georgy, ik ben het wel met je eens. Ik moet je zeggen dat ik wel een paar keer geschrokken ben van automobilisten, maar dit was vaker dat ze van voor hard op mij af kwamen rijden. Deze mensen hadden mij en king dus niet eerder gezien. Als er auto's achter mij rijden ga ik altijd in draf en daarna opzij. Ik moet je zeggen dat iedereen dan eigenlijk heel erg vriendelijk bedankt dat ik aan de kant ben gegaan!
Ik moet je zeggen dat ik me ook irriteer als ik achter een paard loop die niet aan de kant gaat maar wel rustig sloom midden op de weg door blijft kaggelen. Geven en nemen! dat vind ik het beste antwoord
ik heb zoveel slechte ervaringen met automobilisten vanuit het verleden dat ik nu gewoon midden op de weg blijf tot dat ze afgeremd zijn. Als ik zie dat een auto vanuit de verte al vaart mindert ga ik overigens wel gelijk aan de kant. Maar als het er weer zo 1 is die aan komt scheuren en die ik er van verdenk keihard langs me te komen, dan blijf ik pontificaal in het midden totdat ze afgeremd zijn.
Na gisteren met Abdul over de laan te hebben gestapt, heb ik vandaag een mini buitenrit gemaakt. Tot over de brug en weer terug.
Ik draaf normaal ook even een stukje aan als ik niet opzij kan, maar niet als iemand met gierende banden aankomt, een paar fietsers van de weg drukt, achter me op een haar na vol in de remmen gaat en gelijk op zijn toeter begint te rammen...dan ben ik blij dat mijn paard rustig in stap bij me blijft, als ik op dat moment weg draaf weet ik niet of ik haar dan nog onder controle houdt......vind dat mensen die op dat soort weggetjes rijden maar wat begrip moeten hebben dat je wel eens even moet wachten.
Er zijn genoeg automobilisten die door blijven rijden, had er ook een die bleef maar rijden terwijl wij in draf zaten voor een dammetje, ik ging dus uit mijn dak, stapte deze man uit met wat is er aan de hand, ik hem vriendelijk uitgelegd dat het paarden zijn waar je afstand moet bewaren, deze man was me dus dankbaar dat ik het had uitgelegd hij snapte er namelijk helemaal niets van, bord voor zijn hoofd dus.
Jet, je kunt makkelijk 60 km op het weggetje, maar je moet vooruit kijken wat er aan komt en als je een edel dier ziet aankomen gewoon langs de kant.
Marieke, zou toch wel uitkijken om midden op te blijven sommige gaan gewoon door tot ze er boven op zitten.
Ik bedank ook altijd de automobilist als ze normaal langs rijden, dan doen ze het de volgende keer weer zo netjes,
Gisteren ben ik de Belg weer tegen gekomen die haalt echt het bloed onder je nagels blijft gewoon langzaam doorstappen, die verziekt het dus voor de rest.
Ja vreselijk he..die maken echt geen haast om opzij te gaan
spettertjuh
Geplaatst: 24-10-12 17:14
O die Belg loopt net zo snel als een slak en idd ik zou me ook doodergeren hieraan........ Wij proberen tijdens de buitenritten ook altijd iedereen te groeten en bedanken (soms verlies ik ook wel eens mijn geduld) maar over het algemeen gaat dat wel goed, in stap langs iedereen en respect voor elkaar en het gewoon gezellig houden. Automobilisten in ieder geval bedanken als ze rustig langs rijden, doen ze vaak ook wel als ze Blando ineens midden op de weg zien springen hahahaha
Denk toch dat Cas wel met de prijzen naar huis gaat, Blando kijkt de ring in en denkt wegwezen hier!!!!!!!!!! of springt over de hekjes en juryhokje, zeker als daar geluid uit gaat komen hahahahaha
Haha, Ow heet dat verstandig. De mijne wordt gewoon spontaan kreupel als ik het woord wedstrijd al in me mond neem. Eerst maar eens afwachten hoe het mij vergaat. Gezien ik een mri scan van me rug moet laten maken. Morgen eerst naar de dokter voor een doorverwijzing en hopen dat ik snel aan de beurd ben
Ff een dienstmedeling: Abdultje heeft er nieuw personeel bij. Haar naam is suzanne. Ze komt hem op wisselende dagen hem overdag doen. Ze komt dan lekker met hem wandelen en tuttelen enz. Ik kom dan s avonds zelf nog. Dan komt hij lekker wat extra zijn box uit, dus ik ben er helemaal blij mee.
Ik ga morgen een ring laten maken van de staart van Boreas. Net staart gewassen..heb er een heel dubbel gevoel bij zo'n dik 2 jaar later nog.. Was net even weer heel confronterend om die staart te wassen..had em voor t eerst sinds zn inslapen weer in mn handen...morgen wordt er een mooi sieraad van gemaakt.
Hallo allemaal, ik meld me ook in dit o zo gezellige topic! Ik kom vanaf 1 december dan eindelijk weer terug bij jullie op stal! Celien en ik kom morgenochtend even buurten...