Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:32

Ik kom morgen even naar Poelenburgh met Zimbad! ga even rijden, maar verwacht er niet te veel van, want is zijn eerste keer op ander terrein en is erg gek op vreemde paarden. Maar dan kan ik even kijken hoe hij reageert, omdat ik er ook wil gaan starten.

Ah madelief je hebt toch zon lekker dier :~

Sterke maaike!

fionaa

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:19

Hoelaat kom je Anoek? :)

Vandaag in de 4 uurs gesprongen :) Ging wel goed. :)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:21

Wat leuk!

Ik denk dat ik er rond half 3 ben, ben jij dr morgen ook? weet je toevallig hoeveel dat kost per half uur?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:01

geen idee.. :)

ben er mogen, weet alleen nog niet hoelaat.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:47

Hoi meiden,

Ben tijdje niet geweest, wan laptop was tebarsten, hebben nu nieuwe :D .
Dus ik zal even wat terug lezen.
Ik heb Maaike Pb gestuurd :)

Manon, weet je al waar je ot neer gaat zetten
Madelief, Ik ga zo even in je topic reageren :P
Joyce nog gefeliciteerd met het behalen van je portfoliogesprek!!
Alle ´´vakantie´s´´ klinken leuk :)) .

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:50

Hoe is het met je hondje :D ? Gaat het al beter met 'm..
Kheb nog geen idee voor Ot.. Misschien wel eventjes terug naar Poel....

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:14

mischien is dat idd wel een optie manon! Met Rimbo wisseld het heel erg,was vorige week weer met hem bij de dierenarts geweest, en heb ik special lichtverteerbaar voer (In vleesvorm, want brok eet hij dus echt niet) gekregen en een supliment (Darm clear), toen ging het wel redelijk maar nog steeds slappe ontlasting, weer bij dierenarts meer voer gehaald.......in totaal nu 6 dagen gevoerd, supliment op......Marc had het verkeerd begrepen, dus wij hebben hem alle keren 4 keer per dag anderhalf schepje van dat supliment gegeven......kwamen we erachter dat het 2 keer per dag moet |o ....

We zijn overgestapt op ander voer,want het voer van de dierenarts was op, en brok eet hij gewoon niet dus geef hem nu NRV (natuurlijk rauw voer...houd dus in complete kippenekken, eendennekken, hart, long, rug, karkas etctec, klinkt heel luguber), maar hij vind het heerlijk!!! Tot mijn schrik vanmorgen....alles onder gescheten (echt waterdunne ontlasting), en ontzettend spugen....hij lag er vanmorgen zo levenloos bij, nu geef ik hem om het uur 3 eetlepels rijstewater, en hij heeft net klein stukje lamsvlees op, en hij houd het tot nu toe nog binnen en word al ietsje actiever, maar slaapt heeeel veel, hij heeft geen koorts. Zelf denken we dat het komt door dat supliment, daar heeft hij zoveel van gehad, dat ik denk dat zijn darmen nu alles eruit gooien wat erin komt, vandaag maar even afwachten en anders morgen weer naar de dierenarts...

We treffen het wel zeg met de dieren....Leo is natuurlijk ook al zo'n pechvogel, word er nou wel beetje moe van :Z

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:49

Natalie: vervelend van jullie hondje zeg, wat een miserie..
Hopelijk komt hij helemaal weer goed, succes ermee.

Nog wat foto's van die kittens die hier vrijdag zijn geboren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 06:10

Wat fijn dat Mel zo goed gaat Aniek! Lekker van je puntje.

Ben je zelf nu ook helemaal into het springen Fioon? Leuk hoor!

Hoe deed Zimbad het Anoek?

Arme hond Naat.. beterschap voor hem.

En lieve kittens Madelief, schattig.

Nou, ik heb dus vanaf vrijdagavond in Moorsele gezeten. Was wel een mooie afleiding.
Zaterdag reed Brecht echt goed, sterk deelnemersveld van rond de 25 Young Riders en toch mooi 6e geworden.
Was echt wel trots. Sital moest dus 's avonds prijsuitreiking lopen, vond ie wel een beetje spannend maar uiteindelijk toch ontspannen.
Omdat hij bij de eerste 15 zat moest er natuurlijk zondag kur gereden worden! We hebben die kur pas een kleine 2 maanden en nog niet op wedstrijd gereden. Eigenlijk niet verwacht ook dat we hem al zo snel nodig zouden hebben. Dus soundcheck gedaan 's avonds en op de computer nog 100 keer bekeken. Zondag moest hij pas half 5 rijden dus we hebben lekker in de zon naar de andere kur's kunnen kijken van pony's en junioren. Brecht z'n kur vond ik voor de eerste keer goed gaan. Hij kwam overal op tijd uit, wel wat spanning en foutjes maargoed, het kon veel slechter. Toen 11e in de kur geworden uiteindelijk.
Al met al toch wel een gezellig weekend.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 06:41

Nathalie,
balen joh die pech met je hondje.
Dat ie het rauwe voer niet binnen kan houden is wel logisch,
staat normaal een soort van ontgiftingperiode voor,
de hond van mn ex en mij reageerde er ook heftig op.
Ik weet niet of je je erin verdiept hebt, misschien weet je er wel meer van af dan ik, maar anders, mn pbbox staat altijd open ;-)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:39

Ja ik vind t springen wel nog steeds leuk gebleven! En Urs vind het ook erg leuk..
Aant einde zei Caro dat ik wel vaker moest gaan springen, ook voor de balans enzo. :)

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:18

Bah, klinkt niet echt lekker nathalie, hoop dat je hondje snel opknapt!

Fijn dat je een goed weekend heb gehad Maaike, goed van brecht trouwens dat ie zo'n resultaat neerzet.

Die kittens zijn echt schattig, van die kleine wormpjes met haar (L)

Morgen weer rijden, woensdag naar epple jeck en/of vroegop en dan aankomend weekend op instructieweekend! Wordt geloof ik vrij mooi weer dus zullen wel veel naar buiten gaan, waaah ik en buitenbak = geen goeie combi hahah. :+
Denk dat ik woensdag maar meteen is ga kijken voor een bp, misschien dat ik me dan wat zekerder voel ennn ik wil ook een sprongetje gaan maken als daar ruimte voor is dit weekend dus dat is wel handig dan meteen want die bp's van de manege pas ik niet echt geloof ik.
Dat worden trouwens ook meteen mijn doelstellingen. Nog zekerder gaan rijden en springen. Wil ook binnekort weer is naar buiten. Dat ik alles gewoon weer gedaan heb, moet mijn zelfvertrouwen ook wel goed doen en het is natuurlijk leuk!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:39

Hahaha!! Dit heb ik nog nooit mee gemaakt!!
Ik heb bij wildfm 2 kaarten gewonnen voor black list zaterdag in de weardse tempel.. :)
haha! Heel raar.. zit op de fiets, luister lekker wild fm.. stuur een sms met naam en leeftijd en wordt smser 10 en je hebt gewonnen. ik dacht, ach laat het eens proberen.. gaat me telefoon.. :+ WILD FM!! hahhaaa!!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:41

Hahah was jij dat, dan heb ik je net gehoord anike :P

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:42

hahahahaha leuk aniek!!
geweldig!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:49

Ja dat was ik.. :P haha!!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:01

Haha wat vet zeg! Leuk zeg! Lijkt me wel heel leuk om mee te maken om zoiets te winnen! Ot vandaag in de molen gedaan en ik ga zaterdag met het vriendje naar parijs voor 2 daagjes! :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 19:42

Gaaf Aniek! Leuk!

Oooh heerlijk zeg Manon, met dit weer. Genieten!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:53

Hallooo :)
Heel veel gelezen... Weet niet meer waar ik allemaal op moet reageren....

Maarja, ik heb weer een lang wedstrijdweekend achter de rug, waren niet zo succesvol als gehoopt...
Nu maar weer hard aan de bak voor school want ik moet veel dingen al bijna af hebben en dat heb ik nog lang niet af.....

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 06:50

aaaahhhh madelief wat pittig *D !!!!

Netjes maaik! Kan me voorstellen dat je zo trots op hem bent!

Jasmijn stuur ik vanaaf ff Pb.

Nou Fab..hoop dat je beter weer hebt als nu, dit is echt 10 keer niks.

Suc6 merel!

Gister had marc de dierenarts voor Rimbo gebeld.....Wat een belachelijke assistente's daar zeg! (ik heb hiervoor, van hun in overleg, voer in vlees vorm meegekregen omdat hij geen brok krijgt, en dat voer werkt dus niet want hij is dus nog steeds niet goed, toen ben ik verder gegaan met eigen voer ivm weekend), zegt ze vet pissig aan de telefoon (van ach....daar heb je hun weer), IK HEB GEZEGT DAT JE BROK MOEST.....dus kom maar brok halen.... Naa geloofde me oren niet, waar slaat dat nou weer op, ik heb een hond van bijna 5 maanden, die 12 kg weegt, die ong nu 23 tot 25 kg hoord te wegen...Dan kan ik het toch niet maken om brok neer te zetten en te wachten totdat hij dat es een keer op gaat eten.

Hij moest brok, vanwege dat dat droog is en dat beter voor de darmen schijnt te zijn, nou dat is echt boelshit want bij die brok moet ie wel veeel water....dus als je een hond brok geeft me veeeel water, dan krijg je evengoed pap....we hebben uiteindelijk geen brok gehaald en iets anders, want dit vind ik echt belachelijk, kan me daar zo boos over maken :( !

Nagoed, ik krijg vandaag probiotica opgestuurd, kan je bij de dierenarts kopen, maar ik koop het nu dus via een fokker die het ook verkoopt, en dan moet het gauw wat beter gaan, hij krijgt nu ook alleen maar kippen vlees, bot etc, omdat dat nu voor zijn darmpjes het beste is, dus het is nog even afwachten.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:14

Weet iemand openingstijden van de stad in Alkmaar maandag (2e pinksterdag) en eventueel Epplejeck?

En als iemand iets weet wat zondag open is mag dat ook geroepen worden. :D

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:21

epplejeck is van 10 tot 17 open ( http://www.ej.nl) en de winkels weet ik niet!

Wat een sh.it weer trouwens,niet normaal ook hoe hard het geonweert heeft vannacht, mijn hele huis schudde gewoon op zijn grondvesten :|

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 17:08

Oke top dankje!
Winkels zijn open vanaf 13.00 uur zie ik net op koopzondagen.net.

Ja echt he dat onweer.. ik donderde ook bijna m'n bed uit vannacht.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:11

Ik heb een overal-pijntjes-dag.....
Gelukkig lekker vrij verder nu! Geen training vandaag.
Moet wel echt onwijs veel voor school doen, dus zo maar koken en dan aan de bak.... (geeeeeeeen zin maarja, 't moet)

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:54

Whehe heb vanmiddag bp gekocht en ben hem nu aan het " inwerken " zit lekker op de bank met dat ding aan :+