filmjpe maken met alle springstukjes. :)

Ohhhh hoe laat :D!! ???

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:17

Omm half 6 :P Hoelaat rijd jij?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:18

Ohhh half 7 ! Als het goed isss . Daarover probeer ik nu te bellen, want wist niet helemaal zeker of ik nou op de lijst stond.. Kan ik beter nu bellen dan dat ik daar morgen staaa :+

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:19

Jaa idd
Jullie gaan dressuur nu toch? Ik ben straks wel op de manege, fotos maken van melissa, zal ik het anders even nakijken/vragen als ze nog niet hebbe opgenomen'?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:21

claudiaaB schreef:
http://tinypic.com/player.php?v=11u8aiv&s=5

Kunnen jullie dit zien? Let niet op me houding die is echt verrot ik weet dat ik zelf totaal niet kan springen. Wil ook meer springlessen nemen :) Me ellebogen steken af tijdens de sprong, ik maak mijn rug bol, ga soms voor haar uit en druk me handen heel erg weg. :+

Jaa :j

Die gaat wel snel jah ! Paar tips , probeer goed recht aan te rijden, want bij sommige kom je al scheef aaan. En daarnaa réchtuit ook rijden, want je ziet dat ze elke keer afsnijdt. En je houding moet je gewoon meer mee bij oefenen (kom je met rebecca of manegepaard ? ) , want nu ga je nog te weining mee en zie je dat je na de sprong in der mond zit. Zulke dingen leer je heel goed als je van frans les krijgt. Je mag het dan vast droog voor hem na doen :7 . Als hij vraagt, claudia kom is hier, dan weet je hoe laat het is :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:21

claudiaaB schreef:
Jaa idd
Jullie gaan dressuur nu toch? Ik ben straks wel op de manege, fotos maken van melissa, zal ik het anders even nakijken/vragen als ze nog niet hebbe opgenomen'?

Jaaa we gaan dressuren. Kan ik lekker rustig beginnen :+

Uhhh hoe laat ga je ? ? Dan probeer ik het tot die tijd nog wel zelf, en als het niet lukt, mag je het ook doen. als je het maar niet vergeet :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:22

4250 klachten over duits... oepsssss :+ Gaat snel!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:24

Vind ik wel raar dat er iemand opneemt , dacht dat de lessen op dinsdag altijd om 4 uur begonnen?

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:26

Okee dat rechtuit rijden besefte ik me ook ineens := Alleenn.. ik dacht bij mijzelf: Als ik nou een korte wending neem heeft ze ook niet de tijd erop af te racen.. Maar klopt deze gedachte, of is dat onzin?
Vind het fijn dat je me tips geeft :D Ik ga gewoon op manegepaard. Sandra vroeg me al of ik niet om de week bij frans in de les wilde rijden, omdat ik springen opzich wel heel leuk vind. Dus ik ga even kijken hoe dat bevalt en miss doe ik het gewoon. Ik spring echt bijna nooit.
Ik ga * als er morgen plek is * gewoon rijden zoals ik altijd doe, en dan kijken van welke kanten in geschreeuwd word :P en ff wat tips enz vragen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:32

claudiaaB schreef:
Okee dat rechtuit rijden besefte ik me ook ineens := Alleenn.. ik dacht bij mijzelf: Als ik nou een korte wending neem heeft ze ook niet de tijd erop af te racen.. Maar klopt deze gedachte, of is dat onzin?
Vind het fijn dat je me tips geeft :D Ik ga gewoon op manegepaard. Sandra vroeg me al of ik niet om de week bij frans in de les wilde rijden, omdat ik springen opzich wel heel leuk vind. Dus ik ga even kijken hoe dat bevalt en miss doe ik het gewoon. Ik spring echt bijna nooit.
Ik ga * als er morgen plek is * gewoon rijden zoals ik altijd doe, en dan kijken van welke kanten in geschreeuwd word :P en ff wat tips enz vragen.

Uhhh dan heb je meer de kans dat ze fouten maakt , aangezien ze al niet zo veel ervaring heb in het springe, is het voor nog moeilijker om die meters die over zijn de afstand nog in de schatten..
Je kan beter recht erop aan rijden en daarna, want als je dit blijft doen gaat ze het op een gegeven moment automatisch doen en valt ze hele tijd door je been doordat ze afsnijd. En stel je wíl dan rechtdoor dan is het heel moeilijk om ineens dat wel te doen. Jij moet haar net voor zijn met denken over hoe en wat er moet gebeuren, want als ze dat voor jou gaat doen dan word het lastig..

Maar is moeilijk hoor met die snelle pony's!! Heb dat met de cross ook vaak gehad, die zijn zoo snel dat je weinig tijd heb om zelf wat te doen, waardoor je super snel moet denken. En dan s het echt, hakken naar beneden en handen bij elkaar en gaan met die banaan. Met de tijd leren ze rustiger te worden met de hindernissen..

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:37

Okee :) dan zal ik voortaan gewoon ruimer aanrijden. En verder rechtuit!!
En als we op de hindernis aanrijden, kan ik haar gewoon in snelheid laten gaan?
Dus dat racen is eigenlijk puur omdat ze zelf niet goed weet hoeveel passen ze moet maken?
Ik ga wel even die galopoefening met die balkjes doen met haar :) dan kan ik haar daar misschien ook wat beter in begeleiden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:41

:wave:

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:43

claudiaaB schreef:
Okee :) dan zal ik voortaan gewoon ruimer aanrijden. En verder rechtuit!!
En als we op de hindernis aanrijden, kan ik haar gewoon in snelheid laten gaan?
Dus dat racen is eigenlijk puur omdat ze zelf niet goed weet hoeveel passen ze moet maken?
Ik ga wel even die galopoefening met die balkjes doen met haar :) dan kan ik haar daar misschien ook wat beter in begeleiden :)

Jaaa gewoon laten gaan, laat het er zelf maar uitzoeken. Probeer gewoon niet té hoog te gaan, en pas hoger te gaan als ze wat in tempo gedaald is. Want stel het is hoog en ze maakt een fout dan heb je een probleem..
Het is gewoon onervarenheid, je ziet het vast wel is bij die springfoto's hier op bokt van paarden die net beginnen. Dan vergeten ze een been/benen of schatten de hindernis totaal verkeerd in. Hoe meer je oefent , hoe kleiner de kans op fouten is .Zegt niet dat het nooit zal gebeuren maar in moeilijke situaties zal je paard het dan makkelijker zelf kunnen oplossen..

Voor de zekerheid kan je het alsnog vragen hoor, geeft niet de zekerheid dat alles goed is wat ik zeg. Ik basseer het meer op ervaringen en wat ik zelf meegemaakt heb, in combi met wat frans allemaal gezegd heeft over houtje springen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:43

Bonjour Emma!
Ca va?