orginieel?
Bijdehand?
het verslag van de Efteling
Zoals het hoort nam ik de verkeerde bus, één te vroeg namelijk. Dus ik stond tien over acht op het station in Leiden te wachten. Daar hadden we afgesproken. Een kop (uh kartonnetje) koffie uit de AH en een koekje uit m'n tas later vonden Sas, Jet en Esther mij. Jet en ik haalden een treinkaartje en toen namen we de trein naar de Efteling. Richting Rotterdam ging het heel goed, maar de trein naar Tilburg moesten we natuurlijk persé met z'n vieren zitten. We hebben de hele trein doorgelopen, maar er was geen plek meer, dus toen zaten we uiteindelijk appart. Wat ook niet zo'n ramp was. (Behalve dat Jet het niet kon laten Esther en mij af te luisteren
)
Helaas had de bus wat vertraging, dus moesten we rennen om de bus nog te halen. Wij heel hard rennen en ik zag de bus nog staan, dus ik ging harder rennen en toen dacht ik: we halen het nog wel. Nou mooi niet, die stomme buschafeuse wilde voor m'n neus wegrijden! Dus ik ben voor de bus gesprongen, zij toeteren, ik zwaaien met m'n buskaart, zij naar de kant wijzen. Stom mens.
Uiteindelijk hadden we een bus die er ook al stond en waren we bijna tegelijk in de Efteling met die andere bus. Dus ik zwaaide nog even vriendelijk.
En toen waren we in de Efteling 
Waar we de eerste rij ingingen, want Jet moest haar kaartje nog kopen. Daarna liepen we in het park op weg naar de ... Reuze carousel, via het sprookjesbos. Alleen durfde we daar op het allerlaatste moment toch niet in
dus werd het de Vogelrock. 
Vervolgens gingen we op aanraden van Jet naar de Convettie Carnaval, wat helemaal geweldig was
(al werden we een beetje raar aangekeken) en zaten we daarna in de koffiekopjes, of de kookpannen die op koffiekopjes lijken, van de reuzekanibalen.
Toen werd het tijd voor het doolhof, waar we niet te lang in rondgehangen hebben en ... wist ik de volgorde niet helemaal meer.
We kwamen in elk geval op een gegeven moment in Ruigrijk, waar de Python is
Jet durfde niet, Jet durfde wel, Jet durfde niet, Jet wilde niet!, Jet durfde wel, oké, Jet ging wel, Jet durfd toch niet, Tja, toen stond Jet al in de rij, Jet wilde niet, Jet wilde wel, Jet durfde niet, Jet zat opeens in de Python! En Jet kwam er huppelend weer uit.
Iemand nog achtbaanangst? Dan moet je met ons mee naar de Efteling.
Daarna de houtenachtbaan, want bij de vliegende Hollander stond wel een hele lange rij. Ik en Sas zaten samen in een bakkie en we hebben de hele tijd lopen lachen. Het was zo leuk,
. Geen idee waarom, maar wij lagen dubbel.
Daarna toch maar de rij in voor de vliegende hollander. Ze zeiden drie kwartier wachten en dat was niet overdreven. Maar het was enorm mooi gemaakt, zelfs de wachrij al. Dus het was het wel waard. Na drie lange kwartieren zaten we in een bootje en die ging in het donker en ik was zo bang dat er ergens een piraat vandaan zou komen dat ik ongeveer op Esthers schoot zat, kwam die stomme piraat niet! Maar verder was ie heel gaaf

Toen we verder liepen kwamen we ook nog langs de Pirana. Jee, het is slecht weer en in de Python regende het helemaal heel hard, maar nu schijnt de zon even dus laten we nat worden in de Pirana! (ofzoiets) Dus gingen we daar heen, nadat we volgens mij nog even wat gegeten hadden.
De Pirana was ook heel stoer en grappig.
Toen zagen we de actractie die vooral Jet, maar ook de rest, helemaal te gek leek. En er stond geen rij, wat het nog stoerder maakte. De roeiboten 
Dus wij erin, met twee op een bankje, ieder een riem. Esther kon roeien zei ze dus wij gingen vol goede moet op weg. Dertig centimeter verder konden we de weg al niet meer vinden en wilde we terug!
Dat lukte zelfs niet eens, dus nadat de Roeibootjongen (ook nog iets waarom de actractie zo leuk was
) Uitgelachen was. (Hij vond ons hopeloos
) Hielp hij ons aan de kant. Wij waren afgekickt, maar het was wel heel grappig.
Toen moesten we nog in de rij voor de droomvlucht. Twintig minuten verder zaten we in de droomvlucht. Die rij ging best snel
en daarna kwam Vila volta, ook een rij die opeens snel ging.
Toen gingen we eten en kreeg Esther hoofdpijn
En ben ik even naar een aardige EHBO meneer gelopen (zonder te verdwalen, goed he) om een paracetamol te vragen. Kreeg er twee mee en kwam Esther redden, die in de avond best opknapte volgens mij.
Daarna zijn we nog twee of drie keer in de Pirana gegaan (Sas en ik gingen de derde keer toekijken en foto's maken). Verder gingen we nog een keer naar de Vliegende Hollander en in het schommelschip.
Dat was zo ongeveer de Efteling heel kort, ik heb braaf weggelaten dat Jet haar flesje Fanta vergeten was (
) maar weer op had gehaald en ik ben nog meer dingen vergeten, maar dat wordt maar aangevuld door de rest. We hebben ontzettend veel gelachen.
Voor de bus terug moesten we weer rennen, maar dit keer haalden we het wel. In de bus zaten we een beetje foto's te kijken en te klagen over onze moeie voetjes. De trein naar Rotterdam haalden we wel, maar er was geen plek meer met z'n vieren. Dus zaten we twee aan twee en toen ging Jet weer afluisteren en maakte ze een opmerking over mij die ik niet hoorde, ik hoorde alleen Fenna is ...
Dus ik ging allemaal suggesties doen wat ik kan zijn (Jet heeft ze allemaal), maar niets was goed. En we hadden er wel lol om, en nouja. Zelfs de vrouw die voor Sas en mij zat moest er om lachen, alleen wist ik niet meer wat ik nou was. Ik werd er helemaal gek van en de hele reis naar huis zei ik om de zoveel tijd: Fenn is. ... ? (of ik noemde iets van drie lettergrepen)
En tegen de tijd dat we in Leiden zaten wist ik het nog steeds niet.
Nouja, toen was onze meeting over iedereen pakte een andere bus en we zwaaiden elkaar uit.
Het was heel leuk

Volgende keer gaan Antoinet en Wendy ook mee.