Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jetta schreef:Ireen_ schreef:haha die Tank, hij is veel veranderd! Ik herkende hem laatst al haast niet meer terug!
Ik heb vanmiddag geredenHad een bitje besteld (kleiner maatje), maar heb hem nog steeds niet binnen
Had geen zin meer om langer daarop te wachten, dus heb maar de sidepull gepakt en ben er bitloos op gestapt. Ging eigenlijk prima! Gestapt en gedraafd, ze was weer super braaf!
Als dat goed gaat met een side-pull.....laat dat bitje dan maar. Boomloos-bitloos-hoefijzervrij paardrijden! De droom van ieder paard

Over haflingers bestaan rare vooroordelen, maar arabieren net zo geloof ik..
Met hengstenketting en al.
, heerlijk!!!
, ja levensgevaarlijk! Maar ik heb hem zo leren rijden, en hij reageerde op die manier vele malen fijner!
)
mits het is de druk achter de oren, op de neus, dat ligt aan de optoming die je gebruikt, maar inderdaad, ook zonder bit zijn paarden te stoppen

Princesspres schreef:een paad op hol houd je uberhaupt niet. Dat is een overlevingsmechanisme.
Daar doe je als klein mensje nou eenmaal niet zo veel aan
bit/bitloos is niet per definitie goed of slecht. Je moet met beide kunnen omgaan.
Ik rijd mijn poownie gewoon met een bitje en een boom en komt het ooit eens uit om het zonder alles te doen. Ook goed.