We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:51

Lin, het is allemaal jou keuze, je hebt prachtige ervaringen gehad, maar als je niet happy bent waarom zou je mooie ervaringen laten verpesten door te blijven en alleen maar mindere ervaringen op te doen? Ik vind het vooral een hele dappere keuze dat je hier voor uit komt en gewoon stop, tot hier en niet verder kan zeggen. Ik denk dat je een hele goede keuze maakt, je hebt hier ook zeker wat van geleerd, ga in nederland lekker werk zoeken en begin volgend jaar aan je opleiding.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:02

miejmoon schreef:
Lin, het is allemaal jou keuze, je hebt prachtige ervaringen gehad, maar als je niet happy bent waarom zou je mooie ervaringen laten verpesten door te blijven en alleen maar mindere ervaringen op te doen? Ik vind het vooral een hele dappere keuze dat je hier voor uit komt en gewoon stop, tot hier en niet verder kan zeggen. Ik denk dat je een hele goede keuze maakt, je hebt hier ook zeker wat van geleerd, ga in nederland lekker werk zoeken en begin volgend jaar aan je opleiding.

Dankje Simoon! Deze reactie vind ik fijner, ik krijg veel omgekeerde reacties, heel vervelend! Dat helpt voor me gevoel ook niet

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:22

Nou lees ik in het andere topic dat je dan vanmorgen wel weer lekker gereden hebt. Je hebt wel alles "opgegeven" in nederland. Probeer het nog is een paar dagen, maar dan positief opstaan, dus niet bleh ik heb er geen zin in, maar goh wat gaat er vandaag gebeuen, of op wie zal ik straks mogen rijden.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:26

miejmoon schreef:
Nou lees ik in het andere topic dat je dan vanmorgen wel weer lekker gereden hebt. Je hebt wel alles "opgegeven" in nederland. Probeer het nog is een paar dagen, maar dan positief opstaan, dus niet bleh ik heb er geen zin in, maar goh wat gaat er vandaag gebeuen, of op wie zal ik straks mogen rijden.

Ja het rijden is leuk, dat is ook het probleem niet. Het is gewoon even moeilijk en ik weet echt niet wat ik moet doen.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:29

En denk is verder na wat er leuk is? Het contact met de paarden? Probeer je is wat meer te verdiepen in de taal, knoop is een gesprek aan met Alba? Gewoon savonds over koetjes en kalfjes

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:32

miejmoon schreef:
En denk is verder na wat er leuk is? Het contact met de paarden? Probeer je is wat meer te verdiepen in de taal, knoop is een gesprek aan met Alba? Gewoon savonds over koetjes en kalfjes

Ik heb wel vaker een gesprek met Alba hoor, dus dat is het ook niet. Gister hadden we even een probleempje met elkaar maar dat is nu wel weer goed.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:34

En verder leuke dingen, momenten daar?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:40

miejmoon schreef:
En verder leuke dingen, momenten daar?

Nouja niet zo heel veel....ik werk 's morgens, dan rond 1 a 2 uur zijn we klaar dan ga ik altijd naar het wwoofershuis op me laptop en meestal eet ik hier en dan ga ik te pard naar beneden, dan ben ik daar tot half 7 (douchen en lekker chillen) en dan rijd ik weer naar boven. Werken we tot 9 a 10 uur en dan weer naar beneden en slapen. Zo ziet elke dag eruit. Ik ben dan wel 2 dagen per week vrij maar in die dagen doe ik nooit echt wat want er is hier gewoon niks te doen en ik ben afhankelijk van andere mensen.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:15

als je daar ehct niet meer wil blijven moet je gewoon terug komen.
maar probeer er idd wel goed over na te denken, zodat je geen spijt krijgt.

eerlijk gezegt heb ik je topic en blog al een tijdje niet meer gelezen omdat ik niet zo veel tijd heb, dus weet niet precies wat er speelt.
maar is die nederlandse vrouw nog op vakantie? en wanneer komt die terug? als dat snel is is dat misschien het nog even volhouden waard, want daar kon je het wel goed mee vinden toch?
idd positief proberen na te denken! ook al zijn dat maar een paar kleine dingetjes :)
en ik zou als ik jou was (geen idee of je dat al doet) aan de rest daar proberen te laten weten hoe je je voelt en dat je misschien terug wil gaan. zodat je zowiezo geen problemen krijgt, maar ook omdat ze je misschien wel kunnen overhalen of proberen te zorgen dat je een wat leukere tijd krijgt :)

en als je reacties krijgt van mensen die zeggen dat je daar moet blijven en het langer vol moet houden ofzo.. lekker negeren en overheen lezen!
jij zit daar, zij niet en jij moet een leuke tijd hebben en happy zijn. niemand anders weet hoe jij je voelt. dus als ze dat wel denken te weten gewoon lekker negeren en niet over piekeren!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:55

lin als je het daar niet naar je zin hebt kan je dan niet nog gaan reizen! een beetje van spanje zien! in een hotelletje slapen, mooie plekjes opzoeken enzo?
Dat zou ik doen als ik het zo niet naar me zin heb!

ik zit er hier ook wel een beetje doorheen hoor, gisteren begonnen om kwartvoor 9 en om half9 savonds konden we pas thuisgebracht worden, eergisterwas het 8 uur die dag ervoor ook en vandaag half 7 maasr ik hoor om 5 uur klaar te zijn, ik ben gewoon uitgeput, ik begin daar al gewoon moe!
maar morgen een middagje vrij gelukkig even een middagdutje doen en wat hangen op het balkon zaterdag weer ertegen aan en dan zondag weer een hele dag vrij, heb ik nodig! dagje strand..
en volgende week weeeer en die week erna weeer
en dan naar huis, gek eigenlijk zit hier nu al 4 weken dus ong een maand :P
en de eerste week was het leukst, leukste mensen enzo, die week erna ook wel en die week daarna iets minder en nu vind ik onze huisgenootjes niet zo aardig.. beh
zondag komen er 2 bij geloof ik en deze gaan woensdag weer weg dus hoop dat het dan beter is
en ook willen ze nog mee naar het strand met ons.. hatelijk haha
eentje gaf me echt een bichie opmerking omdat ze gestrest was en kwam ze later vertellen ja t spijt me, en toen heb ik echt gezegd van denk jij dat je de enige bent die gestrest is hier. wt denk je van ons, al die katten hebben dat virus we doen er 2 keer zo lang over om alles schoon te maken enz. wat denkt ze wel niet..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:10

en ik ben zooo moe, dat als iemand een verkeerd iets zegt dat ik zo in janken uit kan barsten haha

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:16

Britt, klinkt zwaar, maar denk ook aan de mooie dingen die je daar meemaakt, hoe geweldig is het om die arme hulpeloze dieren kan helpen? Je maakt een hele mooie nieuwe ervaring mee. Probeer het op die manier positief te houden.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:05

haha thnx ik houd het ook zeker positief en ben niet vanplan weg te gaan zou eerder langer blijven! zie er tegen op om weer naar huis te gaan.. maar het is zo zwaar en het is hier pas 9 uur maar het liefst zou ik nu mn bed in gaan.alleen moeten we nog eten nu haha

er is net toch ietsheftigs gebeurd, wij waren thuis al gelukkig en toen kwam er een man op het asiel die begon te schreeuwen en die ging helemaal out of his mind.. en toenhebben de dierenartsen (en studenten) zich in moeten sluiten in de dierenartsenpraktijk omdat die man gek werd.. en ze hebben de politie moeten bellen .. zo blij dat ik al thuis was..

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 22:19

Wow heftig!!

@Simone: Op mn zijkant van mn buik. Maar goed weet niet hoe dat gaat he. Heb nog nooit 1 gehad. Dus ja, maar als jij zegt dat het mogelijk is, geloof ik je :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:22

Goed dat je toch blijft linn :) ik denk dat je onwijs veel spijt krijgt als je nu weg zou gaan :) trots op je!

En poeh britt dat klinkt zwaar en eng dat laatste brr..

Nou wij vorderen aardig, heb wel al twee brandwonden van hete luchtpistool en blaren op mn handen van het verfkrabben. Maar goed, als al het schuren gedaan in dan is de grootste klus en de meest vervelende klus geklaard :) hopelijk na het weekend beginnen met verven :D

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:16

Jammer dat je het eigenlijk echt niet naar je zin hebt Linn, maar hier thuis ook genoeg dingen die je kunt doen, een jaartje werken en geld verdienen is ook best ok! Kun je je vast voorbereiden op je nieuwe opleiding enzo! En bekijk het zo; je hebt het iig gedaan, geprobeerd vol te houden en een top ervaring opgedaan. Ik weet olk niet wanneer Elske terug komt maar zlu je het niet tot dan vol kunnen houden denk je? Kun je dan misschien eens goed met haar praten en wie weet word het dan toch ook weer leuker?

Jeutje Britt heftig hoor daar! Maar jij bent gelukkig met Renee toch? Das wel fijn heb je iig altijd iemand due je kent enzo! Hoezo wil jij juist niet naar huis dan, dat heb ik geloof ik even gemist?

Mooi dat t behangverwijdereb en verven bijna klaar is Suus!! Maar verkijk je niet op t schilderen he hahahahahaha de muren van mijn nieuwe kamer waren lichtgeel.... Dan denk je; "hop laagjd wit dr op en klaar" nou dat viel heeel vies tegen en die 3e laag is er met heeeeel erg veel pijn en moeite op gegaan bahahaha

oh en dan nog een nieuwtje van mezelf; ik heb een nieuw bijrijdpaardje!! Vosmerrie is verhuisd naar Amersfoort en dat ks helaas gewoon ect te ver. Was een leuk paardje maar geend uur reistijd waard zegmaar. Dus nu rijd ik t paard van een vriendinnetje van hier!! Een 15jarige ruin die voorheen in het Z gelolen heeft en met me vriendin in de M1 loopt. 1.72 groot en soms wel een beetje een etter hihihi!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:22

wat een verhalen hier allemaal zeg
maa wel goed opgelost hihi

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:48

De mensen in mijn topic hebben me gister al om weten te praten, ik blijf. Het gaat nu ook wel weer goed. Elske komt de 25e weer werken. Alba is dan iets van 8 dagen vrij omdat ze de hele maand september doorwerkt, dus dan moet ze dr vrije dagen opnemen. Als het goed is gaat ze dan ergens heen dus dan heb ik een week het huis voor me alleen, heerlijk!

Vanmorgen Brio weer gereden. Ik wilde het laten filmen maar natuurlijk was me batterij leeg.... dus dat houden jullie nog van me tegoed!

Ik heb gister wel een kalender gemaakt waarop ik de dagen ga afstrepen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:00

ik wil niet naar huis omdat ik overal tegen op zie, het slechte weer, nieuwe stage, school, werk...
hier heb ik daar gewoon niet aan hoeven denken en nu over 2 weken alweer naar huis begin ik er weer aan te denken en komt de stres weer omhoog.. ook moet ik een nieuwe opleiding gaan zoeken voor volgend jaar en ik heb echt geen geen geeeen idee wat ik wil gaan doen...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:29

Britt_Sisi schreef:
ik wil niet naar huis omdat ik overal tegen op zie, het slechte weer, nieuwe stage, school, werk...
hier heb ik daar gewoon niet aan hoeven denken en nu over 2 weken alweer naar huis begin ik er weer aan te denken en komt de stres weer omhoog.. ook moet ik een nieuwe opleiding gaan zoeken voor volgend jaar en ik heb echt geen geen geeeen idee wat ik wil gaan doen...

Ik heb het juist andersom. Thuis is me thuis en daar is alles 'veilig' en kan ik doen wat ik wil, hier kan ik dat niet. Ik wil juist graag aan een nieuwe school en de voorbereidingen beginnen, dus daar heb ik ook zin in!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:33

wat jammer dat die vosmerrie verhuisd is Marlous!
maar wel leuk dat je meteen alweer een nieuw bijrijdpaardje hebt gevonden :) is dat die ruin waar je op ging passen voor een vriendin?

whoehoe weekend!!
het is leuk op mn nieuwe stage, maar elke dat van 7 tot half 4 is toch best wel zwaar.
ik vind het wel fijn dat ik om half 4 al vrij ben, zodat ik nog iets aan mn dag heb(en nog naar faron kan), maar elke dag kwart voor 6 op..
achja nu eerst lekker 2 daagjes uitslapen!
het is wel heel anders dan op mn vorige stage. daar had ik eigenlijk redelijk vaak niks of weinig te doen.
dat was ook wel heel fijn want toen kon ik op stage mijn verslag en opdrachten maken.
en nu ben ik de hele dag druk bezig en moeten de opdrachten dan nog als ik thuis kom..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:00

je loopt er stage dus dn mag je ook zeggen he ik moet aan mn opdrachten, ze mogen je niet als vaste kracht gebruiken je moet er gewoon wat van zeggen ;)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:54

nee zo erg is het niet hoor :P ik kan die opdrachten gewoon thuis doen. dat hoort eigenlijk ook, maar op mn vorige stage had ik veel tijd over en zat ik vaak achter een pc. dus toen kon ik alles daar doen.
ik sta nu ook steeds samen met iemand anders op een taak die diegene normaal dan alleen doet. dus het is niet zo dat ze me als "gewone" werknemer indelen ofzo :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:09

Je hebt er inderdaad recht op, maar eigenlijk ook bijna geen stage heb ik het gehad. Mijn laatste wel. mocht ik tussen 1 en 3 aan school. Nouja later was er een jong paardje wat ingereden moest worden, toen ben ik tussen 1 en 3 met haar aan de gang gegaan. Maar dan was het altijd 3uur koffie, hooi voeren en mocht ik meestal wel weg

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:16

haha het was helemaal niet als "klacht" bedoelt. alleen dat het zo anders is als mn vorige stage.
en ik heb natuurlijk pas 1 week gehad. dus misschien krijgt ik later nog wel andere opdrachten ofzoiets :)