stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zirano

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:34

Mooie set Ellen.Karin nog een tip voor als ze bloed gaan prikken.Laat hem een ballon uitzoeken(een die nog niet opgeblazen is)En laat hem dan zo hard mogelijk terwijl ze bloed prikken de ballon opblazen,lukt vaak best wel,die ballon kun je dan mooi gebruiken om er een poppetje van te maken.Gekleurd papier,plakband of lijm en je kunt er een poppetje met handen en voeten van maken.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 23:32

Azzaro schreef:
he bren waarom dan niet rijden? Dan moet je juist rijden dat is alleen maar afleiding die uiers worden anders alleen maar dikker door de hele dag stilstaan! Geloof me alsjeblieft want wij hebben het eerste jaar dezelfde fout gemaakt door de merrie te laten staan nadat het veulen er vanaf was! Doe het niet!

Mooik dat je haar zo leuk is geworden!

Ellen: Lekker dat je zo geslaagd bent maar wat voor kniedingen heb je nou precies gekocht? Ben benieuwd naar het hoofdstel

nee ga haar longeren
want dat rijden wordt niks ze wordt al dol al bo op stal staat, laat staan als ie een dag of 2 dagen weg is dan is het helemaal feest dus ik ga gewoon longeren

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 05:55

Dat is ook goed hoor Brenda als ze maar beweging krijgt.dat is echt belangrijk.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:08

he bren longeren is toch goed joh! Het gaat gewoon om de beweging Haha!
Hoe is het met je opa?

Karin ik hoop dat Kevin na zondag het ziekenhuis uit mag en weer snel opknapt~! Ik rijd Sinton zaterdag voor je! |Wanneer kom je zelf weer?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:21

goeiemorgen allemaal,
nog geen nieuws heb nog niemand gesproken Knipoog

ik hoop dat ik zondag zelf weer even naar stal kan, als ik even oppas heb voor de kids en rob bij kevin is....
ik ben benieuwd hoe het rijden gaat !

ik ga me gauw aankleden, rob is zo hier dus dan ga ik weer Lachen

@ellen: moooooi !! mooi dekje en mooi hoofdstel, zo'n wit randje doet het altijd goed op een donkerder paard Lachen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:08

Oh Ellen weer een nieuw dekje? Hihi setjes-gek! Mooi hoor, vind wit onderlegd ook leuk idd bij een donker koppie. Ben benieuwd hoe t Bella staat.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:29

Het staat haar HEEEEL mooi!
En ik heb dat groene setje verkocht, dus mocht ik vanmezelf wel weer een nieuwe kopen Knipoog hihi

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 14:17

Azzaro schreef:
Hoe is het met je opa?

klote

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:02

ben er weer even,
kevin voelde zich wel goed.
geen koorts meer gehad!

zijn lievelingsoom is bij hem op bezoek geweest, vond ie helemaal leuk natuurlijk Haha!

1 nadeeltje is dat zijn infuus een beetje op het eind loopt...hij moet dus een nieuwe want hij loopt niet lekker meer door en doet hem pijn.

we hebben het blaasspelletje gedaan en dat vond ie echt leuk ! het prikken ging byzonder goed even een schreeuw maar heel gauw weer vergeten.

zo en nu ga ik even lunchen en dineren in 1 keer....

*edit*: word net gebeld kevin moet in ieder geval tot maandag blijven (weer een dag erbij...)
tot dan hoeft hij geen prikjes meer ! das dan wel weer leuk...
maar het vocht in zijn longen is nog heel erg, de ontstekingswaarden gingen ook wel omlaag
maar echt heel langzaam dus misschien dat als het zo langzaam blijft gaan, gaan ze een punctie doen,
zoveel mogelijk vocht eruit zuigen met een naald.

nou goed dat weet kevin natuurlijk nog niet en dat gaan we hem ook maar even niet vertellen, tenzij
het echt nodig blijkt te zijn, al is mij wel opgevallen dat elk idee dat ze "misschien" noodzakelijk vinden om uit te voeren, ze ook echt gaan uitvoeren...maar goed we zien wel.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:38

tijdens het eten maken kwam ik nog wat leuks tegen voor je ellen:

Afbeelding

om je cap leuk te maken Haha!
gespot op www.canter-equipment.nl Knipoog

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:53

Ohhh Karin, erg die cap! hahahaha
Sneu voor Kevin zeg, nog een dag langer.. En inderdaad, vertel hem maar geen dingen die toch nog niet zeker zijn... Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:37

Sterkte Karin,wat sneu voor hem,Maar mochten ze wel die punctie doen,gebeurt dat met een klein roesje hoor(anders daar naar vragen).Maar het is nu inderdaad nog niet nodig om hem daar mee lastig te vallen.Leuk karin die caps.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:18

grappig hè !? echt alle kleuren en dingetjes hebben ze voor op je cap, hoe opvallender hoe beter...
en dan te bedenken dat ik de meest simpele en minst opvallende heb uitgezocht Knipoog

ja ze hebben er meteen bijgezegd dat als ze de punctie gaan doen het met een roesje gebeurt (anders was ik ook nog zenuwachtiger geweest hahahaha)

hij heeft weer leuk bezoek gehad vandaag en hij ging lekker een filmpje kijken in bed met papa dus deze dag zijn we ook weer doorgekomen!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:27

Halo, hier weer even een vreemde eend.

Voor KEKARO Amigo heeft eindelijk de gang naar het voerhek gevonden en laat zich niet meer zo makkelijk wegjagen, gelukkig maar want dan kan hij gaan groeien ( in de breedte dan voornamelijk he!)

Even een klein berichtje voor diegene die wil afspenen, even (geen brok klein beetje hooi een dag of 2 voor het veulen weg gaat)je merrie geen voer geven en als het veulen eraf is 24 uur geen water. Als het uier erg vol is even de druk eraf melken 2 of 3 teugjes is genoeg. Met rijden wel voorzichtig zijn heel rustig aan je ziet vanzelf wel wanneer je weer kunt opbouwen hoop dat je me geen bemoeial vind, bedoel het goed.

En Marjan met Zirano gaat het ook uitstekend!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:43

Haha! yeah goed berichtje over amigo dus Haha!
(het is weer eens wat anders dan ellende...Tong uitsteken )

laat hem nu inderdaad maar breed worden, de hoogte was ie al in gegaan Lachen

dames ik ga mijn bedje op zoeken, ik ga erg mijn best doen om even naar stal te gaan het weekend, al is het alleen al om de lucht even op te snuiven....jeetje wat ga je dat snel missen zeg.......

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:57

Ik heb hier een natte paardendeken in me bijkeuken hangen, dus mijn hele huis ruikt al naar paard (heeeerlijk!)

Goed bericht, Ullaatje! Over Amigo. Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:05

@ullaatje, 24 uur geen drinken? Dat kan toch niet goed zijn? Ik heb altijd geleerd dat mens en dier altijd moet drinken.... Daarbij hebben we drinkbakken in de stallen en dan kan je niet voorkomen dat ze drinken. Afsluiten kan niet want dan staan ze allemaal zonder water.

Karin, wat sneu nu dat er weer n dag bij komt! elke x dat ik langd t ziekenhuis rijd (ong 4 tot 6 x per dag) denk ik even aan m, ik hoop echt dat hij maandag lekker naar huis kan.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 23:40

ShirleyA schreef:
@ullaatje, 24 uur geen drinken? Dat kan toch niet goed zijn? Ik heb altijd geleerd dat mens en dier altijd moet drinken.... Daarbij hebben we drinkbakken in de stallen en dan kan je niet voorkomen dat ze drinken. Afsluiten kan niet want dan staan ze allemaal zonder water.

ze krijgt gewoon drinken
laat me paard niet zonder drinken zitten de stres is al erg genoeg voor haar.
en ik doe gewoon alles samen in over leg met een da dus het zal wel goed komen ook met het drinken en eten.
zet me moeder toch ook niet zonder als ik uit thuis ga
ik wordt een beetje gestoord van iedereen die het beter weet.
Boos! sorry hoor

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:42

ik denk niet dat ullaatje het naar bedoelde, maar je moet vooral doen wat je zelf goed acht

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 23:44

sjorsie schreef:
ik denk niet dat ullaatje het naar bedoelde, maar je moet vooral doen wat je zelf goed acht

ik snap niet waar mensen zich mee bemoeien ze kennen hele pascha niet dus.
en ik doe het toch niet allemaal alleen ik doe het toch samen in overleg met een da.
dus waar bemoeit iedereen zich mee

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:49

pascha7 schreef:
ShirleyA schreef:

ze krijgt gewoon drinken
laat me paard niet zonder drinken zitten de stres is al erg genoeg voor haar.
en ik doe gewoon alles samen in over leg met een da dus het zal wel goed komen ook met het drinken en eten.
zet me moeder toch ook niet zonder als ik uit thuis ga
ik wordt een beetje gestoord van iedereen die het beter weet.
Boos! sorry hoor

Niet boos worden Bren. Het is vast goed bedoeld allemaal. Maar geen water lijkt mij ook niet echt goed idd. Ik heb t ook overleefd hoor dat afspenen, deed even pijn (leek wel pammela anderson hahahaahah) maar was met 2 dagen weer over. Komt met Pas ook helemaal goed!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 23:51

ik wordt er zo moe van van mensen die me hele paard niet kennen en het dan zo beter weten Boos! hou gewoon lekker je kaken op elkaar en bemoei je er niet mee ofzo . doe het niet alleen maar samen in overleg met de dierenarts

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:53

pascha7 schreef:
ik wordt er zo moe van van mensen die me hele paard niet kennen en het dan zo beter weten Boos! hou gewoon lekker je kaken op elkaar en bemoei je er niet mee ofzo . doe het niet alleen maar samen in overleg met de dierenarts

Ze bedoeld t wel goed weet ik zeker. Maar je moet idd je eigen plan trekken en ik zou mijn paard ook niet 24 uur water onthouden.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 23:55

ShirleyA schreef:
pascha7 schreef:

Ze bedoeld t wel goed weet ik zeker. Maar je moet idd je eigen plan trekken en ik zou mijn paard ook niet 24 uur water onthouden.

nooit.
wat een VREEMDE ook zegt.
LUISTER ALLEEN NAAR ME DIERENARTS.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:56

Wel naar mij toch ahahahahahaahha. Gekkie maak je niet zo druk! Gewoon doen wat je hebt afgesproken met de da. En eh: adem in adem uit. Knipoog