Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:22

Hurby huist bij een ex-lesklantje van onze manege. Hij is nu met pensioen pensioen want ze heeft een nieuw rijpaardje gekocht. Hurby heeft het daar wel echt super.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:58

Oh ja dat klopt Sjors was het...mysterie ook weer opgelost.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:08

Ik ben vanmiddag met Vies over de kop geslagen. Hij schrok en zag een sloot over het hoofd waardoor we samen een perfecte faceplant in het zand maakten.
Ik heb gelukkig geen zichtbare ernstige verwondingen, maar wel wekadvies van het ziekenhuis mee. Het ergste is de verwonding aan mijn mond. Aan de binnenkant is heel mijn mond kapot en mijn onderlip is losgescheurd van het stukje kaak richting kin. Hechten ging niet, want ik heb het halve akkerland in mijn mond hangen.
Volgens de staleigenaresse maakt Vies het gelukkig goed. Ik was zo ongerust toen ik hem richting weg zag rennen! :oo Ik ben er nog, duizelig en vol met bloed, nog achteraan gerend en pas gestopt toen andere mensen mij tegemoed kwamen rennen. Zij hadden Vies langs zien komen en hem opgevangen. Op het eerste gezicht heeft hij niets, maar de staleigenaresse dacht dat zijn been ietsjes voller begon te raken.
Vandaag ga ik niet meer van huis. Straks, als mijn hoofd het toelaat, ga ik even douchen en de rest van de tijd plat liggen. Morgen ga ik zelf kijken hoe Vies eraan toe is, hij is in elk geval in goede handen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:05

He jakkes Annie, beterschap!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:47

Poeh hé heftig. Heel veel sterkte joh. Je hebt een flinke smak gemaakt zo te lezen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:48

He bah, Anne, beterschap!
Wat een geluk dat Vies opgevangen is, is doodeng je paard los en in paniek weg te zien galloperen...

Was je vandaag nog bij Vies geweest? Hoe gaat het met hem? En hoe gaat het met jou?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:22

He anne, noem dat maar geen ernstige schade.
Beterschap hoor. en ook voor Viesje.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:16

Nou marie als je mijn cap ziet en weet hoe hard ik op het zand knalde, dan vind ik dit echt meevallen. Ik ben nog nooit zo hard op de grond gevallen :P

Gisteren idd naar VIesje geweest en die heeft echt niets. Ik heb zelf toch wel last van de hersenschudding. Snel moe, moeie ogen en wat vermoeide hoofdpijn. Ik doe het dus heel erg rustig aan.
Met mijn lip gaat het goed zolang ik niet praat. Het spoelen doet gelukkig geen pijn dus dan doe ik dat ook wel braaf 4x per dag.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:57

:(:)
Rust goed uit

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:22

Annie al wat aan de betere hand?

Ik moet stiekem zeggen dat ik dit geen verkeerd nummer vind... :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:31

Ik moet stiekem zeggen dat het me verbaasd dat Miley met zo'n nr komt 8-)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:06

>;) Nee, sorry, daar kan ik dus niet naar luisteren. Schreeuwmuziek, bleh.

Met mij gaat het een stuk beter :) Lip en kaak zijn minder dik en mijn mond lijkt rechtsonderin al dicht te trekken. Praten gaat ook beter.
Vandaag ook wat meer kunnen leren en lezen voor school, dus ook de hersenschudding gaat de goede kant op.

Ik heb wel echt last van de antibiotica bijwerkingen. Mijn buik rommelt en ik zit alleen maar op de wc... -O-

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:15

Juut schreef:
Ik moet stiekem zeggen dat het me verbaasd dat Miley met zo'n nr komt 8-)

Anders ik wel ja. Moet je eens zoeken op de titel 'I can't be tamed' en 'Who ownes my heart.' Daarbij zat ik echt met open smoel te kijken. }:0 Maar ik moet zeggen dat ik het stiekem wel leuk vind. Het is dan wel geen dimmu borgir, maar soms moet je met minder genoegen nemen. :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 00:41

@ Anne; fijn dat het beter gaat! Pas je wel goed op jezelf? En hoe is het met Vies?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:48

Vies is donderdag door Michiel gereden en hij gaat er vandaag ook weer op. In het begin leek hij niet helemaal lekker te lopen, maar Vies heeft er ook een handje van om teugelkreupel te lopen omdat hij het bit slecht accepteerd. Met iemand anders erop die nog wat zoekende is qua nagevelijk rijden enzo is de kans dus groot dat het teugelkreupelheid was. Ik heb Michiel met een losse teugel door laten rijden en later op laten pakken en toen was er niets aan de hand. Michiel heeft hem ook echt keurig gereden, lekker losgemaakt in zijn rug en Vies was goed voorwaarts.
Ik heb Vies ook nog gisteren lekker gepoetst en volgens mij had hij energie voor 10. Hij probeerde steeds de stal uit te lopen, terwijl ik normaal opzadel en poets met de staldeur open en hij dan braaf voor het drempeltje blijft staan. :P

Vies heeft er dus niets aan over gehouden :)

Mijn zadel trouwens gelukkig ook niet. Donderdag kwam toch de zadelmaker en het zadel is nog helemaal in orde. Alleen, het past niet meer, dus ik kan toch op zoek naar een nieuwe. Fijn...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:20

Fijn dat hij in orde is, en jij dan tenminste een heel zadel hebt om te koop te zetten :P Was Vies beetje gespierder geworden?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:55

Ja Vies is totaal veranderd. Ik heb hem nu echt vol in de training staan voor de cross die ik dit weekend zou hebben. Hij is echt heel mooi afgetraind terwijl hij andere jaren een buikje had. Zijn bovenlijn is veel gespierder en zijn achterhand ook. Het is nu echt een sportpaard om te zien en dat was eerst niet zo erg.
Zadeltje mag dus foetsie. Ben nu alleen aan het twijfelen of ik weer een veelzijdigheidszadel koop, of een springzadel en een dressuurzadel. Het tweede is met mijn springambities misschien handiger, maar zelf heb ik weinig met een dressuurzadel.
Ga ik dus nog even over twijfelen voordat ik een zadelmaker bel.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:57

Dit weekend zou je eerste echte cross zijn?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:04

Gisteren :j
Ik vond mezelf ook heel zielig. Ik werd iets voor 11 uur wakker en dat was de tijd geweest dat ik in het starthok zou staan. Ik had me opgegeven voor de BB in Princehage. Echt super jammer, want het seizoen zit er nu op. De wedstrijden die er nog zijn, zitten vol of hebben geen BB en er zijn geen oefencrossen meer.
Nu moeten Vies en ik dus wachten tot mei. Ik denk dat dan de eerste oefencross of tripalon ongeveer weer zal zijn. Het echte eventingseizoen is in de zomer en hopelijk kan ik volgend jaar officieel een paar wedstrijden meepikken. Moet ik wel eventjes een winstpunt in het B springen halen :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:16

Balen :(:) Enige troost is dan wel dat het gister regende, in mei is het vast heel mooi weer :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:20

Plus dat je misschien dan wat meer wedstrijdjes mee kan doen die zomer. ;) Maar heel veel beterschap! :))

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:34

Ja ik wilde graag nog een keer een oefenwedstrijd (dus oefencross of BB) zodat ik al een keer meegemaakt heb hoe het te werk gaat en zodat ik weet waar ik op moet letten. Mocht ik dan dit jaar mijn winstpunt in het springen halen, dan kan ik volgend jaar meteen veilig in de B-samengesteld starten.
Zo'n wedstrijd is namelijk behoorlijk heftig en het is wel fijn om voor je eerste keer B een beetje goed geoefend te hebben :P

Maarja, we zien het volgend jaar wel. Nu dus focussen op het springen en misschien nog wat crosslessen samen met Iris.

Over twee weken hebben we volgens mij in Uden springwedstrijd (BB) dus we hebben wel wat om naartoe te werken hoor. Maar het blijft jammer O:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:49

Wisten jullie...dat ik gestopt ben met paardrijden??? Nee, ik wist het zelf ook niet :+
Ben maar eens mn administratie aan het bijwerken, kom ik een brief tegen van de fnrs dat mn ruiterpaspoort per direct is afgemeld, omdat ik niet meer op de manege zou rijden :+ Nee, niet meer sinds vrijdag, tot vrijdag :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:12

Hahaha, das wel raar. Van hoe lang terug was die brief?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:04

Dat is raar, want zover ik weet kun je ook je ruiterpaspoort aanhouden als je niet op een manege lest. Je hebt namelijk ook mensen die overal wedstrijden afgaan, of kinderen die ponykampen gaan rijden en daarvoor toch ook hun ruiterpaspoort nodig hebben.

Ik neem aan dat de brief van vorige week of twee weken terug was? Toen heb ik namelijk een rekening ontvangen en mijn jaarzegel :P

Ik heb gisteren weer gereden trouwens *\o/* mijn dag was weer goed!
Alleen kwam ik er ook achter dat mijn nieuwe cap toch echt een beetje boel te breed is voor me, daar moet ik dus iets op gaan verzinnen. Iets van schuimrubber laagje ertussen ofzo. Verder is het namelijk een hele mooie en fijne cap. Lichtgewicht ding met veeeeel luchtgaten. Mijn haar was gisteren helemaal droog :D Normaal kom ik onder mijn cap uit alsof ik net onder de douche uit kom met mijn haar.
Iemand een idee waar je die schuimrubber gevalletjes zou kunnen halen?