Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:56

Hey.. dat is Ton :D Ik heb zeer kort stage gelopen op Moravita :) Erg mooie paardjes hebben ze daar :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:58

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:39

Gefeliciteerd Linda, met je punten voor het examen!

@ Annelotte: Mag je niet buiten losrijden? Wordt Target misschien wat frisser van waardoor die binnen ook maybe wat allerter zal zijn?

Nou, gisteren proeve gehad, zeer spannende dag, en heb het behaald! Met een 8 voor mijn lesgeven! Ben er dik tevreden over! Ook over mijn rijden, deed mijn rijden danwel op niveau 3 ipv niv. 4, maar het perdje liep heerlijk ontspannen. Echter was die bij het springen net iets te ontspannen (lees: ontzetten traag aan het been). We hadden nog 10 minuten voordat het examen begon en mijn springinstructeur van de 2 vorige schooljaren welke mij ook op het examen zou beoordelen was er al (2e examinator nog niet). Opdracht: "Pak je teugels in 1 hand en slaat hem een keer op z'n reet, zo hard als je kan"
Okeuj , opdracht dus uitgevoerd :+
Pukkie schrok zich de paasei dus die ging ineens lekker hard. Volgende opdracht: "Halthouden! ... en weer opnieuw, teugels in 1 hand en kom maar met dat zweeppie!"
Opdracht uitgevoerd.
Volgende opdracht: "Halthouden en belonen"
Nou, hij is het hele springexamen zeer goed aan het been geweest! MWUAHAH. Hoefde been maar aan te leggen en hij dribbelde al aan. Zo hoort het :+ .

's Avonds nog eindfeest gehad in de koets! Was ook zeer geslaagd! Moest wel bijna janken toen jullie klasje op het podium stond en er "afscheid" werd genomen Linda :P . Maargoed, verder was het top!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:46

Nouja denk het niet... Tenzij om half4 het buitenenigzins af is gelopen... maar dan is Target denk ik best kijkerig naar alles wat er staat :P

Gefeliciteerd dat je het gehaald hebt!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:46

Maar ik zal zeker ff proberen of we buiten los mogen rijden.... is voor mij ook fijner, niet zo paasei benauwd :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:57

Daar is buiten helaas geen plek voor, er wordt nl in drie ringen gereden dus de inrijbak buiten is al pretty fulloaded.
De officiele wedstrijd duurt tot half 5 dus om half 4 is het denk ik nog steeds wel druk.
Heb je smsje trouwens gehad, goed idee! Ik zal ff kijken of het mogelijk is:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:00

Ja is denk ik wel zo eerlijk, want malcon moet in onze categorie 3x achter elkaar lopen, zonder naar stal te kunnen.... dus beetje sneu als ie dan neit zou kunnen drinken :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:06

precies, na een lesuur zijn ze vaak al lichtelijk doorweekt;)
Ik zal het eventjes aankaarten.
Een grote bak wordt denk ik lastig, maar emmers met water moeten wel te regelen zijn:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:07

Ja een emmer is al genoeg ;) dat is ook nog zo een keer bij te vullen en mobieler :P Komt er buiten wel zo'n grote bak dan? :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:12

Ik heb geen idee. Ik denk dat de mensen dat zelf regelen voor hun eigen paard...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:33

Ehm, ok..... ik dacht dat het gebruikelijk was om zo'n grote bak neer te zetten als het zo warm weer is :) Maar kan het mis hebben ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:24

Oh zou kunnen hoor, weet ik zo niks van:P

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:47

@ Dymphke: Nou wij stonden allemaal al te janken hoor!! Ga het ook echt vreselijk missen!!

Morgen lekker dressuur rijden.
Sieb is in vorm dus hoop dat die lief is :D
Guess die rijd k wel maar wordt m niet denk ik.
ga m wel weer op pakken in de vakantie met iets fanatieker rijden :P

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:35

Heey lady's waarom hoor ik niet hoe het allemaal gegaan is afgelopen zondag?? Zeker veelste warm he..
@ Lin hoe ging het zondag heeft Sanne nog mee gedaan?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:07

Ik had 170!! Super tevreden, gezien we meijerink als jury hadden :) Ik had alleen geen kracht meer in mn benen op gegeven moment dus toen had ik enigzins impulsverlies ;) en nouja sb en achterwaarts zijn zwakke punten van mij, en daardoor kan ik het niet duidelijk doorgeven aan hem en ja dan gaat het mis ;) Maar ben zeer tevreden met mnpunten :) Klopte ook precies met mn gevoel :)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:45

Sanne had neit mee gereden, weet niet warrom, maar stond ook op de reservelijst..

guess deed t wel goed.. veel moeite met linkerbuiging dus daardoor mindere punten op die onderdelen.. had 1 proef gereden want ze was echt op.. Op t eind in t galop stuk was ze ook echt op, en dan kan ze t vant achter niet meer dragen en gaat ze struikelen. maar wel tevreden had nog 196 dus niet rampzalig :)

Sieb deed t wel goed.. was beetje haasten enz.. Hij was heel wisselend in de aanleuning, maar komt doordat die op vreemd terrein was.. en toen kwam onder me proef ook nog t veulentje voorbij.. dat was toch ook wel heel leuk om naar te kijken :P
maar had 1e proef 188 en 2e proef 172..
Maar 2e proef ging echt nergens over die jury.. beide poreven na de proef erlangs geweest voor commentaar.. 1e jury was blij dat k m met voldoende hals lengte reed en zei ook van wisselend in aanleuning en dat moet constanter.. maar had k zelf ook wel bedacht :P
en 2e jury vond dat ik m niet met zweep mocht rijden.. ik moest m meer van binnebeen naar me buitenteugel drukken en dan zo het binnenachterbeen er goed onder zetten, tegelijkertijd goed zijn schouder in de wendingen begrnezen want daar viel die soms nog overheen en hem met mijn zit vooral activeren en m daarin meer op t achterbeen gaan zetten..
Toen dacht ik echt van nou... hij is nog maar 4... en ben al blij als k verder de goede kant op ga, in mijn tempo..

Aanleuning gaat thuis wel an super en kan k er al best ook al mee wijken enz.. maarja da op concours al die drukte en vreemd terrein dan is die toch beetje afgeleid en onder de indruk.. Dus lekker kilometers maken :D

Heb Vroontje gister naar de wei gebracht met Kojak met veulen... echt t eerste wat ze deed was der kop aan de grond en eten :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:06

haha Typisch vroontje he :D

Maar idd, die 2e jury deed beetje stom... Kom op hij is 4 dan vind ik t allang knap dat je m zo de ring rond krijgt!!!

Ik heb nuuwe rijbroek :D En nuuwe jodphurs voor de zomer :D Jodphurs waren maar 60 euro :) Van Horka :) En rijbroek van.... Nedhorse... had ik nog nooit van gehoord maar zat wel heel lekker :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:15

Haha da's het belangrijkste Lotje;)

Hihi die Vroontje!

Bij mij ging het zondag ook wel goed, reed met Collin in de L2. Naar mijn gevoel ging het lekker, halverwege stortte Collin zo'n beetje in dus toen moest ik hem er echt doorheenslepen. Maar hij deed goed zijn best. Naar mijn gevoel was het wel een wp'tje waard maar hadden uiteindelijk 173 punten. Maar als ik kijk naar hoe Collin normaal kan doen heeft hij goed geluisterd dus zelf was ik wel tevreden:)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:54

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:24

Bij mij staat er dit: "Het opgevraagde onderwerp bestaat niet.
"

Ik weet niet wat er met millenium is, maar ik hoorde Paul maandagavond tijdens de les al telkens over de pony bellen...

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:24

Millenium en ik zijn gevallen ;(

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:24

echt ligt tot het bot aan toe open! :oo ;(

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:29

Ik zag de foto, echt erg hoor! :(

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:30

Idd het waren te heftige fotoos. Vooral die in die link. Oh meisje wat zul je geschrokken zijn en denk dat je nooit meer een bakrand als rem gebruikt..

Hoe is het nu met milly? Hou je ons hier op de hoogte??

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:36

Het zijn idd geen fijne foto's. Ik heb ook foto's van Milly dat ze op de tafel word getakeld.. dat is ook niet echt behoorlijk fijn. Maar die bespaar ik jullie wel ;) .

Vandaag ga ik weer naar mn knappert toe, en maak ik foto's. Ik maak nu elke keer foto's zodat ik de verbetering kan gaan zien! :)