Hippisch centrum Barendrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:58

Volgens mij staan ze vol toch?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:58

Ik heb geen ideem, ben wel benieuwd naar de prijzen en de mogelijkheden...rij wel een keer langs binnenkort

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:14

Ik heb wel een prijslijst maar ga niet alles overtypen.
Weet ook iet wat ik wel en niet mg neerzetten, dus anders moet je even mailen naar
manegefilipdros@hetnet.nl

xx.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:28

Ik zal wel is navragen... wat de stalling gaat doen
iemand die ik ken gaat daarheen :j
Het is iig boven de 300 per maand :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:37

Hangt van de stokmaat af. Is puur per stokmaat.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:12

Rond de 1.65 issie, misschien iets groter
GA wel kijken wil het eerst zien dan

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:53

Pensionstallen zijn vol hoorde ik maar ze zullen wellicht een wachtlijst hebben.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 08:22

Weet iemand waar malle is? Is hij ook ingeslapen?

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:05

Malle is verkocht Suus :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:55

Weet iemand hoe het gaat met Iemus? Hij is inmiddels ook alweer 22 jaar en niet de jongste meer.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:46

Iempie liep een tijdje geleden nog mee in de lessen. Hij zag er helemaal niet slecht uit eigenlijk. Lekker eigenwijs ding blijft het wel zag ik al ;)

chillibean2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:53

Hallo hallo ik heb niet het hele topic gelezen, maar begrijp ik goed dat HCB een doorstart heeft gemaakt. Ik heb er een tijd lesgegeven en heb veel bekende namen van paarden en pony,s voorbij zien komen in dit topic. Had niet verwacht dat het zover zou komen. Vroeger was het er echt zo leuk. Ik heb er ook met zoveel plezier gewerkt en mijn paard stond daar echt kei goed. Hebben ze nu ook een pension gedeelte?? Zou er zo weer terug gaan......

chillibean2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 02:13

Jeetje ik ben op pagina 7 met lezen en ik heb echt kippevel. Inderdaad was het vroeger super gaaf daar, maar ik ben gestopt met werken op hcb omdat bobbie verscheen. de situatie was niet meer houdbaar en ineens was het welzijn van de paarden niet meer belangrijk. ik heb jaren met heel veel plezier lesgegeven op Hcb en ook stalwerk gedaan.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 01:42

Fox, Kenny en Iemus zijn er alle 3 niet meer. Fillip heeft Fox en Kenny in laten slapen omdat ze last hadden van de artrose(hoorde dat het bij Fox duidelijk te zien was in de lessen) en rugklachten.
Iemus heeft nog een half jaartje bij ons op de wei gestaan maar is heel snel achteruit gegaan. Hij was steeds kreupel en in december bleef hij het. Moesten het van de dierenarts aankijken met pijnstilling en rust maar hij ging alleen maar slechter en had echt pijn. Vlak voor oud en nieuw is hij gegaan. Zijn er nog heel weinig over van de oude kudde..

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 01:53

Wat erg van alle drie de paarden maar in het bijzonder Iemus. Het gaat me toch wel aan mijn hart - was zo'n lief beest! Bijzonder ook dat jullie hem de kans hebben gegeven, maar dat heb ik al eerder tegen je gezegd.
Fox en Kenny waren extreem geliefd in mijn tijd, denk dat dat onveranderd is.

Aantal maanden geleden nog op HCB geweest. Ik verbaasde me toen al over hoe weinig paarden er nog over waren en dat de manege zo'n andere invulling heeft gekregen. Het is niet meer HCB zoals het was.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 02:26

Ben ik met je eens. Ik ben ook blij dat Iemus nog een tijdje op de wei heeft mogen staan, had hij zeker verdiend, het is zo'n aparte lieverd.. Ik schrik soms ook als ik lees dat ze allemaal achter elkaar gaan, het gaat soms wel heel erg snel. Maar ik denk dat het als manege houder ook moeilijk is om voor alles een goed plekje te zoeken. Dan liever dit als naar een handelaar.. Iemus heeft gewoon heel veel geluk gehad dat hij zo op ons pad kwam, maar de pech gehad dat zijn benen al snel niet meer mee konden.. Al is 23/24 jaar best wel een leeftijd voor een KWPNer, vind het zo zielig voor hem en als er wat aan te doen was hadden we dat zeker gedaan.. De manege is nu echt wedstrijd gericht inderdaad, heel veel eigen en de manege paarden/pony's komen en gaan maar ik weet zeker dat je meer van de lessen leert.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:14

Er staan idd aardig wat eigen paarden nu maar van de 24 rijdt er maar 1 knhs wedstrijden! Een paar anderen rijden onderling fnrs proeven mee en de rest rijdt puur voor de lol. Dus zo wedstrijd gericht is het ook weer niet!
Wel wordt er veel aandacht besteedt aan het correct rijden van een paard, dus nageeflijk en aan het been. De ruiter moet kunnen leren van het paard!
De eigenaar wil daarom ook manege paarden en pony's die een bepaald niveau hebben en dit niveau ook bij een gevorderde ruiter kunnen laten zien.
Daarom zijn er soms dieren een bepaalde periode op proef om te kijken hoe ze het doen in de lessen.
Beestjes van de oude garde zijn er idd bijna niet meer maar die waren dan ook op. Fox en Kenny waren steeds kreupel en er is genoeg aan gedaan om ze aannhet werk te houden maar het ging echt niet meer.....
Triest maar soms is het voor het paard beter.
Ella heeft wel een fijn plekje gekregen!

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:25

Het is wel een stuk wedstrijd gerichter als voorheen, dat bedoelde ik te zeggen. Ella staat bij mijn pony op de wei, zie ik bijna dagelijks en dat gaat inderdaad heel goed. Wel is ze nog op zoek naar een ander plekje voor Ella dus als iemand wat weet....

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 06:54

Oh..wat leuk dat Ella bij jouw pony staat!
Weet helaas ook niks geschikts....

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:13

Wieldop schreef:
Wat erg van alle drie de paarden maar in het bijzonder Iemus. Het gaat me toch wel aan mijn hart - was zo'n lief beest! Bijzonder ook dat jullie hem de kans hebben gegeven, maar dat heb ik al eerder tegen je gezegd.
Fox en Kenny waren extreem geliefd in mijn tijd, denk dat dat onveranderd is.

Aantal maanden geleden nog op HCB geweest. Ik verbaasde me toen al over hoe weinig paarden er nog over waren en dat de manege zo'n andere invulling heeft gekregen. Het is niet meer HCB zoals het was.

Daar heb je wel gelijk in, maar ik vind het ook wel positief veranderd moet ik zeggen. Het is nu wel een manege geworden waar ik even aan moest wennen omdat ik het kende zoals het oude HCB, maar ik ben er zelf heel blij mee op dit moment. :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:16

chillibean2 schreef:
Hallo hallo ik heb niet het hele topic gelezen, maar begrijp ik goed dat HCB een doorstart heeft gemaakt. Ik heb er een tijd lesgegeven en heb veel bekende namen van paarden en pony,s voorbij zien komen in dit topic. Had niet verwacht dat het zover zou komen. Vroeger was het er echt zo leuk. Ik heb er ook met zoveel plezier gewerkt en mijn paard stond daar echt kei goed. Hebben ze nu ook een pension gedeelte?? Zou er zo weer terug gaan......

Ja er is een pension gedeelte! :j
Nu ben ik toch wel benieuwd wie jij was, ik heb er nog een paar van 'vroeger' gekend die er les hebben gegeven.. Manon, Amber en wie hebben we nogmeer...? :=

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:22

Hebben ze nu ook een nieuwe website?

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:02

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:38

Een vraagje voor de mensen die er zelf staan:

Ik heb "in de wandelgangen" rondom barendrecht/rotterdam etc. gehoord dat er mogelijk binnenkort officele KNHS wedstrijden komen. In hoevere klopt dit? Aangezien er in de agenda op de website inderdaad een volwassenen KNHS wedstrijd staat. Is dit voor echte winst? Of valt dit onder onderlinge wedstrijden?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:05

miss_lizje schreef:
Een vraagje voor de mensen die er zelf staan:

Ik heb "in de wandelgangen" rondom barendrecht/rotterdam etc. gehoord dat er mogelijk binnenkort officele KNHS wedstrijden komen. In hoevere klopt dit? Aangezien er in de agenda op de website inderdaad een volwassenen KNHS wedstrijd staat. Is dit voor echte winst? Of valt dit onder onderlinge wedstrijden?

Klopt, per september word dit waargemaakt omdat ze dan ook de buitenrijbanen af hebben als het goed is :D
het is ook officieel dan, dus voor echte winst. Op dit moment doen we ook wel onderlinge KNHS wedstrijden met echte KNHS jury, om te ervaren hoe het is. :)