Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:14

das wel balen van dat halster..!
Ik hoop dat je het erg leuk gaat krijgen op de Amsterdamse!
Wel stom dat petra nu waarschijnlijk met Noor voor het zomerseizoen bij ons komt.. naja.

Peet: als je nog iemand nodig hebt die Nora naar stal rijdt?!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:10

Hey hey... Succes met verhuizen!

Idd balen van het halster... Ik heb altijd leren halsters, omdat ik eigenlijk liever heb dat ze stuk gaan als er een paniekreactie is ofzo (niet dat mijn paard een paniekdier is, maar juist daarom!). Vooral in de trailer een veilig idee... Nu knappen die Kieffer halsters toch al als je er maar naar kijkt, maar goed.

Gisteren maar even met mijn mannetje een blokje gewandeld in het bos. Mijn bijrijdstertje had hem al even laten lopen. Die wordt nu ook helemaal enthusiast over hoe die gaat. Nu mijn lesgeefmens hem wat vaker rijdt loopt hij echt erg fijn. Die werd van de week ok helemaal enthusiast, omdat hij er een super middendraf uit gooide. Ze zat er echt met een hele grote grijns op

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:01

bah, die foto;s van het inrijden met mn wedstrijd zijn echt bagger. riffie liep toen de heletijd te sterren kijken. (terwijl hij 5 min later lekker los door zn lijf liep.. lekker dan. ) Wel coole foto van mn dekje genomen (zie: ideaale reclame foto voor anky laarzen en equito!)

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:08

muiszje schreef:
das wel balen van dat halster..!
Ik hoop dat je het erg leuk gaat krijgen op de Amsterdamse!
Wel stom dat petra nu waarschijnlijk met Noor voor het zomerseizoen bij ons komt.. naja.

Peet: als je nog iemand nodig hebt die Nora naar stal rijdt?!

Marije heeft al aangeboden even langs te komen om Noor op te pikken met Pomp.
Is het verstandig Ies te laten rijden (ik twijfel, aangezien je toch een drukke weg over moet). Wil jij inderdaad de heen weg doen? (dan kan Ies aan het eind van de zomer, als ze Noor nog least (?), de terugweg doen (dan is Noor vast al iets meer gewend en is het allemaal iets veiliger

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:13

Stond die fotograaf er niet deze keer muiszje? Of zijn dat de foto's waar je het over hebt?

salema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:50

Josti schreef:
Wat leuk dit topic haalt allerlei 'vergeten' dingen naar boven

Het landje ben ik ook een paar keer geweest, maar kan me er niet heel veel meer van herinneren, alleen dat t Fjorden waren en ik er geloof ik niet veel aan vond..

Ome Joop ook een paar keer, dat was erg leuk, heb daar iig een paar keer buitengereden, geloof op een bonte pony.

Het Amstelpark was vreselijk, was het nou met jou Pluutje dat ik daar heen ging een paar keer of met Rebecca?
Kan me die ruzie met dat wijf (eigenaresse of de vrouw van..) iig nog wel herinneren, haha, wat een takkewijf was dat zeg, ben daarna ook nooit meer geweest, slavendrijfster! :p:)

haha nou dan meld ik me maar ook even ben bijna op alle locaties die hier vermeld worden wel geweest!!

haha volgens mij zijn wij daar idd samen geweest op het amstelpark fleur kan idd vaag herrinderen dat je daar ruize had gemaakt!!
ik kwam er weer via laura en reed meetsal op pepper!!
Ik ben ook een paar keer bij de " oude" ome joop geweest volgens
mij ook met fleur?? en (sheryl) als ik me goed herrinder...
Ik kan me iig herrinderen dat we daar aangekwammen er een dode pony in de stal lag...
Ik heb later nog op Annico gereden GEWELDIGE !! pony en tsammica
die kwammen ook van ome joop
Annico staat nu bij equito.Tsammica weet ik nie...
Ik heb ook een paar keer op het landje gereden maar dat is ook heel lang geleden.
Wat leuk zeg fotos van Vanitas!!
Ik zag brenda ook op de fotos !!
Die deed altijd het indelen op zaterdag!!
nog bedankt voor al die keren dat ik op kiwi mocht haha
wat een herrinderen komen er weer boven nu zeg!!

@ biep veel plezier op de amsterdamsche doe eva de groeten als je wil van rebecca van kiwi dan weet ze het wel.
ken ook veel mensen van daar:
mo,alexandera,linet,elly,harry en ga zo nog even door

bubbelgum & melody genieten nu van hun oude dag bij ons op stal!!

En heb ook nog eventjes met fleur bij villa betty gereden.
volgens mij was het idd patty die er samen met desy (reed altijd op cupido in de carrousel) voor het eerst naar toe zijn gegaan

Josti schreef:
Hoe zou t eigenlijk met Ramona zijn? Hoort iemand daar nog wel eens iets van? Vreemd eigenlijk dat zij niet aangemeld is op Bokt..

Daar ben ik ook erg benieuwd na zou het ook graag via pb horen pluutje
ik kwam er een keer tegen op wennekers een hele tijd geleden.

He daar heb ik ook nog een tijd gereden op Guusje!!
ging altijd met deborah door het bos crossen!!
en met brit en onette later!!
dat was echt een leuke tijd toen was wennekers nog "klein""

nou kan nog uren doorgaan haha...
wat voel ik me opeens oud zeg

@ josti ga je nou werken in turkije??
veel plezier in ieder geval!!

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:06

salema schreef:

Wat leuk zeg fotos van Vanitas!!
Ik zag brenda ook op de fotos !!
Die deed altijd het indelen op zaterdag!!
nog bedankt voor al die keren dat ik op kiwi mocht haha
wat een herrinderen komen er weer boven nu zeg!!

En heb ook nog eventjes met fleur bij villa betty gereden.
volgens mij was het idd patty die er samen met daisy (reed altijd op cupido in de carrousel) voor het eerst naar toe zijn gegaan

Hallo Rebecca,

Geen dank ......jullie waren een leuk stel.Kiwi vond ik echt een wereld pony hoor.Zou hem graag op stal willen...lekker ondeugend .
Leuk trouwens jou ook hier te zien!!

Ik zal eens aan Dais vragen hoe dat met Villa Betty zit,Daisy heeft trouwens ook eigen pony...ik heb haar lekker bij Filip weggesnaaid.
Die vond het alleen maar belangrijk om te verdienen terwijl hij best wel eens een beetje toe mocht geven aan sommige mensen.Helaas werkte hij meesta altijd maar een kant op.
Had ik toch mooi die Markies voor haar...eheheh.

Citaat:
nou kan nog uren doorgaan haha...
wat voel ik me opeens oud zeg

Hmmmmm...als jij je nu oud voelt...hoe moet ik mij dan voelen??MWOEAHAHAHA...

Groetjes,Tinky

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:56

@salema: Bubblegum en Melody staan bij jullie op stal? Waar is dat dan?

Dat zijn ponies waarop ik ben begonnen met rijden. Melody heb ik best lekker op gecrosst... bubbelgum was ik al een beetje groot voor, maar mijn stalgenootje reed daar echt heel vaak op.

Welke ponies had je daar nog meer... Eh, Basja, Tosca, Rocket, Musky (mijn favoriet), Rosa.

Herinner jij je het paard Wouter nog? Had altijd vreselijk veel last van zijn rug... Die stond nog een hele tijd bij ons op stal en staat volgens mij nu nog steeds ergens oud te worden...

En Polly zie ik ook nog wel eens in het bos. Volgens mij was die al oud toen ik daar nog reed....

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:05

salema schreef:
Josti schreef:

Het Amstelpark was vreselijk, was het nou met jou Pluutje dat ik daar heen ging een paar keer of met Rebecca?
Kan me die ruzie met dat wijf (eigenaresse of de vrouw van..) iig nog wel herinneren, haha, wat een takkewijf was dat zeg, ben daarna ook nooit meer geweest, slavendrijfster! :p:

)

haha nou dan meld ik me maar ook even ben bijna op alle locaties die hier vermeld worden wel geweest!!

haha volgens mij zijn wij daar idd samen geweest op het amstelpark fleur kan idd vaag herrinderen dat je daar ruize had gemaakt!!
ik kwam er weer via laura en reed meetsal op pepper!!
Ik ben ook een paar keer bij de " oude" ome joop geweest volgens
mij ook met fleur?? en (sheryl) als ik me goed herrinder...
Ik kan me iig herrinderen dat we daar aangekwammen er een dode pony in de stal lag...
Ik heb later nog op Annico gereden GEWELDIGE !! pony en tsammica
die kwammen ook van ome joop
Annico staat nu bij equito.

zoals je al hebt kunnen lezen : Pepper uit het amstelpark is nu van mij. Volgens mij heb ik jou ook nog een keertje gezien in het AP.
Die vrouw: is dat janny? (ik vond haar altijd wel aardig, ze keek elke dag welke pony's gedaan waren en welke niet, dan eiste ze dat die pony's ook nog een poetsbeurt moesten krijgen etc. Maar natuurlijk waren er ook mindere kanten aan haar. )

Annico is innd een ontzettende leuke pony. Ze heeft het prima bij equito. Verder heeft ze een heel leuk maatje: Simba. Voor zover ik weet is Simba al een hele tijd bij annico in de buurt, kent iemand haar toevallig nog van vroeger? (ophttp://www.equito.nl kan je naar pony's gaan en zie je hele mooie duidelijke foto's van ze allemaal.)

@ schimmelig: ik zou het ontzettend leuk vinden om noor heen te rijden.
Laatst bijgewerkt door muiszje op 11-04-06 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 12:08

Annico is van het zusje van marriela geweest. Dat zusje heeft annico gekocht van ome joop ... volgens mij is annico ook geboren bij joop, maar dat weet ik niet zeker

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:09

Annico heet in het echt anders, Simba ook. Maaike heeft ze samen gekocht. (zal zaterdag even haar paparassen doorneuzen..)

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:21

ohja, nog aan de MNA gangers een vraagje:
Een jaar geleden stond in het Amstelpark een paard (van de nieuwe vrouw van fred, die inmiddels ook alweer de deur uit is ;P )
Het is een bruine (redelijk donker) volgens mij zonder aftekeingen en rond de 1.60 hoog.
Ik weet nog dat ik een trailer van MNA het paard kwam ophalen (fietste toevallig langs).
De vraag lijkt me duidelijk: staat er op MNA een paard wat aan dele omschrijvingen voldoet?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 12:32

Er staat al meer over dat paard in het topic muis, paar pagina's terug geloof ik

Edit... Volgens mij is Simba > Silvera, moeder Silvestra (is ook bij joop geboren) en Annico heeft ze een hele tijd mee samen gestaan aan de oude Osdorper weg. Leuke pony's allebei!

Op Simba (Silvera) heb ik nog vaak gereden!

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:58

Schimmelig schreef:
Edit... Volgens mij is Simba > Silvera, moeder Silvestra (is ook bij joop geboren)

Als ik het zo bekijk op die foto klopt dit.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:11

@ Bonte, moest wel even goed kijken, want ze zien er een stuk beter uit!
Weet wel nog dat Silvera altijd aan de spetterpoep was, bah ...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:24

Ja, silvera indd zo heet ze. Ze heeft nogsteeds last van redelijk dunne ontlasting, maar dit is gewoon zo.

Ik heb nog met simba een clinic gereden bij marlies van baalen

Bonte

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:38

Ik heb wat foto's ingescand die ik heb gemaakt
Silvestra
Afbeelding

Silvera
Afbeelding

Annico
Afbeelding

Optie
Afbeelding

Evelien
Afbeelding

Dit waren ponies die ik hier langs zag komen in dit topic

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:56

Evelien is nu een stuk witter!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:57

Hey, volgens mij was Annico ook de pony waar ik op heb gereden! Vond haar erug leuk!

Leuk om Vanitas hier weer eens tegen te komen, hoewel ik natuurlijk maar een klein meisje was in die tijd ken ik hem natuurlijk wel. Nooit geweten trouwens dat hij ook op de ruif heeft gestaan! grappig!

Leuk dat Daisy nu een eigen pony heeft, lief meisje vond ik het altijd, heb nog een foto van haar met cupido, daar is ze echt nog zo;n schattig meisje, maar dat zal nu natuurlijk wel anders zijn. Zo kon ook toen al leuk rijden, start ze met haar pony?

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:04

Pluutje schreef:
Leuk om Vanitas hier weer eens tegen te komen, hoewel ik natuurlijk maar een klein meisje was in die tijd ken ik hem natuurlijk wel. Nooit geweten trouwens dat hij ook op de ruif heeft gestaan! grappig!

Vaan heeft daar niet zo lang gestaan hoor...ik wilde hem graag in een ruime buitenbox hebben en dat kon niet op de Hollandsche.We zijn op de Ruif uitgekomen omdat ze daar,behalve de buitenbox,ook nog een paar uurtjes per dag buiten konden staan.Dat vond ik erg belangrijk voor hem.Was wel grappig,hij was de oudste en hij stond met de jongste in de wei.Ging erg leuk die 2

Zeg..die Gideon die je gereden hebt...was dat een zwart paard..ook bij de ruif?
Citaat:
Leuk dat Daisy nu een eigen pony heeft, lief meisje vond ik het altijd, heb nog een foto van haar met cupido, daar is ze echt nog zo;n schattig meisje, maar dat zal nu natuurlijk wel anders zijn. Zo kon ook toen al leuk rijden, start ze met haar pony?

Kleine meisjes worden groot .Daisy kan verschrikkelijk goed rijden en Markies is ook de juiste pony voor haar.Starten doen ze niet....bij ons op stal geen wedstrijdmentaliteit...lekker bermklossen
Helaas staat Kies te koop,ze red het niet meer vanwege haar studie

Groetjes,Tinky

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:11

Gideon is niet zwart maar bruin. Hij heeft wel heeel lang bij de ruif gestaan dus de kans dat je hem kent is groot! Hij is vrij klein, iets meer dan 1.60. Heeft eerst in de manege gelopen, daarna heeft Ellen hem geleasd en later gekocht. In het begin kon hij niet galoperen en het schijnt dat hij nogal lastig was. Liep ook wel een voor de kar, geloof ook met Roovers. Ellen heeft nogal een engels accent, krullen, haar dochter Rachel reed ooit ook op Gideon...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:18

Jah...die bedoel ik.

Ellen...lief vrouwtje,altijd gezellig mee gebabbeld als ik Vaan deed.Dan hebben we het iid over hetzelfde paard
Leuk ding,ze heeft er ook nog wat wedstrijdjes mee gereden met leuke resultaten.Heb haar ook altijd gezegd dat ze zijn naam moest aanpassen...."Sir Gideon"stond veel beter bij hem

Groetjes,Tinky

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:25

Tinky12 schreef:
Jah...die bedoel ik.

Ellen...lief vrouwtje,altijd gezellig mee gebabbeld als ik Vaan deed.Dan hebben we het iid over hetzelfde paard
Leuk ding,ze heeft er ook nog wat wedstrijdjes mee gereden met leuke resultaten.Heb haar ook altijd gezegd dat ze zijn naam moest aanpassen...."Sir Gideon"stond veel beter bij hem

Groetjes,Tinky

Hihi, ja Ellen is echt een schat van een mens! Dankzij haar heb ik toen met Leroy weer het vertrouwen in buiten rijden terug gekregen. Gewoon achter Gidi parkeren . En Gidi is ook wel een geval apart. Hoewel hij toch al wat ouder is, is hij nog steeds geen dooie! Elke dag reed ze (alleen) buiten met hem, maar nog vond hij bepaalde dingen nogal eng . Ook als ik hem reed, werd hij soms helemaal druk, dan vliegen die benen nog hoger de lucht in en gaat z'n kop erop! Gelukkig is hij over het algemeen dan nog wel te handlen. Toen ik hem reed ging ik bijv. voor het eerst na 5/6 jaar weer met hem in de les, was echt spannend. En de wedstrijden vond hij erg leuk, gingen die oren er meteen op. En iedereen maar zeggen dat hij een oude slome knol was. Hij heet trouwens eigenlijk Giljon, maar goed dat ze hem Gideon noemt

Zal ik d'r de groeten van je doen? Vindt ze vast leuk!

Jammer trouwens dat Dais d'r pony moet verkopen, heb dus in dezelfde situatie gezeten(alleen heb ik hem voor m'n studie verkocht omdat ik het al had voorzien, o.a. omdat ik heel even een HBO opleiding heb gedaan). Wat studeert ze?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:28

Rachel ken ik wel, nog bij haar op school gezeten... en ken haar natuurlijk ook van de Ruif ... Zij is vast ook geen lid van Bokt. Wel weet ik dat ze lang in een schoenenzaak in de stad werkte ... aardig meisje altijd

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:31

Ja, dacht al dat je haar wel kende. Ze rijdt al een poos niet meer. Ze woont samen met haar vriend(Jasper) en loopt nu stage bij een reisbureau geloof ik, in ieder geval heeft ze dat een tijd gedaan.
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 11-04-06 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt