schouwse ruiters topic....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:16

@Aciacia: manlief zij ploteling vanavond dat hij wel eens een echte Shire zou willen zien!
Ik heb hem (heel brutaal) verteld dat ik dat misschien wel kon regelen. Haha!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:52

shan schreef:
@Aciacia: manlief zij ploteling vanavond dat hij wel eens een echte Shire zou willen zien!
Ik heb hem (heel brutaal) verteld dat ik dat misschien wel kon regelen. Haha!

hee leuk !! Hij kan er 3 komen bekijken hoor !!! Haha!
Groetjes, Karin.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:32

hey karin!! hoe is t met de beestenboel? en gaat amy al officieel starten Tong uitsteken

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:42

Jow schreef:
hey karin!! hoe is t met de beestenboel? en gaat amy al officieel starten Tong uitsteken

Hier gaat alles goed !! Heb gisteren Junior aan de lange lijnen gedaan en dat pikte hij erg goed op. Ben trots op hem !!
En het is inderdaad de bedoeling dat ze eindelijk gaat starten, geweldig he !!!
Dat heeft wat voeten in aarde gehad, maar ze is overtuigd en zal even over de zenuwen heenmoeten, maar ik denk als ze eenmaal wat proefjes gereden heeft, het iets normaals wordt.
Denk dat elk kind dat wel heeft....en zelfs volwassenen nog Haha!

Hoe is het bij jou, Jow ? lekker druk ?

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:48

super!! ben benieuwd! ze zal t super gaan doen, en de zenuwen zwakken miss wel af..
k heb t ook lekker druk, iedereen wil lessen met t mooie weer, dus zit zowat alle avonden vol en ben wat naar de middagen gaan schuiven, maar gelukkig allemaal leuke combi`s!
pa kwam gister ok weer thuis met de mededeling dat hij er weer 3 bji gekocht heeft :S 1 pony en die gaat weer weg, en 2 twee jarigen, een vivaldo en een gribaldi x ferro..
begreep dat ze er niet uitzagen, scheuren in hoeven en slecht gehad op opfok, dus is leuk om weer op te knappen.

a.s. zaterdag voor t eerst concours met watje en zarona.. gaat nog nie superbest maar dan zijn ze een keer van terrein geweest..

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:39

Ooo ook opknappertjes dus bij jullie !!
En Watje...is die van Annemarie ?

Berdien wordt verdacht van copd, iemand hier bekend mee ?
Ze heeft nu 5 dagen medicijnen, moet maandag opgeknapt zijn, anders krijgt ze een bronchoscopie..... Verdrietig
Als het nog warmer wordt dan nu ( en dat zal wel) zal ze het zwaar krijgen. Ze hijgt al als ze stilstaat Verdrietig

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 16:30

Niet bij paarden, wel bijmezelf. Onze vorige pony was altijd behoorlijk dampig, en haar gaven we 2x daags met haar voer een schepje Foenegriek, en dat hielp fantastisch. Een homeopatisch middel, misschien een keer waard om uit te proberen.
Gisteren is Wilma bij Ro geweest om hem te behandelen, en het beest vond het heerlijk en relaxed, hij zat behoorlijk vast in zijn rug, en had ook wat last van zijn nieren. Ze heeft nu ook aangeraden om een speciaal spulletje te halen bij Botbijl, dus dat gaan we maar eens doen.
Ze verwacht dat ze niet meer terug hoeft te komen, dus nu heeft hij 5 dagen rust, wat een ellende voor het dier met dit weer Haha! We zullen volgende week zien of het geholpen heeft.
Enne Acacia, Junior heeft zijn castratie helemaal goed doorstaan begrijp ik, gelukkig maar Lachen

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:24

foene griek is idd goed spul..
nee annemarie heeft wattheau (als k t goed schrijf) ik heb whatever, en die heet op stal ook watje Haha!

yavanna: dat zal equi nog wat zijn van cavalor.. best duur maar werkt wel heel goed, gebruik t weleens bij jonge paarden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 18:33

Hmmm, dat zou best wel eens kunnen, we gaan het van de week maar even halen dan...
Vanavond maar eens vanaf de kant kijken voor Edie, naar het viertal, eh zestal, dan he... Ro mag ff niks, alleen rusten Haha!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:44

foenegriek gebruikte ik al, helaas helpt dat niet voldoende.Helemaal niet , eigenlijk. Haha!

Tis gewoon balen, je koopt een paard die ergens tot zn 3e jaar verwaarloosd heeft gestaan en tuurlijk kan je dan nog " verborgen gebreken" gaan ontdekken. Ik hoop echt dat het kuurtje aanslaat en ze een leuk, vrolijk, gezond paard kan gaan worden, ze is nog net geen 5....beetje jong.

Wat heeft je paardje dan, Yavanna, dat Wilma kwam ? Vast in de rug begrijp ik, maar wat is dat dan dat je speciaal voer moet proberen ?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 21:29

Hij heeft ook last van zijn nieren, hoewel last, dat ook weer niet echt, maar om hem ermee te helpen. Dus krijgt hij iets van een voedingssupplement om hem hierbij te helpen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 09:43

@ Acacia, ja, hij zat heel vast in zijn rug, waardoor hij ontzettend tegen de hand was met rijden, omhoog kwam en ging bokken, hij vond de oefeningen gewoon niet fijn. Dus hopen we dat hij hier goed op gaat reageren, hij was al wel rustiger in zijn koppie, met hem uit stal halen.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:04

Ooo okee !Ben benieuwd of je straks na zn rust, verschil merkt !

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 09:56

Ik laat het je weten oke? Lachen
Oh, enne Shan, zag vanmorgen je oude autootje langstuffen Haha! Volgeladen met hout

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:12

is ro dan wel beter voor 17 mei??
ik heb gister de kinders aangepakt, en zowaar t hielp dat ze beetje beter hun best gingen doen

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 12:21

Ja, gelukkig wel. Hij mag vanaf zondag weer bereden worden, zondag eerst op het gemakje, dat gaat Kim doen, lang teugeltje en veel stappen, en dan de dag erop mag Edie hem weer oppakken, dus dat is gelukkig geen probleem Lachen
Leuk he, zo'n bak vol kinderen..... hihi, jij liever dan ik. Tong uitsteken

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:35

tis wel leukhoor, en meestal luisteren ze dan beter dan naar de moeders.. alleen af en toe moet je optreden, maar dat ken je vast ook wel hihi

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:38

Jow, zag jullie gister lekker in de schaduw zitten aan een picknick tafel....eind van de middag.
Stond wel een mooie trailer erbij zeg, was denk ik net een paard gebracht ( zwarte trailer met witte letters)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:46

Yavanna schreef:
Ik laat het je weten oke? Lachen
Oh, enne Shan, zag vanmorgen je oude autootje langstuffen Haha! Volgeladen met hout

Ach... das pas zielig, bij mij had hij het niet zo zwaar! Haha!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:59

acacia schreef:
Jow, zag jullie gister lekker in de schaduw zitten aan een picknick tafel....eind van de middag.
Stond wel een mooie trailer erbij zeg, was denk ik net een paard gebracht ( zwarte trailer met witte letters)

hmzz toen was ik nog lesgeven...

ff denken.. mn pa heeft 1 pony weggebracht, en 1 mee terug genomen en er is 1 shet gebracht. misschien die shet dan? of mensen die hooi kwamen halen dat kan ook Tong uitsteken

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:55

Jow schreef:
acacia schreef:

hmzz toen was ik nog lesgeven...

ff denken.. mn pa heeft 1 pony weggebracht, en 1 mee terug genomen en er is 1 shet gebracht. misschien die shet dan? of mensen die hooi kwamen halen dat kan ook Tong uitsteken

lekker bedrijvig dus bij jullie !!
Haha!

De Shires staan hier 24/7 nu buiten, maar de merries hebben medicijnen, dus 2x per dag slobber ( anders krijg ik het niet binnen) naa de wei brengen en opletten dat ze de juiste kuip aanhouden, want de oudste eet alsof dr leven dr vanaf hangt, om daarna de jongste weg te jagen en dat maaltje ook nog op te eten, poehpoeh, ben er maar druk mee Clown

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:26

ja dat is altijd irritant.. ik heb er oko 1 die medicijnen heel slecht eet, zelfs door zemelen helpt niet :S

bedrijvig is t altijd Tong uitsteken vanmorgen is jos wezen scannen, zondag komtie nog een keer en dan insemineren waarschijnlijk! en vanmiddag komt DAP een pony castreren Haha!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:20

Jos is hier eind van de middag ook geweest. Ik heb regumate gekregen voor de continue hengstige Dreamer en hij heeft bloed afgetapt van Berdien en Berdien heeft ook wat gekregen tegen de benauwdheid, ze kan er de komende dagen tegen.

Is DAP Zierikzee ?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 08:28

Regumate is super spul, kijk alleen wel uit dat je het niet op je handen krijgt, schijnt niet bevordelijk te zijn voor je eigen hormoonhuishouding.........
1 van onze shetten heeft het ook een maand of 3 gehad, net toen Gerrit kwam,zo vies en smerig stond ze zich toen aan te stellen, niet normaal meer en Gerrit er bovenop natuurlijk, zo'n groot lijf op zo'n klein shetje, dat kon ook niet, het werkte super en nu is de lol ervan af, gelukkig.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:53

We hebben een logé kwpner, een ruin. Sinds hij er is, is het eigenlijk mis.
Hij is gewoon goddelijk in Dreamer's ogen.
We hebben al vanalles geprobeert, weides schuin tegenover elkaar, Shires in bak, ruin in de wei....zodra ze elkaar horen ( ruiken doen ze elkaar zowiezo wel), raakt alles over zn theewater.
Ik hoop dat regumate alles weer normaal krijgt, maar Jos vertelde wel dat het maar tijdelijk is, dus zolang de ruin in de buurt blijft, zal ze sterk op hem blijven reageren.
Ruintje moet dus helaas een ander logeeradresje zoeken Verdrietig , want ik blijf mn merrie niet met hormonen behandelen. We willen volgend jaar toch wel weer laten dekken, dus niet teveel zooi erin.
Hoe doe jij dat dan Marion ?
Blijf jij regumate gebruiken ? Ja je zal wel moeten he, ze zijn beiden van jou, natuurlijk. Haha!