manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bianz

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:54

Goeiemorgen!
Nou, ik ben weer heelhuids terug van de fanclubdag! EN... het was hardstikke leuk! Alles heel goed geregeld en de kinderen kregen echt genoeg tijd om een handtekening te vragen, op de foto te gaan en Anky vragen te stellen. Ze komt over als een sympathiek mens zonder al te veel sterallures, dat moet ik haar toch wel nageven. En zelfs zij loopt rond met een gat in d'r jas whahaha!
Het uitgebreide verslag: We moesten in het centrum van het dorp verzamelen en vanaf daar met de bus naar het complex. Nou dat is dus bekant een van Grunsven nederzetting aan één straat: Anky's huis, het huis van haar moeder, de stallen en het complex van Anky, daartegenover de springstal van haar broers en dan achterin het terrein nog de tackfacory waar de kleding wordt gemaakt.
Toen we aankwamen als eerste een rondleiding langs alle onderdelen op het terrein. Springstal van d'r broers is ook een aardig stalletje... wat een paarden zeg! Toen de stal van de toppers: Bonfire is een echt knuffelpaard, Salinero bijt graag (daar loop je overigens zo voorbij; ziet er helemaal niet bijzonder uit zo in z'n stal!) en Krack C en Painted Black staan er lekker rustig bij.
Bonfire:
Afbeelding

Supervrolijke Salinero:
Afbeelding

Daarna de vrachtwagen bekeken: wat een enorm luxe ding is dat zeg! Keuken, badkamer, slaapplaatsen, 4 boxen: zo groot dat ik 'm niet eens in één keer op de foto kreeg!

Afbeelding

Nog een bescheiden stapmolen:

Afbeelding

Klein buitenbakje:

Afbeelding

Afbeelding

De binnenbak is ook echt enorm! Daaromheen zijn nog een (ik gok) 30-tal boxen met daarin paarden van de grooms en andere mensen. Zo ook 3 paarden van een Japanner met te veel geld: de paarden worden getraind door Sjef en Anky en dan komt die man 1 x per jaar een maand of 2 over om eens een Grand Prix wedstrijdje te starten. Hoopte ook mee te kunnen doen aan de OS, maar daart was hij toch niet echt goed genoeg voor. Daarom besloot hij nu om maar 1 paard naar Japan te laten verslepen; de andere 2 mogen lekker blijven staan, vindt hij wel best. Haha!
Na de rondleiding dan eindelijk het foto-handtekening gedeelte! Vanaf daar geen foto's meer Knipoog Die staan allemaal op de camera van Evelien. Kon mezelf nog net inhouden om niet op de foto te gaan whaha! Nichtje uitgedost met sleutelhanger met handtekening, een foto mét Anky en antwoord op al haar vragen helemaal gelukkig.
Als laatste was er nog een voltigeclinic van een supergoed team: was heel gaaf om te zien!

De enige foto die ik van Anky heb wil ik jullie natuurlijk niet onthouden:
Afbeelding

Al met al een superdag voor Evelien en ik vond het zelf eigenlijk ook erg leuk om alles nu eens in het echt te zien! Heb haar alleen echt niet gesponsord door wat kleding van d'r te kopen: dat ging mijn portemonnee toch echt iets te ver!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:00

Bijgelezen:
Bar gefeliciteerd met je winstpunten! Foto's van het springen zijn niet zo duidelijk, maar leuk dat je mee hebt gedaan!
Kims, super dat de bevalling zo goed ging; goeie opsteker!
Marieke en Anne: was het leuk in de stad? Vast wel!
Veel klusplezier op stal vandaag Thirz en Kim en Marieke: nog even oefenen op de balen kuil Knipoog Je mag bijna weer rijden!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:39

hey Bianz, ziet er cool uit, vind zoiezo die paarden van anky niet echt bijzonder, maar lijkt me wel apart om daar rond te lopen...heette de straat ook toevallig de Ankylaan ofzo, omdat ongeveer alles van hun is????en idd een klein buitenbakje, valt me wel tegen hoor.....

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:56

Hee, gefeliciteerd met je punten Bar! Lachen Doe je weer goed! (mag je deze punten nu wel echt houden? Knipoog )
En t springen ziet er ook leuk uit! *telt* ik zie toch maar 2 foto's? ontbreekt de derde?

Ah, Bonfire heeft wel een lief hoofdje! en die Salinero ziet er zo inderdaad niet zo heel bijzonder uit. Wel grappig om ze zo eens te zien. En ook super dat jij en je nichtje zo genoten hebben Haha! Waren jij en je nichtje daar nog wel weg te slaan?
En dat buitenbakje... Valt mij ook inderdaad een beetje tegen Scheve mond

Haha, ja was leuk in de stad. En zelfs nog even onveilig Clown (of nouja.. zo ongeveer Vork )

Phoe de manegepaarden hadden 2 dagen stilgestaan (vrijdag wedstrijd en dan gister zowiezo de vrije dag *clubampioenschappen zijn pas eind November thirz. 24 ste ofzo. Hou dat nooit bij, dusja dan vergis je je wel eens Schijnheilig * Maargoed: paarden zwaar smerig (beide dagen losgegooit in de bak Nagelbijten / Gniffelen ) en stout Bloos! Tijdens t poetsen was Nalex al aan t keren en draaien en álles bij willen houden "hee, kijk een zadel *hap* *knauw* mét smakelijke beugelriemen" *Nalex!laat eens los!* "ow.. oke.. "hee!" *draait 180 graden* "wie komt daar? heb je snoep? Ah toe? Niet? ow.. " "Hee, daar ligt dat zadel nog steeds *hap* jahoor, nog lekkere zachte zitting" *Nálex!* "Huh? hè? Ik?" "hee, Beau! Wil jij spelen?"
Doodmoe wordt je ervan iig Clown dus ik vreesde al t ergste. Beau en Sunny zwaar aan de staak, rennen en bokken. Duidelijk geen zin in t werken Vork En Nalex was echt zn échte eigenwijze Haf zelf.. kan ik er bij hem nog wel om lachen hoor. *afwenden? Neehoor, ik loop gewoon door! Haha!* en dan heb je zn nek in bekant een hoek van 90 graden staan, en maar been geven en hij maar rechtdoor blijven lopen Clown En tijdens t galopperen knal op de rem: poeppauze Vork (maar dat is eigenlijk altijd wel, hè marieke Knipoog ) Maargoed t laatste kwartier liep hij super, wende af wanneer ik wilde, lekker aan t been. Heerlijke pony! Haha! haha

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:43

Haha Nalex is volgens mij echt een haf met humor, geweldig!
Fijn dat je lekker gereden had!
Ik moest gisteren inrijden in de buitenbak... had Sharon gewassen vrijdag, had ik niet hoeven doen... Knipoog

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:57

Nee die buitenbak is écht blub nu. Wilde daar alvast opstappen, dus liep al enthousiast naar binnen. Ben maar snel omgekeerd en buiten opgestapt Clown
hihi, maar dan heb je vast wel een idee hoe ze eruit zien als ze daar losgegooit zijn Tong uitsteken

Ja, Nalex heeft behoorlijk humor Vork Hij is zo droog! Ik heb ook al 2 keer aan het begin van het galoppeerpad gestaan *noodrem* omdat meneer even moest poepen Clown en beide keren ook de persoon achter mij met der knie in Nalex zn kont Vork Hihi, alleen die ene keer liep t wat fout en was de knie van de persoon achter mij wat bruinig en stinkerig Schijnheilig (haha, beide hafjes deden geen stap meer toen. Flip niet achteruit of opzij, en Nalex niet vooruit. Ik heb zó gelachen toen *LOL* )
Stiekem is hij ook gewoon niet de slimste. Van de zomer liep hij met een groot vel aan zn neus: in t bos gestuikeld en met zn neus over de grond geschaapt. Tsja, als je niet voorop loopt hoef je ook niet op te letten natuurlijk. En als je wel voorop loopt, spring je de sloot in of draai je dírect om als je een enorme hond ziet! (a la cavia formaat.. ) Hij is zo stoer! Cool
Haha en natuurlijk met Marieke toen Clown *Hee een kindje* Nalex loopt vrolijk verder "WHA! *spring!* Bloos! dat was een kindje Wow! " Uhm, owja marieke.. Nalex wil nog wel eens schrikken van een hond, of een kindje ofzo. Dus dat je dat even weet Haha!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:28

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:30

Cool dat springen Bar! Lijkt me echt gaaf om een heel parcoursje te doen! Foto's van Anky-fandag zien er ook leuk uit: wat een luxe spullen zeg! Zo'n buitenbak wil ik ook wel Knipoog
Haha, Anne, jij hebt je lol voor vandaag ook weer gehad Clown

We zijn klaar met klussen: nu hangt er een mooi gouden krijtbordje op onze kast (en niet in het midden, he Kims Tong uitsteken )
Welke foto's nemen we?

http://s79.photobucket.com/albums/j125/ ... nt=6-1.jpg
of
http://s79.photobucket.com/albums/j125/ ... nt=2-1.jpg
of
http://s79.photobucket.com/albums/j125/ ... rent=5.jpg

en
http://s79.photobucket.com/albums/j125/ ... N079-1.jpg
of
http://s79.photobucket.com/albums/j125/ ... N100-1.jpg

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:31

De derde en de vijfde Knipoog

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:36

Ik wil wel een foto van de kast als ie klaar is Thirz!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 19:33

Haha, niet in het midden? Vertel Tong uitsteken Wil ook echt een foto van de kast! Ben zó benieuwd!
En ik zou voor de 5e en de allerlaatste link gaan (N100-1 ofzo?) Die zijn t leukst! Haha!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:53

Anne_87 schreef:
Haha, niet in het midden? Vertel Tong uitsteken Wil ook echt een foto van de kast! Ben zó benieuwd!
En ik zou voor de 5e en de allerlaatste link gaan (N100-1 ofzo?) Die zijn t leukst! Haha!

de 5de is de laatste Tong uitsteken

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 20:08

haha, ik bedoelde nr 5 Clown dus de 3e link en idd de 5e link Knipoog

esra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:35

de derde is egt mooi Knipoog

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:58

Leuk topic Bar! Filmpje is gaaf! Anne heeft zich ook weer vermaakt tijdens de les dus Knipoog Marieke nog kunnen lopen met Jade? Ik ga voor foto's 3 en 4 Thirz en Kim! Of de straat de Ankylaan heet weet ik niet Marieke Clown
Vandaag lekker niet naar school; ben al om half 5 klaar en omdat ik van het weekend helemaal niks aan school gedaan heb ga ik dan vanavond nog maar eens studeren. Het is er in ieder geval weer voor Knipoog Wie weet nog tot vanavond!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:58

Lekker geen school Lachen
Was echt koud op de fiets vanmorgen, mistte mn handschoenen! Heb morgen om half 5 les, dus dan zie ik je nog wel op stal Marieke Knipoog Kunnen we misschien samen terugfietsen!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:06

Hoi hoi,
He thirz, heb je morgen les van Carolien?
MISSCHIEN kom ik nog kijken. Knipoog
Moet dan wilco ohalen dus denk niet dat het gaat lukken, maar wil het wel graag!!! Ja

O baal weer zo, Daniël is sinds zaterdag weer aan het hoesten, slijm in zn keel en sinds vandaag alsmaar koorts en wil weer niet zoveel eten. Ach gut
Wat is er toch met mn ventje??? Verdrietig
Ik was vorige week nog bij de KNO arts en die zei dat alles er goed uit zag.
Morgen als ie nog koorts heeft, maar weer naar de dokter.
Wordt echt helemaal gek hiervan.
Maar hou toch wel heel veel van hem hoor.... Ja

He mariekje ik stuur je nog even een pb-tje....

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:39

Heej Nel, wat een rotnieuws! Ik hoop dat het morgen bij de dokter positief is... Ik duim weer voor jullie!
Lekker hoor Thirz, weer les! Janis loopt weer goed, weer nieuwe ijzers sinds zaterdag hoorde ik. We hadden het gehad over woensdag weer les, maar Daniël gaat voor, dus als het weer goed gaat spreken we weer eens opnieuw af Nel?

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:25

Ja maar we houden het nog wel even op woensdag, misschien gaat het morgen al weer beter.
Dus woensdag hoelaat?
Hij slaapt nu lekker, hopen dat ie vanacht slaapt, dan knapt ie misschien snel weer op.
Fijn dat Janis weer ijzers heeft.

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:37

Slapen helpt altijd goed om beter te worden zeggen ze he Knipoog
Woensdag gewoon half 11? Voor Thirz ook ok? Mocht het niet goed gaan met Daniël, dan smsen we wel of we bokken Lachen

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:42

Oke dat is goed!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:35

De derde en de vierde foto vin ik echt mooi Lachen

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:15

@ Bianz: whoehoe! je hebt vlakbij Anky gestaan! Een ervaring om nooooit meer te vergeten Knipoog
Vind trouwens wel dat die stallen een opknap/verfbeurtje kunnen gebruiken Nagelbijten / Gniffelen
Je hebt ook een PB!
@ Marieke: Hoe is het met Jade/Yade? (heb je al een keuze gemaakt over de schrijfwijze? Schijnheilig ) Nog steeds lekker fris? En mag je voglende weer de gewone stal weer in met je paardje?
@ Nel: Ach gut He wat vervelend weer voor jullie! hopelijk wordt ie snel weer beter!

We hebben trouwens voor foto's 3&4 gekozen! Ze zijn in productie Knipoog zodra de kast helemaal af is zullen we foto's maken!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:55

@nel, vervelend dat Daniel weer ziek is, gaat het ondertussen al beter met m? Heb nog geen pb van je gehad...
@kim, heb nog geen schrijfwijze voor Jade/Yade, weet gewoon niet wat ik t leukst vind, denk gewoon met een J. Misschien als ik straks mn brain heb getraind ik er dan achter ben... Haha!
@Thirz en Bianz, fijn dat jullie Jade/Yade morgen voeren, kan ik ff iets langer blijven liggen, kom ik rond 11 uur half 12 naar stal, voel me nog steeds niet zo fit....
@Anne, kom je me nog helpen zaterdag of niet?????hihihihihi.....

Heb mn zweetdeken te koop, vind m toch te klein voor Jade/Yade, als iemand nog iemand weet dan hoor ik het graag, is maat 185...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:00

Wanneer mag je weer rijden op Jade Marieke?
Pfoe vind het toch wel knap van je hoor, wat een gedoe he allemaal! Fijn dat je stalgenootjes je ook een beetje helpen want het kost toch flink wat tijd en energie al dat zorgen...

Zweetdeken, nee sorry, heb er al 3... wil er eigenlijk zelf ook een verkopen...

@ Nel: jeetje is Daniël nou alweer ziek Boos!, arm ventje! Het zit hem niet mee de laatste tijd! Ik hoop dat hij snel weer beter is.
Met de andere Daan (veulie) gaat alles prima, hij lag vanmiddag weer zo schattig te slapen met dat andere fjordje!

@ Bianca: ik had nog helemaal niet gereageerd op je foto's! Sorry! Het ziet er echt leuk uit joh! Ik vind ook dat anky dr paarden er maar gewoontjes uit zien als je ze zo in een box ziet staan. Zo zie je maar... uiterlijk in een box zegt niet alles!
En Bonfire Haha!, wat een schatje zeg met dat wollige koppie!