Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:45

die zullen ze toch ook wel bij een ruitersprotwinkel hebben? Of bij een fietszaak, daar verkopen ze ook helms...helmen...wat is het meervoud? }:0

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:45

'ruitersport' bedoel ik natuurlijk. Heb weer typtyfus omdat ik al weer dagen voor school bezig ben.

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:51

Je zou het eens bij een hobbywinkel kunnen proberen.

Wat is een jaarzegel?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:32

Dat betekent dat je lidmaatschap betaald hebt en die moet je in je paspoort plakken en dan krijg je een stempel van de manege erop.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:42

Je ruiterbewijs mag je inderdaad lekker houden, wel of niet bij een manege. Maar ruiterpasport is dus echt gelinkt aan een fnrs manege
Ik had de mail gelijk naar de manege gelinkt, kreeg al een mail terug dat het inderdaad een foutje was en mn paspoort toch nog gewoon geldig is :P
Geen idee van wanneer die brief precies was, kon geen verzenddatum ontdekken en had hem al een paar weken op de stapel liggen. Ik verwachtte een rekening of een reclame, maar geen melding van afmelding :+

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:46

Zit je toch raar te kijken. ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:33

*\o/* Mijn paard is geweldig! :):) Ik had vanmiddag BB springen in Heteren. Het stond écht aan de maat (bijna alles de 90cm die het maximaal mag zijn, meestal is BB toch wel wat schappelijker gebouwd) er zat zelfs een triple in en er was een hindernis met een groot wit reclamebord. En toch! Vies was ontzettend stoer eeeeen.... *tromgeroffel* ..... we reden het eerste rondje helemaal foutloos! :oo Ik ben nog steeds helemaal verbaasd als ik eraan terug denk! Paard is gewoon geweldig.
Rondje erna ging minder goed. Misschien was ik zelf wat te euforisch wbt het rondje ervoor, of was voor Vies het nieuwe eraf. Hij was iets minder fanatiek en ik probeerde teveel te regelen. Afstanden waren niet goed enz.. en op het filmpje dat gemaakt is tel ik wel zo'n 6 balken die vliegen :o

Maar toch, mijn eerste rondje was FOUTLOOOS!!!! Woooeehooeeeee :):)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:36

Goed van je en van je paard! Maar je hoofd is dus weer beter?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:37

Ja hoor :)
Mond ook bijna dicht en nek gaat vandaag ook ontzettend goed.
Paard gaat ook nog altijd goed, gekke beest heeft energie voor tien en was vanmorgen bijna niet te houden. Met het rijden niet, maar ook tussendoor niet. Viesje is een beetje té goed in conditie geloof ik O:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:18

Wow, goed gedaan, zeker zo kort na jullie val! +:)+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:29

Jaaaaah *\o/* Vet he :D
Ik heb er zelfs een topic over gemaakt.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:43

Oeh, effe kijken dan.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:50

*\o/* Ik vind ons nog steeds stoer :')

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:09

Is toch ook zo?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:37

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:45

Even hierheen kopieeren:
Juut schreef:
Ja, dat was zn naam :D Waarbij de medewerkster nog zo droog opmerkte dat ze 'begreep dat die mensen voor zn uiterlijk gingen' }:0

Volgens de site zit Mazzel er nog ja. Ik zie ook dat ze een Maine Coon-kat hebben, een Noorse boskat en een kruising Noorse boskat. De mismaakte pers die ze toendertijd hadden is geplaatst. Ik dacht dat ze een jaar of 15 zou zijn, was ze gewoon 3! En Homey, de 3 jarige blaasgruisdieetkater, is geplaatst ziet ik. :))

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:05

Noorse boskat....*kwijl*
Nee, kan niet, plekje is reserveerd voor Muts :P
Ben benieuwd of Massel dan idd terug gebracht is, of dat ze hem gewoon niet mee hebben willen geven

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:34

Kan ook zijn dat het stel het allemaal nog even laat bezinken of Zwervertje hebben meegenomen. Die staat namelijk op geplaatst en daar waren ze ook wel geintresseerd in. Maar Mazzel vonden ze inderdaad wel erg leuk.

Tiamat heeft nog een ITP topic gekregen, zie onderschrift. ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:55

He bah, ik las dat ze deze week al sneeuw verwachten... Ik heb zojuist maar antiglij-ijzers besteld, hopelijk zijn ze er nog voor die tijd. Had ik toch gedacht dat we nog geen sneeuw zouden hebben voor de kerst...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:50

Ik hoop dat er niet al te veel staat. RB staat nog op ijzers namelijk en die zijn nog lang niet versleten. Vind dat altijd zo eng op ijzers in de wei.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:33

Ze zeggen zelfs dat het vanaf het weekend 5 graden gaat vriezen! Dat vind ik erger.
Bij ons op stal staan overal nog plassen en is het dikke blubberzooi. Als het straks echt 5 graden gaat vriezen moeten de paarden verplicht opgehokt. Het is niet veilig voor ze als die waterplassen en ongelijke zooi opvriest. Dan lopen ze allemaal met een peesblessure rond :=
Ik hoop dus dat het meevalt en dat het eerst heel goed opdroogd. Ik heb in elk geval al winterlaarsjes gekocht vandaag voor in mijn gewone outfit. Winterlaarzen voor op stal heb ik nog niet gevonden. Die van vorig jaar voldoen op zich ook nog wel, maar de binenvoering is kapot en daardoor gingen ook al mijn sokken kapot na een dagje die dingen aan.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:39

Ik heb zaterdag thermolaarzen gekocht. Die dingen vlogen als broodjes over de toonbank.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:03

Dat zal wel ja. :)) Ik zat ook al naar deze te kijken. Hebben jullie waarschijnlijk niet veel aan omdat je er niet mee kunt rijden, maar voor mij als postbezorger zien ze er wel handig uit. Waterdicht, anti-sneeuwdinges op de zool en ik vind ze er nog wel leuk uit zien.

Vriezen is ook niet leuk nee. Maar dan heb ik toch liever -20 dan 1 vlokje sneeuw. Ik vind het mega eng, sneeuw.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:45

Bij die keuze kies ik toch echt wel sneeuw, afgelopen jaar waren die temperaturen al waardeloos naast een hele dag buiten werken.

Maar mn lichamelijke barometer voorspelt inderdaad ook weinig goeds...mn vroeger zwaar gekneusde enkel en hand melden zich weer, ik heb al weer last van winterhanden,...nog 5 maanden en dan is t weer lente

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:01

Pfoe dure schoenen Emy!
Wendy voor welke ben jij nu gegaan? Ik ben nog aan het twijfelen of ik weer échte laarzen koop, of voor van die warme stalschoenen ga. Vorig jaar zijn de laarzen me goed bevallen, maar andere jaren had ik van die thermo stalschoenen en dan met beenwarmers aan en eigenlijk beviel dat minstens zo goed.

Juut ik heb ook al een paar dagen last van mijn geopereerde vochtknie, is lang geleden dat ik die gevoeld heb!

Viesje laat ook zien dat het kouder wordt, hij heeft een dikke deken op, maar die bedekt natuurlijk niet zijn buik. Zijn buik heeft echt mega lange haren en zijn oortjes ook :) heel schattig.
Ik heb nog een dikkere deken voor hem liggen, als het straks écht overdag vriest, krijgt hij die op.