Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zitake schreef:PaulineDP schreef:Vrienden van me hebben met twee paarden bij Crisil gestaan. Spijtig dat de paarden daar nooit op de weide mochten. En de eigenaars waren niet altijd de meest gemakkelijke mensen om mee om te gaan. Was ook één van de redenen dat ze daar vertrokken zijn met hun twee paarden. Over de lessen waren ze zeker te spreken en ook voor kinderen zijn er hele leuke lessen.
Dat van de weides weet ik niet, maar over het algemeen binnen enzo zag het er goed uit. Trouwens zie je vaak hoor dat de paarden bijna niet buiten kunnen, logisch soms ook, als een manege gemiddeld 50 paarden heeft dan heb je al behoorlijk wat weide nodig om ze allemaal erop te krijgen, zonder alles kapot te maken of je weides zo weinig mogelijk te besmetten qua wormen enzo. Ik denk dat als je je paarden veel op de weide wilt dat je beter geen pension of manege uitkiest maar dan gewoon bij een boer ofzo of een weide huurt. Mijn pony komt iig waarschijnlijk nooit op een manege, maar gewoon een weitje.
Lisjah schreef:Ik en Emily hebben een keer stiekem alle teugels op de grote ring gehangen,toen waren er geen pony's en paarden meer met een passoabit
Maya_ schreef:De eikaart => duur
Bosscherhof => héél slechte verzorging paarden
Kattevenia => lopen veel dikke nekken rond , wel goede lessen .
Op den dries => hele goede dressuurgerichte manege , goede verzorging paarden
Op die maneges heb ik gereden , nu rijd ik niet meer op maneges
poes schreef:zitake schreef:Dat van de weides weet ik niet, maar over het algemeen binnen enzo zag het er goed uit. Trouwens zie je vaak hoor dat de paarden bijna niet buiten kunnen, logisch soms ook, als een manege gemiddeld 50 paarden heeft dan heb je al behoorlijk wat weide nodig om ze allemaal erop te krijgen, zonder alles kapot te maken of je weides zo weinig mogelijk te besmetten qua wormen enzo. Ik denk dat als je je paarden veel op de weide wilt dat je beter geen pension of manege uitkiest maar dan gewoon bij een boer ofzo of een weide huurt. Mijn pony komt iig waarschijnlijk nooit op een manege, maar gewoon een weitje.
Ik zou dan weer persoonlijk nergens rijden waar de paarden niet buiten komen, vind ik een beetje mishandeling. Met wat goede wil krijg je je paarden echt wel 3 uurtjes per dag ergens buiten... Of ze moeten maar minder paarden houden (of meer geld hebben)
A dag chibaJa kijk nu horen ze het eens van iemand die ook zelf op Kattevenia geweest is
Chiba schreef:Lisjah schreef:Ik en Emily hebben een keer stiekem alle teugels op de grote ring gehangen,toen waren er geen pony's en paarden meer met een passoabit
Gho Lisjah en Emily! Pennypower eerste klasDoe zo stiekem door!!!
PaulineDP schreef:Bij ons in de manege gaan ALLE paarden ALLE dagen buiten. Tenzij de weersomstandigheden te bar zijn. Sommigen gaan in kudde, anderen staan in een mini-kudde of alleen op een weide (met eventueel schuilstal). Dat paarden op de weide kunnen, vind ik trouwens zeer belangrijk.
ditatje schreef:meschien stomme vraag .... maar kent iemand het paardje urville vader macig ronaldo moeder perdita????
ilovequinten schreef:Maya_ schreef:De eikaart => duur
ahh die ken ik niet,waar liggen die ongeveer?
zitake schreef:ik zeg niet dat ze niet buitenkomen he, maar ik kan me wel voorstellen dat niet elke pensionhouder nieuwe paarden op sn weide laat, verder heb je ook altijd de piste waar ze eens hun benen kunnen strekken, bij ons gaan de paarden s winters ook maar in de paddockm anders zijn de weides in een keer kapot. s zomer staan ze natuurlijk wel buiten.
Bke4 schreef:Maya_ schreef:De eikaart => duur
Dikke nekken heb je op elke manege waar veel manegeruiters rijden hoor
poes schreef:zitake schreef:ik zeg niet dat ze niet buitenkomen he, maar ik kan me wel voorstellen dat niet elke pensionhouder nieuwe paarden op sn weide laat, verder heb je ook altijd de piste waar ze eens hun benen kunnen strekken, bij ons gaan de paarden s winters ook maar in de paddockm anders zijn de weides in een keer kapot. s zomer staan ze natuurlijk wel buiten.
Paddock is ook buiten komen voor mij hoorZolang ze maar geen 24u op een stal staan.
Sannii schreef:Gisteren nog gereden in Op Den Dries
Dikke nekken vind je wel overal , maar op van die "bekendere" maneges zoals kattevenia toch net iets meer vind ik .
Bke4 schreef:Sannii schreef:Gisteren nog gereden in Op Den Dries
Dikke nekken vind je wel overal , maar op van die "bekendere" maneges zoals kattevenia toch net iets meer vind ik .
Hangt er vanaf wat je verstaat onder 'dikke nekken'. En dat is niet van net iets meer, op manege waar het er shiek en duur uitziet, zullen er meer dikke nekken lrond lopen dan op een gewone manege waar iedereen een paard kan stallen en waar het betaaldbaar is,dan een manege waar je 500 euro voor een stal moet betalen..
Ik vind een dikke nek: Iemand wat nooit eens hallo kan zeggen en altijd voorbij alle mensen heen kijkt zonder eens te lachen.. Mensen die in de piste komen en denken dat de piste voor hun alleen is en amper rekening houden met andere ruiters in de piste..
- Mensen wat veel geld hebben, zijn daarom geen dikke nekken, maar kunnen gewoon veel meer permiteren voor hun paard en hun zelf.
ditatje schreef:Kiiker2 .. sorry dat ik laat terug reageer... Het paardje urville was veulen van me merrie maar ik heb me merrie op een manege gekocht en ben via via via via er achter gekomen dat ze een veulen heeft gehad en die is verkocht naar iemand ergens in belgie...
en kwam dit hier tegen duss vandaar nee heb je ja kan je krijgen meschien ..
Valentinow schreef:OK ik sta op een wei maar
rijd op: De heidepony's
Ik ben 1 keer (volgen nog meer)les gaan nemen: Stal hazebroek + een wedstrijd daar