Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:43

Voor gewoon vind ik die laarzen niet duur. Dan woon ik er de hele winter buiten in en dan vind ik het persoonlijk een prima prijs.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:02

Ik ben nog aan t twijfelen over thermolaarsen; zou niet echt helpen met rijden. Jullie ervaring mee?
Tot nu toe trok ik gewoon dikkere sokken en laarsen die een maat te groot zijn aan. En een broek over mn rijbroek :D

(heb op t werk een werkbroek en overall er bij gekregen, om lekker over de spijkerbroek aan te trekken :Y) )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:20

Ik heb in de winter met rijden een legging of maillot onder mijn rijkbroek, dan rijbroek. Korte dunne sokjes aan bij een legging en daaroverheen de paardrijdsokken. Vorig jaar had ik daarover weer mijn winterboots, die hoge en de jaren ervoor had ik nog beenwarmers aan met korte winterlaarsjes.
Met rijden had ik hetzelfde aan, niet ideaal, maar anders bevries ik.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:03

Nou ik heb al jaaaaaaaaaren (ooit voor 20 GULDEN bij de Aldi gekocht) thermoschoenen. Hele fijne dingen. Maar nu toch ook maar een laars erbij gekocht (mondoni van 25 euro Divoza) dat schiet net even wat sneller aan. Weet nog niet of ik ermee kan rijden, maar dat doe ik anders gewoon met mijn oude vertrouwde thermoschoenen.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:15

He, wil alleen maar zeggen: ben er ook nog. Niets te melden, al helemaal niet over paarden. School nog steeds druk en heb er zat van. Voor de rest, nauwelijks sociaal leven. Gelukkig hebben we mickey nog.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:19

Weeten we dat ook weer :P
Hoe lang nog voor school?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:23

Even penny-lol; gister hoofdstel-loos gesprongen met Happy :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:29

Gaaf Judith! Het westernpaardje is dat toch? Mocht je vrij rijden?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:33

:j , en nee, was gewoon in de les :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:36

En tegen niemand aangebotst? Knap hoor, doe ik je niet na in de les. Enige keren hoofdstelloos was er toch echt niemand anders in de bak, anders ben ik stuurloos.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:02

Foto's? Filmpjes?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:16

Nee, helaas geen bewijsmateriaal
@ Anne; wel paar x bijna-botsingen. Toch handig dat anderen wel stuurbekrachtiging en noodrem hadden :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:11

Zijn jullie er nog?

We gaan morgen al Khalid Nox ophalen. Zaterdag zouden we er namelijk door werkzaamheden bij de NS, een uur langer over doen met dus een stuk met de NS-bus. Leek ons niet ideaal met een kitten in een reismand. Dus vandaar dat we hem morgenavond op gaan halen. :)) {:) (leuke smiley)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:54

En hoe was Khalid zn eerste nachtje in Almere? Heeft Nimueh hem al verteld wie nu de baas is? :P

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:07

Ben hier niet heel veel geweest. Heb een hoefbevangen pony staan (Ulvy) dus daar ben ik maar druk mee. Vandaag heeft ze een hele goede dag en ze mocht heel eventjes de wei op met een graaskorf. Ze vond de wei leuk, maar die korf maar niks :P Heb een filmpje, maar dat is nog aan het uploaden.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:52

filmpje (klik op de foto voor het afspelen)
Afbeelding

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:20

Arme Ulv... Nog een geluk dan dat ze nu bevangen is geraakt; sneeuw koelt lekker
Maicka heeft sinds haar bevangenheid een weiland-klok; ze mag er een half uur per dag in, zonder muilkorf (was ze ook niet gecharmeerd van) Is zoiets mogelijk voor Ulvy, wanneer het beter gaat met haar?

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:38

Leuk filmpje Wendy, en gezellig die shetlanders als buren. Ulvy vermaakt zichzelf prima zo te zien :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:17

Hé Fabienne jij ook weer hier? :D

Wendy wat sneu van Ulvy! Hoe komt het precies? Is niet voor het eerst bij haar toch?
En inderdaad gelukkig nu! Sneeuw is lekker verkoelend en dat doet de zere voetjes goed.

Fijn trouwens dat jouw paardjes naar buiten kunnen. Wij hebben ze sinds gisteren opgehokt :( Bleh! Ik vind er werkelijk niets aan en heb zwaar meedelijden met die dieren. Ik kan er echt niet tegen om ze in dat saaie hok te hebben staan.
Helaas is het niet anders, donderdag heeft het geregent en gedooid en de bodem was nog bevroren. Al de plassen (zeg maar 1 grote plas) zijn bevroren en dus kun je met je paard schaatsen. Ik dacht zelf gisteren dat het wel meeviel, maar toen ik Vies meenam het pad op glee hij met zijn achterbenen continu weg, ik ben geen watje, maar ik heb hem echt niet los durven klikken en ben zo voorzichtig mogelijk weer terug gelopen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:27

Sneu Wendy...

@ Juut: Het is ons gisteren niet gelukt om Khalid op te halen vanwege de sneeuw in combinatie met geen treinen die rijden. ;) We zijn dus vandaag gegaan en sinds vier uur ongeveer stuiterd hij hier het huis rond. Het vreemde is, Nimueh is heel voorzichtig met hem. Ze blaast wel tegen hem, maar voor de rest vind ze hem heel erg interessant. :)) Mininn daarintegen vind hem maar eng. Ik heb hem nooit horen blazen tot vanmiddag en nu heb ik hem denk ik al 20x horen blazen, maar voor de rest doet hij niet echt iets.

De oudjes vinden het kittenpakket wel heel leuk. :)) Er zaten heel veel speeltjes in met kattenkruid en daar hebben zij flink mee gespeeld.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:28

Fabienne1 schreef:
Leuk filmpje Wendy, en gezellig die shetlanders als buren. Ulvy vermaakt zichzelf prima zo te zien :D

Hé leuk je hier weer eens te zien! Ja Ulvy was echt helemaal blij. En de twee buurmannen ook. Die waren echt de hele tijd van die kleine hinnikjes aan het maken. En Ulvy maar bokken naar dat hek (was iets te laat met de camera) later ging ze er gezellig mee neuzen.

Anne ze is wel voor het eerst hoefbevangen. Ze is wel eerder spierbevangen geweest. Mijn smid was er vandaag en die vind haar toch niet echt hoefbevangen. Beetje dubbel allemaal. Eerste DA zei spierbevangen, toen weer een DA die zei hoefbevangen, smid vindt weer meer spierbevangen. Hoe dan ook ze moet flink afvallen, maar niet te snel ivm vervetting.
Judith dat is geen optie, want ik werk 40 uur in de week en heb niet de tijd om tussendoor beestje er weer af te halen. Ze moet maar wennen aan dat masker. En nu mijn vader nog leren hoe hij dat ding om doet O:) Dan kan ze 's nachts zonder staan (gaan paddock maken) en overdag met RB samen op de wei (een halve dag dan) Ik ga ze namelijk niet apart zetten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 02:05

OP het filmpje zag ze er volgens mij niet direckt spierbevangen uit. Maicka stond toen verkrampt stil, en uit zichzelf verzette ze geen pas... Jij kent je paardje het best, wat denk jij?

@ Emy; beetje rangorde bepalen moet ~~}> Als t alleen blazen is, valt het me nog wel mee, dacht dat Nimueh zich wel duidelijker zou melden :P

Ondertussen is hier de boel weer vol gesneeuwd, was wel mooi autoritje net. Buienradar zegt dat er nog veel meer sneeuw gaat komen morgen, ben benieuwd

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:12

@ Juut: het gaat toch juist beter nu mer Ulvy? Het is ook de bedoeling dat je het er niet meer aan ziet? Ze was wel echt heel zielig toen ze het zo erg had. Bewoog ook maar heel klein beetje.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:14

Ja dit is een enorme vooruitgang, maar drie weken geleden was ze echt enorm zielig. Kon het niet laten maar vandaag weer een filmpje gemaakt. Ze ging lekker tekeer in de sneeuw!
http://www.youtube.com/watch?v=gu7zfQ6dmEM
Ze was ook enorm aan het steigeren, maar dat staat er niet allemaal op.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:26

Leuk filmpje Wendy. :)) Hartstikke schattig. :D