stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:52

nathalie1980 schreef:
Nog 9 dagen en dan mag die kleine van ons ook in de groep staan bij die kleine doerakies. Gaat echt super met los gooien.

gaat al opschieten, wat gaat die tijd snel

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:07

Flurk schreef:
zo vanmorgen was het lekker rustig op stal
De kleintjes hebben lekker lang in de paddok gestaan en Dimas had iets op de grond gevonden waar hij zich kostelijk mee aan het vermaken was

Hihi..wat dat betreft is hij dus nix veranderd..alles moet hij in zn mond stoppen... Vingers aflikken
Hoelaat gaan de veulentjes eigenlijk in de paddock?

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:10

nathalie1980 schreef:
Nog 9 dagen en dan mag die kleine van ons ook in de groep staan bij die kleine doerakies. Gaat echt super met los gooien.

Wel leuk zeg!! Ben wel benieuwd hoe Charmeur er nu uit ziet! Maar misschien zie ik hem binnenkort wel op de fotos als hij bij Dimas in de groep komt.

nathalie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:58

Bij deze een foto van een week geleden. Weet je alvast hoe hij eruit ziet. Gisteren 12-10 is hij gemeten op 1.38 m Gaat de goeie kant op.

Afbeelding

Afbeelding

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 01:00

nathalie1980 schreef:
Bij deze een foto van een week geleden. Weet je alvast hoe hij eruit ziet. Gisteren 12-10 is hij gemeten op 1.38 m Gaat de goeie kant op.

Wat leuk Ja Hij ziet er goed uit zeg!! Wat is hij dan groot al zeg..1.38 is bijna net zo groot als mijn merrie haha!
Zn koppie lijkt op de eerste foto net als zn mama !
En lijkt het nou zo of heeft hij nu ook een bruine gloed over zich heen?!

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:25

Go jij! Go jij! Goed Nieuws Go jij! Go jij! Vandaag (zondag) eindelijk (sinds zo'n 7 weken) weer naar stal geweest! Ik voelde opeens vanbinnen 'nu ga ik' Party!!
Dus rolstoel in de achterbak en gaan, was wel een beetje zenuwachtig en blij en alle emoties door elkaar haha!

Gelukkig was het best rustig op stal en ben meteen bij Dimas gaan kijken! Toen kwamen er wel even wat traantjes..maar daarna ging het goed!
Volgens mij herkende hij me nog wel want hij bleef als enige van de veulens met zn hoofdje door het rek staan terwijl de rest achterin stond te eten. Heb lekker tegen em zitten praten en gekriebeld en kreeg zelfs nog kusjes van em op mn gezicht Lovers
Whitney was weer de nuchterheid zelfde en leek zoiets te hebben van, waar zat je dan??!! haha
Maar wat zag ze er goed uit, en haar voorpluk leek wel weer gegroeid Kwijl
Later toen ze los in de paddock stond en ik in mn uppie ervoor stond te kijken kwam ze wel naar me toe lopen om gezellig bij me te staan.

Iedereen op stal was superlief, en kwamen allemaal even praten hoe het ging Lachen
Dus was echt een hele fijne dag!!
Hopelijk krijg ik niet te veel na-last en kan ik over een weekje ofzo weer een keer.
Ga nu nog even nagenieten en zwijmelen over mn liefies Lovers

nathalie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:39

Echt super dat het je gelukt is om te gaan. Zo te lezen heb je er heerlijk van genoten van alle twee.
Tot volgende week misschien en hopen dat je nu niet teveel last hebt gekregen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 19:26

Whitney01 schreef:
Go jij! Go jij! Goed Nieuws Go jij! Go jij! Vandaag (zondag) eindelijk (sinds zo'n 7 weken) weer naar stal geweest! Ik voelde opeens vanbinnen 'nu ga ik' Party!!
Dus rolstoel in de achterbak en gaan, was wel een beetje zenuwachtig en blij en alle emoties door elkaar haha!

Gelukkig was het best rustig op stal en ben meteen bij Dimas gaan kijken! Toen kwamen er wel even wat traantjes..maar daarna ging het goed!
Volgens mij herkende hij me nog wel want hij bleef als enige van de veulens met zn hoofdje door het rek staan terwijl de rest achterin stond te eten. Heb lekker tegen em zitten praten en gekriebeld en kreeg zelfs nog kusjes van em op mn gezicht Lovers
Whitney was weer de nuchterheid zelfde en leek zoiets te hebben van, waar zat je dan??!! haha
Maar wat zag ze er goed uit, en haar voorpluk leek wel weer gegroeid Kwijl
Later toen ze los in de paddock stond en ik in mn uppie ervoor stond te kijken kwam ze wel naar me toe lopen om gezellig bij me te staan.

Iedereen op stal was superlief, en kwamen allemaal even praten hoe het ging Lachen
Dus was echt een hele fijne dag!!
Hopelijk krijg ik niet te veel na-last en kan ik over een weekje ofzo weer een keer.
Ga nu nog even nagenieten en zwijmelen over mn liefies Lovers

jammer dat ik je niet gezien heb
maar hoe is het afgelopen? Heb je niet te veel na-last gehad van je bezoek?
Hoop je gauw weer te zien

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 19:38

Afbeelding
Afbeelding

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:42

Gelukkig viel het wel mee met de last, dus ik wil snel wel weer een keertje komen. Misschien zie ik jullie dan ook Lachen
Morgen heb ik controle bij het ziekenhuis, hopelijk hoor ik dan dat het herstel spoedig verloopt.

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:46

Mooie foto's Lida! Hij doet het goed zo te zien he, voor de kar.
Gaat het rijden ook zo goed?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:17

Whitney01 schreef:
Mooie foto's Lida! Hij doet het goed zo te zien he, voor de kar.
Gaat het rijden ook zo goed?

hij doet het super maar is af en toe niet vooruit te SLAAN (probeer nu te ontdekken waarom)
Misschien vraag ik toch soms iets te veel?
Dus nu heeft hij weer even een periode waarin er NIETS gevraagd wordt om te kijken of hij daarvan opknapt

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:19

Ik heb zoals beloofd wat foto's van Dimas gemaakt en ze zijn niet echt super geworden maar je kunt wel een idee krijgen hoe het ongeveer gaat
in volle vaart
Afbeelding
beetje dichterbij
Afbeelding
en weer richting de groep
Afbeelding Flurk staat op de achtergrond in de padok

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:17

Hartstikke bedankt Lida!! Gave foto dat ie zo raced haha! Is de eerste keer dat ik em zo los zie met de groep. Is dat altijd rond de zelfde tijd of verschilt dat? Zou er wel een keer bij willen zijn.

Zie flurk idd lief kijken op de achtergrond Lachen Hij zat me ook laatst zo lief en nieuwsgierig aan te kijken vanuit zn stal toen ik langskwam in de rolstoel haha, hij dacht zeker ohh die heeft ook een kar Knipoog
Maar vind het wel knap van em hoor zo voor de kar enzo! Want hoe oud is ie nou? 4? Hoop dat het snel beter gaat voor jullie, maar komt goed hij is nog jong.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:20

Whitney01 schreef:
Hartstikke bedankt Lida!! Gave foto dat ie zo raced haha! Is de eerste keer dat ik em zo los zie met de groep. Is dat altijd rond de zelfde tijd of verschilt dat? Zou er wel een keer bij willen zijn.

Zie flurk idd lief kijken op de achtergrond Lachen Hij zat me ook laatst zo lief en nieuwsgierig aan te kijken vanuit zn stal toen ik langskwam in de rolstoel haha, hij dacht zeker ohh die heeft ook een kar Knipoog
Maar vind het wel knap van em hoor zo voor de kar enzo! Want hoe oud is ie nou? 4? Hoop dat het snel beter gaat voor jullie, maar komt goed hij is nog jong.

ik zag Dimas vlak bij Flurk staan dus ik gauw toestel uit de auto gehaald maar je raad het al daar stond hij toen niet meer.
was rond 12:15 uur op vrijdag dus ik aan Mariska gevraagd of ze die groep naar achteren kon jagen maar dat lukte natuurlijk niet ja ging wel maar Dimas liep ergens tussen dus vandaar dat ik dat niet heb gefotografeerd en toen hebben we wat lawaai gemaakt en ging hij racen dus gauw geklikt in de hoop dat het leuk zou worden
Flurk is geboren 1 juni 2002 dus 3 jaar oud en ik rij hem ongeveer 2 tot 3x per week (maar dan zit er 1x karren bij) en hij loopt iedere dag in ieder geval een half uurtje aan de molen maar komt wel iedre dag 2x uit zijn box en regelmatig is hij sloom en dan neem ik dus weer gas terug zodat hij wat meer tijd heeft om zich te herstellen (momenteel zitten we dus weer in zo'n periode) ja hij is gewoon nog erg jong en samen komen we er wel uit heb vorige week weer een kies van hem gevonden dus hij is nog steeds aan het wisselen en misschien is hij daar ook wel slomer door

overigens ik zag Chameur vandaag niet meer in de stal staan staat hij nu in de groep?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 10:26

tjonge wat een dag gisteren.
dacht lekker even te gaan rijden in de binnenbaan (hij was gesleept en nodige uit om erin te gaan rijden) maar ja het begon al dat het druk was op stal en er 2 hoefsmeden waren en daarna Peg... (zal haar naam hier niet voluit zetten) met een paard keihard op het erf ging rennen en hier de paarden wat wakker van werden wat het poetsen niet vereenvoudigde daarna was ik opgezadeld en wilde net zijn hoofdstel in doen maar toen moest ze zo nodig dat zelfde paard even los laten lopen in de binnenbaan en moest ik dus even wachten dat is op zich niet zo erg maar door het overmatig zweep gebruik viel het niet mee om veilig een hoofdstel bij Flurk in te doen maar oke dat was inmiddels ook gelukt en mijn humeur kwam dit niet ten goede daarna had Flurk ook nog niet eens echt zin in lopen en was er plastic van de balen aan de verkeerde kant van het schot beland waardoor de achterste hoek slecht bereikbaar was (Flurk durfde er niet te komen) uiteindelijk lukte dit en kon ik normaal over de hoefslag rijden maar het rijden ging niet echt lekker (gewoon pech dag zeg maar) dus dacht ik even ontspannen buiten te gaan stappen maar ook dat was niet helemaal zoals ik het had verwacht dus ik kan zeggen dat ik niet lekker gereden heb toen ik terug kwam en wilde afzadelen moest ik eerst een houten kruk opzij zetten omdat dezelfde Peg... deze weer eens lekker midden in het pad had gezet en omdat er ook nog moest ik worden uitgemest had ik Flurk in het gangpad geparkeerd maar ja hij wilde niet stilstaan en liep heen en weer en daardoor kwam hij met zijn voet in een voerschep vast te zitten. Deze was met geen mogelijkheid los te krijgen en er was niemand die even kon helpen (Jan was even weg met de kar, Peg... was haar knol aan het rijden en ook te beroerd om even te helpen en na een hoop ellende heb ik uiteindelijk het ding met een tang kunnen stukknippen. kortom het was een vervelende middag met veel pech

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 10:29

sorry hoor dit moest ik even kwijt

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 15:01

zo vandaag ging het beter op stal
Flurk was nog wel fris dus eerst even in de molen geplaatst want alles was verder bezet en daarna nog even bezig gehouden in de longeercirkel
mijn huidige buurvrouw (Eva) weet niet hoe haar paard heet is vandaag naar een rusthuis verhuisd (ben benieuwd welk paard er nu naast ons komt te staan)

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:23

De controle bij het ziekenhuis is goed gegaan. Ze hebben nieuwe foto´s genomen en mn arm is `genezen´. Nu moeten de fysio en ik er meer mee aan de slag zodat hij weer goed gaat werken. Heel raar als je hersenen zeggen een bepaalde beweging te maken en je arm nog weigert.. Frusty
Sleutelbeen was ook goed aan t groeien maar nog niet aan elkaar, maar zolang ik er geen hinder aan ondervind belemmert het me niet en zou het goed moeten komen.
Mn been is ook mooi aan t groeien. Maar moet nog 2 maanden onbelast (en verder groeien) dus nog ff doorzetten. Over 5 weken heb ik weer controle.
Was wel meteen aan t niesen de volgende dag. Tis ook erg koud geworden buiten en was dat niet meer gewend. Vooral als je zo stil zit in de rolstoel wordt je snel ergg koud..Scheve mond
Ga denk ik wel snel weer naar stal, maar niet te lang i.v.m de kou.

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:26

Flurk schreef:
tjonge wat een dag gisteren.
dacht lekker even te gaan rijden in de binnenbaan (hij was gesleept en nodige uit om erin te gaan rijden) maar ja het begon al dat het druk was op stal en er 2 hoefsmeden waren en daarna Peg... (zal haar naam hier niet voluit zetten) met een paard keihard op het erf ging rennen en hier de paarden wat wakker van werden wat het poetsen niet vereenvoudigde daarna was ik opgezadeld en wilde net zijn hoofdstel in doen maar toen moest ze zo nodig dat zelfde paard even los laten lopen in de binnenbaan en moest ik dus even wachten dat is op zich niet zo erg maar door het overmatig zweep gebruik viel het niet mee om veilig een hoofdstel bij Flurk in te doen maar oke dat was inmiddels ook gelukt en mijn humeur kwam dit niet ten goede daarna had Flurk ook nog niet eens echt zin in lopen en was er plastic van de balen aan de verkeerde kant van het schot beland waardoor de achterste hoek slecht bereikbaar was (Flurk durfde er niet te komen) uiteindelijk lukte dit en kon ik normaal over de hoefslag rijden maar het rijden ging niet echt lekker (gewoon pech dag zeg maar) dus dacht ik even ontspannen buiten te gaan stappen maar ook dat was niet helemaal zoals ik het had verwacht dus ik kan zeggen dat ik niet lekker gereden heb toen ik terug kwam en wilde afzadelen moest ik eerst een houten kruk opzij zetten omdat dezelfde Peg... deze weer eens lekker midden in het pad had gezet en omdat er ook nog moest ik worden uitgemest had ik Flurk in het gangpad geparkeerd maar ja hij wilde niet stilstaan en liep heen en weer en daardoor kwam hij met zijn voet in een voerschep vast te zitten. Deze was met geen mogelijkheid los te krijgen en er was niemand die even kon helpen (Jan was even weg met de kar, Peg... was haar knol aan het rijden en ook te beroerd om even te helpen en na een hoop ellende heb ik uiteindelijk het ding met een tang kunnen stukknippen. kortom het was een vervelende middag met veel pech

Klinkt idd als een pech dag Lida Ach gut Gelukkig had je dan een tang voor flurk zn hoefje!!
Maar gelukkig ging het de volgende dag beter dan Lachen

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:31

Hoorde dat Dimas en zn crew vandaag naar een andere stal in de bocht van nieuw gebouwde rij komen te staan. Geloof dat daar een groepje van 3 en een groepje van 4 veulens komen. Er waren ook weer wat nieuwe veulens op stal he zag ik op een filmpje. Volgens mij ook weer wat koudbloeden. Ben benieuwd Haha!

Hoe doet Charmeur het nu? Want hijs nu toch in een veulengroep Nathalie? En hoe is Miran eronder?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 15:47

vandaag weer op stal geweest (gisteren heb ik voor een keertje verzuimd) inderdaad is het een en asnder verplaatst en staan er drie veulens links (aan de kant van Zino en 4 veulens rechts aan de kant van Jelte) is wel beter want die koudblouden stonden daar eerst met veel in die kleine box en ze hebben het nu omgegooid zeg maar en Flurk zijn buurvrouw is defenitief weg en er staat nu een andere vos naast hem maar ik weet niet wie dat is
vandaag Flurk maar weer even in de longeerring laten lopen/ luisteren en daarna nog even lekker gepoetst hij heeft ook nieuwe ijzers en het leek wel of er een maatje groter onder zat ze steken in ieder geval wel meer uit nu dus ik hoop niet dat hij ze aftrapt (en ja ik heb hoefgereedschap heb oit een een cursus gedaan)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 11:40

hee niemand meer iets te melden?
hoeveel meelezers zouden hier eigenlijk zijn?
kwam gisteren een hele oude bekende tegen op stal Danielle heet ze geloof ik ze heeft lang blond haar en ze kwam even buurten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 15:49

vandaag Flurk in de longeercirkel over 2 houten balken laten draven en hij had er lol in.
Daarna in overleg met Jan afgesproken om de kapotte balken in de buurt van de longeerring op te slaan (scheelt weer hoop sjouw werk volgende keer) en Joop wil ze met een zaag wel mooi afkorten

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:15

Zou niet weten hoeveel mensen er meelezen... Misschien wel niemand haha!
Dimas is nu met 6 maanden opgemeten door jan en is nu 1.25 hoog! Dat is toch aardig groot al, maar je weet nooit hoe hij is met 3-4 jaar.
Over een half jaartje weer eens kijken hoeveel hij dan gegroeid is.
Hoe groot is Flurk nu eigenlijk Lida?

En die balken..? Zijn die nu voor het gebruik in de longeerring zodra ze ingekort zijn?

Vandaag heeft edwin weer les gehad met whitney. We krijgen les van angela zij is opgeleid door bent banderup voor de academische rijkunst.
Het wordt wel een beetje gecombineerd met wat Emiel Voest en het natural gebeuren. Wel heel leuk en ze geeft ook heel fijn les, heel ontspannen.
Tot nu toe gaat het best goed ook met whitney bitloos enzo. Hoewel ze met bit gewend is van vroeger. Het ligt dan ook in de plenning Dimas later bitloos in te rijden. Ik vind het een heel goed voelende manier. Wel veel grondwerk, voordat je de oefeningen erop mag doen. Maar het is voor een goed doel.