Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Flevolander schreef:Melanie_B schreef:Bij ons komen ze juist niet in de wei als het zo vriest, veelste hard... Maargoed, dat vinden wij..
Als je gewoon een netjes recht weiland hebt zie ik het probleem niet zo. Maar dat moet elke eigenaar zelf weten, ligt er ook aan hoe je paard er op reageert denk ik..
dat zou neit goed komen omdat
Melanie_B schreef:Het risico is er idd altijd wel, alleen in de zomer ''veert'' de grond nog iets mee en als die zo bevroren is,
is het echt heel hard.. Ik zet ze er iig neit op als het heeft gevrorendat zou neit goed komen omdat
ze het ook neit gewned zijn

DenK4ever schreef:Melanie_B schreef:Het risico is er idd altijd wel, alleen in de zomer ''veert'' de grond nog iets mee en als die zo bevroren is,
is het echt heel hard.. Ik zet ze er iig neit op als het heeft gevrorendat zou neit goed komen omdat
ze het ook neit gewned zijn
maar als de bodem bevroren is kan in ieder geval niet een hoef erin zakken...
maar goed maakt niet uit.. ieder zijn ding
Bij ons mogen ze af en toen wel op de bevroren ondergrond naar buiten en ik merk dat de paarden zelf dondersgoed aanvoelen dat de grond effe anders is en ze weten zelf wel wat wel of niet kan!

Alleen sommige zijn beetje dom
)
Kirsten_D schreef:Oohw gisteren met dat lekker weer een stap rondje buiten gedaan met Ann..![]()
Heb echt zin in de lente! Lekker weer buiten rijden.
Was zonder zadel gegaan(wilde eerst gaan longeren, maar Ann had mij snel overgehaald..)
Venice was super braaf, afentoe echt een prutsmuts met lijnen op de weg en boomstammen..![]()
Maar het was een heelijk ritje..

Melanie_B schreef:DenK4ever schreef:Is ook zo![]()
verschilletje is ook dat vermoedelijk bij jullie de grond eerder weer goed is dan bij ons, dus wij zijn juist hartstikke blij als ze even op bevroren land naar buiten kunnen
Waarom is het bij ons eerder goed dan?

Kirsten_D schreef:Oohw gisteren met dat lekker weer een stap rondje buiten gedaan met Ann..![]()
Heb echt zin in de lente! Lekker weer buiten rijden.
Was zonder zadel gegaan(wilde eerst gaan longeren, maar Ann had mij snel overgehaald..)
Venice was super braaf, afentoe echt een prutsmuts met lijnen op de weg en boomstammen..![]()
Maar het was een heelijk ritje..
DenK4ever schreef:Omdat 1 van de slechte eigenschappen van klei/veen (wat wij dus hier hebben) is dat het langer "zompig" blijft en het dus langer duurt voordat het goed droog is en de paardjes erop kunnen
Als het goed is heeft het oosten een andere grondsoort, die makkelijker droogt