Nou, ik ben weer heelhuids terug van de fanclubdag! EN... het was hardstikke leuk! Alles heel goed geregeld en de kinderen kregen echt genoeg tijd om een handtekening te vragen, op de foto te gaan en Anky vragen te stellen. Ze komt over als een sympathiek mens zonder al te veel sterallures, dat moet ik haar toch wel nageven. En zelfs zij loopt rond met een gat in d'r jas whahaha!
Het uitgebreide verslag: We moesten in het centrum van het dorp verzamelen en vanaf daar met de bus naar het complex. Nou dat is dus bekant een van Grunsven nederzetting aan één straat: Anky's huis, het huis van haar moeder, de stallen en het complex van Anky, daartegenover de springstal van haar broers en dan achterin het terrein nog de tackfacory waar de kleding wordt gemaakt.
Toen we aankwamen als eerste een rondleiding langs alle onderdelen op het terrein. Springstal van d'r broers is ook een aardig stalletje... wat een paarden zeg! Toen de stal van de toppers: Bonfire is een echt knuffelpaard, Salinero bijt graag (daar loop je overigens zo voorbij; ziet er helemaal niet bijzonder uit zo in z'n stal!) en Krack C en Painted Black staan er lekker rustig bij.
Bonfire:

Supervrolijke Salinero:

Daarna de vrachtwagen bekeken: wat een enorm luxe ding is dat zeg! Keuken, badkamer, slaapplaatsen, 4 boxen: zo groot dat ik 'm niet eens in één keer op de foto kreeg!

Nog een bescheiden stapmolen:

Klein buitenbakje:

De binnenbak is ook echt enorm! Daaromheen zijn nog een (ik gok) 30-tal boxen met daarin paarden van de grooms en andere mensen. Zo ook 3 paarden van een Japanner met te veel geld: de paarden worden getraind door Sjef en Anky en dan komt die man 1 x per jaar een maand of 2 over om eens een Grand Prix wedstrijdje te starten. Hoopte ook mee te kunnen doen aan de OS, maar daart was hij toch niet echt goed genoeg voor. Daarom besloot hij nu om maar 1 paard naar Japan te laten verslepen; de andere 2 mogen lekker blijven staan, vindt hij wel best.
Na de rondleiding dan eindelijk het foto-handtekening gedeelte! Vanaf daar geen foto's meer
Die staan allemaal op de camera van Evelien. Kon mezelf nog net inhouden om niet op de foto te gaan whaha! Nichtje uitgedost met sleutelhanger met handtekening, een foto mét Anky en antwoord op al haar vragen helemaal gelukkig. Als laatste was er nog een voltigeclinic van een supergoed team: was heel gaaf om te zien!
De enige foto die ik van Anky heb wil ik jullie natuurlijk niet onthouden:

Al met al een superdag voor Evelien en ik vond het zelf eigenlijk ook erg leuk om alles nu eens in het echt te zien! Heb haar alleen echt niet gesponsord door wat kleding van d'r te kopen: dat ging mijn portemonnee toch echt iets te ver!
Doe je weer goed! (mag je deze punten nu wel echt houden?
(of nouja.. zo ongeveer
)
* Maargoed: paarden zwaar smerig (beide dagen losgegooit in de bak
) en stout
Tijdens t poetsen was Nalex al aan t keren en draaien en álles bij willen houden "hee, kijk een zadel *hap* *knauw* mét smakelijke beugelriemen" *Nalex!laat eens los!* "ow.. oke.. "hee!" *draait 180 graden* "wie komt daar? heb je snoep? Ah toe? Niet? ow.. " "Hee, daar ligt dat zadel nog steeds *hap* jahoor, nog lekkere zachte zitting" *Nálex!* "Huh? hè? Ik?" "hee, Beau! Wil jij spelen?" 
)
" Uhm, owja marieke.. Nalex wil nog wel eens schrikken van een hond, of een kindje ofzo. Dus dat je dat even weet
, arm ventje! Het zit hem niet mee de laatste tijd! Ik hoop dat hij snel weer beter is.