Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjah

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:38

Ik en Emily hebben een keer stiekem alle teugels op de grote ring gehangen,toen waren er geen pony's en paarden meer met een passoabit Schijnheilig

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:41

De eikaart => duur
Bosscherhof => héél slechte verzorging paarden
Kattevenia => lopen veel dikke nekken rond , wel goede lessen .
Op den dries => hele goede dressuurgerichte manege , goede verzorging paarden

Op die maneges heb ik gereden , nu rijd ik niet meer op maneges

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:43

zitake schreef:
PaulineDP schreef:
Vrienden van me hebben met twee paarden bij Crisil gestaan. Spijtig dat de paarden daar nooit op de weide mochten. En de eigenaars waren niet altijd de meest gemakkelijke mensen om mee om te gaan. Was ook één van de redenen dat ze daar vertrokken zijn met hun twee paarden. Over de lessen waren ze zeker te spreken en ook voor kinderen zijn er hele leuke lessen.

Dat van de weides weet ik niet, maar over het algemeen binnen enzo zag het er goed uit. Trouwens zie je vaak hoor dat de paarden bijna niet buiten kunnen, logisch soms ook, als een manege gemiddeld 50 paarden heeft dan heb je al behoorlijk wat weide nodig om ze allemaal erop te krijgen, zonder alles kapot te maken of je weides zo weinig mogelijk te besmetten qua wormen enzo. Ik denk dat als je je paarden veel op de weide wilt dat je beter geen pension of manege uitkiest maar dan gewoon bij een boer ofzo of een weide huurt. Mijn pony komt iig waarschijnlijk nooit op een manege, maar gewoon een weitje.

Ik zou dan weer persoonlijk nergens rijden waar de paarden niet buiten komen, vind ik een beetje mishandeling. Met wat goede wil krijg je je paarden echt wel 3 uurtjes per dag ergens buiten... Of ze moeten maar minder paarden houden (of meer geld hebben Haha!)

A dag chiba Lachen Ja kijk nu horen ze het eens van iemand die ook zelf op Kattevenia geweest is Lachen

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 02:57

Lisjah schreef:
Ik en Emily hebben een keer stiekem alle teugels op de grote ring gehangen,toen waren er geen pony's en paarden meer met een passoabit Schijnheilig

Gho Lisjah en Emily! Pennypower eerste klas Haha! Doe zo stiekem door!!!

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 13:57

Maya_ schreef:
De eikaart => duur

ahh die ken ik niet,waar liggen die ongeveer?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:01

poes schreef:
zitake schreef:
Dat van de weides weet ik niet, maar over het algemeen binnen enzo zag het er goed uit. Trouwens zie je vaak hoor dat de paarden bijna niet buiten kunnen, logisch soms ook, als een manege gemiddeld 50 paarden heeft dan heb je al behoorlijk wat weide nodig om ze allemaal erop te krijgen, zonder alles kapot te maken of je weides zo weinig mogelijk te besmetten qua wormen enzo. Ik denk dat als je je paarden veel op de weide wilt dat je beter geen pension of manege uitkiest maar dan gewoon bij een boer ofzo of een weide huurt. Mijn pony komt iig waarschijnlijk nooit op een manege, maar gewoon een weitje.

Ik zou dan weer persoonlijk nergens rijden waar de paarden niet buiten komen, vind ik een beetje mishandeling. Met wat goede wil krijg je je paarden echt wel 3 uurtjes per dag ergens buiten... Of ze moeten maar minder paarden houden (of meer geld hebben Haha!)

A dag chiba Lachen Ja kijk nu horen ze het eens van iemand die ook zelf op Kattevenia geweest is Lachen

ik zeg niet dat ze niet buitenkomen he, maar ik kan me wel voorstellen dat niet elke pensionhouder nieuwe paarden op sn weide laat, verder heb je ook altijd de piste waar ze eens hun benen kunnen strekken, bij ons gaan de paarden s winters ook maar in de paddockm anders zijn de weides in een keer kapot. s zomer staan ze natuurlijk wel buiten.

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:07

Bij ons in de manege gaan ALLE paarden ALLE dagen buiten. Tenzij de weersomstandigheden te bar zijn. Sommigen gaan in kudde, anderen staan in een mini-kudde of alleen op een weide (met eventueel schuilstal). Dat paarden op de weide kunnen, vind ik trouwens zeer belangrijk.

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:54

Chiba schreef:
Lisjah schreef:

Gho Lisjah en Emily! Pennypower eerste klas Haha! Doe zo stiekem door!!!

Dankje Chiba Haha! .Alleen die van Boke hebben we zo gelaten om eventuele ongelukken te voorkomen,alhoewel hij aan losse teugel braaf is en dan werkt die hefboomwerking niet (of niet zo scherp?) in,beetje laat aan gedacht. Haha!

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:01

meschien stomme vraag .... maar kent iemand het paardje urville vader macig ronaldo moeder perdita????

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:04

PaulineDP schreef:
Bij ons in de manege gaan ALLE paarden ALLE dagen buiten. Tenzij de weersomstandigheden te bar zijn. Sommigen gaan in kudde, anderen staan in een mini-kudde of alleen op een weide (met eventueel schuilstal). Dat paarden op de weide kunnen, vind ik trouwens zeer belangrijk.

vind ik zelf ook, maar ik bedoel maar het kan niet op alle plaatsen.

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:56

ditatje schreef:
meschien stomme vraag .... maar kent iemand het paardje urville vader macig ronaldo moeder perdita????

Euhm Blond Ik volg ff niet

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:23

ilovequinten schreef:
Maya_ schreef:
De eikaart => duur

ahh die ken ik niet,waar liggen die ongeveer?

zelf heb ik ook op die maneges gereden ( behalve eikaert en kattevenia , alhoewel ik ze wel ken) )
en ook op Ruitersportcentrum Gerrits tot die manege overgenomen werd .
Toen ben ik naar Bosscherhof gegaan , maar daar ga ik nooit meer ! echt schandalig hoe die paarden met 2 in een stal staan ! Een keer gingen we buitenrijden , het paard waar ik op reed stond in een stal(container in de zomer = heet !!) zonder water !

Nu rijd ik in Op den dries , en idd, dit is ene heel goede manege !
Qua lessen ( echt dressuur ipv rondhuppelen) en qua verzorging voor de paarden !

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:32

Maya_ schreef:
De eikaart => duur

Dikke nekken heb je op elke manege waar veel manegeruiters rijden hoor

Ambertjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:38

Ik rij nu op de Bleukhoeve (in Rijmenam) en heb vroeger op een manege in Kampenhout gereden. Ben daar uiteindelijk weg gegaan omdat de paarden er totaal niet goed verzorgd werden, de mensen echt niet vriendelijk waren en de lessen rotslecht. Maarja, als je daar begint te rijden als zesjarige en je verzorgpony staat daar, ga je nu eenmaal niet snel weg hé Tong uitsteken

In de omgeving zijn er ook nog Vijverstein (slechte reputatie), Ruitershof, New Hunters (vind t daar niet echt proper, en de lesgeefster is echt niet vriendelijk), er is vlakbij nog een privémanege dat ik weet, en er is nog een en ander in de buurt dat ik niet bij naam ken. Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:53

zitake schreef:
ik zeg niet dat ze niet buitenkomen he, maar ik kan me wel voorstellen dat niet elke pensionhouder nieuwe paarden op sn weide laat, verder heb je ook altijd de piste waar ze eens hun benen kunnen strekken, bij ons gaan de paarden s winters ook maar in de paddockm anders zijn de weides in een keer kapot. s zomer staan ze natuurlijk wel buiten.

Paddock is ook buiten komen voor mij hoor Lachen Zolang ze maar geen 24u op een stal staan.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:57

Bke4 schreef:
Maya_ schreef:
De eikaart => duur

Dikke nekken heb je op elke manege waar veel manegeruiters rijden hoor

Helemaal mee eens! Ik moet nog de eerste manege tegen komen zonder dikke nekken.

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:17

Maya_ schreef:
De eikaart => duur

Den dries ken ik ook Haha! maar heb er wel niet gereden Bloos
En inderdaad op elke manege heb je dikke nekken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:19

poes schreef:
zitake schreef:

Paddock is ook buiten komen voor mij hoor Lachen Zolang ze maar geen 24u op een stal staan.

idd vind ik dus ook, op de weide is dus niet overal mogelijk in de winter. Dus het kan goed dat dit net in de winter was en dan nog, ik denk bij ons in brielen gaan nieuwe paarden ook niet onmiddelijk in dezelfde weide van de manegepaarden. Niet ingeente paarden komen zelfs de stallen niet binnen. Vind ik maar heel logisch eigelijk.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:23

Gisteren nog gereden in Op Den Dries Lachen

Dikke nekken vind je wel overal , maar op van die "bekendere" maneges zoals kattevenia toch net iets meer vind ik .

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:54

Sannii schreef:

Dikke nekken vind je wel overal , maar op van die "bekendere" maneges zoals kattevenia toch net iets meer vind ik .

Hangt er vanaf wat je verstaat onder 'dikke nekken'. En dat is niet van net iets meer, op manege waar het er shiek en duur uitziet, zullen er meer dikke nekken lrond lopen dan op een gewone manege waar iedereen een paard kan stallen en waar het betaaldbaar is,dan een manege waar je 500 euro voor een stal moet betalen..

Ik vind een dikke nek: Iemand wat nooit eens hallo kan zeggen en altijd voorbij alle mensen heen kijkt zonder eens te lachen.. Mensen die in de piste komen en denken dat de piste voor hun alleen is en amper rekening houden met andere ruiters in de piste..

- Mensen wat veel geld hebben, zijn daarom geen dikke nekken, maar kunnen gewoon veel meer permiteren voor hun paard en hun zelf.

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 17:30

Bke4 schreef:
Sannii schreef:

Hangt er vanaf wat je verstaat onder 'dikke nekken'. En dat is niet van net iets meer, op manege waar het er shiek en duur uitziet, zullen er meer dikke nekken lrond lopen dan op een gewone manege waar iedereen een paard kan stallen en waar het betaaldbaar is,dan een manege waar je 500 euro voor een stal moet betalen..

Ik vind een dikke nek: Iemand wat nooit eens hallo kan zeggen en altijd voorbij alle mensen heen kijkt zonder eens te lachen.. Mensen die in de piste komen en denken dat de piste voor hun alleen is en amper rekening houden met andere ruiters in de piste..

- Mensen wat veel geld hebben, zijn daarom geen dikke nekken, maar kunnen gewoon veel meer permiteren voor hun paard en hun zelf.

volledig mee eens Lachen

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:30

OK ik sta op een wei maar
rijd op: De heidepony's
Ik ben 1 keer (volgen nog meer Nagelbijten / Gniffelen )les gaan nemen: Stal hazebroek + een wedstrijd daar

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:58

Kiiker2 .. sorry dat ik laat terug reageer... Het paardje urville was veulen van me merrie maar ik heb me merrie op een manege gekocht en ben via via via via er achter gekomen dat ze een veulen heeft gehad en die is verkocht naar iemand ergens in belgie...
en kwam dit hier tegen duss vandaar nee heb je ja kan je krijgen meschien ..

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:53

ditatje schreef:
Kiiker2 .. sorry dat ik laat terug reageer... Het paardje urville was veulen van me merrie maar ik heb me merrie op een manege gekocht en ben via via via via er achter gekomen dat ze een veulen heeft gehad en die is verkocht naar iemand ergens in belgie...
en kwam dit hier tegen duss vandaar nee heb je ja kan je krijgen meschien ..

Niks hoor Knipoog

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 21:57

Valentinow schreef:
OK ik sta op een wei maar
rijd op: De heidepony's
Ik ben 1 keer (volgen nog meer Nagelbijten / Gniffelen )les gaan nemen: Stal hazebroek + een wedstrijd daar

haha flaaf Tong uitsteken